Jupiler Pro League 2025-2026

Ben ik de enige die Union eigenlijk de betere ploeg vond tot de 1-0 plots viel? Dat dan ook nog eens een wereldgoal is die uit het niets komt gevallen.

Ben ik de enige die Union eigenlijk de betere ploeg vond tot de 1-0 plots viel? Dat dan ook nog eens een wereldgoal is die uit het niets komt gevallen.
Denk dat jij een andere match hebt gezien.
Tempo was hoog langs beide kanten, maar er werden al 2 ballen van de lijn geveegd van Club. In z'n interview zegt Mcallister het zelf, dat toen de 1-0 viel Club al beter was dan hun.

Club was iets sterker in het eerste kwartier met enkele hete standjes voor de goal van Union. Dan meer evenwicht en het klopt wel degelijk dat Club net scoorde als Union beter in de match kwam al 10min lang.

Hoe Club geregeld kan pieken in topwedstrijden de laatste jaren (incl. CL) is toch echt indrukwekkend.

Het contrast is echter zo gigantisch met de doordeweekse uitmatch in pakweg La Louvière. Volgend jaar wordt de titel nochtans wel vooral in zulke matchen gewonnen of verloren. Benieuwd of dit volgend seizoen zal verbeteren voor het eerst sinds ongeveer 5 jaar (Club walste voor het laatst door de reguliere competitie rond januari/februari 2021...).

Hoe Club geregeld kan pieken in topwedstrijden de laatste jaren (incl. CL) is toch echt indrukwekkend.

Het contrast is echter zo gigantisch met de doordeweekse uitmatch in pakweg La Louvière. Volgend jaar wordt de titel nochtans wel vooral in zulke matchen gewonnen of verloren. Benieuwd of dit volgend seizoen zal verbeteren voor het eerst sinds ongeveer 5 jaar (Club walste voor het laatst door de reguliere competitie rond januari/februari 2021...).
denk het wel: we hebben 4 competitiematchen minder en ook geen CL-voorrondes dus in totaal al zeker 8 matchen minder dan dit jaar, dan zou je denken dat ze toch terug niet meer hoeven in te houden in de competitie? De mentaliteit nu onder Leko is toch ook een pak beter dan onder Hayen, geen eindeloos gebrei meer rond de 16, meer risico in de verdediging ook wel maar we scoren duidelijk meer en makkelijker.

Wat de POs betreft heeft Club trouwens maar 1x een 1e plek reguliere weggegeven in de POs (2014-15).

Als ze dit jaar de titel pakken, hebben ze zich wel 3x de titel geschonken in de POs na 2e (2021-22 en mogelijks dan 2025-26) of 4e (2023-24) te zijn geëindigd in de reguliere competitie.

3x wonnen ze zowel de reguliere als de titel (2015-16, 2017-18 en 2020-21). Nadien sputterde de motor steevast wat tijdens de reguliere.

denk het wel: we hebben 4 competitiematchen minder en ook geen CL-voorrondes dus in totaal al zeker 8 matchen minder dan dit jaar, dan zou je denken dat ze toch terug niet meer hoeven in te houden in de competitie? De mentaliteit nu onder Leko is toch ook een pak beter dan onder Hayen, geen eindeloos gebrei meer rond de 16, meer risico in de verdediging ook wel maar we scoren duidelijk meer en makkelijker.
Dat is toch ook maar sinds de PO's zo.

Ik vind vooral dat ze de laatste weken aanvallend echt héél sterk zijn. Hadden eigenlijk ook al STVV en Anderlecht moeten vernederen. Als dit zo voortzet ziet het er inderdaad goed (en spectaculair) uit.

Ik mis wel wat controle soms. In veel matchen heb je plots wel momenten waarop de tegenstander in de match had kunnen komen (gisteren de eerste 20 minuten van de tweede helft ook weer). Dat is toch nog een verschil met de periode 2017-2021. Toen had je vaak het gevoel dat de tegenstander absoluut nooit ging kunnen scoren (zeker tegen mindere tegenstanders tijdens de reguliere). Benieuwd of die supermatie ooit terugkomt.

Inderdaad, zelfs tijdens de POs nog. Denk dat Leko het ook niet meer wist na de uitmatch op Union bv.

Probleem is vooral dat Club aanjagers mist als het minder gaat (type Vormer). Vanaken is dat ook zeker niet. Die excelereert als het goed gaat, maar zal de ploeg niet op sleeptouw nemen als het minder gaat. De enige die in de buurt komt is Vetlesen, maar die is pas recent weer opgevist (en is zelf nogal wisselvallig qua spel/opbouw vind ik).

Ja, je kan toch moeilijk verwachten dat een nieuwe coach in 1-2-3 onmiddellijk zichtbaar resultaat geeft?

Nu hebben we tenminste terug gevaarlijke flanken: onder Hayen stonden de flankaanvallers er vaak alleen voor en dat is duidelijk veranderd onder Leko.

Hield gisteren wel enkele keren mijn hart vast bij die duels met Rodriguez: toch echt wel een sterke spits, denk niet dat Ordonez het dit seizoen al veel moeilijker heeft gehad?

en onder Hayen speelden ze ook echt wel een sterke PO de voorbije 2 seizoenen
Maar met vaak wel de nodige portie geluk maar dat lijken de meesten vergeten te zijn.
Dat is in deze playoffs toch veel minder: héél veel matchen ruim gewonnen met vaak een score die eigenlijk nog veel groter had moeten zijn.

Maar met vaak wel de nodige portie geluk maar dat lijken de meesten vergeten te zijn.
Dat is in deze playoffs toch veel minder: héél veel matchen ruim gewonnen met vaak een score die eigenlijk nog veel groter had moeten zijn.
En onder Leko hebben ze nog geen geluk gehad? Bvb eerste helft op STVV konden ze meer dan 1-0 achter staan en hebben ze daarna het geluk dat ze meteen scoren na de rust en zo terug in de match te komen. Gisteren tegen Union bal op de lat ipv binnen en ze kunnen beginnen beven bij Club, zelfs na een fantastische 1ste helft tegen Anderlecht komen ze nog bijna in de problemen,...

Edit: net even opgezocht: Hayen heeft met Club 1 PO match verloren en haalde een doelpunten saldo van 42-12 in 20 matchen, ie moet wel heel veel geluk hebben gehad

Vorig jaar hebben we in geen enkele match geluk nodig gehad, eerder ongelukkig zelfs 2 keer tegen Union.

Ik vind dat er nu wel heel snel een halleluja-sfeer is. Uiteindelijk hebben we nog altijd geen volledige match goed gespeeld. Als union gisteren scoort in het begin van de 2de helft wat echt wel kon of moest krijg je nog een heel nerveuze 2de helft.

Deze playoffs, verlies je gewoon op union en win je er thuis tegen. Het verschil is de match op sint-truiden waar we na een zwakke eerste helft met geluk langszij komen dankzij Vetlesen. Union valt daar snel met 10 en verliest.

Over de match van gisteren wel heel tevreden dat het een terechte en overwinning was waar geen discussie over is. De beleving rond de matchen maakt ook wel echt duidelijk dat het de beste ploegen van het land zijn.

Uiteindelijk kan je ook niets anders doen dan applaus geven voor het seizoen van Union en heb het voor de afgekeurde goal ook wel echt gedaan.

Na de verliesmatch tegen Union waren de club-supporters hier naar mijn mening zwaar overdreven negatief, en ook nu weer wordt er beperkt positief op Leko gereageerd terwijl we naar mijn aanvoelen echt wel de beste playoffs ooit spelen qua voetbal en kansen afdwingen.

Lijkt dat het ontslag van Hayen hier door sommigen nog steeds niet verteerd is, als ik echter effe snel mijn AI vriend raadpleeg dan blijkt toch niet dat ik het hallucineerd heb:

• De onverwachte titel (2024): Hij nam het roer over van Ronny Deila toen Club Brugge in een verloren positie leek te zitten. Mede door de puntenhalvering en een reeks onverklaarbare meevallers loodste hij de club alsnog naar de landstitel.
  • Cruciale goals en zeges: Tijdens zijn ambtstermijn had de ploeg de wind in de zeilen met ontsnappingen en doelpunten op de valreep (zoals de 'dwarrelgoal' tegen Union), waardoor zijn trainerssuccessen intern en extern gekscherend aan een konijnenpoot werden toegeschreven.

kan je toch ook zeggen over Leko en bvb de match op STVV. Of thuis tegen STVV waar ze bij STVV in de fout waardoor ze een rode kaart moeten pakken (wordt ook afgedwongen door de druk van Club maar dat was onder Hayen ook gewoon zo dat ze het afdwongen)

Voor de rest klopt de statement van je AI vriend niet want de dwarrelgoal viel in het begin van de 2de helft dus niet echt een doelpunt op de valreep of iets dergelijks.

Terug
Bovenaan