Jupiler Pro League 2025-2026

Verdiende overwinning voor Gent

We gaan weer naast PO1 grijpen 😅
Neen toch? 1 punt is voldoende, de rest pakt nooit 6 op 6.
Ik snap de ingesteldheid ook niet goed van Mechelen.
Buiten 10 min in de 1ste helft en 5 min na de goal nooit de intentie gehad om te komen voetballen.
1 punt was vandaag voldoende en jullie zaten nu al in een zetel.

Als Standard vanavond nog wint, komen ze ook op 38 punten, samen met Westel en Genk. Dat is maar 4 punten achter Mechelen he, dus ze hebben er nog 2 nodig.
en Mechelen moet tegen Anderlecht en Club.

Ze hebben wel nog geluk dat Westel op de laatste dag naar Standard moet, dus die pakken sowieso niet alletwee 6 op 6.

Wij hebben op papier de gemakkelijkste tegenstanders. maar we kennen dat papier maar al te goed.

Beelden eens bekeken. Tzolis toch ook groot aandeel in puntenverlies. Afwerken is een ramp, laatse kans bijvoorbeeld is imo zelfs geen redding, schiet gewoon pal op doelman. En bij 1-2 wat steekt hij daar uit (vraag me wel af of hij de man is die daar in die situatie op moest verdedigen)
Hij geeft nu wel de voorzet bij 2-2 maar is gewoon zot gedaan van Tresoldi, niet dankzij goede voorzet.
Normaal heb ik het wel voor Onyedika maar nu is hij toch overdreven nonchalant, nog meer dan normaal, in balbezit maar ook zijn schot gewoon traag en lijnrecht op doelman.

Mechelen heeft waarschijnlijk genoeg aan één puntje in de resterende twee matchen. 't is natuurlijk wel nog tegen Club en Anderlecht. Zal alleszins nog spannend zijn voor die laatste twee PO1 plekjes.

Wat een non match weer van Club, ik was het eigenlijk al redelijk beu na 65 minuten, en Leko stond er bij en keek er naar... Dan wat vervangingen doen die ik ook kon bedenken, en voor de rest verder breien zoals we bezig waren met bijhorende slechte voorzetten. Dat werkte vorige matchen al niet en toch blijf je dat doen, ik snap het niet.

Mogen nog blij zijn met een punt, want Anderlecht kon zomaar de 3 punten gepakt hebben. Dat ging onverdiend zijn, maar toch.

Was fan van Leko in de eerste periode, maar nu ben ik die echt al beu eigenlijk. Dit is echt niet beter dan onder Hayen... Een ander Club achter nieuwjaar Bart? Ik dacht het niet. Logisch als je geen versterkingen wil halen natuurlijk.

Kvond die eerste helft eigenlijk echt wel goed, jammer dat we ons daar niet belonen. Die 2de helft was wel terug onder niveau

Neen toch? 1 punt is voldoende, de rest pakt nooit 6 op 6.
Ik snap de ingesteldheid ook niet goed van Mechelen.
Buiten 10 min in de 1ste helft en 5 min na de goal nooit de intentie gehad om te komen voetballen.
1 punt was vandaag voldoende en jullie zaten nu al in een zetel.

Je weet nooit in het voetbal…
En ons spel is erg zwak idd

Kvond die eerste helft eigenlijk echt wel goed, jammer dat we ons daar niet belonen. Die 2de helft was wel terug onder niveau
Ja mss wel eerste half uur ja, tot de tegengoal. Maar ik mis echt wel de grinta (I know ja) om te winnen, de verbetenheid, alles is zo mak... Bah, dit is niet Club imo

Vandenbroeck ontslagen bij Zulte, toch ook redelijk verrassend. Ok, resultaten laatste weken vallen wel tegen maar voetballend zat de mot daar toch niet in?

Club wou wel iemand halen he. Als Schulderup niet plots 2x scoort tegen Real en de held is voor kwaliticatie, stond 'ie wellicht ook gewoon in Brugge. Wat een transfer was dat geweest zeg.

Vraag is echter of dit het probleem zou oplossen. Probleem is toch vooral dat Club héél gemakkelijk goals weggeeft, en daar toch ook héél vaak zelf voor aan de basis ligt. Je hebt ook het gevoel dat quasi elke halve kans van de tegenstander in de JPL binnenvliegt.

En ook niet altijd efficiënt. Ik lees dat Club overwicht had, maar dat Anderlecht evenveel goede kansen had. De xG zegt toch heel iets anders. Club had eigenlijk dubbel zoveel moeten scoren als Anderlecht: 2.81 vs. 1.44. Is toch vooral Club die dan de zege laat liggen denk ik dan. En met zo een xG in een topper met druk, kan je toch ook moeilijk zeggen dat ze slecht waren... Ik lees daar vooral in dat ze met meer efficiëntie gewoon gewonnen hadden.

Waar ik me ook kan aan ergeren is dat ze geregeld wat mak overkomen. Denk dat dit wel zo is omdat ze grotendeels gemakkelijk "de betere ploeg" zijn, maar dit moet zich dan ook maar veel vaker vertalen in overwinningen (hetgeen niet het geval is vooral om voormelde redenen).

Laatst bewerkt:
Ik zou me als Bruggefan niet zoveel zorgen maken. Die focus zal er wel zijn tijdens de Playoffs, zoals altijd.

Vandenbroeck ontslagen bij Zulte, toch ook redelijk verrassend. Ok, resultaten laatste weken vallen wel tegen maar voetballend zat de mot daar toch niet in?
Naar wat ik hoor in de regio, lag die helemaal niet meer goed in de groep en kwamen er meer en meer klachten daarover.

bvb: Hij heeft vorige week zijn spelers van oefencomplex Waregem naar kunstgrasvelden in Zulte laten lopen langs de weg , daar te trainen en dan nog teruglopen ook, omdat ze verloren tegen Mechelen

Club wou wel iemand halen he. Als Schulderup niet plots 2x scoort tegen Real en de held is voor kwaliticatie, stond 'ie wellicht ook gewoon in Brugge. Wat een transfer was dat geweest zeg.

Vraag is echter of dit het probleem zou oplossen. Probleem is toch vooral dat Club héél gemakkelijk goals weggeeft, en daar toch ook héél vaak zelf voor aan de basis ligt. Je hebt ook het gevoel dat quasi elke halve kans van de tegenstander in de JPL binnenvliegt.

En ook niet altijd efficiënt. Ik lees dat Club overwicht had, maar dat Anderlecht evenveel goede kansen had. De xG zegt toch heel iets anders. Club had eigenlijk dubbel zoveel moeten scoren als Anderlecht: 2.81 vs. 1.44. Is toch vooral Club die dan de zege laat liggen denk ik dan. En met zo een xG in een topper met druk, kan je toch ook moeilijk zeggen dat ze slecht waren... Ik lees daar vooral in dat ze met meer efficiëntie gewoon gewonnen hadden.

Waar ik me ook kan aan ergeren is dat ze geregeld wat mak overkomen. Denk dat dit wel zo is omdat ze grotendeels gemakkelijk "de betere ploeg" zijn, maar dit moet zich dan ook maar veel vaker vertalen in overwinningen (hetgeen niet het geval is vooral om voormelde redenen).
Vind ik ook wel -> Ze drukten rsca echt wel weg met mooi combinatievoetbal maar probleem zit gewoon in de defensie -> veel te gemakkelijke tegengoals. Lijkt me ook echt wel structureel te zijn want was onder Hayen ook al, op zich wel geen enkele reden om ons zorgen te maken vind ik.
Vanaken, Tzolis, Forbs, Seys, Sabbe, Mignolet zitten allemaal nog ver van hun topvorm -> Als er daar een aantal terug hun topvorm halen in de playoffs zie ik het wel goed komen. Uiteindelijk is 3 punten achter op Union absoluut geen ramp hé. Psychologisch kan het ook een voordeel zijn om niet als 1e de playoffs in te gaan.

Dit seizoen gewoon al vaak dat we een dot van een kans krijgen tijdens een dominante periode in de match en het nalaten om te scoren. Tresoldi moet gewoon afwerken bij die eerste kans die hij krijgt, dat zei hij tijdens zijn interview zelf ook. Dan kan Anderlecht minder op de counter spelen en krijgen wij meer ruimte om te voetballen. Maar hij scoort niet en dan geven we het zelf weg.

Tegengoal 1 begint Onyedika onder druk te dribbelen, bal kwijt, Sabbe dekt de zone af maar bal gaat door zijn benen + knap afgewerkt.
Tegengoal 2 doet Tzolis zijn verdedigende werk goed maar raakt de bal te hard, glijdt dan weg bij de kap van Degreef + knap afgewerkt.

Dat zijn zo van die fases die we dit seizoen imo echt heel vaak hebben. Niet secuur genoeg waardoor we kansen en goals weggeven. Dan in onze dominantie is het vaak zo wat breien rond die 16 waardoor de tegenstander zo veel tijd krijgt en in positie staat te wachten op onze voorzetten. In de CL spelen we veel directer en sneller.

De verdediging wordt toch echt wel dé uitdaging voor Club voor volgend jaar.

Mignolet die wellicht stopt (en Jackers die echt niet goed genoeg is als vervanger), Ordonez die quasi zeker vertrekt, ook Seys en Sabbe zijn mogelijke vertrekkers, Mechele toch vaak slordig én al 33 jaar,... vraag me echt af hoe ze dat gaan opvangen.

Tel daar ook nog Vanaken bij die er 34 zal zijn bij de start van het nieuwe seizoen... je hele (ervaren) centrale as valt weg.

In de CL spelen we veel directer en sneller.
In de CL hebben we ook geen 70% balbezit en een ploeg zoals rsca of union die vooral/enkel op de counter loeren.

Je ziet het ook vaak terugkeren dat we zoals tegen Charleroi redelijk afwachtend en risicoloos starten net om te vermijden om op achterstand te komen. Eenmaal we dan op achterstand komen nemen we meer risico en scoren we meestal wel.

Als Onyedika deze zomer vertrekt zou ik toch liever een iets meer verdedigend profiel in de plaats zien komen. Met Stankovic/Vanaken en we al voldoende creatieve en aanvallende spelers.

Mignolet die wellicht stopt (en Jackers die echt niet goed genoeg is als vervanger), Ordonez die quasi zeker vertrekt, ook Seys en Sabbe zijn mogelijke vertrekkers, Mechele toch vaak slordig én al 33 jaar,... vraag me echt af hoe ze dat gaan opvangen.

Tel daar ook nog Vanaken bij die er 34 zal zijn bij de start van het nieuwe seizoen... je hele (ervaren) centrale as valt weg.
Ollie Deschacht, u hier?

BO6camY.jpeg

Ik zou momenteel liever Jackers zien staan eigenlijk, Mignolet zag er gisteren toch echt niet goed uit.

Terug
Bovenaan