Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
8 punten achter, POs gedeeld door 2, 2 rechtstreekse duels en bijna in de kwartfinales van de CL. Helemaal niets aan het handje hier.

Top presteren na een toppartij op godbetert een ijskoud STVV, onmogelijk.

Muggeziften, maar het is de play-off ronde voor de achtste finale. Kwartfinale is nog potentieel drie matchen verder. Al is die zeker niet onhaalbaar als je Atalanta kan pakken.
Genk steunt FCB. Dit jaar extra hard :D

Bedankt voor de motivatie, losers

Bijlagen

• IMG-20250219-WA0005.jpg
    IMG-20250219-WA0005.jpg
    103 KB · Weergaven: 14
Ultra's is toch gewoon een synoniem voor marginalen in 99% van de gevallen?

Blij dat die voorlopig terug (min of meer) weg zijn bij ons, hoort helemaal niet bij een ploeg als Club met Engelse sfeer/invloeden.
Beetje roepen in een megafoon en op een trommeltje rammen, het hele scenario aframmelen, en dat zonder enige link met wat er op het veld gebeurt :laugh:

Storck naar het schijnt

Zo een trainerskerkhof, dat is als bestuur toch toegeven dat je er niets van kent
Vond KVK nochtans met momenten goed spelen met durf en zich niet in graven. Maar als de punten niet komen ben je daar niets mee.

KVK heeft nu al een haalbaarder programma dan vele andere ploegen daar beneden. Er kan nog veel met de resterende matchen.

KVK los naar 1B, aub. En laat ze daar maar blijven voor zeer lange tijd. Als je met zo'n trainerskerkhof zit dan verdien je 1A niet.
Op basis van trainerskerkhof zouden er al vele clubs met een probleem zitten. Het is enkel de club zelf die zijn geloofwaardigheid verliest en wat verbrekingsvergoedingen.

Als KVK moet zakken dan is dat omdat ze het sportief niet verdienen om in 1A te blijven en dan kan ik daar perfect mee leven. Positieve is dat KVK deze winter eindelijk eens wat echte versterkingen heeft gehaald en het bestuur enige vorm van ambitie uitspreken.

Een club zoals KV Kortrijk heeft zijn plaats in eerste klasse. Net zoals een Zulte-Waregem trouwens.

Op basis van trainerskerkhof zouden er al vele clubs met een probleem zitten. Het is enkel de club zelf die zijn geloofwaardigheid verliest en wat verbrekingsvergoedingen.

Als KVK moet zakken dan is dat omdat ze het sportief niet verdienen om in 1A te blijven en dan kan ik daar perfect mee leven. Positieve is dat KVK deze winter eindelijk eens wat echte versterkingen heeft gehaald en het bestuur enige vorm van ambitie uitspreken.

Een club zoals KV Kortrijk heeft zijn plaats in eerste klasse. Net zoals een Zulte-Waregem trouwens.

Welke huidige 1A-club verdient het minder dan Zulte?

Ik vind het probleem met KVK gewoon dat die zelf alle hervormingen tegenhouden in de hoop om elk jaar mirakuleus te ontsnappen aan degradatie en zo te blijven aanmodderen ergens onderaan de stand. Terwijl ze beter constructief zouden meedenken aan een opwaardering van 1B, want de kans dat ze er zelf in gaan belanden wordt de laatste jaren alleen maar groter en groter..
Zeker met die hele soap over malafide overnemers etc moeten ze zich toch de vraag stellen over hoe ze op lange termijn levensvatbaar blijven. Ik geloof nooit dat daar geld ingepompt gaat blijven worden, en als je pech hebt ga je hetzelfde pad op als een SK Deinze bv, speelbal van wat overnemers om uiteindelijk met niets over te blijven.

Afin, my 2 cents, ik heb niets tegen de club zelf.

Ik vind het probleem met KVK gewoon dat die zelf alle hervormingen tegenhouden in de hoop om elk jaar mirakuleus te ontsnappen aan degradatie en zo te blijven aanmodderen ergens onderaan de stand. Terwijl ze beter constructief zouden meedenken aan een opwaardering van 1B, want de kans dat ze er zelf in gaan belanden wordt de laatste jaren alleen maar groter en groter..
Zeker met die hele soap over malafide overnemers etc moeten ze zich toch de vraag stellen over hoe ze op lange termijn levensvatbaar blijven. Ik geloof nooit dat daar geld ingepompt gaat blijven worden, en als je pech hebt ga je hetzelfde pad op als een SK Deinze bv, speelbal van wat overnemers om uiteindelijk met niets over te blijven.

Afin, my 2 cents, ik heb niets tegen de club zelf.
De opwaardering van 1B? Dat is iets fictief, het feit dat daar nu jeugdploegen spelen die financieel veel sterker staan (zowel qua loon als qua accomodatie), zorgt gewoon voor een uitholling van de competitie. Qua media-aandacht of opvolging is het nu ook als supporter al heel moeilijk om warmgemaakt te worden voor de ploegen uit 1B. Quasi alle aandacht gaat in 1A al naar alle grote ploegen en als het niet over die grote ploegen gaat dan spreken ze over La Liga of PL. Op zich geen probleem maar ik begrijp de 'kleine' ploegen die zoveel als mogelijk tegen de hervormingen zijn. De hervormingen dienen enkel om de grote ploegen te doen groeien (en er is nu al een gigantisch financieel onevenwicht).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan