Jupiler Pro League 2021-2022

Ik ben wel jaloers op die Antwerpse derby. Dat moet toch ontzettend leven in zo een stad. Met Genk hebben we wel de Limburgse derby, maar die leeft hier absoluut niet meer.

Hoe zijn de verhoudingen in 't stad eigenlijk. Vooral Antwerp-fans? Of toch ook een grote Beerschot aanhang?

Ik ben wel jaloers op die Antwerpse derby. Dat moet toch ontzettend leven in zo een stad. Met Genk hebben we wel de Limburgse derby, maar die leeft hier absoluut niet meer.

Hoe zijn de verhoudingen in 't stad eigenlijk. Vooral Antwerp-fans? Of toch ook een grote Beerschot aanhang?
Als RSCA supporter die al 35 jaar in Antwerpen woont ( Geboren in Anderlecht wegens vader zen werk in Antwerpen gesukkeld), denk dat er meer Antwerp supporters zijn in men vriendenkring :) Kiel is meer Beerschot . Maar leven doet het als geen ander hier , meer dan ne West Vlaamse of Brussels derby imo

Qua supporters, hangt het er sowieso van af in welke wijk je bent. Tegenwoordig wel meer Antwerp-supporters wegens hun succes en onze jaren in lagere divisies en degradatie dit jaar. 10-15 jaar geleden toen Antwerp in 2e zat en wij (als Germinal Beerschot) in 1e speelden, zat er bij ons meer volk in't stadion en waren er bij Antwerp voornamelijk de hardcore fans nog over.

Als we ooit allebei in top 1A zouden spelen, denk ik dat we ongeveer 50-50 zouden zitten wat betreft supportersaantallen.

Voor mij is de 'derby' niets speciaal meer. Het leeft ook minder en minder vind ik. De match tegen Brugge is voor mij degene waar ik meestal stress voor heb op voorhand en die ik het hardst wil winnen (heel mijn schoonfamilie is voor Brugge). De match waar ik het meest naar uit kijk is die tegen KV Mechelen en Union (traditieclubs). Standard is ook speciaal (omdat die nog marginaler zijn dan wij).

Beerschot is groter in de zuidrand. Centrum, Noord(-erkempen), Waasland is voor Antwerp.

2e dikke goal van Beerschot eigenlijk, mooi uitgespeeld.
Wel toffe match om te volgens als neutrale kijker.

Terug
Bovenaan