Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Redelijk aan elkaar gewaagde match toch wel gisteren, ergens ging ik een 0-0 niet zooo onlogisch gevonden hebben, maar ik denk wel dat wij een overwinning wel kunnen rechtvaardigen want wel de betere kansen.

Toch een tikje voor Genk zou ik denken. Nog altijd hebben ze alles in eigen handen, maar wij ook, en Union ook. Ja spannend is het wel, de rollercoaster zal nog rare toeren uithalen komende weken :scream:

Als club opnieuw kampioen zou spelen én KVK kan zich weer redden. Wie van de 2 heeft dan de indrukwekkendste prestatie geleverd gezien over 2 seizoenen? 🙃

Toch een tikje voor Genk zou ik denken. Nog altijd hebben ze alles in eigen handen, maar wij ook, en Union ook. Ja spannend is het wel, de rollercoaster zal nog rare toeren uithalen komende weken :scream:
Manier waarop is zuur maar ik onthou toch vooral dat Brugge zeer moeilijk tot scoren kwam en ook zeer zenuwachtig werd na het uur. Ik had verwacht dat we vrij eenvoudig gingen verliezen maar dat viel nog goed mee. Mentaal echt een opsteker dat we gewoon excl de penalty konden overleven.

We hebben het ergste gehad en we staan nog altijd voor helemaal mooi zo. Enorm benieuwd naar de dubbele confrontatie tegen union volgende week. Veel belangrijker dan de wedstrijd van gisteren.

Manier waarop is zuur maar ik onthou toch vooral dat Brugge zeer moeilijk tot scoren kwam en ook zeer zenuwachtig werd na het uur. Ik had verwacht dat we vrij eenvoudig gingen verliezen maar dat viel nog goed mee. Mentaal echt een opsteker dat we gewoon excl de penalty konden overleven.

We hebben het ergste gehad en we staan nog altijd voor helemaal mooi zo. Enorm benieuwd naar de dubbele confrontatie tegen union volgende week. Veel belangrijker dan de wedstrijd van gisteren.
Zenuwachtig? Dat we (meestal) moeilijk scoren was al geweten natuurlijk.

Mag ik het vreemd vinden dat je hier zelfs spreekt van een mentale opsteker? Dat je dit vooraf zou incalculeren en hier niet zo zwaar aan tilt, cva en kan ik snappen. Maar een match verliezen tegen 1 van je grootste concurrenten (ok, in de laatste minuut) en dat als positief ervaren... knap :biglaugh:

Redelijk aan elkaar gewaagde match toch wel gisteren, ergens ging ik een 0-0 niet zooo onlogisch gevonden hebben, maar ik denk wel dat wij een overwinning wel kunnen rechtvaardigen want wel de betere kansen.
Ik heb net de samenvatting op Sports Late Night gezien. Ofwel was die samenvatting door een Club supporter gemaakt, ofwel was het allesbehalve een "aan elkaar gewaagde" match en was een 0-0 helemaal niet logisch geweest door de karrevracht aan kansen van Club. Ik heb Mignolet zelfs amper gezien in die samenvatting.

Welke aan mekaar gewaagde match? Genk was goed voor 20' maar daarna nam Club toch duidelijk over. Ik vond Genk maar vrij pover uiteindelijk.

Hoe je dit een mentale opsteker kan noemen terwijl je de concurrent KO had kunnen slaan door op 7 punten te zetten.... Niet dus.

Ik heb net de samenvatting op Sports Late Night gezien. Ofwel was die samenvatting door een Club supporter gemaakt, ofwel was het allesbehalve een "aan elkaar gewaagde" match en was een 0-0 helemaal niet logisch geweest door de karrevracht aan kansen van Club. Ik heb Mignolet zelfs amper gezien in die samenvatting.
inderdaad, genk was zo goed als nergens, crazy hoe genk supps dit proberen “recht” te praten want Club was gewoon veel beter in de tweede helft en die goal had al veel vroeger kunnen vallen maar zoals vaak is de keeper van de tegenstander de man vd match

Welke aan mekaar gewaagde match? Genk was goed voor 20' maar daarna nam Club toch duidelijk over. Ik vond Genk maar vrij pover uiteindelijk.

Hoe je dit een mentale opsteker kan noemen terwijl je de concurrent KO had kunnen slaan door op 7 punten te zetten.... Niet dus.
inderdaad, genk was zo goed als nergens, crazy hoe genk supps dit proberen “recht” te praten want Club was gewoon veel beter in de tweede helft en die goal had al veel vroeger kunnen vallen maar zoals vaak is de keeper van de tegenstander de man vd match
Ik probeer(de) het wat objectief te bekijken, en heb nog geen beelden gezien. Het was eenrichtingsverkeer maar had niet het gevoel dat we zoveel grote 100% kansen hadden, wel overwicht natuurlijk.

Sowieso toch een mentale tik voor Genk?
Hoe dichter dat fluitsignaal komt, hoe meer je gaat hopen op dat puntje zodat je 4 punten voor blijft. Wel vreemd dat Genk de eerste 20 minuten gewoon goed voetbal brengt en de betere ploeg is en daarna het overwicht gewoon aan Club geeft. Het zal wel mede door hun toedoen zijn maar Genk toch ook gewoon gestopt met voetballen na een tijd?

valt me ook op dat de verdedigers nu veel beter weten hoe ze Tolu moeten neutraliseren, dat verrassingseffect is hij precies ook kwijt, buiten die ene kans in het begin hem eigenlijk niet gezien

valt me ook op dat de verdedigers nu veel beter weten hoe ze Tolu moeten neutraliseren, dat verrassingseffect is hij precies ook kwijt, buiten die ene kans in het begin hem eigenlijk niet gezien
Tolu werd gewoon veel te weinig gebruikt. Speelde exht een goede match

Lekker onsportief een tweede bal op het veld gooien tijdens.een aanval van genk was natuurlijk het toonbeeld van rust en zekerheid.
Sjah, ik keur dat ook compleet af voor alle duidelijkheid en is gewoon dwaze actie.

Maar dat is één (domme) actie, veel zenuwachtigheid heb ik verder niet gezien.

Peter VDB wel kritisch voor trainer genk:

Bij de communicatie van de trainer kun je wel enkele bedenkingen hebben. Dat je de penalty in vraag stelt terwijl er eigenlijk twee fouten werden begaan, is hoogst ongelukkig voor iemand die voor aanvang van de play-offs nog begrip had gevraagd voor de scheidsrechters.

Hij deed het voor alle duidelijkheid zeer beschaafd, maar zo creëer je toch weer wat twijfel en een bepaalde sfeer.

En het is misschien ook hoog tijd om niet steeds zo te benadrukken wat voor een geweldige ploeg Club Brugge is, en wie ze allemaal wel al niet geklopt hebben in de Champions League. Daar help je je eigen ploeg niet mee vooruit.

Peter VDB wel kritisch voor trainer genk:
Ik volg hem wel: eerste keer dat ik Fink eerder gepikeerd zag in een interview. Wat nog altijd een verademing is in vergelijking met vele anderen. Logisch en menselijk na zo'n verlies maar wel opvallend met dat hij zelf al eerder statement bracht die geloofwaardig overkwam ivm commentaar geven op scheidsrechters.

PVDB gaat natuurlijk helemaal voorbij aan het feit dat Fink de beelden nog niet had gezien en dus allicht de duidelijke fout van Saddick niet mee had gekregen. Dus beetje vreemd om daar zo streng op te zijn in je wekelijkse praatje.

PVDB gaat natuurlijk helemaal voorbij aan het feit dat Fink de beelden nog niet had gezien en dus allicht de duidelijke fout van Saddick niet mee had gekregen. Dus beetje vreemd om daar zo streng op te zijn in je wekelijkse praatje.
Moet je dan als trainer niet eerst even wachten tot je de beelden gezien hebt alvorens daar belangrijke uitspraken over te doen?
Emoties na de match zijn begrijpelijk, maar we spreken hier wel over een ervaren man van zekere leeftijd, niet over een jongetje van 22. En wederom één die, volledig terecht, voor de play-offs nog aandacht vroeg voor respect.

Moet je dan als trainer niet eerst even wachten tot je de beelden gezien hebt alvorens daar belangrijke uitspraken over te doen?
Emoties na de match zijn begrijpelijk, maar we spreken hier wel over een ervaren man van zekere leeftijd, niet over een jongetje van 22. En wederom één die, volledig terecht, voor de play-offs nog aandacht vroeg voor respect.
Heeft natuurlijk ook in die brief op voorhand al een mea culpa neergeschreven dat ook hij misschien niet vrij van zonden zou blijven.

Heeft natuurlijk ook in die brief op voorhand al een mea culpa neergeschreven dat ook hij misschien niet vrij van zonden zou blijven.
Dat was dan heel vooruitziend :tongue:

En ook wel 'gemakkelijk' natuurlijk. Positief dat hij daartoe opriep, maar zélf het goede voorbeeld geven, is dan toch wel op zijn plaats (ook al dek je jezelf vooraf in...)

Allé goed, ik wil hem ook niet te hard aanvallen. Ik vind het best een sympathieke mens en een toffe trainer, daar niet van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan