Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ging echt wel vlotter dan verwacht. Niet veel uitgespeelde kansen wel. Maar amper spanning, ik had echt een serieus slotoffensief verwacht. Maar niks daarvan. Vreemd
Goh, ik had dit wel verwacht met al die afwezigen. Maar ik had wel goesting verwacht. En dat was er niet

Gaan winnen in STVV.. Met het niveau die ze vandaag en tegen Antwerp haalden is dat niet onmogelijk.
Zeker de betere ploeg, vanaf dat er een echte spits opkomt zie je het verschil. Voor mij mag die goal van Kortrijk nooit tellen want is een fout op Somers. Soit 1-1 is al heel billijk.

Zeker de betere ploeg, vanaf dat er een echte spits opkomt zie je het verschil. Voor mij mag die goal van Kortrijk nooit tellen want is een fout op Somers. Soit 1-1 is al heel billijk.
KVK een goeie eerste helft, mindere 2e maar 88min dan Cercle. Een bizarre 1-0 maar hadden altijd moeten scoren op andere kansen. .

Gewoon een duel waar de schoen uitvalt hahahahahahaha
Is toch ? Ze springen allebei en bij het landen gebeurt zoiets. Zeker geen penalty. Omgekeerd kan je trouwens hans vanaken ook zijn 2de geel geven, hoe die daar schuimbekkend op 2cm van visser komt brullen. En ook Mignolet kan iets krijgen voor zijn stijn-stijnen imitatie van hoe hij ingevlogen kwam op het einde.
Tot slot een pak meer minuten overgespeeld dan initieel aangegeven.
Enkel dat eerste geel was discutabel, maar dat 2de had evengoed rechtstreeks rood kunnen zijn en dan was hij nog langer geschorst geweest ook.
Helemaal geen reden dus voor al die brugge-fans om verongelijkt te doen.

Is toch ? Ze springen allebei en bij het landen gebeurt zoiets. Zeker geen penalty. Omgekeerd kan je trouwens hans vanaken ook zijn 2de geel geven, hoe die daar schuimbekkend op 2cm van visser komt brullen. En ook Mignolet kan iets krijgen voor zijn stijn-stijnen imitatie van hoe hij ingevlogen kwam op het einde.

Schoen ging uit bij het afzetten dus met de ene zen kleine teen op de andere zijne gaan staan. Op de beelden was het ook niet echt goed te zien wat er nu net gebeurde

Heeft hem ook niet verhinderd om nog in dat duel te gaan.
Maar zeker ook geen reden om zo dramatisch tegen de grond te gaan en blijven kronkelen.

Ik heb het enkele weken terug ook al gezegd. Tzolis en Skoras hebben een reputatie tegen, en die is precies ook nie geheel onterecht.

Kunt volgens de regels zelfs zeggen dat het contact is, maar onvoldoende voor een overtreding en dus geen krijgt voor "het theater"

tracht de scheidsrechter te misleiden door het voorwenden van een kwetsuur
of door te doen alsof hij het slachtoffer werd van een overtreding (simulatie)

Vanaken zou volgens de regels ook gewoon zijn 2e geel moeten krijgen voor die tirade, maar die regel is precies al afgeschaft na speeldag 3

Kunt veel discuteren over de interpretatie van de regels. Maar het afdoen als "omkoping" verziekt de discussie

Wat kan Hubert doen , als ge Dolberg , Stroeykens , Yari , Jan , Edozie , Degreef geblesseerd zijn + Amuzu vertrokken
Kwaliteit op de bank = zero
Niet akkoord. Hij speelt al weken met een tactiek die niet werkt. Tis bijna steeds met 5 man achterin ( op papier 3 man centraal achteraan) , wat duidelijk niet werkt omdat je amper over de middellijn geraakt. Gisteren sta je dan ook achter en dan wisselt hij N Diaye voor Augustinsson. Er zit ook niks van passie in zijn coachen, het is een heel contrast met bijvoorbeeld gisteren Pocognoli. Zelfs met de spelers die voorhanden zijn, moet je er meer kunnen uithalen. Ik denk dat hij nu nog niet eens de helft van de punten heeft behaald sinds zijn aanstelling. Er zijn er al voor veel minder gevlogen. En wat vooral zorgelijk is , is het aantal absolute non-matchen die er worden gespeeld. Deze zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.

Niet akkoord. Hij speelt al weken met een tactiek die niet werkt. Tis bijna steeds met 5 man achterin ( op papier 3 man centraal achteraan) , wat duidelijk niet werkt omdat je amper over de middellijn geraakt. Gisteren sta je dan ook achter en dan wisselt hij N Diaye voor Augustinsson. Er zit ook niks van passie in zijn coachen, het is een heel contrast met bijvoorbeeld gisteren Pocognoli. Zelfs met de spelers die voorhanden zijn, moet je er meer kunnen uithalen. Ik denk dat hij nu nog niet eens de helft van de punten heeft behaald sinds zijn aanstelling. Er zijn er al voor veel minder gevlogen. En wat vooral zorgelijk is , is het aantal absolute non-matchen die er worden gespeeld. Deze zijn ook niet meer op 1 hand te tellen.
Correct maar met de geblesserde speel je veel aanvallender wat niet wil zeggen dat ik fan ben van Hubert he

Zeer matige match tegen Gent, waar in se een gelijkspel niet onverdiend is. Maar als ge dan die duidelijke penalty niet krijgt die ge een week ervoor wel tegenkrijgt, wordt het toch wat zuur.

Daarmee is de degradatie zo goed als een feit zeker. Jammer KVK is een leuke ploeg.

Misschien de supporters dan ofzo, maar qua werking is dat echt één van de vreselijkste clubs in de laatste tien/vijftien jaar in 1A. Ik vind het oprecht jammer voor de goede zielen in de tribune, maar die mogen eens gestraft worden voor hoe ze daar werken. En hopelijk is een degradatie daar een serieuze wake-up call.

Niet alles is altijd dom he. Het blijft voetbal (een contact- en reactiesport waar snelheid van uitvoering/denken van groot belang is).

Tzolis probeert gewoon voor de bal te gaan en komt net iets te laat. Vond het absoluut geen vuile fout en ook niet onbesuisd. Uiteraard kan dit geel zijn uiteindelijk, maar als je nooit nog in duel mag proberen te gaan met geel achter je naam, kunnen geboekte spelers best meteen gewisseld worden want anders gewoon een liability/nutteloos op het veld.

Eerste gele kaart mag in principe gewoon niet gegeven worden. Punt. Er wordt sowieso zelden geel gegeven voor schwalbes en hier was er contact dus het was simpelweg geen schwalbe. Pijnlijke misser van Visser met de latere uitsluiting tot gevolg (al snap ik dat het moeilijk te zien was, maar het was wel gewoon een foute lezing van Visser). Sterker nog, als ze (lichte) penalty geven, draait de VAR dit absoluut nooit terug (net door het contact). Dus zeker nóóit een schwalbe.

De hands van Ordonez kan je geven, maar zal vaak ook niet gegeven worden. Arm/hand was tegen het lichaam en je kan discussiëren over natuurlijke positie van de hand. 50/50 geval m.i.

Zijn dus 2 wedstrijdbepalende fases die 95/5 (geen eerste geel Tzolis of zelfs penalty voor Club aan 50/50) of 50/50 (penalty Ordonez) evengoed in het voordeel van Club hadden kunnen geweest zijn. Dat is best sneu en de kans lijkt klein dat Standard zonder die 2 fases had gewonnen.

Laatst bewerkt:
Niet alles is altijd dom he. Het blijft voetbal (een contact- en reactiesport waar snelheid van uitvoering/denken van groot belang is).

Tzolis probeert gewoon voor de bal te gaan en komt net iets te laat. Vond het absoluut geen vuile fout en ook niet onbesuisd. Uiteraard kan dit geel zijn uiteindelijk, maar als je nooit nog in duel mag proberen te gaan met geel achter je naam, kunnen geboekte spelers best meteen gewisseld worden want anders gewoon een liability/nutteloos op het veld.

Eerste gele kaart mag in principe gewoon niet gegeven worden. Punt. Er wordt sowieso zelden geel gegeven voor schwalbes en hier was er contact dus het was simpelweg geen schwalbe. Pijnlijke misser van Visser met de latere uitsluiting tot gevolg (al snap ik dat het moeilijk te zien was, maar het was wel gewoon een foute lezing van Visser). Sterker nog, als ze (lichte) penalty geven, draait de VAR dit absoluut nooit terug (net door het contact). Dus zeker nóóit een schwalbe.

De hands van Ordonez kan je geven, maar zal vaak ook niet gegeven worden. Arm/hand was tegen het lichaam en je kan discussiëren over natuurlijke positie van de hand. 50/50 geval m.i.

Zijn dus 2 wedstrijdbepalende fases die 95/5 (geen eerste geel Tzolis of zelfs penalty voor Club aan 50/50) of 50/50 (penalty Ordonez) evengoed in het voordeel van Club hadden kunnen geweest zijn. Dat is best sneu en de kans lijkt klein dat Standard zonder die 2 fases had gewonnen.
Ik denk dat je, met al een gele kaart op zak, zo'n fase niet moet aangaan. Tuurlijk mag je nog in duel gaan, maar je voelt als speler ook wel wanneer je net te laat gaat zijn. Zo'n fase moet je dan niet aangaan.

En de penalty leek mij gewoon zuiver penalty waarbij de arm/hand van het lichaam weg was.

Ben wel akkoord dat je die eerste gele kaart niet moet geven. En als het dan toch voor "overacting" was, dan gaan ze het consequent moeten doen. Liever vandaag dan morgen in dat geval, want voetballers excelleren jammer genoeg in acteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan