Jupiler Pro League 2025-2026

De verdediging wordt toch echt wel dé uitdaging voor Club voor volgend jaar.

Mignolet die wellicht stopt (en Jackers die echt niet goed genoeg is als vervanger), Ordonez die quasi zeker vertrekt, ook Seys en Sabbe zijn mogelijke vertrekkers, Mechele toch vaak slordig én al 33 jaar,... vraag me echt af hoe ze dat gaan opvangen.

Tel daar ook nog Vanaken bij die er 34 zal zijn bij de start van het nieuwe seizoen... je hele (ervaren) centrale as valt weg.
Tzolis is ook zo goed als zeker weg. Stankovic en Onyedika ook. Gaat Vetlesen nog een seizoen op de bank willen zitten?
Tresoldi was nu al interesse voor, gaat die blijven als er een dik bod komt en hij eventueel topschutter zou worden?
Mignolet zijn contract loopt af, Jackers is idd niet goed genoeg.

In Seys geloof ik wel maar die draait een moeilijk seizoen, vond hem persoonlijk ook beter op rechts. Sabbe beetje idem dito, vaak te slordig en positioneel soms matig. Mechele vind ik al 10 jaar niet goed genoeg. Ordonez gaat sowieso vertrekken.

Dusja, er zit wel een hele rebuild aan te komen deze zomer.

Elke ploeg die een beetje kan verdedigen en op de counter loert heeft een redelijke kans op punten tegen Club momenteel.
Is toch een ferm gemis in onze tactiek.
Dit is toch typisch aan het spel van Leko? Ik heb het de wedstrijd niet gezien maar je omschrijft waar hij voor bekend staat (buiten periode bij standard).

Vandenbroeck ontslagen bij Zulte, toch ook redelijk verrassend. Ok, resultaten laatste weken vallen wel tegen maar voetballend zat de mot daar toch niet in?
Kansen creëren he, met mooi voetbal ben je niets als je geen goals scoort of punten pakt.
Eindbalans is nog altijd het klassement en de punten

Kansen creëren he, met mooi voetbal ben je niets als je geen goals scoort of punten pakt.
Eindbalans is nog altijd het klassement en de punten
Maar net in 1A en jullie draaien toch een goed seizoen?
Ik begrijp dit ontslag toch ook niet.
Volgende week winnen op Gent en is een mooi einde van het seizoen...

Of er moet natuurlijk meer aan de hand zijn dat een niet Zulte supporter niet kan weten ;)

Of er moet natuurlijk meer aan de hand zijn dat een niet Zulte supporter niet kan weten ;)
Kom, Gent gaat deze unieke situatie toch niet meer weggeven??

Thuis tegen Zulte en dan naar Dender -> 2x winnen en je hebt sowieso PO1 ticket

Ik denk dat Club serieus gaat mogen rebuilden inderdaad.

Ik zie zeker vertrekken (in volgorde van zekerheid): Ordonez, Onyedika, Tzolis, Stankovic, Tresoldi. Mogelijks ook Seys en Sabbe.

Zou eigenlijk wel moeten met een nieuwe titel op zak. Anders ook maar 1 titel op 4 jaar (of 2 op 5). Dat is best weinig voor een ploeg met zo een kern en budget. Je hebt ook niet het gevoel dat de grootste tegenstander (Union) quasi ongenaakbaar is in tegenstelling tot vorig jaar dus het is wel echt van moeten dit jaar.

Goed seizoen mja, deel 1 mss wel. Maar nu net boven de degradatie play-offs.

Ik denk dat de spelerskern hem ook niet meer volledig steunt, los van Vossen, was Erenbjerg ook niet bepaald happy naar hem toe gisteren.
Ik lees intern oa van eigen ruiten inslaan, bedoel dan den keikop uithangen… enz…

Kom, Gent gaat deze unieke situatie toch niet meer weggeven??

Thuis tegen Zulte en dan naar Dender -> 2x winnen en je hebt sowieso PO1 ticket
Thuis verloren van Cercle en Leuven...
Het is onmogelijk om de ploegen van plaats 5 tot de laatste in te schatten.
Iedereen kan winnen of verliezen van elkaar.
Een Oostende scenario op Dender kan altijd...

Ik zie zeker vertrekken (in volgorde van zekerheid): Ordonez, Onyedika, Tzolis, Stankovic, Tresoldi. Mogelijks ook Seys en Sabbe.

Zou eigenlijk wel moeten met een nieuwe titel op zak. Anders ook maar 1 titel op 4 jaar (of 2 op 5). Dat is best weinig voor een ploeg met zo een kern en budget. Je hebt ook niet het gevoel dat de grootste tegenstander (Union) quasi ongenaakbaar is in tegenstelling tot vorig jaar dus het is wel echt van moeten dit jaar.
Laten we eerlijk zijn: nu Promise David is weggevallen is er werkelijk 0% excuus om geen kampioen te worden hé.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het makkelijk gaat worden want de speelstijl van rsca en union ligt ons absoluut niet.
Verschil met vorig jaar is vooral dat Union minder sterk is dus die gaan deze keer geen 25/30 of zo halen lijkt me.

Waarom denk je dat Seys en Sabbe zouden vertrekken?

we missen een type Vormer dat er terug wat meer goesting en lef in krijgt, gewoon veel te braaf en mak gespeeld vandaag
Hier ben ik dan wel weer voor de volle 100% mee akkoord.

En toegegeven, zo'n types zijn eigenlijk ook gewoon nodig in de JPL met het fysieke spel dat er bij momenten gespeeld wordt.

Vind ik ook, en dan is die ene titel nog behaald na een eigenlijk onmogelijk seizoen waarin Anderlecht en Union een hele grote voorsprong te grabbel gooiden. Eigenlijk was Club daar uitgeteld aan het begin van de PO. Dus voor hetzelfde geld waren het 0 titels op 4 jaar en met die kern en budget zou dat toch onbegrijpelijk zijn

En dat voor een club met zo een balans waar blijkbaar toch op sportief vlak misschien het best wordt gewerkt. Misschien doen ze dan toch iets niet goed...
Als je spelers weggekocht worden voor absolute topbedragen dan zie ik niet direct wat er "verkeerd" gedaan wordt?

Lijkt me problematischer bij een niet-genoemde paarswitte club waar ze van hun topspelers à la Verschaeren niet vanaf geraken.

Ik denk een club in eerste instantie toch vooral de prijzenkast moet spijzen en niet het potentiële dividend van de aandeelhouder. Maar daar verschillen we gewoon van mening

Ik denk een club in eerste instantie toch vooral de prijzenkast moet spijzen en niet het potentiële dividend van de aandeelhouder. Maar daar verschillen we gewoon van mening
Je kan als Belgische club bepaalde bedragen niet blijven weigeren. Er is afgelopen zomer/winter al 105 miljoen euro geweigerd.
Ook al hebben we het financieel niet nodig, de spelers waarop de boden gedaan worden kunnen elders 4-5 keer zoveel verdienen.
Ordonez, Onyedika en Tzolis hebben we nu een seizoen langer gehouden maar die mannen willen uiteindelijk ook hogerop he.

Zo dramatisch hoeft het toch allemaal niet te zijn als hier wordt voorgesteld soms. Het zou me verbazen moesten ze nog niet aan het uitkijken zijn naar een topper onder de lat, 2 CV's en een CM. Hopelijk ook een spits, maar dat zou me dan weer niet verbazen. De flanken gaan ze volgens mij laten bezetten door Forbs en Diakhon en moest je ergens nog een oportuniteit vinden voor de backs mag dat ook, maar die zijn in feite al dubbel bezet. Dat die de laatste tijd wat minder niveau halen, wil ook niet per se zeggen dat ze vervangen moeten worden volgend seizoen.

Kampioen in 2016, 2018, 2020, 2021, 2022, 2024
1 beker van België
5x supercup
en ondertussen in Europa en CL zodanige resultaten dat we daar in de top 20 van alle Europese ploegen staan.

maar je hebt gelijk, we moeten eens beginnen die prijzenkast te spijzen, we zijn echt niet goed bezig :thinking:

Zo dramatisch hoeft het toch allemaal niet te zijn als hier wordt voorgesteld soms. Het zou me verbazen moesten ze nog niet aan het uitkijken zijn naar een topper onder de lat, 2 CV's en een CM. Hopelijk ook een spits, maar dat zou me dan weer niet verbazen. De flanken gaan ze volgens mij laten bezetten door Forbs en Diakhon en moest je ergens nog een oportuniteit vinden voor de backs mag dat ook, maar die zijn in feite al dubbel bezet. Dat die de laatste tijd wat minder niveau halen, wil ook niet per se zeggen dat ze vervangen moeten worden volgend seizoen.
Op RB zou echt wel iets bij mogen imo. Een RW moet er ook sowieso bij want er is niemand om te wisselen met Forbs.

Terug
Bovenaan