Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij staat praktisch stil en springt richting speler.

Iedere speler die, bij het betwisten van de bal, naar een tegenspeler springt langs
voren, van op zij of langs achter door gebruik te maken van één of beide benen
en hierbij met buitensporige kracht de veiligheid van de tegenspeler in gevaar brengt, begaat ernstig gemeen spel.
Als je dit springen gaat noemen is de discussie voor mij afgesloten, hoor.

Dat is echt geen sprong, hij steekt zijn been uit om de bal mee te hebben en zijn andere been volgt snel. Maar hij gaat met amper snelheid naar de bal toe. Hij laat zich bijna vallen recht naar beneden gewoon. Veel te streng rood. Geel had zeker gekund omdat zijn timing verkeerd zat.

Dat is echt geen sprong, hij steekt zijn been uit om de bal mee te hebben en zijn andere been volgt snel. Maar hij gaat met amper snelheid naar de bal toe. Hij laat zich bijna vallen recht naar beneden gewoon. Veel te streng rood. Geel had zeker gekund omdat zijn timing verkeerd zat.
Er is ook bijna geen contact. Voor mij zelf geen kaart.

Rare rode kaart. Ook raar dat de VAR dit geen clear and obvious error vond. Op normale snelheid lijkt het wel 'grof', maar via alle camerastandpunten toch duidelijk dat hij zelfs niet helemaal gestrekt inkomt, maar eerder zijwaarts de speler raakt. Scheen tegen scheen zelfs. En hij glijdt duidelijk uit m'n z'n 2e been, absoluut geen sprong of kwade intentie.

Hij staat praktisch stil en springt richting speler.

Iedere speler die, bij het betwisten van de bal, naar een tegenspeler springt langs
voren, van op zij of langs achter door gebruik te maken van één of beide benen
en hierbij met buitensporige kracht de veiligheid van de tegenspeler in gevaar brengt, begaat ernstig gemeen spel.
Ik vind het toch ook streng, ook al is het volgens de letter van de wet misschien wel verdedigbaar.

De "en hierbij met buitensporige kracht..." die er net onderstaat niet gezien?
Met buitensporige kracht” betekent dat de speler de noodzakelijke krach￾tinspanning ver overschrijdt en dat hij het risico loopt de veiligheid van zijn tegenspeler in gevaar te brengen. In dat geval moet hij uitgesloten worden.

Als hij hem op het scheenbeen/enkel raakt heb je een zware blessure dus hij neemt het risico om zijn tegenspeler te blesseren.
Het is een geluk dat hij hem niet vol raakt lijkt mij en geen verzachtende omstandigheid

Ja, hoerechance voor Genk wel vandaag. Was het niveau van tegen OHL vandaag, echt heel slecht op een 15tal minuten na (en Mechelen zelf ook wel goed natuurlijk, op het afwerken na). Had gerust 1-4 ofzo kunnen eindigen.

Ja, hoerechance voor Genk wel vandaag. Was het niveau van tegen OHL vandaag, echt heel slecht op een 15tal minuten na (en Mechelen zelf ook wel goed natuurlijk, op het afwerken na). Had gerust 1-4 ofzo kunnen eindigen.
Zitten in de hoek waarin alles meevalt wat kan meevallen. En die fase kan je beter in de laatste 10 matchen hebben ;-)

Dat die zelfs liet overspelen na de extra tijd vond ik al opvallend, flatert de nochtans echt wel goeie keeper ook nog. Nee, nu zitten we precies in de hoerechancefase terwijl dat veel te vroeg is.

Dikke credits naar Mechelen. Als die zo blijven spelen is PO I zeker mogelijk.

95e minuut afgekeurd, was het terecht? Ik was op Dender dus kon het niet zien. Alleszins 1-1 is top voor Dender 👍
Terecht ja.

Goed ja, gigantische hiaten in deze kern. En zo een Vasquez en Angulo, daar gaat ook niet snel iets van komen.
Hoorde dan ook nog eens dat zelfs Edozie niet via Fredberg is gekomen, dus dan heeft die deze zomer wel heel erg weinig uitgespookt, zelfs met een beperkt budget. Kwam ook maar mid juli ofzo Neerpede binnengesloft.

Dreyer zonder zijn goals ook zo een speler om hoorndol van te worden, al werd ik dat ook wel zelfs met zijn goals. Zo vaak die foute beslissing.
Bon, na vandaag nooit meer Angulo voor Degreef inbrengen aub. Kunnen we ons daar tenminste nog wat aan optrekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan