Jupiler Pro League 2025-2026

Was dit weekend in Warschau voor ne vrijgezellen. Ik heb me denk ik beter geamuseerd dan de voetbal te checken...
Enkel nog maar in een fb reel de rode kaart gezien. Ik ga me er ni over opwinden. Nog altijd alles in handen & hopen dat Brugge ooit ook eens een steek laat vallen zeker. Tis erg dat ge echt bijna 30/30 moet pakken om de titel van Brugge af te nemen.

Zonder aanvallers en nu -wegens schorsingen- ook zonder verdedigers tegen KVM dit weekend. Dan wordt zelfs die match moeilijk worden, zeker met ons belabberd spel.
Om kampioen te worden moet het vooral meezitten qua kaarten & blessures in de play-offs. In tegenstelling tot vorig jaar is dat nu totaal niet het geval. Wat als Promise niet was uitgevallen :cry2:

Zonder aanvallers en nu -wegens schorsingen- ook zonder verdedigers tegen KVM dit weekend. Dan wordt zelfs die match moeilijk worden, zeker met ons belabberd spel.
Ach kom, alsof ze niet allemaal die gele kaarten nu gepakt hebben om er tegen Brugge zeker bij te zijn?
Je gaat ze toch altijd voor liever missen voor de match tegen KVM dan tegen Club?

Nu hang je daar precies vast aan een box bij telenet? Enkel via de app lijkt verdwenen. Ik heb enkel fiber van proximus dus zou wel bij telenet willen voor voetbal maar niet via een tv box daar zie ik het nut niet van. Hadden die niet flow enkel streamen?
Proximus zal ook nog wel volgen zeker, anders gaan die toch massaal klanten verliezen aan Telenet. En beiden verliezen zo al veel klanten aan de lopende band doordat mensen geen digitale tv meer nemen. Ik vermoed dat Canal + toch iets in werking heeft gezet door de rechten van Europa te nemen.

Zijn die 2 matchen van de POs per speeldag dit jaar ook te bekijken via Orange (Play Sports optie) dan?

Dat zou ik wel nemen dan.

Al zou ik het voor m'n gemoedsrust en hartslag misschien beter niet doen.

Zijn die 2 matchen van de POs per speeldag dit jaar ook te bekijken via Orange (Play Sports optie) dan?

Dat zou ik wel nemen dan.

Al zou ik het voor m'n gemoedsrust en hartslag misschien beter niet doen.
Ik denk niet dat ze die wedstrijden op hun zenders Play sports 1 en 2 gaan uitzenden. Deze zenders kan je ook bekijken met Proximus dit seizoen ( gedeelde rechten voor Premier League etc). Dus anders kan Proximus het Belgisch voetbal gratis gaan uitzenden onder de zender van Play. Dat lijkt me heel sterk dat dat gaat gebeuren. Ik vermoed dat Telenet gewoon de zenders van DAZN gaat uitzenden zoals het vorig jaar ook was en deze dit seizoen gratis gaan open stellen aan al hun abonnees.

Ze zenden dat meestal op PS3 & PS4 uit, bij de F1 doen ze dat ook. Want anders kan orange en proximus ook meekijken want 1&2 zitten bij hun ook…

Ze zenden dat meestal op PS3 & PS4 uit, bij de F1 doen ze dat ook. Want anders kan orange en proximus ook meekijken want 1&2 zitten bij hun ook…
Dat is ook een optie :-)

Ik vermoed dat het vandaag toch serieuze paniek gaat zijn bij vooral Proximus. Dit nieuws zal daar ook wel inslaan als een bom

Thanks, idd dus niet. Jammer. Misschien toch even DAZN nemen voor de ontknoping.

Ik wist trouwens niet dat PS ook bij Orange zat. Heb paar jaar geleden wel voetbal gehad via Orange maar dat was dan de voorloper van DAZN dacht ik.

Wat Club betreft, ziet het er goed uit (zeker ook qua programma vgl met Union).

Maar ze spelen nu ook niet zo goed (vooral qua gebrek aan efficiëntie en toch iedere match wat kansen weggeven/momenten van instabiliteit), dat het al binnen zou zijn.

Lastige en cruciale match tegen STVV nu, misschien wel de ploeg die het meest in vorm is de laatste weken. Als ze die winnen, zou het toch echt moeten lukken.

Maar ze spelen nu ook niet zo goed (vooral qua gebrek aan efficiëntie en toch iedere match wat kansen weggeven/momenten van instabiliteit), dat het al binnen zou zijn.

Lastige en cruciale match tegen STVV nu, misschien wel de ploeg die het meest in vorm is de laatste weken. Als ze die winnen, zou het toch echt moeten lukken.
Heb nu zelf niks meer gezien, maar een ploeg dat zijn momentum in de PO verliest hangt er normaal toch wel aan.

We zijn thuis tegen Union ook niet gewonnen natuurlijk.
Het over de streep trekken blijft ook zo moeilijk als je kijkt naar onze vorige titelmatch tegen Cercle.

goh, als je ziet hoe makkelijk we kansen creëren tegen rsca gisteren dan zie ik het met 3 thuismatchen en 1 uit bij KVM toch niet meer mislopen.

Ok, het had eigenlijk 0-5 of 0-6 moeten zijn gisteren maar als dat het grootste probleem is dan valt het allemaal best wel mee, nee?

Vooral het feit dat we nu zo goed als alles thuis mogen doen maakt toch een wereld van verschil.

goh, als je ziet hoe makkelijk we kansen creëren tegen rsca gisteren dan zie ik het met 3 thuismatchen en 1 uit bij KVM toch niet meer mislopen.

Ok, het had eigenlijk 0-5 of 0-6 moeten zijn gisteren maar als dat het grootste probleem is dan valt het allemaal best wel mee, nee?

Vooral het feit dat we nu zo goed als alles thuis mogen doen maakt toch een wereld van verschil.
Dat zou ik nu niet als referentie nemen. Zelfs Cercle deed dat in en tegen Anderlecht. Anderlecht is de zwakste ploeg deze PO.

We zijn thuis tegen Union ook niet gewonnen natuurlijk.
Het over de streep trekken blijft ook zo moeilijk als je kijkt naar onze vorige titelmatch tegen Cercle.
Nee, thuis tegen Union wordt uiteraard ook moeilijk (en uiteraard ook een cruciale match), maar in principe volstaat dan een gelijkspel als de huidige stand minstens behouden blijft. Ook hele andere ingesteldheid dan, want Union moet dan toch meer zelf komen (niet hun geliefkoosde stijl). En als Club een beetje ruimte krijgt met o.a. Forbs zijn ze eigenlijk veel gevaarlijker.

Laatst bewerkt:
Dat momentum is ook heel relatief in de POs natuurlijk. 2 weken geleden waanden de meesten Union al quasi kampioen.

Wat wel klopt is dat Union deze POs eigenlijk zelden overtuigt (enkel thuis tegen Club was het echt goed). Verder met wat geluk gewonnen van STVV bv. en ook met een veel lagere xG gewonnen op Anderlecht. Loopt toch niet echt lekker daar. Zou me ook niets verbazen, moesten ze alweer punten laten liggen thuis tegen KVM.

Maar laat Club maar vooral zelf winnen tegen STVV die vrank en vrij kunnen voetballen (toch heel gevaarlijk). Als ze die niet winnen, staan ze wellicht gewoon weer 2e...

Proximus zal ook nog wel volgen zeker, anders gaan die toch massaal klanten verliezen aan Telenet. En beiden verliezen zo al veel klanten aan de lopende band doordat mensen geen digitale tv meer nemen. Ik vermoed dat Canal + toch iets in werking heeft gezet door de rechten van Europa te nemen.
Geen idee, het verleden had toch al uitgewezen dat voetbalrechten voor veel minder verloop zorgde bij zowel Telenet als Proximus dan gedacht. Daarom dat ze ook jaren de rechten gedeeld hebben en er weinig geld willen insteken. Vaste TV lijnen zijn sowieso een stervend gegeven. Misschien dat ze nog hetzelfde aanbod krijgen als Telenet, tenzij die exclusiviteit krijgen.

Die 2de edit vind ik dan raar, ik kan dus niet alleen een telenetaccount maken en playsports kiezen?
Nee, dat gaat niet.

Geen idee, het verleden had toch al uitgewezen dat voetbalrechten voor veel minder verloop zorgde bij zowel Telenet als Proximus dan gedacht. Daarom dat ze ook jaren de rechten gedeeld hebben en er weinig geld willen insteken. Vaste TV lijnen zijn sowieso een stervend gegeven. Misschien dat ze nog hetzelfde aanbod krijgen als Telenet, tenzij die exclusiviteit krijgen.
Zou zeker allemaal kunnen, maar ik denk toch vooral dat DAZN nu door heeft dat het met hun eigen app alleen nooit winstgevend gaan worden (zeker na het mislopen van de Europese licenties, want daarin hadden ze echt hun zinnen gezet om een all-in pakket te kunnen verkopen). Uiteindelijk maken ze nu maandelijks alleen maar zware verliezen met hun +- 200k abonnees. Dus om extra inkomsten te genereren zullen ze toch ook deals met TV Vlaanderen, Proximus, Orange, Scarlet willen denk ik.

Eindelijk een nieuwe TD:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan