Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar matchen als Anderlecht - Brugge in de playofss worden nu vervangen door La Louviere - Beerschot he.

6 of 10 speeldagen met topmatchen worden vervangen door matchen tegen Zulte Waregem en RWDM, daar kan je DAZN zijnde toch ook niet tevreden mee zijn. Want Jan Metdepet keek volgens mij wel naar die playoffs.

Daar moet toch een ander bedrag van Dazn tegenoverstaan denk ik dan.

Niks mis met een extra match van Beerschot.

Maar matchen als Anderlecht - Brugge in de playofss worden nu vervangen door La Louviere - Beerschot he.

6 of 10 speeldagen met topmatchen worden vervangen door matchen tegen Zulte Waregem en RWDM, daar kan je DAZN zijnde toch ook niet tevreden mee zijn. Want Jan Metdepet keek volgens mij wel naar die playoffs.

Daar moet toch een ander bedrag van Dazn tegenoverstaan denk ik dan.
Ik denk dat je dit een beetje overschat: het grootste deel van de supporters van de topploegen neemt gewoon een jaarabo op DAZN, er gaan er misschien een aantal zijn die enkel voor de playoffs een abo nemen.

In het nieuwe model vallen die apart abo's voor PO's weg, langs de andere kant ga je wel een jaarabo moeten nemen als je de topmatchen van je eigen ploeg wil zien.

Jij doet nu alsof DAZN keiveel geld verdient aan individuele matchen maar dat is niet hé, het zijn bijna allemaal abonnementformules waar ze aan verdienen.

Ik denk dat je dit een beetje overschat: het grootste deel van de supporters van de topploegen neemt gewoon een jaarabo op DAZN, er gaan er misschien een aantal zijn die enkel voor de playoffs een abo nemen.

In het nieuwe model vallen die apart abo's voor PO's weg, langs de andere kant ga je wel een jaarabo moeten nemen als je de topmatchen van je eigen ploeg wil zien.

Jij doet nu alsof DAZN keiveel geld verdient aan individuele matchen maar dat is niet hé, het zijn bijna allemaal abonnementformules waar ze aan verdienen.
Denk dat de sponsors daar toch ander over denken.

Kan toch niet dat Dazn evenveel zal betalen voor deze zeer matige format?

Denk dat de sponsors daar toch ander over denken.

Kan toch niet dat Dazn evenveel zal betalen voor deze zeer matige format?
Waarom niet? Als dit geen/weinig impact heeft op de inkomsten van DAZN zal het allemaal wel meevallen?

Bekijk een match als rsca-club: dit seizoen gaan we die 4x hebben, vanaf volgend seizoen slechts 2x, die wordt dus opgewaardeerd en dus kan DAZN de prijzen voor reclame rond deze match flink verhogen... zal dat x2 zijn? who knows, maar die toppers worden wel terug opgewaardeerd vanaf volgend seizoen.

Waarom marcheerde dat nieuwe CL-format dit jaar zo goed? 2x Aston Villa - Club is gewoon veel minder fijn dan 1x Aston Villa - Club en 1x Sporting CP - Club

We verliezen 10 speeldagen aan topmatchen he.

Dat gaan die zogezegde "opgewaardeerde" topmatchen echt niet opvangen.

Verschiet trouwens niet volgend jaar als die topmatchen ook gewoon kutmatchen zijn he. ;)
Want dat kan ook gewoon nog.

Verschiet trouwens niet volgend jaar als die topmatchen ook gewoon kutmatchen zijn he. ;)
10 super sundays gewoon van de kalender geschrapt. Volgend jaar niet vreemd opkijken als het tv contract 30% minder waard is. Wat dan de kleinere ploegen weer het hardste treft.

10 super sundays gewoon van de kalender geschrapt. Volgend jaar niet vreemd opkijken als het tv contract 30% minder waard is. Wat dan de kleinere ploegen weer het hardste treft.
Zou raar zijn als ze een contract voor 5 jaar afsluiten :laugh: Dat blijft de volgende jaren evenveel.

Op papier hebben we super sundays, maar we moeten hier ook niet doen dat we 10 weken spektakel hebben in elke match. Want meer dan de helft van de PO matchen zijn ook bagger als het op voetbalvlak aan komt. Stress en spanning wel, maar het voetbal zelf is dikwijls niet om aan te zien.

Laatst bewerkt:
Waarom niet een gewone competitie met 16, en de bekercompetitie uitbreiden met een paar extra speeldagen, (bv een paar rondes meer heen-terug ipv een enkele wedstrijd), zo kan je het verlies van wedstrijden in vergelijking met een competitie van 18 ook compenseren. Ik zeg nu maar wat.

Klopt.

Ik heb trouwens al eens een maandje abbo genomen op DAZN om een groot stuk van de play-offs te volgen. Dat zou ik in de toekomst niet meer doen.

Zou raar zijn als ze een contract voor 5 jaar afsluiten :laugh: Dat blijft de volgende jaren evenveel.

Op papier hebben we super sundays, maar we moeten hier ook niet doen dat we 10 weken spektakel hebben in elke match. Want meer dan de helft van de PO matchen zijn ook bagger als het op voetbalvlak aan komt. Stress en spanning wel, maar het voetbal zelf is dikwijls niet om aan te zien.

Dat is maar zeer de vraag hoe dat gestipuleerd staat in het huidige contract. Je moet er geen genie voor zijn om te beseffen dat een competitie met 40 speeldagen waarvan 10 play-offs meer waard is dan één met 36 speeldagen waar er nog een injectie van een paar brolploegen voor moet gebeuren.

Bij de volgende contractonderhandeling van de TV rechten zal dit in ieder geval wél meespelen (voor zover dat in het lopende contract nog geen implicaties heeft).

Ik ga toch gewoon minder matchen kijken uiteindelijk. Brugge-Union, Anderlecht-Antwerp, ... dat soort topmatchen zijn eigenlijk de enige matchen die ik kijk als supporter van een andere topclub. Wanneer kleine ploegen tegen elkaar spelen interesseert me dat sowieso niets en wanneer bijvoorbeeld Brugge tegen Westerlo speelt ga ik ook enkel inschakelen als ik in de tweede helft zie dat Brugge nog niet aan het winnen is of iets in die aard. Met andere woorden, ik persoonlijk ga gewoon een stuk minder Belgisch voetbal kijken, en als ik het zo hoor bij mijn familie en vrienden hoor ik toch hetzelfde.

Maakt dat DAZN meteen veel uit? Nee, waarschijnlijk niet want uiteindelijk betaal je toch voor al die matchen en ik weet niet of dat er nu voor gaat zorgen dat er mensen hun abonnement op DAZN (of Play Sports of Pickx) gaan opzeggen. Maar op lange termijn gaat dat toch geen effect hebben, vrees ik. DAZN kan het nu ook gewoon zien als minder matchen = minder productiekosten voor waarschijnlijk weinig mensen die hierdoor geen abonnement nemen.

Ik vind het een goede zaak dat men terug gaat naar een reguliere competitie. Alleen zijn 18 ploegen eigenlijk te veel. Als je reduceert naar 16, ga je 1B versterken en aantrekkelijker maken.

Ik vind het een goede zaak dat men terug gaat naar een reguliere competitie. Alleen zijn 18 ploegen eigenlijk te veel. Als je reduceert naar 16, ga je 1B versterken en aantrekkelijker maken.

Zo denk ik er ook over. 18 is te veel voor een land als België. 16 ploegen, 1 rechtstreekse degradant, en de nummer 15 die nog een play-off moet spelen met tweedeklasser(s).

Sommige zeggen dat ze minder andere matchen gaan kijken, maar goed. Ik vind persoonlijk dat 4 keer Club - Anderlecht per seizoen wat teveel van het goede is. En aangezien iedere match dan weer even belangrijk wordt, krijgen die matchen terug meer waarde. Zoals gezegd, je neemt een jaarabonnement op DAZN als je Belgisch voetbal wil kijken. Dus aan de prijs verandert er niet veel. Zoveel Anderlecht-fans die naar Club - Genk gaan kijken, zijn er toch ook weer niet.

Ik ben dus fan van het idee. Dat het huidige format niet lang ging meegaan, was al duidelijk van in het begin. 16 ploegen waarvan de laatste 4 kunnen degraderen, slaat nergens op, zeker in een landje als België. Wat natuurlijk wel idioot is, is om dat op drie speeldagen van het einde eventjes te gaan beslissen. In mijn ogen inderdaad gewoon competitievervalsing.

Wat Dazn betreft, ik vermoed dat ze hierdoor geregeld krijgen dat ze geen 1B wedstrijden meer moeten uitzenden. Of misschien enkel de 1 a 2 beste wedstrijden, ipv allemaal.

Daar is iets voor te zeggen. Ik volg 1B niet (en 1A eigenlijk ook niet - geen fan van playoffs) maar het kan niet de bedoeling zijn dat die een vergeetput wordt.

Een competitie van 16 ploegen zonder play-offs had nochtans dé oplossing geweest voor de overvolle kalender waar menig team over klaagt.
Geen idee waarom een competitie met 18 teams plots de wonderoplossing is.
Als je van de (halvering in de) play-offs af wil, zijn er toch nog wel alternatieven, niet?

Een competitie van 16 ploegen zonder play-offs had nochtans dé oplossing geweest voor de overvolle kalender waar menig team over klaagt.
Geen idee waarom een competitie met 18 teams plots de wonderoplossing is.
Als je van de (halvering in de) play-offs af wil, zijn er toch nog wel alternatieven, niet?
Geen idee? Nochtans simpel: nu zijn de degradatie zorgen voor een pak ploegen als sneeuw voor de zon plots verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan