Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een shit show weer van Anderlecht zeg. Waar is die fiere ploeg van vroeger toch gebleven?
Echt pijnlijk en vraag me oprecht af of dit ooit nog goed komt of ze de weg gaan opgaan van Standard.

Heb het niet gezien, maar waarom werd de penal van Anderlecht niet hernomen eigenlijk?
Volgens Lardot omdat de penalty er niet inging in 1e instantie ist geen goal en Stroeyckens loopt in (te snel) en dan is het indirecte vrije trap

Alleen staat Stroeyckens al in de 16 VOOR de bal geraakt is en dan zegt het reglement toch dit

Indien zich, voordat de bal in het spel is, één van de volgende situaties voor￾doen:
- de overtredende speler de bal speelt of met een tegenstrever in duel gaat en
vervolgens scoort

de strafschopnemer of een ploegmaat de Regels van het Voetbalspel overtreedt:
- als de bal in het doel gaat, wordt de strafschop hernomen

De regel hoe Lardot hem uitlegt zie ik gewoon niet staan 😅

Blijft enorm zuur, dat Union zoals het nu staat kampioen wordt door één lucky goal in Brugge en voor de rest aanvallend niets heeft klaar gespeeld in beide matchen tegen Club. Bah bah bah.

Dan is het terecht. Penalty was er eigenlijk ook geen. Tis ook de enigste kans dat we gehad hebben denk. Zegt ook genoeg. Logische 0-1

Voor de rest staat Vanhaute ook nog gewoon te ver

Nuja we creëren helemaal niks en geven achteraan iets weg. Zo kan je niet winnen.
En ergste is dat het voetbal op niks trok

Thanks voor de link!
Waar ik wel nog niet helemaal mee ben: de derde Union speler van beneden die op de foto ook al in de cirkel staat, telt die niet mee dan? Want zo ja is het aanvaller en verdediger, en is het wel hernemen in de tabel.

Blijft enorm zuur, dat Union zoals het nu staat kampioen wordt door één lucky goal in Brugge en voor de rest aanvallend niets heeft klaar gespeeld in beide matchen tegen Club. Bah bah bah.
22/24 in de PO zeker? Dan verdien je wel bovenaan te staan.

Lucky goals tellen ook.
Misschien toch tijd om die PO af te schaffen, alles staat gewoon te veel op scherp.

Thanks voor de link!
Waar ik wel nog niet helemaal mee ben: de derde Union speler van beneden die ook al in de cirkel staat, telt die niet mee dan? Want zo ja is het aanvaller en verdediger, en is het wel hernemen in de tabel.
Impact vs geen impact op de herkansing

Maar op zich ist niet logisch. Als die penalty direct binnen gaat heeft Stroeyckens geen impact en gaat men ook niet hernemen

Impact vs geen impact op de herkansing
Mja, in de eerste kolom "Overtreding" wordt niet van impact gesproken, en ze lijken mij beiden in overtreding.
Ze kunnen dan beter een flowchart dan een tabelleke in het reglement zetten lijkt me, dan gaat het misschien ook minder dan 9 minuten duren eer de VAR eraan uit kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan