Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een heel klein contract, maar als je op snelheid bent is dat heel klein contact natuurlijk genoeg om te struikelen. En ik vind zo een gevallen zelf telkens maar lelijk want een verdediger kans daar niets aan doen (ge kunt niet opeens verdwijnen als een aanvaller u kruist), maar het is wel consequent.
Uiteraard. Maar Tolu valt hier pas nadat hij zichzelf aantikt 😄

Ook geen enkel idee waarom die eigenlijk niet in eerste instantie al rood trekt.
Geen intentie/mogelijkheid om de bal te spelen in de 16 is ook gewoon rood + penalty

Ja natuurlijk, dat is altijd zo hé. Het contact van de verdediger is niet hard genoeg om iemand te doen vallen, maar op snelheid is het net hard genoeg om iemand "uit balans" te brengen waardoor die zichzelf gaat aantikken waardoor het er altijd heel lullig uitziet.

Ge speelt al met 10 en dan loopt daar nog zo'n ongeleid projectiel als Patris tussen 😂

Blind, wild en overal waar het vooral niet moet
Positiespel, wat is dat?

Ook geen enkel idee waarom die eigenlijk niet in eerste instantie al rood trekt.
Geen intentie/mogelijkheid om de bal te spelen in de 16 is ook gewoon rood + penalty

Binnen de 16 doen ze enkel die "dubbele bestraffing" als het een zekere goal is die verhinderd wordt, niet bij een kans op een goal. Buiten de 16 is "laatste man" voldoende.
Dus eigenlijk kwam dit voor ons beter uit.

Binnen de 16 doen ze enkel die "dubbele bestraffing" als het een zekere goal is die verhinderd wordt, niet bij een kans op een goal. Buiten de 16 is "laatste man" voldoende.
Dus eigenlijk kwam dit voor ons beter uit.
DOGSO, afkorting van de Engelse term ‘Denial of an Obvious Goal Scoring Opportunity’: het foutief ontnemen van een duidelijke scoringskans.

Een tackle zonder intentie om de bal te spelen, waarbij een scoringskans ontnomen wordt in het strafschopgebied, dienen nog altijd bestraft te worden met een rode kaart. Alleen een tackle mét intentie om de bal te spelen of onopzettelijk hands zullen voortaan met een gele kaart worden bestraft.

Ik vind het niet meteen een tackle, maar hij speelt de man (Tolu) zonder de mogelijkheid om de bal te spelen dus volgens de regels is dat gewoon rood + penalty 😊

Smets speelt daar echt gewoon door met een hersenschudding hé, zit daar na het laatste fluitsignaal met half wegdraaiende ogen op de grond zeg. Toch ook niet echt ok.

Voor de rest Genk zichzelf toch weer veel te moeilijk gemaakt nadat ze een "cadeau" kregen van STVV aan het begin. Ma bon uiteindelijk staan ze daar met 25 op 33.

Geen topmatch gisteren, maar toch weer enorm veel kansen verkwist. Alleen de 2de helft al vijf serieuze kansen waarvan ik nog altijd niet snap dat er daar niet minstens twee van zaten. Tolu speelde een zeer goede match, Baah laat zien dat die een stevige stap voorwaarts gezet heeft ivm vorig seizoen. En aan de andere kant laten we onze defensieve kwetsbaarheid zien en hebben we gewoon een "middelmatige" doelman in goal.
Wel een serieuze shout-out voor Bangoura. Die is echt niet normaal goed. En als we al geen beestige speler als Sattlberger hadden, zou die los in de basis staan.

Volgende week beginnen de serieuze testen. KRC Genk vs AA Vrancken. Ofwel worden we daar op enthousiasme opgegeten of laten we daar net weer ons beste voetbal zien, gezien Gent niet met tien voor de goal ligt.

Ik ben vooral blij met nog eens een derbyzege. Ik vond ons ook best goed, maar verdedigend pakken we toch veel te veel goals. Het wordt trouwens nog een pittig jaar met Union, Gent, Antwerp, Club,... op het programma.

Ik ben vooral blij met nog eens een derbyzege. Ik vond ons ook best goed, maar verdedigend pakken we toch veel te veel goals. Het wordt trouwens nog een pittig jaar met Union, Gent, Antwerp, Club,... op het programma.
Don't worry, als je tegen ons speelt haal je zeker een clean sheet 😢

Geen topmatch gisteren, maar toch weer enorm veel kansen verkwist. Alleen de 2de helft al vijf serieuze kansen waarvan ik nog altijd niet snap dat er daar niet minstens twee van zaten. Tolu speelde een zeer goede match, Baah laat zien dat die een stevige stap voorwaarts gezet heeft ivm vorig seizoen. En aan de andere kant laten we onze defensieve kwetsbaarheid zien en hebben we gewoon een "middelmatige" doelman in goal.
Wel een serieuze shout-out voor Bangoura. Die is echt niet normaal goed. En als we al geen beestige speler als Sattlberger hadden, zou die los in de basis staan.

Volgende week beginnen de serieuze testen. KRC Genk vs AA Vrancken. Ofwel worden we daar op enthousiasme opgegeten of laten we daar net weer ons beste voetbal zien, gezien Gent niet met tien voor de goal ligt.
Tegenstander valt ook heel snel met een man minder. Altijd moeilijke omstandigheden. In ieder geval is 2 goals pakken tegen 10 man te veel van het goede. Van Crombrugge vond ik laatste seizoen bij Anderlecht al zwak. Flaterde toen dikwijls. Nooit gesnapt waarom
Genk die wilde. Moet ook zeggen dat ik hun keeperskwestie dit jaar zeer raar vind door Penders te laten starten, te verkopen voor een astronomisch bedrag en dan die ineens aan de kant schuiven voor een zwakkere doelman.

Tegenstander valt ook heel snel met een man minder. Altijd moeilijke omstandigheden. In ieder geval is 2 goals pakken tegen 10 man te veel van het goede. Van Crombrugge vond ik laatste seizoen bij Anderlecht al zwak. Flaterde toen dikwijls. Nooit gesnapt waarom
Genk die wilde. Moet ook zeggen dat ik hun keeperskwestie dit jaar zeer raar vind door Penders te laten starten, te verkopen voor een astronomisch bedrag en dan die ineens aan de kant schuiven voor een zwakkere doelman.

Penders startte ook alleen maar omdat HVC gekwetst was en ging er weer uit na toch ook wel onzekere prestaties tegen Standard en OHL. Normaal zeg je dan "Zo leert die uit zijn fouten", maar als de speler niet lang genoeg blijft om zelf van dat leerproces te profiteren. En los van dat HVC ook geen wereldkeeper is, denk ik niet dat hem zondag veel te verwijten was. Andere matchen was hij zwakker. Hij is blijkbaar ook van enorme waarde in de kleedkamer en voor de jonge verdedigers voor hem en vermoedelijk daarom dat die start. Dat is ook de reden dat die in Genk zit, dat en het feit dat het een goedkope overgangsfiguur was tussen de meerdere jonkies in onze kern. Het was gewoon niet ingecalculeerd dat het zo snel zou gaan voor Penders en na hem is er toch een gat van twee jaar.

Maar ik verwacht wel dat Penders uiteindelijk in de goal komt.

En qua dat pakken van die goals: Pure individuele fouten van jonge spelers. Baah laat zich pakken in duel en denkt een fout te kunnen uitlokken. Gewoon voetballen en die bal naar de zijkant tikken en er is geen probleem. En bij de 2de goal staat Zaka naast het veld waardoor de organisatie ff wegvalt, maar niemand ervaren genoeg is om alles even bijeen te trekken. Maar daarvoor zou je oa wel naar HVC moeten kijken om ff iedereen op punt te stellen. Al ging het wel echt HEEL snel nadat Zaka van het veld moest.
Maar dat we ondanks goede verdedigers vanachter nog (?) niet te stabiel staan, is een feit. Ik verwacht ook dat deze winter of Cuesta of Sadick vertrekt en er hopelijk komt er dan een iets meer ervaren CV bij. Maar tot dan is het hopen op stappen zetten, want de komende weken worden van een ander kaliber.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan