Spooky
Well-known member
Ik denk dat je meer zoekt in de woorden van Sportingboy dan dat hij zegt hoor: Ik denk dat de takeaway van ongeveer elke niet-Genk supporter in dit verhaal is: Genk was jarenlang als enige profclub een VZW, dit werd aangevochten door de fiscus, Genk heeft boete betaald en is nu geen VZW meer. Maw: ze hebben jarenlang profijt gehad van het vzw-statuut. Ik denk niet dat ik daarmee zoveel anders beweer dan Sportingboy en dat is ook de bondige samenvatting die je bij de Tijd krijgt of chatGPT. (Ik snap ook hoegenaamd niet hoe je als Genk zijnde zo lang kon vasthouden aan dat VZW statuut als je spelers voor een paar miljoen koopt en dan voor het 10-voudige terug verkoopt)Nee, Sportinggboy insinueert dat Genk bewust nilles willens langer aan het VZW statuut heeft vastgehouden specifiek met oog om belastingen te vermijden. En dat is gewoon niet waar want het was gewoon een complexe discussie, anders was Genk al veel langer op de pijnbank gekomen. Er is een settlement gekomen waardoor je het nu kan beredeneren alsof het gewoon zwart-wit was in het verleden, zoals Sportinggboyke doet, maar dat is gewoon echt compleet fout en randje achterlijk om te doen. "Het had veel hoger kunnen zijn" pffff, ja zeker, maar de 14miljoen was blijkbaar ook al meer dan billijk genoeg, anders was het bedrag wel hoger geweest.