Jupiler Pro League 2025-2026

Maar hij beweegt zijn hand naar de bal en blokkeert hem (al dan niet bewust) op die manier. Bal rolt trouwens tegen zijn hand, tis echt niet dat die ertegen getrapt wordt.

Het lijkt alsof hij een overtreding fluit in het voordeel van Cercle? Al zie ik ze ook nie meteen

Waarom doet hij teken van het VAR-scherm om geel te geven eigenlijk? Dacht dat de VAR niet tussenkwam voor gele kaarten.

Misschien dat hij niet wist welke speler de duw gaf en dus een kaart moest geven, wat ook bij geel kan

If the referee penalises an offence and then gives the wrong player from the offending (penalised) team a yellow or red card, the identity of the offender can be reviewed

Ik denk dat dat voor Club en Union toch niet correct is. Die 2 clubs hebben net een heel duidelijke filosofie waar de trainer zich aan het houden heeft. Een nieuwe trainer gaat andere accenten leggen en misschien op gebied van motivatie en strengheid verschillen van de voorganger, maar de manier van spelen zal net heel herkenbaar, zelfs met een nieuwe coach.
Vandaar de quasi. :)

Het lijkt alsof hij een overtreding fluit in het voordeel van Cercle? Al zie ik ze ook nie meteen
Hij fluit inderdaad fout in het voordeel van Cercle, maar pas na de handsbal. Geen idee waarom de VAR daar niet tussenkomt, blokkeert gewoon echt heel duidelijk de bal met zijn hand. En op dat moment moet er nog meer dan een kwartier gevoetbald worden gezien de extra tijd die erbij kwam..

Union is ook de enige club die nooit/zelden zelf hun trainer de deur uitzet. Andere clubs komen die altijd weghalen. Maar ja, wel dramatische cijfers in het algemeen voor onze competitie.

Er zijn er maar weinig die dit een issue vinden daar. Peter Delorge is één van de weinigen en dat is ook de enige reden dat zijn zoon niet in Genk zit. Peter Voets zou dat wellicht ook nooit gedaan hebben, maar that's it :D Als zelfs Vrancken als zowel speler als coach voor Genk kan tekenen, kan bijna iedereen dat.

We willen jullie ook wat gunnen he.
Finck, Steuckers, Smets, Hayen,....het is duidelijk waar jullie wanhopig de mosterd proberen halen. ;)

3,5 jaar, maar ik geloof dat @Flappy doelt op coaches bij 1A-clubs die ook op 1 Januari reeds 1A-club waren. Want toevallig zijn Zulte en La Lou de enige clubs uit 1A die wel met dezelfde coach het jaar zullen beëindigen als waarmee ze het gestart hebben.
Ah tiens, op Transfermarkt staat appointed: 01/07/2017

Ploegen in 1A spelen wel veel paniekvoetbal langs beide kanten. Enerzijds coaches snel ontslaan ipv vertrouwen te geven als het slecht gaat. Anderzijds ook snel coaches aannemen op basis van... ooit eens een goeie periode gehad te hebben bij een andere ploeg? Dan na een half seizoen tot de conclusie komen dat het geen match is of dat het geen mirakelman is en dan zitten we terug bij het ontslag.

We willen jullie ook wat gunnen he.
Finck, Steuckers, Smets, Hayen,....het is duidelijk waar jullie wanhopig de mosterd proberen halen. ;)

We hebben elke generatie wel zo een sattelietclub. Vroeger was dat Germinal Beerschot. Charleroi is een vaste waarde. De laatste jaren STVV. We laten er soms zelfs jeugdspelers rijpen en wanneer ze klaar zijn mogen ze terugkomen. We zitten zelfs zo in met onze sattelietclubs dat ze om de 15 jaar eens boven ons mogen eindigen!
Good Guy Genk.

Laatst bewerkt:
We hebben elke generatie wel zo een sattelietclub. Vroeger was dat Germinal Beerschot. De laatste jaren STVV. We laten er soms zelfs jeugdspelers rijpen en wanneer ze klaar zijn mogen ze terugkomen. We zitten zelfs zo in met onze sattelietclubs dat ze om de 15 jaar eens boven ons mogen eindigen!
Good Guy Genk.
Good Guy Genk? Winnen ze nog de PO-finale op de koop toe! Pestkoppen.

Ik ben zeker niet zijn grootste fan, maar dat ze die voor 800k hebben laten gaan naar een "concurrent" blijft toch echt van't padje. De paar 100k voor Fink idem. En de ~2M(?) voor Smets kon denk ik ook wel hoger zijn. Crazy zomertje was dat.

Good Guy Genk? Winnen ze nog de PO-finale op de koop toe! Pestkoppen.

Ik ben zeker niet zijn grootste fan, maar dat ze die voor 800k hebben laten gaan naar een "concurrent" blijft toch echt van't padje. De paar 100k voor Fink idem. En de ~2M(?) voor Smets kon denk ik ook wel hoger zijn. Crazy zomertje was dat.
Ik vind Steuckers dit jaar zelf geen 800k waard.

Ik denk dat dat voor Club en Union toch niet correct is. Die 2 clubs hebben net een heel duidelijke filosofie waar de trainer zich aan het houden heeft. Een nieuwe trainer gaat andere accenten leggen en misschien op gebied van motivatie en strengheid verschillen van de voorganger, maar de manier van spelen zal net heel herkenbaar, zelfs met een nieuwe coach.
Nu dat Wouter VDH weg is bij Anderlecht is er de hoop bij de supporters alvast dat ze in de toekomst (en voor de spanning in de jupkesleague) ook terug in dit lijstje komen te staan. Maar dan moet Besnik denk ik eerst nog wel ophoepelen.

Op dat moment waren dat solden.
Smets ronduit schandalig weinig.
Maar wat is daarmee aan de hand? Vertrouwen onder 0 want niet meer veel te zien van de klasbak die hij bij ons was.

En Steuckers....gewoonweg niet goed genoeg. Heb je niks aan. Verbloemde bij STVV waardeloze matchen met dan uiteindelijk toch een assist of doelpunt. Maar komt gewoonweg tekort voor het niveau dat Genk wil nastreven.

En Steuckers....gewoonweg niet goed genoeg. Heb je niks aan. Verbloemde bij STVV waardeloze matchen met dan uiteindelijk toch een assist of doelpunt. Maar komt gewoonweg tekort voor het niveau dat Genk wil nastreven.
Zeker, maar neemt niet weg dat ge met die statistieken wel wat meer had kunnen verpatsen.
Wat Smets betreft: typisch de miserie van op jonge leeftijd met talent de facto een verdediging te moeten leiden. Saddick is daar niet bepaald de man voor. Ik denk dat als Smets naar Anderlecht was gegaan om (hypothetisch) een jaar langs Vertonghen te staan, die al veel verder had gestaan. Maar goed, 't is en blijft een talent, dus het komt op een gegeven moment wel weer boven water drijven.

Ik vind Steuckers dit jaar zelf geen 800k waard.

Rant over ons publiek vs Steuckers.

Dit is een seizoen waar ik me in veel kan ergeren. Maar één van de absolute top-ergernissen is de houding van onze eigen supporters naar Steuckers toe.

Ik neem bvb onze laatste wedstrijd op Westerlo: Voor 75% van de mensen was dat de zwakste man op het veld. Die wordt dit seizoen in één adem genoemd met Sor. Maar de feiten zijn dat die op Karetsas na onze meest beslissende man is en dat die vorig seizoen (toen die ook al zoveel kritiek kreeg op de tribunes) in de top 10 van spelers met de meest gecreëerde kansen was in HEEL EUROPA. Niet de C-competities of zelfs B-competities, maar nee... HEEL EUROPA. Vorig seizoen speelden we 4 goede matchen in de PO's en dat waren die waarin Steuckers niet gekwetst was. Tegen Westerlo ook was hij rechtstreeks betrokken bij elke goede aanval die we kregen. De bal tegen de lat startte bij hem (hij wachtte even tot El Ouahdi fatsoenlijk gelopen had om dan die pass te geven die een paar seconden later in het doel had moeten eindigen, maar wel door het halve stadion uitgefloten omdat het niet snel genoeg ging), de afgekeurde goal was op zijn assist, ... En die gast wordt dat dus echt gewoon extreem uitgefloten, terwijl 80% van de kern minder bijdraagt aan de ploeg dan Steuckers. Zonder Steuckers hadden we vorig jaar zelfs niet kunnen dromen van de titel. Schaamtevol.

Eén van de redenen hiervoor is gewoon die zijn stijl. Dat flegmatieke je m'en fous dat hij heeft, heeft nooit goed gelegen bij veel van mijn mede-supporters. (breek mijn bek niet open over wat ik van het grootste deel van onze supporters vind). Zo was hetzelfde bij Bongonda een paar jaar geleden en die zijn cijfers waren toen ook EXTREEM goed. Iemand die niet als een werkpaard loopt te draven en zijn emoties extreem hard laat blijken, heeft altijd een nadeel bij ons. Terwijl werkpaarden die er amper iets van kunnen wel 1000 kansen mogen krijgen. Nooit zal ik vergeten hoe hard een kloefkapper als Jordy Croux (ja, wie?) op handen werd gedragen, terwijl ze niet veel later een speler als Leon Bailey de grond in boorden en iedereen op de banken stond toen die vertrok.
Wat ook absoluut niet helpt is dat zijn concurrent de (terechte) chouchou is in ons stadion met Karetsas en dat hij nu eenmaal geen stevig mee-verdedigende speler is. Wat een goede trainer dan doet, is je systeem zodanig invullen zodat één van de weinige ZO beslissende spelers ook het best uit de verf komt. Maar wat deed onze coach: De back achter hem gewoon meer vooraan laten spelen en Steuckers effectief als laagste speler op de flank laten spelen. Tja. Dan zijt ge gewoon een idioot. Maar ja, dat die van een verdediging opstellen geen kaas heeft gegeten, weten we al langer. Ik irriteerde me daar al aan bij Vrancken, maar Fink was daar next-level in.

Ja, sorry. Ik zie Steuckers zijn tekortkomingen zeer zeker. Maar ik zie ook zijn pluspunten en die zijn echt zeer groot. Maar hoe die geminimaliseerd worden door ons publiek doet mijn bloed echt koken.

Terug
Bovenaan