Jupiler Pro League 2025-2026

Gent moet zich de laatste speeldag kwalificeren voor PO1 tegen de laatste in de stand, terwijl een rechtstreekse concurrent tegen Westerlo moet. En Rik De Mil is er ook in betrokken.

Flashbacks.

Probleem is dat dender en Cercle voor niets meer spelen na de uitslagen vandaag. La Louviere speelt nog voor directe redding door die onverwachte 3 punten momenteel.
Cercle en dender spelen wel nog voor iets namelijk de punten voor de play downs. Nu als Cercle speelt als gisteren, mag je de drie punten al opschrijven. Hopelijk was dit de laatste match van Cinel want het was niet om aan te zien.

Cercle en dender spelen wel nog voor iets namelijk de punten voor de play downs. Nu als Cercle speelt als gisteren, mag je de drie punten al opschrijven. Hopelijk was dit de laatste match van Cinel want het was niet om aan te zien.
Ja ik had het gelezen dat die punten behouden bleven. Ik dacht dat die op 0 werden gezet. Sowieso zal vooral La Louviere er nu toch vol voor moeten gaan. Die kunnen zich nog rechtstreeks redden.

Anderlecht. Dan moeten ze eens één keer WEL winnen en dan falen ze natuurlijk. En dan nog eens door die amoebe van een Bertaccini.
Zucht.
Er zal wel geen wonder gebeuren zondag en dan zullen we het via PO2 moeten doen.

Ja ik had het gelezen dat die punten behouden bleven. Ik dacht dat die op 0 werden gezet. Sowieso zal vooral La Louviere er nu toch vol voor moeten gaan. Die kunnen zich nog rechtstreeks redden.
Je moet je toch echt geen zorgen maken, verliezen thuis tegen Cercle gaan jullie echt niet doen, en Genk gaat al zeker geen 6 goals goedmaken op jullie. Er zijn al zotte dingen gebeurd, maar echt realistisch is het niet dat jullie er nog zouden naast grijpen.

Wel opvallend hoeveel gele kaarten jullie gisteren wel niet pakken.

Je moet je toch echt geen zorgen maken, verliezen thuis tegen Cercle gaan jullie echt niet doen, en Genk gaat al zeker geen 6 goals goedmaken op jullie. Er zijn al zotte dingen gebeurd, maar echt realistisch is het niet dat jullie er nog zouden naast grijpen.
Cercle dat met 0-2 wint en Genk dat met 0-4 wint zou volstaan voor Genk neem ik aan? Kans is idd belachelijk klein, maar 'k heb al gekkere dingen gezien in het voetbal :biglaugh:

Zot hoe STVV gewoon nog steeds in stelling staat om de titel te challengen. De topschuttertabel in de JPL is wel om van te bleiten.

Dit seizoen toch iets meer zekerheid dat Club Brugge favoriet is imo. De enige ploeg die dit seizoen in de clutch boven zich uit kon stijgen. Union ook wel en goed seizoen gedraaid op vlak van kutmatchen binnenhalen. Toch ook een belangrijk aspect.

En zoals anderen zeggen: dit seizoen wel weinig mooi spel gezien. Alleen in de CL.

Cercle dat met 0-2 wint en Genk dat met 0-4 wint zou volstaan voor Genk neem ik aan? Kans is idd belachelijk klein, maar 'k heb al gekkere dingen gezien in het voetbal :biglaugh:

Anderlecht zit erin. Daar moogt ge niet aan twijfelen.
Als er nog iets verandert, is het één letter. K ipv T. Maar dat lijkt me bijna wonderbaarlijk.

Zot hoe STVV gewoon nog steeds in stelling staat om de titel te challengen. De topschuttertabel in de JPL is wel om van te bleiten.

Spelen een echt topseizoen, maar botsen de afgelopen weken wel op de limieten van Vrancken-bal. Wij hadden in 2023 meer kwaliteit dan STVV nu, maar ondanks de scheidsrechterlijke affaires was het evenzeer een probleem dat we niet om konden met compacte blokken en we geen geweldige verdedigende organisatie hadden. Dit zie je in STVV terug en daar komen onder hun supporters ook de eerste klachten over. Het zou me niet verbazen als die toch wat plaatsjes gaan zakken in PO1.

Laatst bewerkt:
Eindelijk eens PO1. 😁
Ik wil de discussie over voor of tegen de playoffs niet opnieuw beginnen, maar dit toont wel dat Play Off 1 halen een prijs is. Als je meerder jaren 7e-8e wordt en dan eens een jaar net de top 6 haalt in een gewone colpetitie ga je de vreugde uitbarsting van gisteren niet zien. Dat was te vergelijken met de bekerfinale halen of zo.

Jammer dat wij helaas (hoogstwaarschijnlijk) PO2 moeten gaan spelen tegen clubs als antwerp en standard, wordt n mens niet bepaald vrolijk van.

Degenen die fink het vertrouwen zijn blijven geven mogen direct buitengesmeten worden.

Wat n verloren seizoen is dit..

Jammer dat wij helaas (hoogstwaarschijnlijk) PO2 moeten gaan spelen tegen clubs als antwerp en standard, wordt n mens niet bepaald vrolijk van.

Degenen die fink het vertrouwen zijn blijven geven mogen direct buitengesmeten worden.

Wat n verloren seizoen is dit..

Had Fink vroeger ontslaan en wie weet wie ge dan had gehad. Kijk eens hoe moeilijk Anderlecht het heeft/had voor een T1.

En ik geef Europees nog niet op. We zitten in een goede flow en dan kan nog wel iets. Al reken ik er niet op.

Dit seizoen toch iets meer zekerheid dat Club Brugge favoriet is imo. De enige ploeg die dit seizoen in de clutch boven zich uit kon stijgen. Union ook wel en goed seizoen gedraaid op vlak van kutmatchen binnenhalen. Toch ook een belangrijk aspect.

En zoals anderen zeggen: dit seizoen wel weinig mooi spel gezien. Alleen in de CL.
Snap niet hoe je dit kan zeggen als je onze resultaten tegen top6 ziet en die van Union.
Union lijkt me favoriet maar wij zijn niet kansloos -> iets van 60-40 of 65-35 lijkt me fair.

Voor de Europese tickets gaat het wel spannend worden want STVV toch mooie voorsprong op de rest, en zoals KVM gisteren voetbalde kunnen ze tegen iedereen punten halen. Gent lijkt me een zekerheidje voor plaats 6?

Ikzelf zie Club ook als favoriet. Die worden tijdens de PO's ineens altijd een stuk beter en Union is toch wat belangrijke spelers kwijt die ze in PO1 volgens mij gaan voelen. Ze spelen ook niet indrukwekkend. Spelen wij enigszins op het niveau van tegen Freiburg of Gent en wij halen daar punten. Ze knokken zich er op hun Unions wel altijd door, maar de PO's zijn toch een ander beest.

Had Fink vroeger ontslaan en wie weet wie ge dan had gehad. Kijk eens hoe moeilijk Anderlecht het heeft/had voor een T1.

En ik geef Europees nog niet op. We zitten in een goede flow en dan kan nog wel iets. Al reken ik er niet op.
Kan goed zijn, ik hoop gewoon op een krachtige reactie van ons bestuur voor volgend seizoen, zeker met de centen die eraankomen voor el ouahdi en kos.

Wel opvallend hoeveel gele kaarten jullie gisteren wel niet pakken.
En allemaal geschorst op de laatste speeldag, valt idd niet op

Ik wil de discussie over voor of tegen de playoffs niet opnieuw beginnen, maar dit toont wel dat Play Off 1 halen een prijs is. Als je meerder jaren 7e-8e wordt en dan eens een jaar net de top 6 haalt in een gewone colpetitie ga je de vreugde uitbarsting van gisteren niet zien. Dat was te vergelijken met de bekerfinale halen of zo.
Mja gewoon omdat dit seizoen een heel groot aantal topploegen falen. Anders was het zoals andere jaren; KVM in PO2. Dit seizoen is op dat vlak eerder uitzondering dat er 2 "mindere" teams in PO1 zitten. Voor mij zegt dit vooral heel veel over het niveau in België, wat dit seizoen echt zwak is algemeens gezien

toch wel een risico dan, zijn die effectief allemaal geschorst? waren er 8 of zo hé?

Coosemans ook bvb? dat lijkt mij enorm risico??
Nee Saliba en Bertacinni zijn geschorst. In geval van Bertaccini echt achterlijk want 2 keer geel wilt zeggen dat die 4de gele kaart ook overeind blijft staan. Dus volgende kaart opnieuw geschorst.

Saliba is zelf 2 matchen geschorst

Nee Saliba en Bertacinni zijn geschorst. In geval van Bertaccini echt achterlijk want 2 keer geel wilt zeggen dat die 4de gele kaart ook overeind blijft staan. Dus volgende kaart opnieuw geschorst.

Saliba is zelf 2 matchen geschorst
De kaarten worden toch op nul gezet bij aanvang van de PO's? Dus als Bertaccini door zijn dubbel geel volgende week geschorst is, begint hij gewoon met een propere lei aan de PO's.

De kaarten worden toch op nul gezet bij aanvang van de PO's? Dus als Bertaccini door zijn dubbel geel volgende week geschorst is, begint hij gewoon met een propere lei aan de PO's.
lol, dat wist ik niet. Dan is het helemaal achterlijk om zo domme kaarten te pakken zoals zijn eerste

Terug
Bovenaan