Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bwa de titel te grabbel gooien.. je weet toch van elk jaar dat je beter nu punten verspeeld dan in de PO. Ploegen die nu de punten pakken, grijpen er elk jaar naast. Het zou me verbazen als dat dit jaar anders zou zijn

Het verschil is 4 punten gehalveerd. Is letterlijk nog niets gespeeld, zouden mensen inderdaad toch stilaan moeten door hebben na al die jaren. Wordt allemaal in de PO's beslist. Alé ge moet geen 10+ punten (gehalveerd) achter staan natuurlijk, maar als dat max. 6 a 7 is, is het zeker niet over. Union bijvoorbeeld doet ook nog vol mee gezien hun vorm. Zou wel grappig zijn als Union het nu eens compleet andersom doet en dan wel kampioen wordt.

Als Club niet efficiënter gaat afwerken, worden ze nooit kampioen hoor. En ik zie niet van wie plots gemakkelijke goals gaan moeten komen.

Het spel (behalve tegen OHL laatst) en kansen creëren is best ok dus dat biedt hoop. Maar nu recent toch al 2x verdiende zeges laten liggen, is geen toeval meer.

4 is niet onoverkomelijk maar ik zie de voorsprong nog wel groeien van Genk.
6/7 punten inhalen gebeurt ook enkel maar als een team hoogvorm toont in de POs én voldoende meeval heeft (want het ligt dicht genoeg bij elkaar om louter beter zijn niet telkens te zien vertalen in winst). Of natuurlijk een ploeg die instort zoals Union vorig jaar in de eerste 4 matchen..,

Als Club niet efficiënter gaat afwerken, worden ze nooit kampioen hoor. En ik zie niet van wie plots gemakkelijke goals gaan moeten komen.

Het spel (behalve tegen OHL laatst) en kansen creëren is best ok dus dat biedt hoop. Maar nu recent toch al 2x verdiende zeges laten liggen, is geen toeval meer.

4 is niet onoverkomelijk maar ik zie de voorsprong nog wel groeien van Genk.
6/7 punten inhalen gebeurt ook enkel maar als een team hoogvorm toont in de POs én voldoende meeval heeft (want het ligt dicht genoeg bij elkaar om louter beter zijn niet telkens te zien vertalen in winst). Of natuurlijk een ploeg die instort zoals Union vorig jaar in de eerste 4 matchen..,
De verwachting bij velen is gewoon dat club het niveau zal halen dat ze nu halen in de CL en dat het dan wel goedkomt. Maar als Genk gespaard kan blijven van blessures zal dat toch een moeilijke opdracht worden. Als ze dit niveau blijven behouden zal Genk niet veel punten laten liggen in de PO’s tegen de andere ploegen die, buiten Union misschien, wel pak zwakker zijn.

Verschil is dat Genk de moeilijke overwinningen wel binnen haalt.
Club al zo vaak gelijk gespeeld of verloren in matchen dat ze altijd hadden moeten winnen.

Verschil is dat Genk de moeilijke overwinningen wel binnen haalt.
Club al zo vaak gelijk gespeeld of verloren in matchen dat ze altijd hadden moeten winnen.
Deed Union vorig jaar ook. Tot het voor de knikkers begon te gaan. PO is iets heel raars. Genk heeft ook een hele jonge ploeg. Moesten ze dit toch volhouden, is het gewoon oververdiend kampioen maar ik zet mijn geld toch op Brugge. Als leider krijg je meteen een mentale dreun als de PO beginnen. Alleen daarmee omgaan is al lastig

Deed Union vorig jaar ook. Tot het voor de knikkers begon te gaan. PO is iets heel raars. Genk heeft ook een hele jonge ploeg. Moesten ze dit toch volhouden, is het gewoon oververdiend kampioen maar ik zet mijn geld toch op Brugge. Als leider krijg je meteen een mentale dreun als de PO beginnen. Alleen daarmee omgaan is al lastig
Waarom zou de leider een mentale dreun krijgen? Of bedoel je als ze de eerste match niet winnen?

Waarom zou de leider een mentale dreun krijgen? Of bedoel je als ze de eerste match niet winnen?
Door de halvering. Als dan de eerste match ook punten worden weggegeven en de tegenstand op 1 week van bijna 10 punten voorsprong naar 1 punt komen, enorm moeilijk om daar mentaal geen dreun van te krijgen. En het tegenovergestelde is dan dat de achterstand ineens enorm veel geloof krijgt, zeker als dat zoals Club vorig seizoen uit een onmogelijke situatie ineens weer mogelijk wordt. Je krijgt dan vleugels hè

Door de halvering. Als dan de eerste match ook punten worden weggegeven en de tegenstand op 1 week van bijna 10 punten voorsprong naar 1 punt komen, enorm moeilijk om daar mentaal geen dreun van te krijgen. En het tegenovergestelde is dan dat de achterstand ineens enorm veel geloof krijgt, zeker als dat zoals Club vorig seizoen uit een onmogelijke situatie ineens weer mogelijk wordt. Je krijgt dan vleugels hè
De ploegen weten al jaar en dag dat de punten gehalveerd worden, dus ze kunnen zich daar perfect op voorbereiden. Lijkt me toch bijzonder sterk dat je daar een mentale dreun door krijgt hoor.

De ploegen weten al jaar en dag dat de punten gehalveerd worden, dus ze kunnen zich daar perfect op voorbereiden. Lijkt me toch bijzonder sterk dat je daar een mentale dreun door krijgt hoor.
Je ziet het jaar na jaar toch gebeuren. Dan gaat het in de interviews toch steeds over hoe oneerlijk dat is enzoverder. En als je dan als leider je daarin gaat verliezen, dan hang je eraan.

En op voorbereiden, dat kan je toch niet. Als je op zaterdag 10 punten voorstaat en de zaterdag erop is dat ineens 2 geworden. Dat komt gewoon binnen. Het is niet voor niets dat alle ploegen er vanaf willen

Programma van PO en de timing (en resultaat) zal toch ook belangrijk zijn. Stel dat Genk op speeldag 2 thuis Club mag ontvangen en die match wint..

Je ziet het jaar na jaar toch gebeuren. Dan gaat het in de interviews toch steeds over hoe oneerlijk dat is enzoverder. En als je dan als leider je daarin gaat verliezen, dan hang je eraan.

En op voorbereiden, dat kan je toch niet. Als je op zaterdag 10 punten voorstaat en de zaterdag erop is dat ineens 2 geworden. Dat komt gewoon binnen. Het is niet voor niets dat alle ploegen er vanaf willen
Het is niet omdat men vindt dat het oneerlijk is dat je daardoor per definitie een mentale dreun van krijgt als je als leider de POs in gaat. De meeste leiders van de reguliere competitie zijn uiteindelijk ook gewoon kampioen geworden.

Met voorbereiden bedoel ik dat je gewoon weet wat er gaat gebeuren. 't Is niet dat je een teambuilding of zo moet organiseren hè. :unsure: Je weet gewoon wat er gaat komen. Het is niet dat ze dag erna ineens wakker worden en tot hun verbazing constateren dat hun voorsprong gehalveerd is en vervolgens in zak en as zitten.

Nee, dat mentale dreun gedoe vind ik pertinente onzin. De helft van 10 is trouwens 5.

Het is niet omdat men vindt dat het oneerlijk is dat je daardoor per definitie een mentale dreun van krijgt als je als leider de POs in gaat. De meeste leiders van de reguliere competitie zijn uiteindelijk ook gewoon kampioen geworden.

Met voorbereiden bedoel ik dat je gewoon weet wat er gaat gebeuren. 't Is niet dat je een teambuilding of zo moet organiseren hè. :unsure: Je weet gewoon wat er gaat komen. Het is niet dat ze dag erna ineens wakker worden en tot hun verbazing constateren dat hun voorsprong gehalveerd is.

Nee, dat mentale dreun gedoe vind ik pertinente onzin. De helft van 10 is trouwens 5.
Ja 5 en dan de eerste match verliezen en het zijn er 2. En dat is een dreun. Dan verlies je met een nederlaag ineens 8 punten. Daarom is dat begin van die PO heel belangrijk.

Ja 5 en dan de eerste match verliezen en het zijn er 2. En dat is een dreun
Volgens mij waren wij bezig over het feit dat je als leider de play-offs ingaat.

Ik zei daarnet letterlijk dat je wel een tik kan krijgen als je meteen je eerste pot niet wint, maar dus niet nog voor de eerste partij gespeeld is. :unsure:

Met voorbereiden bedoel ik dat je gewoon weet wat er gaat gebeuren. 't Is niet dat je een teambuilding of zo moet organiseren hè. :unsure: Je weet gewoon wat er gaat komen. Het is niet dat ze dag erna ineens wakker worden en tot hun verbazing constateren dat hun voorsprong gehalveerd is en vervolgens in zak en as zitten.

Laatste 3 seizoenen is het toch steeds de leider die achter het net heeft gevist. Op dat vlak zie je toch echt een kentering

Volgens mij waren wij bezig over het feit dat je als leider de play-offs ingaat.

Ik zei daarnet letterlijk dat je wel een tik kan krijgen als je meteen je eerste pot niet wint, maar dus niet nog voor de eerste partij gespeeld is. :unsure:
Idd. Denk nu wel dat iedereen al op voorhand kan inschatten dat je maar 5 punten ipv 10 voorstaat, ook tijdens het seizoen.

We moeten ook niet doen alsof er nog spelers zijn die verrast zijn door die halvering. Dat is niet plots en onaangekondigd hè. Je kan dat perfect op voorhand incalculeren.

als het om de knikkers gaat wint Brugge gewoon van Genk hoor, jammer genoeg... daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
Mwoa, was toch heel nipt in de beker zopas.

Probleem is dat Club gewoon totaal niet efficiënt is, al matchen lang. Zonder lichte penalty tegen Atalanta hadden ze daar ook niet gewonnen ondanks veel meer betere kansen.

En in de competitie kost het hen recent dus gewoon 2,5 punt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan