Jupiler Pro League 2021-2022

Was het trouwens gisteren de eerste keer dat de camera langs de zijlijn een 4K-camera was, op Eleven? Tijdens Antwerp-Brugge.

de spelers van anderlecht hadden het precies nog niet door dat hen vrijwillig laten verliezen niks meer uitdeed betreffende de titel, dat het er niet meer toe deed van Union te laten en winnen en hen zo proberen de titel te geven opdat hij toch maar niet naar Brugge zou gaan

echt wel een complete non-prestatie geleverd en precies ook weinig tot zelfs geen (enkele) moeite gedaan om iets te willen doen of er iets van te willen maken hebben van die match

Ik vond onze eigen ploeg nochtans zeer gefrustreerd gisteren. Deels door de vroege achterstand, deels doordat Union ons goed vastzette, deels door enkele zeer bizarre ingrepen van Van Driessche. Apathisch of zo vond ik het nu niet direct.

Was het trouwens gisteren de eerste keer dat de camera langs de zijlijn een 4K-camera was, op Eleven? Tijdens Antwerp-Brugge.
De Mediapro pitch-side camera. Daar krijg je die blurred effects door de lage depth of field. Viel mij ook direct op.

Los daarvan is de Eleven stream kwaliteit toch bedroevend vind ik. (Ik stream vanop de website of app)

Laatst bewerkt:
Van Crombrugge zou in de belangstelling staan van PSV. Als we daar meer dan 5 miljoen voor kunnen krijgen zou ik hem ook laten gaan. Verbruggen is klaar voor het grote werk (denk ik) en met dat geld kunnen we dan hopelijk een spits kopen.

Ik weet niet of Verbruggen klaar is. Uitvoetballend en qua reflexen top, maar vind hem in de lucht heel zwak. Nu dat is ook HVC zijn sterke punt niet en eerder was ook Proto in zijn eerste jaren daar heel zwak op. Maar ook dit jaar bij de beloften Verbruggen met momenten heel twijfelachtig zien keepen op hoge ballen. Ik moet nog overtuigd worden. Anderzijds kan je hem elke bal terugspelen en zal hij minder dan HVC zelf altijd cool blijven. Ook een wapen.

Wat HVC betreft is het een beetje de vraag wat die wilt. Ofwel moet je hem nu verkopen, laten gaan. Ofwel is het echt samen blijven voor de lange termijn.

Vlap had dit seizoen toch echt wel beter gedaan dan een Yari, niet?

Magallan zal ook wel niet gekocht worden voor 5 miljoen vermoed ik. Zou Gomez vertrekken?

Vlap is gewoon een platte vijg en niet goed genoeg voor Anderlecht. Valt zelfs amper op bij Twente en zit daar in de Nederlandse pers alweer te getuigen geen greintje zelfkritiek te hebben. Noemde zichzelf onlangs nog 'geslaagd bij Anderlecht maar ja door omstandigheden liep het op een bepaald moment niet meer zo goed en blabla'.
Houdt van het goede leven maar een topper gaat het nooit worden. Heeft nochtans intrinsiek kwaliteiten (goed schot, basistechniek, neus voor positionering), maar geen interesse om zich te pleuris te werken, mee te verdedigen en sterker te worden.

Benieuwd wat er met Cobbaut, Vlap, Bundu, Trebel, Dauda, Wellenreuther, Saief en Nkaka gaat gebeuren.
Van een deel zal wel het contract ontbonden worden zeker?

Bij Cobbaut en Dauda hebben we kans hen te verkopen.
Saief is einde contract. Trebel nog 1 jaar. Misschien kunnen we die als 2de 30-plusser in 1B zetten :D. Nkaka ook nog 1 jaar, dat contract zie ik inderdaad ontbonden worden, die jongen kan niet duur zijn.

Wellenreuther, Bundu en Vlap gaan hier weer terug staan inderdaad en geen idee of je daarvan afgeraakt (zucht).

Ik weet niet wat Anderlecht nog hoopt voor Cobbaut en Vlap te krijgen, maar een ploeg als KV Mechelen of OHL lijkt mij daar wel goed voor

Ik weet niet wat Anderlecht nog hoopt voor Cobbaut en Vlap te krijgen, maar een ploeg als KV Mechelen of OHL lijkt mij daar wel goed voor

Parma heeft een aankoopoptie van 3 miljoen euro. Blijkbaar doet hij het daar (individueel) erg goed en is er hoop dat ze dat gaan lichten, anderzijds zijn ze niet gepromoveerd dus is de vraag of ze geld kunnen uitgeven. Twente zou Vlap nog een jaar langer willen huren. Ik gok dat als Anderlecht 2-3 miljoen kan recupereren ze al content zijn.

Maar dat zijn bedragen die niet voor OHL of KVM te behappen zijn.

Ik weet niet of Verbruggen klaar is. Uitvoetballend en qua reflexen top, maar vind hem in de lucht heel zwak. Nu dat is ook HVC zijn sterke punt niet en eerder was ook Proto in zijn eerste jaren daar heel zwak op. Maar ook dit jaar bij de beloften Verbruggen met momenten heel twijfelachtig zien keepen op hoge ballen. Ik moet nog overtuigd worden. Anderzijds kan je hem elke bal terugspelen en zal hij minder dan HVC zelf altijd cool blijven. Ook een wapen.

Wat HVC betreft is het een beetje de vraag wat die wilt. Ofwel moet je hem nu verkopen, laten gaan. Ofwel is het echt samen blijven voor de lange termijn.
Ik wou net zeggen, HVC op hoge ballen nja..

Uitvoetballend vind ik hem soms ook nog te weinig en foute keuzes maken. Lange ballen zijn ook vaak onzuiver (gisteren speelde hij eens een lange, richting Arnstadt dan nog ook)

Als kapitein ook te braaf en de verkeerde positie, als je er wat voor kan krijgen en er komt een mooie ploeg moet je hem laten gaan vind ik

Laatst bewerkt:
Ik vond HVC toch gewoon een van de betere keepers in de JPL dit seizoen.

edit: als je naar de goals prevented stats kijkt (geeft natuurlijk niet het volledige beeld maar toch), staat HVC in de top-5 (Butez, Moris, Koffi, Mignolet, HVC)

Laatst bewerkt:
HVC is inderdaad wel een solide keeper. Tenzij je een rastalent vol vertrouwen hebt klaarstaan om in te springen zal dat toch pijnlijk blijken hoe secuur die eigenlijk was. In de JPL en Eredivisie zie je toch regelmatig hoe zeldzaam een puntenpakker is. Vele van de betere keepers hadden ook wel 4-5 seizoenen nodig om zichzelf te vinden, terwijl tegelijk veel van hun collega's bezweken onder de druk.

Van mij mag HVC gerust blijven, topkeeper (met zijn gebreken maar ok), vraag me alleen af als hij geen risicopatiënt is op lange termijn met zijn rug.

Ik zou een eventueel vertrek van Van Crombrugge toch niet onderschatten. Vorig seizoen toch wel veel miserie gehad in doel toen HVC een volledig seizoen geblesseerd was. Vond die dit seizoen echt wel belangrijk voor ons. Alles hangt natuurlijk af van de prijs. Maar all around zie ik ons niet zo makkelijk beter halen.

In Verbruggen is blijkbaar heel veel geloof. Voetballend indrukwekkend, maar heb die bij de beloften dit seizoen toch ook af en toe serieus de mist in zien gaan op hoge ballen. Geen idee of die er al klaar voor is.

Hopelijk is het deze zomer de moment om Trebel te lozen. Nog 1 jaar contract, dus als er een ploeg met een meerjarig contract afkomt, wil die mss nog wel vertrekken.

Zal toch weer een drukke zomer worden voor Verbeke en zijn team. 2 nieuwe spitsen. Murillo en Cullen die willen vertrekken. Gomez en Van Crombrugge waar wel eens een mooi bod op zou kunnen komen. Verschaeren en Amuzu komen ook op de leeftijd voor een volgende stap. Hopen dus dat er snel een spits staat. Liefst aangekocht en een beter profiel dan Raman. En dan naar het einde van de transferperiode eventueel nog een goeie spits huren genre Zirkzee/Kouame.

Idealiter vang je de andere verliezen op met jonge spelers die nu al op de club zitten. Kana zijn playoffs waren hoopvol. Arnstad blijft nog maar 17, en zal nog wel een terugval kennen. Ait El Hadj kan zich hopelijk reviven deze zomer. Delcroix en Debast blijven hopelijk fit het komende jaar.

Weer ferme test dus voor onze scoutingscel.

En neen, Vlap ging het hier echt niet beter gedaan hebben dan Verschaeren. Was in de eredivisie ook al te vaak de onzichtbare man, terwijl die competitie hem net meer zou moeten liggen.

Met wat chance zijn er een paar scouts die enkel in de play-offs zijn komen kijken en een miljoen of 10 voor Amuzu willen geven:tongue:

Murillo wou vorige zomer vooral graag naar CSKA Moskou maar ik vermoed dat die naar nu wel anders naar kijkt. En dan is het de vraag of er een andere ploeg voor hem komt aankloppen want zoveel goeie matchen heeft die niet gespeeld dit seizoen.

En daarmee gun ik club niks. Altijd dit gedoe en uitspraken.
Dit gedoe en zulke uitspraken vind ge bij iedere ploeg.
Gij gunt Club niks omdat ge een genkie zijt en heel die club zit vol met afgunst en afkeer tegenover alles wat blauw en zwart is. Godweet waar het van komt ben nog altijd op starspike zijn uitleg aant wachten.

edit: allee ik denk dat ik wel weet vanwaar het komt, heel dat genk forum is zo. Ken genoeg Genksupporters irl en die doen wel gewoon normaal.

Met wat chance zijn er een paar scouts die enkel in de play-offs zijn komen kijken en een miljoen of 10 voor Amuzu willen geven:tongue:

Murillo wou vorige zomer vooral graag naar CSKA Moskou maar ik vermoed dat die naar nu wel anders naar kijkt. En dan is het de vraag of er een andere ploeg voor hem komt aankloppen want zoveel goeie matchen heeft die niet gespeeld dit seizoen.

Feit is toch dat Amuzu bepaalde kwaliteiten heeft waar veel ploegen iets mee kunnen. Die snelheid alleen al. Zelfs zonder die sterke playoffs zag ik wel ploegen interesse hebben in Ciske. Denk dat die echt een sterk seizoen kan spelen bij een ploeg die standaard meer uit de reactie speelt.

Goed ja, mag van mij nog jaren bij Anderlecht spelen. Bruikbaar profiel als den boel draait, en als er ruimte ligt. En super sympathieke gast. Bij een mooi bod laat je die uiteraard gaan. Maar dat geld momenteel nog altijd voor zowat iedere speler in onze kern. :)

Terug
Bovenaan