Jupiler Pro League 2025-2026

Op RB zou echt wel iets bij mogen imo. Een RW moet er ook sowieso bij want er is niemand om te wisselen met Forbs.
Meijer links, Seys rechts doet het normaal goed. Als Meijer uitvalt kan je nog Seys naar links sturen (maar bewijst daar de laatste tijd minder te zijn) om Siquet in te brengen. Verdedigend is die laatste dan ook weer niet het van het natuurlijk, maar op die posities valt het nog te behelpen moest er geen versterking komen. Een doublure op de RW zou idd niet verkeerd zijn, Forbs kan ook niet alles spelen. Ik zou dan wel gaan voor iemand die sterk is als er weinig ruimte is, kwestie van te kunnen opstellen volgens welke tegenstander je krijgt.

Meijer links, Seys rechts doet het normaal goed. Als Meijer uitvalt kan je nog Seys naar links sturen (maar bewijst daar de laatste tijd minder te zijn) om Siquet in te brengen. Verdedigend is die laatste dan ook weer niet het van het natuurlijk, maar op die posities valt het nog te behelpen moest er geen versterking komen. Een doublure op de RW zou idd niet verkeerd zijn, Forbs kan ook niet alles spelen. Ik zou dan wel gaan voor iemand die sterk is als er weinig ruimte is, kwestie van te kunnen opstellen volgens welke tegenstander je krijgt.
Skov terughalen :love:

Benieuwd of Meijer gaat willen blijven deze zomer want die was eigenlijk weg tot die transfer in extremis nog afsprong. Gaat die nog een jaar bankzitten?

Skov terughalen :love:

Benieuwd of Meijer gaat willen blijven deze zomer want die was eigenlijk weg tot die transfer in extremis nog afsprong. Gaat die nog een jaar bankzitten?
Ik hoop dat hij in de PO's zijn minuten krijgt, want ik vond hem gisteren ook wel weer goed in zijn ondankbaar korte invalbeurt.

Ene gelijk Skov en nog lieft hijzelf zou wel top zijn.

Je kan als Belgische club bepaalde bedragen niet blijven weigeren. Er is afgelopen zomer/winter al 105 miljoen euro geweigerd.
Ook al hebben we het financieel niet nodig, de spelers waarop de boden gedaan worden kunnen elders 4-5 keer zoveel verdienen.
Ordonez, Onyedika en Tzolis hebben we nu een seizoen langer gehouden maar die mannen willen uiteindelijk ook hogerop he.

Als je de titel zou mislopen, zou je dan zeggen dat men ze beter verkocht had?

Kampioen in 2016, 2018, 2020, 2021, 2022, 2024
1 beker van België
5x supercup
en ondertussen in Europa en CL zodanige resultaten dat we daar in de top 20 van alle Europese ploegen staan.

maar je hebt gelijk, we moeten eens beginnen die prijzenkast te spijzen, we zijn echt niet goed bezig :thinking:
Mja die top 20 van alle Europese ploegen is ook maar een momentopname van teams die mogen meedoen in Europa. Iedereen weet dat zowat de volledige top 10 van alle g5 competities beter of even goed zijn als Club maar door de sterkte van de competitie daar die ploegen geen Europees halen. Het is een mooie statistiek, maar het zegt echt niet dat je bij de 20 beste ploegen van Europa hoort.

België zal altijd een competitie blijven waarin je de betere moet verkopen omdat er nu eenmaal veel meer aanzien is in andere competities. Je kan ze wel eens een jaar langer houden maar nadien willen ze toch echt weg. Alleen al als je naar onze stadions ziet is dat al volledig te begrijpen. Als je leest dat bij onze grootste ploeg zelf het stadion beschimmeld is langs alle kanten, weet je het al wel.

Laatst bewerkt:
Mja die top 20 van alle Europese ploegen is ook maar een momentopname van teams die mogen meedoen in Europa. Iedereen weet dat zowat de volledige top 10 van alle g5 competities beter of even goed zijn als Club maar door de sterkte van de competitie daar die ploegen geen Europees halen. Het is een mooie statistiek, maar het zegt echt niet dat je bij de 20 beste ploegen van Europa hoort.

België zal altijd een competitie blijven waarin je de betere moet verkopen omdat er nu eenmaal veel meer aanzien is in andere competities. Je kan ze wel eens een jaar langer houden maar nadien willen ze toch echt weg. Alleen al als je naar onze stadions ziet is dat al volledig te begrijpen. Als je leest dat bij onze grootste ploeg zelf het stadion beschimmeld is langs alle kanten, weet je het al wel.
Tuurlijk, wou gewoon even weerleggen dat ons bestuur enkel aan de bankrekening denkt en niet aan de prijzenkast. Top20 in Europa is geen prijs maar dat haal je enkel als Belgische club als je bestuur ook centen investeert in spelers en ze af en toe durft te houden ipv ze bij het eerste mooie bod te verkopen

Tuurlijk, wou gewoon even weerleggen dat ons bestuur enkel aan de bankrekening denkt en niet aan de prijzenkast. Top20 in Europa is geen prijs maar dat haal je enkel als Belgische club als je bestuur ook centen investeert in spelers en ze af en toe durft te houden ipv ze bij het eerste mooie bod te verkopen
Ja uiteraard. En in die positie heeft Club zich zeer mooi kunnen zetten door de laatste jaren. En dat is zeker een groot verschil met de overige teams in België.. maar we hebben ook gezien deze zomer dat het malcontente spelers oplevert als je het been stijf houdt. ( Jashari , Ordonez). Het maakt dat het een lastige oefening is soms. Je moet ook zien dat je niet te veel malcontente spelers hebt omdat je transfers weigert, want op den duur tekenen de sterkhouders gewoon niet meer bij.

Iedereen weet dat zowat de volledige top 10 van alle g5 competities beter of even goed zijn als Club maar door de sterkte van de competitie daar die ploegen geen Europees halen.
Dat lijkt me nu toch ook niet echt waar.
Engeland akkoord.
Spanje; dan heb je het over pakweg Celta de Vigo (6) en Getafe (7).
Duitsland; 2 clubs ongenaakbaar, maar al die andere kan Club kloppen. Of vind jij dat pakweg Stuttgart (4) favoriet is tegen Club?
Italië: league met uitgebreide subtop waar idd wel 6 teams even goed of beter als Club zijn.
Frankrijk: Op PSG na, moet Club van niemand schrik hebben. Marseille (3) en Monaco (7) hebben dat duidelijk gemaakt.

Ik denk dat je Club toch beetje te laag inschat op Europees niveau. Uiteraard geen top 20, maar ook niet pas op plaats 50-60.

Ja uiteraard. En in die positie heeft Club zich zeer mooi kunnen zetten door de laatste jaren. En dat is zeker een groot verschil met de overige teams in België.. maar we hebben ook gezien deze zomer dat het malcontente spelers oplevert als je het been stijf houdt. ( Jashari , Ordonez). Het maakt dat het een lastige oefening is soms. Je moet ook zien dat je niet te veel malcontente spelers hebt omdat je transfers weigert, want op den duur tekenen de sterkhouders gewoon niet meer bij.
Maar mailcontent dat Ordonez is zeg... Die zever over spelers die niet meer presteren na een gemiste of geweigerde transfer mag ook een stoppen hoor. Iedereen denkt het maar is eigenlijk zelden een probleem achteraf.

Maar mailcontent dat Ordonez is zeg... Die zever over spelers die niet meer presteren na een gemiste of geweigerde transfer mag ook een stoppen hoor. Iedereen denkt het maar is eigenlijk zelden een probleem achteraf.
Ja nu niet meer. Maar in de zomer toch wel. Heeft hij dit weekend trouwens zelf gezegd in een interview met HLN dat hij heel kwaad was in de zomer na die gemiste transfer. Dus dat heeft zeker belang. Deze zomer zullen ze dat bij hem toch geen 2de keer kunnen lappen. Daar ben ik toch vrij zeker van.

En zever is het niet, ik heb dat bij Anderlecht in het verleden genoeg gezien. Tuurlijk zijn er spelers die de knop kunnen omdraaien, maar niet iedereen hoor.

Zelfde met die gouden schoen. Je ziet het aan Tzolis toch ook dat daar een mentale dreun is gegeven. Zijn statistieken zijn na de gouden schoen serieus gedaald. Mentale speelt sowieso mee

Laatst bewerkt:
Ik zou momenteel liever Jackers zien staan eigenlijk, Mignolet zag er gisteren toch echt niet goed uit.

Mignolet idd de laatste weken ook niet top en een paar foutjes, maar in de wedstrijden waar het om de knikkers gaat kan die toch echt beter met de druk om. Alleen is zijn lichaam gewoon op naar het schijnt.

Ik hoop toch vooral dat ze niet 100% gaan inzetten op Jackers volgend seizoen, die is goed als 2de keeper maar echt niet als 1ste keeper op CL-niveau.

Tzolis is ook zo goed als zeker weg. Stankovic en Onyedika ook. Gaat Vetlesen nog een seizoen op de bank willen zitten?
Tresoldi was nu al interesse voor, gaat die blijven als er een dik bod komt en hij eventueel topschutter zou worden?
Mignolet zijn contract loopt af, Jackers is idd niet goed genoeg.

In Seys geloof ik wel maar die draait een moeilijk seizoen, vond hem persoonlijk ook beter op rechts. Sabbe beetje idem dito, vaak te slordig en positioneel soms matig. Mechele vind ik al 10 jaar niet goed genoeg. Ordonez gaat sowieso vertrekken.

Dusja, er zit wel een hele rebuild aan te komen deze zomer.

Stankovic zou ik toch nog trachten te houden. Ok, die is top, maar toch echt nog jong. Die kan nog wel een jaartje rijpen bij ons. Vetlesen is ook geen basismateriaal, zeker niet op CL-niveau, dus middenveld zal idd ook wel moeten aangevuld worden.

Tresoldi zie ik toch ook nog blijven, ook die is echt nog niet uitgeleerd.

Seys heeft het mss wat moeilijker soms, maar in de CL heeft die toch echt al knappe dingen getoond, dergelijke backs zijn best gewild dus ik vrees toch dat die gaat gaan. Hoewel hijzelf, als echt Club speler en nuchtere jongen, wellicht niet afkerig staat tegen een langer verblijf. Sabbe is dan weer een iets minder niveau dus die kunnen we mss wel langer binden en houden.

Maar dat er idd een rebuild nodig zal zijn lijkt duidelijk. Wellicht 2 CV's, 2 CM's, 1 keeper en minstens 1 back, spits en flankaanvaller. Begin er maar aan...

Stankovic zou ik toch nog trachten te houden. Ok, die is top, maar toch echt nog jong. Die kan nog wel een jaartje rijpen bij ons. Vetlesen is ook geen basismateriaal, zeker niet op CL-niveau, dus middenveld zal idd ook wel moeten aangevuld worden.

Tresoldi zie ik toch ook nog blijven, ook die is echt nog niet uitgeleerd.

Seys heeft het mss wat moeilijker soms, maar in de CL heeft die toch echt al knappe dingen getoond, dergelijke backs zijn best gewild dus ik vrees toch dat die gaat gaan. Hoewel hijzelf, als echt Club speler en nuchtere jongen, wellicht niet afkerig staat tegen een langer verblijf. Sabbe is dan weer een iets minder niveau dus die kunnen we mss wel langer binden en houden.

Maar dat er idd een rebuild nodig zal zijn lijkt duidelijk. Wellicht 2 CV's, 2 CM's, 1 keeper en minstens 1 back, spits en flankaanvaller. Begin er maar aan...
Inter kan Stankovic deze zomer terugkopen voor 23 miljoen dus ik zie niet echt in waarom ze dat niet zouden doen. Volgend jaar is het 26 miljoen dacht ik. Tresoldi zie ik ook wel blijven, die zal Club ook niet zomaar laten gaan.

Vetlesen ben ik persoonlijk wel fan van, het is spijtig dat die quasi altijd moet depanneren als verdedigende middenvelder of rechterwinger en nooit op zijn normale positie.

Ik hoop ook echt dat Club niet vol voor Jackers gaat want imo is dat geen keeper voor een topploeg.

Inter kan Stankovic deze zomer terugkopen voor 23 miljoen dus ik zie niet echt in waarom ze dat niet zouden doen. Volgend jaar is het 26 miljoen dacht ik.
omdat ze sowieso 50% op meerwaarde krijgen bij verkoop als hij bij Club blijft -> is win-win voor Inter maar ze moeten hem eigenlijk niet terughalen, ze maken er altijd veel winst op, of zij hem nu zelf verkopen, of als Club het doet.

Heb geruchten gelezen dat Inter hem nog zeker een jaar bij Club wil laten, wat uiteraard zeer positief zou zijn. Hij lijkt ook wel te willen blijven wat ook meespeelt natuurlijk.

omdat ze sowieso 50% op meerwaarde krijgen bij verkoop als hij bij Club blijft -> is win-win voor Inter maar ze moeten hem eigenlijk niet terughalen, ze maken er altijd veel winst op, of zij hem nu zelf verkopen, of als Club het doet.

Heb geruchten gelezen dat Inter hem nog zeker een jaar bij Club wil laten, wat uiteraard zeer positief zou zijn. Hij lijkt ook wel te willen blijven wat ook meespeelt natuurlijk.
Zou inderdaad goed nieuws zijn.

Stankovic die blijft zou zowat de beste "transfer" zijn die ze kunnen doen. Iedereen was terecht vol lof over Jashari, maar Stankovic moet imo echt niet onderdoen.

Ik hoop vooral dat ze niet nog op Reis gaan rekenen, want die komt echt zwaar tekort.

Stankovic die blijft zou zowat de beste "transfer" zijn die ze kunnen doen. Iedereen was terecht vol lof over Jashari, maar Stankovic moet imo echt niet onderdoen.

Ik hoop vooral dat ze niet nog op Reis gaan rekenen, want die komt echt zwaar tekort.
Veel kansen heeft die uiteindelijk toch niet gekregen? 506 minuten gespeeld.

Volgens Oli zal Anderlecht terug de bovenhand krijgen in de JPL als Vanaken, Mignolet en Mechele gestopt zijn. Geen zorgen mannen.

Volgens Oli zal Anderlecht terug de bovenhand krijgen in de JPL als Vanaken, Mignolet en Mechele gestopt zijn. Geen zorgen mannen.
Ik las net het HLN artikel deze ochtend waarin ze stellen dat de kans zeer groot is dat De Cat deze zomer vertrekt. Zou zomaar kunnen dat in September de kloof tussen Club en Rsca alleen maar groter geworden is.

Terug
Bovenaan