Jupiler Pro League 2025-2026

Genk, Club en Union zijn een voorbeeld hoe het wel moet.
Financieel gekoppeld aan resultaten.
Maar dan stopt het wel...
Misschien nog een eervolle vermelding voor Leuven en STVV?
Geen idee of die veel schulden hebben.

Genk, Club en Union zijn een voorbeeld hoe het wel moet.
Financieel gekoppeld aan resultaten.
Maar dan stopt het wel...
Misschien nog een eervolle vermelding voor Leuven en STVV?
Geen idee of die veel schulden hebben.
Je vergeet de best geleide club van het land : Anderlecht!

Nee serieus. Club en Union ben ik akkoord. Genk helemaal niet. Niet vergeten dat die jaren geld hebben gestolen met hun vzw, daar waar andere wel alles moesten betalen. Daar hebben ze 10 tallen miljoenen euro’s mee verdiend, en ze hebben hier maar een klein gedeelte voor moeten terug geven in de vorm van een boete. Hoe ze het nu zullen doen, is ongetwijfeld een goed geleide club. Maar niemand kan ontkennen dat ze veel voorsprong hebben verkregen de laatste jaren waar het geen recht op had

Je vergeet de best geleide club van het land : Anderlecht!

Nee serieus. Club en Union ben ik akkoord. Genk helemaal niet. Niet vergeten dat die jaren geld hebben gestolen met hun vzw, daar waar andere wel alles moesten betalen. Daar hebben ze 10 tallen miljoenen euro’s mee verdiend, en ze hebben hier maar een klein gedeelte voor moeten terug geven in de vorm van een boete. Hoe ze het nu zullen doen, is ongetwijfeld een goed geleide club. Maar niemand kan ontkennen dat ze veel voorsprong hebben verkregen de laatste jaren waar het geen recht op had
Zijt gij een econoom?

Just ja toen Verbauwhede daar nog in de goal stond dacht ik? Bon, bij enorm veel clubs ook met zijn kloten buitengesmeten ook copain

Kom, noem mij een trainer in de JPL met 10+ jaren staat van dienst die niet bij veel clubs is buitengesmeten. Dat is nu eenmaal eigen aan het trainersvak he, zondebok en pispaal numero uno zijn.

Niet vergeten dat die jaren geld hebben gestolen met hun vzw, daar waar andere wel alles moesten betalen. Daar hebben ze 10 tallen miljoenen euro’s mee verdiend, en ze hebben hier maar een klein gedeelte voor moeten terug geven in de vorm van een boete.
Stop toch met die onzin, ge kent er echt geen klote van, zoveel is duidelijk. Spreekt er dan ook niet over.

Stop toch met die onzin, ge kent er echt geen klote van, zoveel is duidelijk. Spreekt er dan ook niet over.
De fiscus eiste 40 miljoen, genk heeft uiteindelijk geschikt voor 14 miljoen maar ging wel akkoord met de fiscus om vanaf dan wel venootsschapsbelasting te betalen.

Ik zie hier 2 genkies die witheet reageren op alles wat tegen hun club wordt gezegd, maar als @Sportinggboy zegt dat genk miljoenen heeft verdiend met de oude setup dan lijkt me dat niet ver van de waarheid te zijn. -> vraag anders maar eens een samenvatting aan chatGPT, dan heb je die betalende link van de Tijd niet nodig.

Nee, Sportinggboy insinueert dat Genk bewust nilles willens langer aan het VZW statuut heeft vastgehouden specifiek met oog om belastingen te vermijden. En dat is gewoon niet waar want het was gewoon een complexe discussie, anders was Genk al veel langer op de pijnbank gekomen. Er is een settlement gekomen waardoor je het nu kan beredeneren alsof het gewoon zwart-wit was in het verleden, zoals Sportinggboyke doet, maar dat is gewoon echt compleet fout en randje achterlijk om te doen. "Het had veel hoger kunnen zijn" pffff, ja zeker, maar de 14miljoen was blijkbaar ook al meer dan billijk genoeg, anders was het bedrag wel hoger geweest.
Of dat bewust was of onbewust doet weinig ter zake hè.Het kan net zo goed bewust als onbewust zijn. Het staat in ieder geval zwart op wit dat Genk zo miljoenen heeft verkregen. Ik ken ook vele Genk supporters die dat gewoon toegeven hoor. Daar is niks mis mee. Alles is nu afgehandeld en nu doen ze het correct. Maar het heeft gewoon voordeel gegeven ten opzichte van elke andere eersteklasser die gedurende die periode wel mooi alles betaalde.

En de discussie ging niet hierover maar over iemand dat zei dat Genk een goed geleide club was, en daarop heb ik gewoon gezegd dat door deze zaak ik dat niet vind de afgelopen jaren. Want DDC is dikwijls in interviews in het verleden voor deze zaak in vraag gesteld over het vzw statuut en hij deed telkens of zijn neus bloedde. Die wist goed genoeg dat er in die richting nog gekeken ging worden.

Na de afhandeling en op de dag van vandaag vind ik het het een goed geleide club.

Terug
Bovenaan