Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Union, ref,... Niets te verwijten imo.
Goh ja, nog nooit een ploeg gezien die tijdrekken en spelbederf zo tot een kunst heeft verheven en een ref die zo gewillig er in mee ging. Al in de eerste minuten was Moris tijd aan het rekken maar de ref heeft er in de hele match mss éénmaal op gereageerd.
Fusseini ontsnapte al aan 2de geel met zijn wegwerp gebaar bij zijn eerste kaart, maar moest zeker in de fase met Jashari altijd een 2de krijgen.
Onyedika krijgt een fout tegen omdat hij wat te dicht op zijn man zat maar 5 minuten later zitten ze met 3 nog dichter in zijn nek te hijgen maar is het geen fout.

Wij hadden de indruk dat de ref vooral niet wou tonen dat hij mee ging in de verontwaardiging/hype van dit weekend en dus maar te licht floot aan 1 kant.

Dit jaar wordt toch voor Union lijkt me. Thuis zie ik ze niet verliezen van Brugge en Genk, en die twee moeten nog tegen elkaar.

Als Brugge zondag wint ligt het nog altijd open, maar anders is het gedaan.

Union zal ook wat "slimmer" (al dan niet het juiste woord) spelen net omdat ze het al een paar keer hebben weggegeven. Dit seizoen is het voor hun "het doel heiligt de middelen" en ikzelf heb geen voorkeur (als in supporter) in België, maar voor mij mag Union het ook gewoon worden. Ik vind het behoorlijk indrukwekkend hoe die ploeg al jaren gerund wordt en steeds kwaliteit blijft houden. In de Arena was ik ook diep onder de indruk hoe ze kwamen voetballen.

Union zal ook wat "slimmer" (al dan niet het juiste woord) spelen net omdat ze het al een paar keer hebben weggegeven. Dit seizoen is het voor hun "het doel heiligt de middelen" en ikzelf heb geen voorkeur (als in supporter) in België, maar voor mij mag Union het ook gewoon worden. Ik vind het behoorlijk indrukwekkend hoe die ploeg al jaren gerund wordt en steeds kwaliteit blijft houden. In de Arena was ik ook diep onder de indruk hoe ze kwamen voetballen.
Same here, wij (Club) hebben het hen al enkele keren "afgepakt" dus zou me niet storen als zij eens een titel halen, ook Europees hebben ze al heel mooie prestraties neergezet en het hoeft echt niet elke keer Club te zijn in de CL.

Los daarvan denk ik wel dat we zondag een ander Club gaan zien en wie weet kunnen we wel winnen op Union en dan zitten wij plots terug in pole position voor de titel... ik blijf de halvering vd punten fundamenteel oneerlijk vinden en heb liever geen playoffs maar zo'n match als gisteren is wel genieten puur door de spanning en wat er op het spel staat natuurlijk.

Same here, wij (Club) hebben het hen al enkele keren "afgepakt" dus zou me niet storen als zij eens een titel halen, ook Europees hebben ze al heel mooie prestraties neergezet en het hoeft echt niet elke keer Club te zijn in de CL.

Los daarvan denk ik wel dat we zondag een ander Club gaan zien en wie weet kunnen we wel winnen op Union en dan zitten wij plots terug in pole position voor de titel... ik blijf de halvering vd punten fundamenteel oneerlijk vinden en heb liever geen playoffs maar zo'n match als gisteren is wel genieten puur door de spanning en wat er op het spel staat natuurlijk.
Denk ik ook wel. Ik denk dat de 0-5 demonstratie in Gent ook niet gelegen kwam. Ik denk dat het mentaal toch ook al een beetje was van : wat kan ons gebeuren, we winnen dit wel. Terwijl de dag ervoor Anderlecht heeft aangetoond dat het vooral aan Gent ligt. Maar zondag kan het er weer helemaal anders uit zien.

Als Union nu pakweg 27/30 pakt in de play-offs, is hun titel dan niet verdiend? Omdat ze de eerste maanden van het seizon wat problemen had om te scoren?

Onze eerste helft in Amsterdam is het beste Union dat ik dit seizoen gezien heb.

Gisteren was een totaal andere match. In de tweede helft zakten we iets te veel in IMO. En Ivanovic is niet in grote vorm deze play-offs. Kansen afwerken, dat deed hij in't najaar veel beter. Verder is het volledig normaal dat wanneer je voor komt, uit in Brugge, dat je onder druk gaat komen.
Maar we werden nooit uit verband gespeeld. Daarvoor ging de bal bij Brugge te traag rond. In de Champions League lukte hen dat wel (maar speelt de tegenstander niet in een laag blok natuurlijk).

Nu zondag gaat Brugge wel moeten komen, ik verwacht een zeer gelijkaardige match.
Het was me wel een sfeertje op café gisteren jawadde. Stressen ni normaal. Ik weet nu al dat ik in't stadion zondag mijn kas volledig ga opfretten.
Hopelijk is de rij aan den toog niet te lang.

Als Union nu pakweg 27/30 pakt in de play-offs, is hun titel dan niet verdiend? Omdat ze de eerste maanden van het seizon wat problemen had om te scoren?
De enige verdiende winnaar is voor mij de ploeg die in 40 matchen het meeste punten haalde. Dat die halvering van de punten eindelijk op de schop gaat, vind ik geweldig. Van mij mogen de play-offs gerust blijven, ook al ben ik geen fan. Maar die puntenhalvering? Ik snap niet hoe dat nu al zolang standhoudt. Ja, het is spannend. Maar goed, je kan zo iedereen terug op nul punten zetten 5 speeldagen voor het einde, en dan zal het ook spannend zijn.

Daartegenover staat ook dat de eerste 30 matchen puntenverlies minder uitmaakt, waardoor je 3/4 van het seizoen met minder inzet speelt. En in die play-offs heb je dan ook vaak ploegen die er zich niks meer van aantrekken, kijk naar Gent dit jaar. En toch zijn die drie punten tegen Gent dubbel zoveel waard als de punten tijdens het regulier seizoen. Als je dan net de pech hebt dat je tegen Gent moet spelen op de laatste speeldag, en ze dan alles geven om zich nog eens in de kijker te spelen terwijl ze in hun andere matchen de punten cadeau deden, dan kan het ook dubbel tegenslaan.

Dat Genk 13 punten voor stond op Union, en op 3 matchen tijd plots 2 punten moet achtervolgen, vind ik werkelijk hallucinant. Ik ben compleet mijn interesse verloren in het Belgisch voetbal door die loterij van de play-offs ieder jaar. Maar ik ben precies in de kleine minderheid.

Laatst bewerkt:
Match zondag is ook helemaal anders nu. Club gaat, net als gisteren, moeten winnen (nog meer dan gisteren eigenlijk) en net dat speelt in de kaart van Union. Hadden ze gisteren gewonnen, zag ik het wel goedkomen eigenlijk (voorsprong van 4/5 punten moest wel genoeg zijn). Was helemaal anders geweest als Union zondag moest spelen voor winst.

Thuisverlies tegen een rechtstreekse concurrent in de POs met nog de 2 moeilijkste uitmatchen te gaan. Tja. Ik zie het dus eerder somber in nu.

Sluit ook niet uit dat Genk weer gewoon eerste staat zondag (na gelijkspel Union-Club) en wie weet geeft hen dat ook weer een nieuw elan. Dus zelfs de 2e plaats kan nog lastig worden.

Verder deed Union het gisteren gewoon heel goed hé. Club kwam amper in hun spel (al hadden ze zeker aanspraak op een punt uiteindelijk op basis van de kansen hetgeen ook aangetoond wordt door de xG).

Wel sneu van dat tegendoelpunt. Eigenlijk gaat Jashari (net hij; de maestro) daar tweemaal in de fout op enkele seconden (waarvan eenmaal door wegglijden). Als het langer 0-0 bleef, is het ook weer een andere match. Maar doelpunt kwam niet volledig uit het niets want Union was net beter in de match gekomen met de enige kans tot dan toe net voordien.

Verder in het verleden in de POs zat het best vaak mee voor Club. 50/50 matchen (waaronder tegen Union) draaide vaak eerder uit in het voordeel van Club. Nu was dat dus niet zo. Dat kan eens gebeuren natuurlijk. Zeker als de kwaliteitsverschillen onderling (zoals nu ook weer het geval is tussen de eerste 3) best klein zijn.

De enige verdiende winnaar is voor mij de ploeg die in 40 matchen het meeste punten haalde. Dat die halvering van de punten eindelijk op de schop gaat, vind ik geweldig. Van mij mogen de play-offs gerust blijven, ook al ben ik geen fan. Maar die puntenhalvering? Ik snap niet hoe dat nu al zolang standhoudt. Ja, het is spannend. Maar goed, je kan zo iedereen terug op nul punten zetten 5 speeldagen voor het einde, en dan zal het ook spannend zijn.

Daartegenover staat ook dat de eerste 30 matchen puntenverlies minder uitmaakt, waardoor je 3/4 van het seizoen met minder inzet speelt. En in die play-offs heb je dan ook vaak ploegen die er zich niks meer van aantrekken, kijk naar Gent dit jaar. En toch zijn die drie punten tegen Gent dubbel zoveel waard als de punten tijdens het regulier seizoen. Als je dan net de pech hebt dat je tegen Gent moet spelen op de laatste speeldag, en ze dan alles geven om zich nog eens in de kijker te spelen terwijl ze in hun andere matchen de punten cadeau deden, dan kan het ook dubbel tegenslaan.

Dat Genk 13 punten voor stond op Union, en op 3 matchen tijd plots 2 punten moet achtervolgen, vind ik werkelijk hallucinant. Ik ben compleet mijn interesse verloren in het Belgisch voetbal door die loterij van de play-offs ieder jaar. Maar ik ben precies in de kleine minderheid.
Die halvering van de punten is gewoon idioot en onbegrijpelijk..

Wij stonden n straatlengte voor na n seizoen me mooi en goed voetbal en op twee slechte matchen waaronder tegen n team dat absoluut geen intentie heeft om mooi voetbal te willen spelen zijt ge alles kwijt

Wij stonden n straatlengte voor na n seizoen me mooi en goed voetbal en op twee slechte matchen waaronder tegen n team dat absoluut geen intentie heeft om mooi voetbal te willen spelen zijt ge alles kwijt
dan moet je boos zijn op jullie bestuur hé -> Club wou al héél lang van die halvering vanaf, maar Genk en Gent waren zéér zwaar PRO halvering!!

dan moet je boos zijn op jullie bestuur hé -> Club wou al héél lang van die halvering vanaf, maar Genk en Gent waren zéér zwaar PRO halvering!!
Ja ma da is ook zo hoor, veel supporters die t ni snappen, nuja da was t vorige bestuur dachtek..

Mja, alle drie nog volop kans

Dit jaar wordt toch voor Union lijkt me. Thuis zie ik ze niet verliezen van Brugge en Genk, en die twee moeten nog tegen elkaar.

Als Brugge zondag wint ligt het nog altijd open, maar anders is het gedaan.
Ik zou toch niet onderschatten welke druk die leidersplaats op de schouders van Union legt. Twee jaar geleden moesten ze ook alleen nog maar even thuis winnen van een toen zwakker Brugge. Dat liep toch verkeerd af.

Mja, straatlengte voorsprong... zonder halvering zou dit nu de stand zijn:

Genk 75
Club 71
Union 70

Ook nog geen uitgemaakte zaak me dunkt.

Pas op, ik ben ook tegen de halvering, 100%. Maar wel voor de play-offs. Wij hebben jaar na jaar het meest spannende competitieslot van Europa met elke week topwedstrijden op het scherp van de snee.

En zelfs met 9 punten voorsprong ga je zoals hierboven te zien is in de play-offs nog echt alles moeten geven en kan je je weinig misstappen veroorloven.

Ik zou toch niet onderschatten welke druk die leidersplaats op de schouders van Union legt. Twee jaar geleden moesten ze ook alleen nog maar even thuis winnen van een toen zwakker Brugge. Dat liep toch verkeerd af.
Dat blijft een van de meest onbegrijpelijke zaken die ik ooit zag in voetbal. Een zwak en totaal uitgeteld Club dat voor niets meer speelde wint in de kampioenenmatch van Union op Union... Dortmund thuis tegen Mainz paar jaar geleden komt ook dichtbij.

En dan nog die goal van Alderweireld in de 93e minuut.

Dat was echt een waanzinnig slot.

Die jaarlijks wederkerende discussie over de puntenhalvering en verdiend of onverdiend vind ik toch zever. Elke ploeg kent het format en weet dat het cruciaal is om te pieken in de play-offs. En ik kan me eerlijk gezegd geen ploeg bedenken die de afgelopen seizoenen onverdiend de titel heeft gepakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan