Jupiler Pro League 2025-2026

Nu ik die penanty op de beelden zie van anderlecht is het nog erger als in het echt. Die moet toch altijd geel voor shwalbe krijgen? Wat zit die var daar eigenlijk te doen. Geen enkele mens valt natuurlijk op die manier. Als hij bij eerste contact neergaat is het nog geloofwaardig maar dit?
Bert Sterckx zei het ook op de radio, eigenlijk geel voor schwalbe.

Benieuwd wat we de komende matchen gaan laten zien tegen kleinere ploegen en of we ook zelf het spel kunnen maken tegen teams die meer achteruit kruipen. Ik zie ons eigenlijk nog altijd geen PO1 halen, veel te krappe kern wat ook merkbaar was na de wissels.

Kerk staat achter hem, gewoon nul intentie om fout te maken, pure matennaaierij dit. En ook netjes gecompenseerd in H2. 😆

Hahahahaha die penalty van Anderlecht, zie het nu pas. Waar was de Var. Een van de belachelijkste penalty's die ik al ooit heb gezien.

Vorige speeldag al (deels) gezegd, maar we gingen:
Geen low cost penalty's meer fluiten
Enkel de kapitein mag verhaal komen halen
Spelers moeten bij een wissel kortste weg naar buiten het terrein nemen

We zijn paar maanden verder (na een paar weken was het ook al weg geebt) en niets van dit alles nog te zien op onze velden.

Ik kan foutieve beslissingen goed verdragen, maar als je zo'n zaken niet kan blijven handhaven, dan maak je jezelf compleet belachelijk natuurlijk.

Mijn quote over de paarse lenzen in de paarse bril is echt nog niet zolang geleden denk ik?
Dan kunde beter ook is naar de Pearl gaan voor een andere kleurke
Kerk zet gewoon snel zene voet voor Moussa zen been ( Moussa ziet hem nieens want staat achter hem) en dan theatraal doen
Zelfde met Berta
2x gene penalty .

Het verschil is wel dat die eerste penalty waarbij een aanvaller nog snel tussenkomst bij een verdedigende speler al heel vaak is gegeven en die 2de gewoon helemaal niets is.

Ongelofelijk en typisch dat die de greef nog moet scoren. Feit dat ik anderlecht minder gun dan brugge en beerschot zegt genoeg. Wij zijn altijd beter en op 1 of andere mirakeleuze manier winnen we niet. Met de beker pakken we hun terug.

MODEDIT: clubnamen schrijven we wel correct.
Beker? Die spelen toch niet tegen elkaar? Pas volgende ronde eventueel. Ze kunnen allebei zomaar sneuvelen ook. Ik zou nog niet te ver vooruit lopen. Die matchen worden ook pas in januari gespeeld.

Ik heb net de beelden gezien van de 2 strafschoppen. Voor mijn part moet je beide niet fluiten. Als je deze allemaal gaat bestraffen, gaan er wekelijks veel gegeven mogen worden. Over de match zelf zeg ik niks. Heb het niet gezien

Beker? Die spelen toch niet tegen elkaar? Pas volgende ronde eventueel. Ze kunnen allebei zomaar sneuvelen ook. Ik zou nog niet te ver vooruit lopen. Die matchen worden ook pas in januari gespeeld.

Ik heb net de beelden gezien van de 2 strafschoppen. Voor mijn part moet je beide niet fluiten. Als je deze allemaal gaat bestraffen, gaan er wekelijks veel gegeven mogen worden. Over de match zelf zeg ik niks. Heb het niet gezien
Kans is vrij groot dat we tegen elkaar uitkomen natuurlijk. Van mij mag het ook gerust Gent zijn indien we LaLou verslaan, dat ligt ons beter.

Tenenkrullend dat we gewoon nooit van Anderlecht winnen in onze thuiswedstrijden. Gisteren moeten we daar gewoon de 3-0 maken. Nu krijg je die spookstrafschop en geven we het laatste kwartier van de wedstrijd niet meer thuis en kruipen we naar achter. Het erge is dat zelfs dan Anderlecht niets heeft gecreeerd en door een zondagsschot van overroepen Degreef nog 2-2 is geworden. Het ligt natuurlijk aan Rafc zelf maar goed.
Coosemans speelt ook een dijk van een partij, blijft toch een goede keeper.

Akkoord dat die op Kerk twijfelachtig lijkt maar feit is dat er contact is en in mijn (roodwitte bril dan zeker) dit toch altijd strafschop is. Het was niet dat de anderlechtspeler er veel kon aan doen en dat maakt het wat dubieus. Die van Bertaccini was gewoon shwalbe kom. Als die ineens valt is het anders maar dit zag er gewoon belachelijk uit.

My 2 cents:

Penalty voor Antwerp: ik vind dat van beide geen fout. Gewoon een spelfase of hoe noemen ze dat nu.
Penalty voor Anderlecht: schwalbe van Bertaccini. Hoe ie daar valt in 2de instantie en de speler van Antwerp staat daar gaan en doet helemaal geen beweging

My 2 cents:

Penalty voor Antwerp: ik vind dat van beide geen fout. Gewoon een spelfase of hoe noemen ze dat nu.
Penalty voor Anderlecht: schwalbe van Bertaccini. Hoe ie daar valt in 2de instantie en de speler van Antwerp staat daar gaan en doet helemaal geen beweging

Het grappige is dat hij de 2e helft voor exact dezelfde fase, N'Diaye die voor Kerk komt en die hem dan aantrapt niet fluit en laat doorspelen (zoals jij aangeeft)

Dat 2 verschillende refs een fase ander beoordelen hebben we al gezien
Dat de ref de ene week fluit en de andere week niet hebben we ook al gezien
Maar om in dezelfde match 2 verschillende beslissingen te zien, straf

Het is zoals @BleKKie ook al aangaf. Inconsequent.
De ene krijgt geel om iets te zeggen, de andere kan blijven tekeer gaan
De ene mag de bal 20m ver trappen na het fluitsignaal, de andere krijgt meteen geel voor een klein tikje

Het zijn mensen en ze staan natuurlijk onder druk, maar ze maken het zichzelf soms toch ook moeilijk

Die van Bertaccini was gewoon shwalbe kom. Als die ineens valt is het anders maar dit zag er gewoon belachelijk uit.

Een dikke gele kaart voor Bertaccini was meer dan terecht geweest. Weet typisch dat net hij weer zo een onnozele penalty versiert.

Maar zien jullie dan niet dat Bertaccini eerst gehaakt wordt en zijn voet weggesleept wordt? Dat is de reden van zijn (theatraal) vallen

Ik zie een Antwerp speler die stilstaat en Bertaccini die zijn been erachter haakt en dan in 2de instantie belachelijk valt.

Staat heel stil ja..
Maar soit, ik heb geen clubkleuren. Het maakt mij allemaal niet uit, alleen jammer dat neutraliteit bij menig supporter ontbreekt.

edit: en als je je afvraagt waarom Bertaccini zijn been daar staat, dat is omdat hij de bal net heeft weggekapt.

die beelden had ik idd nog niet gezien (y).

Daar wordt ie idd licht gehaakt maar dan nog niet om zo neer te gaan zoals ie deed en zeker niet genoeg voor een penalty (als je de uitleg erbij neemt van het begin van het seizoe).

edit: ivm clubkleuren: ik ben idd fan van een rood-witte ploeg maar dat is KV Kortrijk en niet voor Antwerp noch voor Anderlecht

Daar wordt ie idd licht gehaakt maar dan nog niet om zo neer te gaan zoals ie deed en zeker niet genoeg voor een penalty (als je de uitleg erbij neemt van het begin van het seizoe).

Hij haakt hem wel en dan is de strafschop wel correct denk ik.
Het is vooral het knullig vallen/struikelen/duiken waardoor je gaat twijfelen.

Ook weer iets typisch natuurlijk, als je niet valt zal men nooit fluiten.

Bij de fase bij de 1e penalty doet Kerk er ook een serieuze schep bovenop, maar typisch voetballers zeker

edit: ivm clubkleuren: ik ben idd fan van een rood-witte ploeg maar dat is KV Kortrijk en niet voor Antwerp noch voor Anderlecht

Wat maakt het uit hoe hij neer gaat? Contact is toch voldoende en duidelijk? Wat een discussie over een toch wel heel duidelijke fout.

Niet meer helemaal zeker wat de uitleg in het begin van het seizoen was.

Maar het is spijtig genoeg gewoon een feit dat de gemiddelde scheids niet de feeling heeft om te doorgronden wanneer een contact stevig genoeg is om penalty voor te fluiten ongeacht hoe de spelers reageren op het contact: Vaak genoeg is het duidelijk penalty, maar omdat de spits probeert recht te blijven, wordt er niet gefloten, ook al is de kans daardoor verkeken.
Dus dan krijg je dat fenomeen dat elke aanvaller bij een contact er veel bijdoet.

In deze lijkt het me gewoon erg dom van de verdediger om dat tikje te geven. De verdediger wil tussenkomen en is te laat. Dus je kan fluiten. Maar het is licht. Al telt dat ook.

Terug
Bovenaan