Jupiler Pro League 2025-2026

Ik denk oprecht dat die naam bij een paar clubs wel op de longlist gestaan zal hebben. :)

Allicht, maar onbegrijpelijk wat mij betreft. Dat die puur atletisch en qua voetballende vermogen een meerwaarde zou zijn twijfel ik niet aan. Maar nuchter bekeken hangt ge uw aanval dan wel op aan een 35jarige speler waar ge moet rekenen op nog een jaar of twee goesting. Ook op zondag om 19u in La Louviere. Van een topclub verwacht ik dan toch dat ze hun geld investeren waar ge toch zeker een aantal seizoenen op kunt rekenen.

Allicht, maar onbegrijpelijk wat mij betreft. Dat die puur atletisch en qua voetballende vermogen een meerwaarde zou zijn twijfel ik niet aan. Maar nuchter bekeken hangt ge uw aanval dan wel op aan een 35jarige speler waar ge moet rekenen op nog een jaar of twee goesting. Ook op zondag om 19u in La Louviere. Van een topclub verwacht ik dan toch dat ze hun geld investeren waar ge toch zeker een aantal seizoenen op kunt rekenen.
Uiteraard, begrijp mij niet verkeerd. Iemand van bijna 36 die zich jaren in de MLS is gaan begraven gaat hier geen meerwaarde meer zijn. :)

bij 90 minutes hadden ze toch ook het gevoel dat hij bij Genk en Rsca een mooie winterversterking zou geweest zijn.
Daar hadden ze heel duidelijk de oude Benteke nog in gedachten. Als die nu rechtstreeks van de PL ofzo kwam, zoals Vertonghen of Alderweireld, viel daar misschien nog iets voor te zeggen. Maar iemand die op die leeftijd jarenlang in de MLS gespeeld heeft, daar vrees ik voor. Ziet ge ook met pakweg Vanzeir, die is zelfs op zijn 26 slechter van ginds teruggekomen dan hoe hij vertrokken is.

Daar hadden ze heel duidelijk de oude Benteke nog in gedachten. Als die nu rechtstreeks van de PL ofzo kwam, zoals Vertonghen of Alderweireld, viel daar misschien nog iets voor te zeggen. Maar iemand die op die leeftijd jarenlang in de MLS gespeeld heeft, daar vrees ik voor. Ziet ge ook met pakweg Vanzeir, die is zelfs op zijn 26 slechter van ginds teruggekomen dan hoe hij vertrokken is.
Of Vanzeir was natuurlijk nooit dat niveau, maar draaide bij Union een uitzonderlijk goeie periode voor zijn doen.
Het zal wel ergens in het midden liggen, maar nooit het gevoel gehad dat Vanzeir veel kon gaan doen in een competitie boven ons niveau.

Of Vanzeir was natuurlijk nooit dat niveau, maar draaide bij Union een uitzonderlijk goeie periode voor zijn doen.
Het zal wel ergens in het midden liggen, maar nooit het gevoel gehad dat Vanzeir veel kon gaan doen in een competitie boven ons niveau.
Correct, maar het feit dat hij zelfs bij een bij momenten zwalpend Gent niet eens van de bank geraakt wil toch wel zeggen dat hij gewoon achteruitgang heeft geboekt tijdens zijn jaren in de VS. Je hoort ook gewoon wel vaker dat het niveau daar nogal.. bedenkelijk is.

Vanzeir is imo gewoon pure middelmaat, gespeeld in de MLS of niet. En ook niet echt veel inhoud of intelligentie heb ik de indruk, bij zijn 1ste doelpunt in zijn 3de wedstrijd voor Gent was hij al zijn shirtlogo aan het kussen richting publiek. Alléja, dat doen er nog veel natuurlijk, maar doorgaans toch eerder na jaaaaren dienst als clubicoon of voor de echte Europese topclubs waarvan ze zelf al jaren fan zijn en er eindelijk zelf spelen, genre Courtois bij Real. Maar het zou me verwonderen dat Gent de absolute droomclub was voor een jongen uit Beringen...

In de rand/aanloop van de Gouden Schoen lees ik op HLN alleen maar artikels van Brugge. Wij zijn toch kampioen gespeeld? Wij staan momenteel toch eerste? Wij hebben totnutoe toch meer punten in de CL? Wat mis ik?

In de rand/aanloop van de Gouden Schoen lees ik op HLN alleen maar artikels van Brugge. Wij zijn toch kampioen gespeeld? Wij staan momenteel toch eerste? Wij hebben totnutoe toch meer punten in de CL? Wat mis ik?
een uitblinker die zowel vorig seizoen als dit seizoen voor jullie speelde?

Het is niet de beste speler van de kampioen, maar de beste van de competitie die ze een prijs wilen geven. Dat is eigenlijk al jaar en dag gestuurd door de pers natuurlijk, tot 10 jaar terug werd er elk seizoen een speler van Anderlecht naar voor geschoven.

Nu zonder zeveren: David Promise kan ni shotten, maar hij heeft ons in de Playoffs kampioen gemaakt en ook nu weer 8 goals op 18 matchen.
Kerel komt niet eens ter sprake als je de artikels leest.

Tzolis (blijkbaar de 'top'favoriet) 7 goals op 18 matchen.

Nu zonder zeveren: David Promise kan ni shotten, maar hij heeft ons in de Playoffs kampioen gemaakt en ook nu weer 8 goals op 18 matchen.
Kerel komt niet eens ter sprake als je de artikels leest.

Tzolis (blijkbaar de 'top'favoriet) 7 goals op 18 matchen.
Voetbal draait natuurlijk ook niet enkel om goals maken want anders zou het voor niet-aanvallers onmogelijk zijn om te winnen. Tzolis heeft trouwens 53 G+A in 2025 over alle competities heen dus qua stats zit die wel goed toch.

Heeft ook te maken met aandacht en met reputatie.
Burgess heeft misschien al niet de beste reputatie :unsure:

Ik denk dat Club ook wel wat meer media-aandacht krijgt... De gemiddelde liefhebber kan wel een gezicht plakken op Tzolis, bij Promise David zal dat al minder zijn...

In Playoff 1 slechts 3 tegendoelpunten.
Ook nu na 20 matchen 12 tegendoelpunten, 2de beste is Antwerp met 21 tegendoelpunten. Valt op zich nog iets voor te zeggen 🤪
je moet als verdediger al een wereldgoal maken in de titelmatch om een GS te winnen.

Tzolis als winger met zijn stats zou geen onverdiende winnaar zijn imo, steekt er in de JPL toch wel bovenuit dit jaar.

Terug
Bovenaan