Jupiler Pro League 2025-2026

Op wat slaat die (weer) want Jackers is al 28?
Liever een goede keeper in zijn prime dan iemand die toch weer over the hill is. Maar hey, dat is mijn mening he.

31 jaar en 34 is toch ook 3-4 seizoenen verschil. Ze moeten geen gast van 19 halen maar mid-eind de 20 moet je toch een degelijke keeper vinden lijkt me.

Mignolet was ook gewoon veel te goed voor Club he, zoiets gaan we denk ik ook niet snel terug vinden.
Laat ons zeggen "weer een keeper zonder enige ervaring bij een topploeg of in een topcompetitie".
Zo gaan we weer de toer op met Gabulov, Butelle, Jorgacevic en consoorten, neen liever niet.

Een betrouwbare keeper met pakken ervaring op een niveau van Club of hoger, daar haal je titels mee imo.

Los van dit alles, ik zie Sels niet komen hoor.

En je hebt gelijk, zoals @Sportinggboy ook zegt, zo'n Mignolet halen zal wel een uitzondering geweest zijn, maar dat wil niet zeggen dat we er niet van kunnen "dromen" :tongue:

Laat ons zeggen "weer een keeper zonder enige ervaring bij een topploeg of in een topcompetitie".
Zo gaan we weer de toer op met Gabulov, Butelle, Jorgacevic en consoorten, neen liever niet.

Een betrouwbare keeper met pakken ervaring op een niveau van Club of hoger, daar haal je titels mee imo.

En je hebt gelijk, zoals @Sportinggboy ook zegt, zo'n Mignolet halen zal wel een uitzondering geweest zijn, maar dat wil niet zeggen dat we er niet van kunnen "dromen" :tongue:
Mignolet is men kunnen halen omdat die En Belg was En graag wilde terug keren naar België hè. En van dat niveau hebben we buiten Courtois momenteel niemand meer.

En begrijp me niet verkeerd. Sels is geen slechte doelman. Verre van. Maar ga er niet vanuit dat je opnieuw een Mignolet binnenhaalt die wekelijks punten pakte en de gouden schoen won.

Als Sels nog 3 seizoenen op niveau kan keepen dan is dat een meerwaarde. Bij keepers is het toch dikwijls anders op oudere leeftijd.

Mignolet was gewoon zijn komst was gewoon zalig, als je daar op terugdenkt was dat toch echt een enorme toptransfer van Club.

Niet elke keeper is afgeschreven op zijn 37/38e zoals Mignolet hoor. En wat als het "maar" 2 seizoenen zijn?

Opnieuw, 2 seizoenen een absolute topkeeper binnen halen met een zekerheid op het feit dat ie punten zal pakken voor je ploeg versus een goeie keeper zoals Leysen halen, maar je totaal niet van weet als die bij een topploeg zich staande kan houden?
Het zou de eerste keer niet zijn dat een keeper goed is/lijkt bij een kleinere ploeg omdat ie daar 20 reddingen per match moet doen, en bij een topclub er dan gewoon 3 moet uit ranselen en dat is het, en dat niet lukt.

Ik heb toch al gezegd dat ze met Sels een goeie zaak kunnen doen? Alleen moet je wel realistisch blijven, en niet verwachten dat die langer fit en in topvorm blijft dan Mignolet. Niet elke keeper is afgeschreven op zijn 38ste, dat klopt. Velen zijn dat al veel jonger. Keepers kunnen typisch langer mee dan veldspelers, maar statistisch is op een bepaald moment ook voor hen elk jaar de kans groter dat ze in blessures sukkelen of de vorm gewoon mindert. Dus als je Sels haalt kan je hopen op 3-4 seizoenen, maar als je realistisch bent reken je maar op 2.

Ik vind je afgeven op "jongere" keepers ook nogal ridicuul, gezien Mignolet volgens de metrics van Sels ook nog een jonge keeper was toen hij naar Club kwam. Tussen jonge keeper en Sels zit 12-16 jaar hé.

Ik onderschat ook echt het belang van een goede keeper niet maar ik vind continuiteit wel belangrijk. Anders zitten we elke 2-3 seizoenen met dezelfde kwestie. Ervaren keeper met een dik loon die dan blessures heeft, jongere keepers blokkeert, etc.

Als je ziet dat Mignolet de absolute grootverdiener is, dat moet toch wel financieel ruimte geven om een keeper in zijn prime te halen en te houden.

Weer een erbarmelijke eerste helft van ons, zo gaat PO1 nooit gehaald worden. We moeten een stuk aanvallender in ander formaties gaan spelen.

De wanprestatie van onze reds in de eerste helft is natuurlijk niet het dieptepunt, dat is weer weggelegd voor die paar honderd leeghoofden met hun spandoeken.

Slechtste Genk dat ik mij kan herinneren, en dat is toch al 15-20tal jaar. Ergens rond 2010 wel nog eens een heel seizoen gekend, maar dit is echt ongezien. Zit echt niets in, helft van de spelers zitten op het niveau van 2e klasse.

Mogen blij zijn als ze PO3 ontlopen.

Op Anderlecht zijn ze helemaal zot geworden precies. Maar hun timing zit er wel wat naast, beetje respectloos naar dender wel.

Terug
Bovenaan