Jupiler Pro League 2025-2026

Allez, parket start een strafonderzoek tegen Bart Verhaeghe (Die niet eens aanwezig was) en niet geïdentificeerde verdachten omdat het welgekende "Al wie niet springt dat is een jood" weer eens weerklonk op Anderlecht.
Is zogezegd anti-semitisch en aanzettend tot haat :rofl:

Over het feit of je het klassevol vind of niet kan je discussiëren, maar haatdragend en anti semitisch? Kom zeg... Heeft niets te maken met de "echte" joden. Hebben ze daar in Brussel bij het parket geen achterstand genoeg om zich met zo'n dingen bezig te houden?

Bij Gent zingen ze toch ook elke keer alle boeren zijn homo's? Waar is het parket dan? En so what. Alsof elke holebi zich plots beledigd gaat voelen :wallbash:
Zelf homo zijnde vind ik het toch ook altijd heel ongemakkelijk als fans dat zingen.

Denk dat KAA Gent en Anderlecht daar ook al boetes voor gekregen hebben

Zelf homo zijnde vind ik het toch ook altijd heel ongemakkelijk als fans dat zingen.

Denk dat KAA Gent en Anderlecht daar ook al boetes voor gekregen hebben
Er zit volgens mij nog een groot verschil tussen "Alle boeren zijn homo", waar "homo" duidelijk als scheldwoord gebruikt wordt, ook al moet je al vrij infantiel zijn om het te gebruiken. Alleen daarom al vind ik dit kwalijker.
Bij "Al wie niet springt, dat is een jood", wordt er verwezen naar de geuzenaam die door de geschiedenis ontstaan is, net hetzelfde als "Al wie niet springt, dat is een boer". Niet springen lijkt me nu ook niet bepaald beledigend of oproepen tot haat, maar bon.
Het racistische zie ik er niet in eerlijk gezegd, maar goed, als je in de Rode Duivels topic moet lezen dat kritiek op Mokio racistisch is, dan is dat voor sommigen een extreem dunne lijn en wordt die term maar al te graag gebruikt om een groep supporters in discrediet te brengen.

De Club supporters hebben al niet de beste reputatie natuurlijk, dat heeft er mogelijk ook mee te maken. Zie ook die hele hetze met de extreemrechtste groeten die de NF13-supporters brachten (en na een kortstondige uitsluiting gewoon weer mochten terugkomen door Bob Madou).

Sandra… hopelijk kan die eens overtuigen.
Reis en Lemarechal terug op de bank. Hopelijk krijgen die wat speeltijd vandaag.

Aftrap door Rune Lange en vooral Gert Verheyen, absolute jeugdhelden :love:

Ja laatste man he, dus gewoon rood. Wat zitten die commentatoren nu verbaasd te doen? Is letterlijk 1 op 1 met de keeper.
Gilles toont zich weer intelligent. Gaat niet om de zwaarheid van de fout, maar over het feit van de laatste man.

Camerabeeld van langs achter zag ik ook een fout, zo van langs de zijlijn dan weer totaal niet.

Vraag is alleen of er echt contact is. Maar dat leek mij toch wel, en inderdaad, laatste man.

Het is vooral weer dom balverlies en een ingreep waar ge weet welk risico ge neemt als ge mist.

Stankovic ging toch wel heel erg gretig naar de grond. Forbs en Tresoldi moeten die trouwens wel altijd maken.

Is er iemand die echt 100% een fout ziet?

Ene beeld lijkt die bal te raken, andere beeld lijkt de man en fout. Lijkt ook dat Stankovic gewoon sleept

Als hij hem raakt en het fout is is het absoluut rood, maar als ge fluit moet ge toch heel zeker zijn

Terug
Bovenaan