Jupiler Pro League 2025-2026

McAllister staat op 9 nu, interessant, die gaat zich echt wel zwaar inhouden tegen STVV. Zorgane en Schoofs op 4, dus ook schorsing in PO1 dreigt.

Ik denk niet dat STVV kansloos is tegen Union ;)

Bij ons Mechele (4), Tzolis (4) bij jullie (rsca) is het Augustinson (4), Llansana (4), Huerta (4), Bertaccini (4)

Ik wil de discussie over voor of tegen de playoffs niet opnieuw beginnen, maar dit toont wel dat Play Off 1 halen een prijs is. Als je meerder jaren 7e-8e wordt en dan eens een jaar net de top 6 haalt in een gewone colpetitie ga je de vreugde uitbarsting van gisteren niet zien. Dat was te vergelijken met de bekerfinale halen of zo.
Was Mechelen ook niet één van de hevigste tegenstanders van de PO?
Beetje misplaatst dan om zo euforisch te doen over een format waar ze zo tegen zijn.

De afschaffing van de po's zal nog een grotere devaluatie zijn van onze competitie.
We gaan naar nog meer ploegen...
In maart strijden nog heel wat ploegen voor iets, volgend seizoen zullen er in maart al eindeseizoenswedstrijden zijn waar niets op het spel staat.

Enkel de halvering van de punten ben ik tegen.

Was Mechelen ook niet één van de hevigste tegenstanders van de PO?
Beetje misplaatst dan om zo euforisch te doen over een format waar ze zo tegen zijn.

De afschaffing van de po's zal nog een grotere devaluatie zijn van onze competitie.
We gaan naar nog meer ploegen...
In maart strijden nog heel wat ploegen voor iets, volgend seizoen zullen er in maart al eindeseizoenswedstrijden zijn waar niets op het spel staat.

Enkel de halvering van de punten ben ik tegen.
Als de halvering wegvalt is Club Brugge ook geen tegenstander meer van playoffs hé. (al willen wij echt wel minder matchen)

Maar om één of andere bizarre reden houden vooral Gent en Genk aan die halvering. Moesten ze op dat gebied water bij de wijn gedaan hebben dan hadden we volgend jaar echt nog wel playoffs.

McAllister staat op 9 nu, interessant, die gaat zich echt wel zwaar inhouden tegen STVV. Zorgane en Schoofs op 4, dus ook schorsing in PO1 dreigt.

Ik denk niet dat STVV kansloos is tegen Union ;)

Bij ons Mechele (4), Tzolis (4) bij jullie (rsca) is het Augustinson (4), Llansana (4), Huerta (4), Bertaccini (4)
Huerta en bertacinni zullen zeker niks pakken. Llansana is de kans groot.

Snap niet hoe je dit kan zeggen als je onze resultaten tegen top6 ziet en die van Union.
Union lijkt me favoriet maar wij zijn niet kansloos -> iets van 60-40 of 65-35 lijkt me fair.

Voor de Europese tickets gaat het wel spannend worden want STVV toch mooie voorsprong op de rest, en zoals KVM gisteren voetbalde kunnen ze tegen iedereen punten halen. Gent lijkt me een zekerheidje voor plaats 6?
Als er één ploeg is die consistent een versnelling hoger kon schakelen in moeilijke potten op momenten van de waarheid dan was het wel Club Brugge. Reguliere competitie is daarvoor geen maatstaf is al vaak gebleken.

Als de halvering wegvalt is Club Brugge ook geen tegenstander meer van playoffs hé. (al willen wij echt wel minder matchen)

Maar om één of andere bizarre reden houden vooral Gent en Genk aan die halvering. Moesten ze op dat gebied water bij de wijn gedaan hebben dan hadden we volgend jaar echt nog wel playoffs.

Klopt niet. En dat weet ik echt 100% zeker.
Genk wilde "playoffs". Die halvering was zeker geen breek-factor voor mijn club.

Geen idee waarom Club favoriet zou zijn voor de titel. Spelen echt een heel matig seizoen en zelfs veel matchen waarin ze niet eens de betere ploeg zijn (zoals dit weekend ook weer). Toch anders dan de voorbije seizoenen, waarin ze wel meestal of quasi-altijd de betere ploeg waren, maar gewoon veel punten lieten liggen in de reguliere door gebrek aan efficiëntie. Geven ook heel gemakkelijk goals weg.

Union speelt ook niet goed, nee, maar houdt wel veel gemakkelijker de 0 dan Club. Dan kom je al een heel eind natuurlijk.

Wat mij betreft, is het ongeveer 50/50 en zullen details weer beslissen over de titel (wellicht opnieuw in de onderlinge matchen waarin Club vorig jaar, ondanks dat ze eigenlijk iets beter waren, aan het kortste eind trok).

STVV lijkt toch wat stil te vallen de laatste weken, dus moet maar blijken hoe die standhouden in de POs. Als die vrij kunnen blijven voetballen, is er zeker iets mogelijk. Ik verwacht ook helemaal geen 26 of 28/30 van Club en Union dit seizoen. Daarvoor zijn ze simpelweg niet goed genoeg...

Weet niet of ik mij al meer geërgerd heb aan een speler bij Anderlecht als Bertaccini.

Lelijke stijl, matige voetballer, zagen als hij dan vervangen wordt, vaak oogkleppen op, marginale uitstraling.

Bon, blijkbaar al doorgestuurd bij Standard en Genk voor zijn maniertjes. En op dat vlak precies nog maar weinig bijgeleerd.

Hopelijk zijn we daar zo snel mogelijk vanaf.

Weet niet of ik mij al meer geërgerd heb aan een speler bij Anderlecht als Bertaccini.

Lelijke stijl, matige voetballer, zagen als hij dan vervangen wordt, vaak oogkleppen op, marginale uitstraling.

Bon, blijkbaar al doorgestuurd bij Standard en Genk voor zijn maniertjes. En op dat vlak precies nog maar weinig bijgeleerd.

Jullie hebben er €5 mio voor betaald

Wel belangrijk voor de wierook in de kleedkamer

Standard marginalen hun reputatie ook weer alle eer aan gedaan, wanneer gaat die ploeg eens zwaar bestraft bestraft worden eigenlijk? Is al zo normaal geworden dat er nog amper nog over gesproken wordt... Hun voorwaardelijke straffen moet toch al lang opgebruikt zijn?

Terug
Bovenaan