Jupiler Pro League 2025-2026

Letterlijk Promise. Figuurlijk niet echt.

Hopelijk zijn de geruchten ook waar en gaat onze Kevin Rodriguez binnenkort. Als we daar onze transferprijs voor terugkrijgen zal het al veel zijn. In mijn ogen een van de meest gefaalde transfers. 4,5 miljoen euro hebben we daarvoor betaald. Ik had hoge verwachtingen, maar die zijn nooit ingelost.
En Leysen naar Bologna blijkbaar?

Het was hij toch die in een paar matchen wat flaterde, nee?

En Leysen naar Bologna blijkbaar?

Het was hij toch die in een paar matchen wat flaterde, nee?
Ja die kerel heeft ons al veel punten gekost, ook in de Champions League verschillende keren in de fout gegaan. Vertrek van Machida is niet deftig opgevangen geweest. Ik hoop dus dat die weggaat en er een goede vervanger in de plaats komt.

Ja die kerel heeft ons al veel punten gekost, ook in de Champions League verschillende keren in de fout gegaan. Vertrek van Machida is niet deftig opgevangen geweest. Ik hoop dus dat die weggaat en er een goede vervanger in de plaats komt.
als er 1 ploeg in de winterperiode toch een goede versterking kan vinden zijn jullie het wel ;)

als er 1 ploeg in de winterperiode toch een goede versterking kan vinden zijn jullie het wel ;)
Goh, het is dit seizoen toch de eerste keer dat de transfers van Union misschien niet echt de versterking zijn die ze afgelopen jaren wel waren. Waarmee ik niet wil zeggen dat die een slechte zomermercato achter de rug hebben, maar het is toch niet hetzelfde als de jaren ervoor.

Goh, het is dit seizoen toch de eerste keer dat de transfers van Union misschien niet echt de versterking zijn die ze afgelopen jaren wel waren. Waarmee ik niet wil zeggen dat die een slechte zomermercato achter de rug hebben, maar het is toch niet hetzelfde als de jaren ervoor.
Als je moet rekenen op Schoofs, Patris en co dan heb je idd een slechtere zomerperiode dan de jaren ervoor.

"Slechter" wil inderdaad niet zeggen "slecht".
Een ploeg die een seizoen kampioen speelt met 20 punten voorsprong op de 2e, maar het jaar nadien kampioen speelt met 15 punten voorsprong, heeft het ook "slechter" gedaan. Wil niet zeggen dat het slecht is :p

Feit, al ging het mij in deze eerder over de schampere opmerking over de kwaliteiten van Patris, Schoofs, etc. Ze staan er toch maar mooi bovenaan mee.

het volle 1 punt boven een ploeg waar het al zware crisis was omwille van de slechte resultaten ;)

Wel een club die dubbel zoveel uitgaf op de transfermarkt in de zomer, die minder basisspelers kwijtspeelde in de zomer, en wiens coach niet als een donderslag bij heldere hemel vertrok.

Het volle 1 punt vind ik dan wel zeer indrukwekkend.

Wel een club die dubbel zoveel uitgaf op de transfermarkt in de zomer, die minder basisspelers kwijtspeelde in de zomer, en wiens coach niet als een donderslag bij heldere hemel vertrok.

Het volle 1 punt vind ik dan wel zeer indrukwekkend.
rare redenering vind ik -> Wij spelen echt niet goed, hebben een zeer laag puntenaantal, dus waarom is dan 1 punt meer dan ons hebben indrukwekkend? Wat Union vorig seizoen deed was echt indrukwekkend, dit seizoen vind ik ze een pak minder, laat staan "zeer indrukwekkend".

Dit seizoen zijn gewoon alle topploegen slechter dan vorig seizoen, en dan krijg je plots een KV Mechelen en Standard in de top 6 op nog niet eens zoveel achterstand van de top 3.

In de competitie zijn onze goede matchen op één hand te tellen. Zeker sinds Hubert er is. Ik ga niet akkoord met het gejouw in Cercle, maar doen alsof alles goed is omdat we eerste staan is ook scorebordjournalistiek, buitenshuis pakken we echt niet veel punten.
Sinds oktober:
verloren in Brugge & Anderlecht
gelijk in Mechelen, Cercle, Charleroi
gewonnen in Zulte

Nu ik kan er mee leven dat we dit seizoen niet de titel zouden pakken. Maar de drang naar voor & intensiteit van de voorbije jaren mis ik op het plein. Thuis trekken we regelmatig nog de overwinning over de streep met een rake kopbal hier & daar. Maar uit is't triestig. Ik ga niet boe gaan roepen (ik ga ook niet naar de verplaatsingen in de jupkesleague), maar ik begrijp de fans wel. 5u in de bus zitten op 2de kerstdag en dan zo'n nonmatch te moeten zien in de kou.

Ik heb mijn ticket & verplaatsing geboekt in München. Daar zal ik wsl wel goals zien 😅🤪

In de competitie zijn onze goede matchen op één hand te tellen. Zeker sinds Hubert er is. Ik ga niet akkoord met het gejouw in Cercle, maar doen alsof alles goed is omdat we eerste staan is ook scorebordjournalistiek, buitenshuis pakken we echt niet veel punten.
Sinds oktober:
verloren in Brugge & Anderlecht
gelijk in Mechelen, Cercle, Charleroi
gewonnen in Zulte

Nu ik kan er mee leven dat we dit seizoen niet de titel zouden pakken. Maar de drang naar voor & intensiteit van de voorbije jaren mis ik op het plein. Thuis trekken we regelmatig nog de overwinning over de streep met een rake kopbal hier & daar. Maar uit is't triestig. Ik ga niet boe gaan roepen (ik ga ook niet naar de verplaatsingen in de jupkesleague), maar ik begrijp de fans wel. 5u in de bus zitten op 2de kerstdag en dan zo'n nonmatch te moeten zien in de kou.

Ik heb mijn ticket & verplaatsing geboekt in München. Daar zal ik wsl wel goals zien 😅🤪

Ik denk dat Hubert wel eens onze eerste trainer zou kunnen zijn die ook echt ontslagen gaat worden sinds de overname van Bloom/Muzio (al weet ik nu niet 100% zeker of Thomas Christiansen na het seizoen is ontslagen toen ze nog in 1B speelden).
Nuja, dat dacht ik vorig jaar in de week voor de befaamde match tegen Genk ook over Pocognoli, dus hopelijk gebeurt nu hetzelfde :biglaugh:

Het valt mij op dat Hubert redelijk vaak ook zonder echte 10 speelt, ook tegen middenmotors in de Belgische competitie. Akkoord dat El Hadj wat wisselvallig kan zijn, maar die brengt toch vaak wat meer diepgang dan de andere middenvelders. Maar het geeft mij extra het gevoel dat Hubert iets te behoudsgezind speelt en weinig risico's durft nemen. Dat helpt ook niet echt voor de drang naar voren, denk ik.

Ook present in München trouwens.

Ik wil Union nog eens bedanken om ons van Hubert af te helpen. Niet dat we met Mazzu beter af zijn, maar Hubert was ook een absolute ramp. Kan zichzelf wel waanzinnig goed verkopen.

En toch doet Union het qua xG & xGA statistieken heel goed tov concurrenten.
Op SN3 wordt dat bijgehouden voor gans de competitie, en daar steken jullie er nog altijd bovenuit:
Union: 39,2 xG - 17.1 xGA = 22,1
Club: 35,2 xG - 24,9 xGA = 10,4
Anderlecht: 31,1 xG - 26,7 xGA = 4,4

Zegt uiteraard niet alles, maar toont wel dat jullie echt wel weinig weinig weggeven en vrij veel goeie kansen afdwingen.

Benteke naar de zandbak. Voor zover die nog het niveau zou halen om hier (zeker bij een topclub) iets bij te brengen is dat nu wel helemaal van de baan.

Terug
Bovenaan