Jupiler Pro League 2025-2026

zonder het goed te praten: wat VDH deed (trash talk en wat duwen) gebeurt gewoon elke match, wat coosemans daar deed tartte alle verbeelding
Wat duwen?

Vrijdagavond waren er hier aan het posten voor een penalty na een duw op Forbs..
Gisteren was gewoon 2x vol iemand in zen rug beuken zonder enige intentie om de bal te spelen.
Sykes ziet ge zo'n dingen ook doen..

Andere verdedigers gaan ook stevig in de rug bij hun aanvaller, maar dat is meestal wel in duel of om aan de bal te komen. Dit was agressief provoceren mja mag ook blijkbaar want "hoort erbij"

Idem voor het gedrag van Dean in die korte invalbeurt
Over Coosemans kunnen we bezig blijven, ik denk dat iedereen hier dat gedrag al veroordeeld heeft.

Het zijn en blijven een bende kleuters die begeleiding nodig hebben

In Het Nieuwsblad kreeg Coosemans wel kritiek trouwens.

STVV stelde teleur in Brugge, maar het dieptepunt was zondag in Gent te beleven. Al het lelijke wat voetbal kan brengen, kwam daar naar boven. Gent-verdediger Siebe Van der Heyden die zodanig provoceerde dat de jonge Mihajlo Cvetkovic zich plots in een boksring waande en rood kreeg. De manier waarop Anderlecht-doelman Colin Coosemans de show dacht te moeten verzorgen, was nog erger. Blessures faken, en dan nog eentje die hij zelf uitlokte, zal hij wellicht zelfvoldaan als ‘professioneel’ omschrijven. Het was van het irritantste dat we dit seizoen al zagen.

In Het Nieuwsblad kreeg Coosemans wel kritiek trouwens.

STVV stelde teleur in Brugge, maar het dieptepunt was zondag in Gent te beleven. Al het lelijke wat voetbal kan brengen, kwam daar naar boven. Gent-verdediger Siebe Van der Heyden die zodanig provoceerde dat de jonge Mihajlo Cvetkovic zich plots in een boksring waande en rood kreeg. De manier waarop Anderlecht-doelman Colin Coosemans de show dacht te moeten verzorgen, was nog erger. Blessures faken, en dan nog eentje die hij zelf uitlokte, zal hij wellicht zelfvoldaan als ‘professioneel’ omschrijven. Het was van het irritantste dat we dit seizoen al zagen.
Ik heb niks gezien gisteren, maar lees toch ook overal kritiek. Bij Sporza ook. Dus geen idee waar ze het halen dat er hier niet over gesproken wordt.

Men wil 4 speeldagen schorsing voor Cvetkovic waarvan 3 effectief 😂

Oke slaan is absoluut uit den boze, maar dit is lachwekkend 😂
Geef Vanderheyden er 1, Dean 1 en Coosemans 2. Dan zijn die 4 ook verdeeld

Men wil 4 speeldagen schorsing voor Cvetkovic waarvan 3 effectief 😂

Oke slaan is absoluut uit den boze, maar dit is lachwekkend 😂
Geef Vanderheyden er 1, Dean 1 en Coosemans 2. Dan zijn die 4 ook verdeeld
Dat is toch echt niet overdreven veel? Ik had zelfs iets meer verwacht, dat is niet zomaar een overtreding, maar gewoon agressie op het veld.

Dat is toch echt niet overdreven veel? Ik had zelfs iets meer verwacht, dat is niet zomaar een overtreding, maar gewoon agressie op het veld.
Nkada van standard kreeg ook 3 + 1 schorsing. Daar was er echter geen sprake van echt provocatie en die sloeg zijn tegenstander een bloedneus. Dan denk ik dat er hier veel meer verzachtende omstandigheden zijn, rekening houdend met de provocatie en de slag die "slechts" op de rug was.

Ik zou het persoonlijk raar vinden moesten beide gevallen een even zware schorsing krijgen, maar dit is slechts mijn mening.

Nkada van standard kreeg ook 3 + 1 schorsing. Daar was er echter geen sprake van echt provocatie en die sloeg zijn tegenstander een bloedneus. Dan denk ik dat er hier veel meer verzachtende omstandigheden zijn, rekening houdend met de provocatie en de slag die "slechts" op de rug was.

Ik zou het persoonlijk raar vinden moesten beide gevallen een even zware schorsing krijgen, maar dit is slechts mijn mening.
Slechts op de rug maakt toch echt niets uit, een bewuste slag uit delen mag gerust 4 speeldagen zijn.

Slechts op de rug maakt toch echt niets uit, een bewuste slag uit delen mag gerust 4 speeldagen zijn.
"Slechts op de rug" is ook relatief, want een van de twee slagen was in de maagstreek. Slaat een keer vooraan en een keer achteraan, ook niet in een fase om zich los te maken van de tegenstander, maar gewoon om de tegenstander pijn te doen.

Je kan toch niet zeggen dat het doodgezwegen wordt.
Is er al reactie uit het Anderlechtkamp?

Welke straf zou dan wel gepast zijn voor het slaan van een tegenstander?
Feit blijft wel dat de matennaaiers ongestraft wegkomen. Als Coosemans en Van der heyden dit allemaal ongestraft kunnen doen, dan voelen die straffen voor Cvetkovic en Sardella gewoon zwaar aan.

En dat allemaal onder het mom dat hoort bij het voetbal. Tijd dat het voetbal gaat herbronnen.

Feit blijft wel dat de matennaaiers ongestraft wegkomen. Als Coosemans en Van der heyden dit allemaal ongestraft kunnen doen, dan voelen die straffen voor Cvetkovic en Sardella gewoon zwaar aan.

En dat allemaal onder het mom dat hoort bij het voetbal. Tijd dat het voetbal gaat herbronnen.
die fase met Sardella heeft toch niets te maken met Coosemans of Van der Heyden? Maar je hebt wel gelijk dat die zaken van hen ook gewoon niet door de beugel kunnen, men moet daar gewoon veel strenger tegen optreden

Terug
Bovenaan