Jupiler Pro League 2025-2026

Na 23u30 ofzoiets zijn de samenvattingen (gratis) te zien op DAZN app, waarschijnlijk wel account nodig om in te loggen (maar wel gratis dus). Vandaag ook de goals van Westerlo nog eens willen terugkijken, serieuze zoektocht geweest.

Trouwens, we gaan denk ik wel veel plezier beleven aan onze raul. Penalty feilloos en een dikke goal daarna. Nog niet teleurgesteld 😎 en ook zorgane doet gewoon mee alsof ie er al jaren is. Geweldig om zien.

En ik heb het deftig kunnen zien want ik was niet int stadion 😅

Even kijken: twee speeldagen ver en de enige ploeg die nog het maximum van de punten heeft; is de slechtst geleide club van de grote ploegen, die Europees niet eens voorbij drie medewerkers uit de IKEA en een paardenkop geraakte. Het voetbal, dat weinigen blijken te willen zien als het niet bij hun ISP-provider zit, is ook daadwerkelijk nergens te zien buiten op een te dure streaming app, en dat in het laatste seizoen van de play-offs alvorens er nog twee ploegen slechter dan de huidige zestien erbij zullen komen.

Aantrekkelijk product.

Tjah tjah. Seizoen begint weer goed. Ipv een 6 op 6 (die absoluut binnen handbereik lag) zitten we met een 1 op 6 en een hoop twijfels die anders bedekt zouden kunnen worden met de mantel van "We zullen er enkel beter op worden". Terwijl het nu wel eens mentaal moeilijk kan worden als de komende weken ook zo gaan. Uit op Standard en OHL is altijd miserie bij ons en dan is er het Europees parcours.

We spelen in se niet slecht. Op Brugge was het heel goed en tegen Antwerp was het "goed" voor het grootste deel van de match. We krijgen in beide matchen de meeste grote kansen, maar onze efficiëntie is al sinds de PO's compleet naar de zak. En ge moogt dan uzelf op de borst kloppen dat het spel niet slecht is, maar (zoals Chatelle al aanhaalde afgelopen week) zijt ge dan vooral "mooie verliezers" aan het worden. En stel dat ge Europees naar de Conference League vliegt en tegen Standard en OHL een 2 op 6 pakt (minder is zeker niet onrealistisch) kan de moed wel eens in de schoenen zakken, gaat elke beslissing op het veld ge-second guessed worden en wordt uw spel uiteindelijk gewoon slecht. Zo hebben we nog al seizoenen gehad.

En ja, die penalty-fase... Voor mij wel een voorbeeld van die low-cost penalty's waar ze zo over klaagden. Lag voor mij ook in balans met de fout op Oh in de 2de helft, waar hij quasi de grond in wordt getrokken. De consequentie was er dus alleszins (over heel de match trouwens, de arbitrage zag veel door de vingers). En die penalty's hebben we al mee gehad, al tegen gehad, al niet mee gehad en al niet tegen gehad. Trekt ge de lijn bij zo zaken om ze niet te fluiten, is me dat helemaal OK. Maar dan moet ge het overal doen. En dat consequentie zowat het grootste probleem is bij onze arbitrage klaag ik al jaren aan. Voor hetzelfde geld krijgen wij volgende week een identieke penalty mee en de week erna weer niet.

En ja, die penalty-fase... Voor mij wel een voorbeeld van die low-cost penalty's waar ze zo over klaagden. Lag voor mij ook in balans met de fout op Oh in de 2de helft, waar hij quasi de grond in wordt getrokken. De consequentie was er dus alleszins (over heel de match trouwens, de arbitrage zag veel door de vingers). En die penalty's hebben we al mee gehad, al tegen gehad, al niet mee gehad en al niet tegen gehad. Trekt ge de lijn bij zo zaken om ze niet te fluiten, is me dat helemaal OK. Maar dan moet ge het overal doen. En dat consequentie zowat het grootste probleem is bij onze arbitrage klaag ik al jaren aan. Voor hetzelfde geld krijgen wij volgende week een identieke penalty mee en de week erna weer niet.
Ik heb de match niet gezien dus kan er niet zelf over oordelen, maar in de HLN-voetbalpodcast waren de 4 analisten (2 van HLN + Boeckx + Aster Z) het wel allemaal 100% eens dat dit een zuivere penalty voor Antwerp had moeten zijn, en geen "low cost penalty"

Ik heb de match niet gezien dus kan er niet zelf over oordelen, maar in de HLN-voetbalpodcast waren de 4 analisten (2 van HLN + Boeckx + Aster Z) het wel allemaal 100% eens dat dit een zuivere penalty voor Antwerp had moeten zijn, en geen "low cost penalty"

De dag dat we analisten hun woord als waarheid moeten nemen, is de dag dat Trump een democratische president wordt met een hart voor de medemens. Er was contact door de beweging naast elkaar en nergens was er de intentie om een fout te maken. De definitie van "low cost" of anders is niks "low cost". Dan was Oh aan zijn shirt de grond op trekken met veel meer intentie. Maar daar horen we weer niemand over. Net zoals Sporza al tijdens de match (!!) een heel artikel klaar had over die fase met Kerk maar de niet-penalty bij het neertrekken van Oh niet meer gaf dan "een logische beslissing".

Nee serieus... Ze praatten over "low cost", maar wat valt hier dan onder volgens hen? Want los van alles kan iedereen het er wel over eens zijn dat Sadick helemaal geen intentie had om een fout te maken. Hij tikte hem aan in het erlangs lopen en hem proberen af te houden. En in het verleden werd hier regelmatig een penalty voor gefloten, maar was er een gigantische willekeur. In één speeldag kon ge het voor hebben dat twee teams zo een penalty kregen en twee andere niet. Dat wilden ze er zo uithalen. And I applaud them for it. MAAR... Ik wil consequentie zien. Als ge volgende week pakweg zo een penalty tegenkrijgt, snap ik dat ge als Antwerp supporter foxwild wordt. Net zoals ik dat ga zijn als we volgende week in duel in de 16 aan iemand hangen en er dan wel één tegen krijgen.

Laatst bewerkt:
De dag dat we analisten hun woord als waarheid moeten nemen, is de dag dat Trump een democratische president wordt met een hart voor de medemens. Er was contact door de beweging naast elkaar en nergens was er de intentie om een fout te maken. De definitie van "low cost" of anders is niks "low cost". Dan was Oh aan zijn shirt de grond op trekken met veel meer intentie. Maar daar horen we weer niemand over. Net zoals Sporza al tijdens de match (!!) een heel artikel klaar had over die fase met Kerk maar de niet-penalty bij het neertrekken van Oh niet meer gaf dan "een logische beslissing".

Nee serieus... Ze praatten over "low cost", maar wat valt hier dan onder volgens hen? Want los van alles kan iedereen het er wel over eens zijn dat Sadick helemaal geen intentie had om een fout te maken. Hij tikte hem aan in het erlangs lopen en hem proberen af te houden. En in het verleden werd hier regelmatig een penalty voor gefloten, maar was er een gigantische willekeur. In één speeldag kon ge het voor hebben dat twee teams zo een penalty kregen en twee andere niet. Dat wilden ze er zo uithalen. And I applaud them for it. MAAR... Ik wil consequentie zien. Als ge volgende week pakweg zo een penalty tegenkrijgt, snap ik dat ge als Antwerp supporter foxwild wordt. Net zoals ik dat ga zijn als we volgende week in duel in de 16 aan iemand hangen en er dan wel één tegen krijgen.
Hun redenering: Door de fout werd Antwerp een kans ontnomen.
Low cost: als "zonder de fout" de bal buiten zou gegaan zijn of in corner -> dus als een penaltyfout tegen een aanvaller gemaakt wordt waar eigenlijk toch geen goal uit kan vallen.

En je kan inderdaad graag consequentie willen, dat willen we natuurlijk allemaal -> vorig jaar in de playoffs werden jullie duidelijk benadeeld, dit weekend dus blijkbaar bevoordeeld... dus om het met een echte dooddoener te zeggen: "als je het op een lange termijn bekijkt zal het wel uitmiddelen"

Die penaltyfout van Vermant vonden ze trouwens wel terecht (ik ook trouwens)

Penalty in Cercle - RSCA idem. Die gaat random wel of niet gefloten worden (moet voor mij nooit gefloten worden, gevaarlijk spel terwijl de tegenstander op een halve meter van de grond wil koppen).

Terug
Bovenaan