Jupiler Pro League 2025-2026

Is het ook ni gewoon de regel dat je geen dubbele straf mag krijgen? Penalty en rood voor een tackle heb ik al jaren niet meer op onze velden gezien.

Ik vind dat wij die reputatie gekregen hebben door enkele klote matchen te spelen in de playoffs. 90% van de tijd komt de tegenstander tegen ons gewoon verdedigen en zie ik het afbraak voetbal eerder bij de tegenstander.
dat zal idd een discussiepunt zijn:

• Rood + Strafschop: Bij vasthouden, trekken, duwen, hands of geen mogelijkheid om de bal te spelen (DOGSO: Denying an Obvious Goal-Scoring Opportunity).
  • Rood zonder Strafschop: Ernstig gemeen of gewelddadig gedrag, ongeacht de positie.

Is het ook ni gewoon de regel dat je geen dubbele straf mag krijgen? Penalty en rood voor een tackle heb ik al jaren niet meer op onze velden gezien.

Ik vind dat wij die reputatie gekregen hebben door enkele klote matchen te spelen in de playoffs. 90% van de tijd komt de tegenstander tegen ons gewoon verdedigen en zie ik het afbraak voetbal eerder bij de tegenstander.

Voor zover ik weet mag "dubbele" bestraffing wel als het om een zware fout gaat die de integriteit van de speler in gevaar brengt? Dat is imo hier toch wel het geval. Mirisola kan echt van geluk spreken dat hij er goed vanaf komt hé.

Goh, ik denk vooral dat het door jullie spel is (ik ben overigens eens met Starspike dat het als het werkt niet per se veranderd moet worden, en het werkt) en de scheidsrechters gewoon veel te weinig kaarten trekken. Dat is niet enkel voor Union zo (als ik Burgess even vergeet, want dat is al langer niet normaal meer), maar in het algemeen, het is nu gewoon toevallig zo dat jullie dat goed "uitbuiten" en dan is is de frustratie van velen misschien misplaatst aangezien die eerder bij de scheidsrechters moet liggen. Geniepige fouten, aanvallen afbreken, etc. als je sneller gele kaarten trekt, is dat "lelijk" spel niet valabel meer. Ik vind het jammer dat het Belgisch voetbal dat toelaat. Alé Van de Perre gisteren, die kan 5 gele kaarten pakken hé, want alles wat die doet is 100% bewust. Maar nog eens, eigenlijk kun je dat niet op Union steken, want al jaren heeft het Belgisch voetbal ze getoond dat het mag.

Akkoord wel dat wij natuurlijk niet alle matchen van Union zien en ik twijfel niet dat het anders is tegen kleinere ploegen.

Er is qua refs wel al langer een probleem om geniepig/vuil spel niet te bestraffen en dat is niet enkel een probleem in ons land. Arsenal bij corners is zo een voorbeeld. Ploegen die echt willen voetballen en ook fout-gewijs redelijk zuiver spelen, pakken doorheen heel Europa al vlugger kaarten wanneer ze fouten maken. Hier in België ziet ge die houding ook bij de pers bvb. Zo wordt er over bepaalde ploegen/spelers gezegd "Dat hoort bij zijn spel" en daar stopt het, terwijl het bij andere ploegen/spelers al direkt is van "Zo is die normaal niet. Dat moet frustratie zijn".

1 shot, one on target, 0-1. Pas op na de gemiste kansen zag je het wel gebeuren.. maar vooral: Why the hell moeten 3 verschillende verdedigende spelers daar gaan dribbelen? Eigen schuld.

Cvetkovic echt al 5-6 overtredingen zonder kaart

Ref is (ergens logisch en begrijpelijk bij zo een match) zuinig op kaarten. Anders eindigen we met 8 tegen 8 of zo.
Ik vind dat er te veel onnodige agressie bij de spelers zit, ik hou daar niet van.

Bij Cvetkovic is het een opeenstapeling van lichte irritante foutjes, maar bvb Tzolis had ook lang rood moeten krijgen..

- 1e geel bij die reactie in het begin met Camara
- 2e donkergeel bij die karateworp waarbij die rsca-speler enorm geluk heeft dat die niet op zijn hoofd neerkomt
- 3e geel (waarvoor hij dan z'n 1e kreeg) bij die tackle op Diarra

Ref is (ergens logisch en begrijpelijk bij zo een match) zuinig op kaarten. Anders eindigen we met 8 tegen 8 of zo.
Ik vind dat er te veel onnodige agressie bij de spelers zit, ik hou daar niet van.

Bij Cvetkovic is het een opeenstapeling van lichte irritante foutjes, maar bvb Tzolis had ook lang rood moeten krijgen..

- 1e geel bij die reactie in het begin met Camara
- 2e donkergeel bij die karateworp waarbij die rsca-speler enorm geluk heeft dat die niet op zijn hoofd neerkomt
- 3e geel (waarvoor hij dan z'n 1e kreeg) bij die tackle op Diarra
Dat eerste is toch nooit geel?
Dat tweede is geel maar geen donkergeel, Camara komt gewoon heel ongelukkig neer. Als hij bij die tweede geel krijgt zal hij ook die fout waar hij de kaart krijgt niet maken.

Moest Cvetkovic bij zijn derde fout eens een kaart gekregen hebben had hij ook al die andere foutjes niet gemaakt.

Dat eerste is toch nooit geel?
Dat tweede is geel maar geen donkergeel, Camara komt gewoon heel ongelukkig neer. Als hij bij die tweede geel krijgt zal hij ook die fout waar hij de kaart krijgt niet maken.

Moest Cvetkovic bij zijn derde fout eens een kaart gekregen hebben had hij ook al die andere foutjes niet gemaakt.
Bij anderlecht moeten ze nu gewoon op zoek naar een fout van tzolis, en die mag gaan douchen.

Is het ook ni gewoon de regel dat je geen dubbele straf mag krijgen?
Neen, want dan zou ge uw tegenstander gewoon van het terrein mogen schoppen in de zestien.

Er is geen dubbele bestraffing meer in de zin dat iemand die als laatste man fungeert en de bal probeert te spelen geen rood zal krijgen als hij die mist, enkel een strafschop tegen en geel. Maar als ge een donkerrode overtreding maakt, is dat gewoon nog altijd rood.

Terug
Bovenaan