Jupiler Pro League 2021-2022

Oke heb die beelden van alle hoeken gezien en ja is rood, ik geef hem het voordeel van de twijfel dat niet met opzet was maar dat doet er niet toe. Tijdens de match zelf zou ik het nooit rood vinden zelf deze morgen nog.
Die rode kaar van vadis was dan weer absoluut geen rood, de willekeur is absurd drie weken gelden maakt Balanta een doodschop krijgt tweede gele kaart terwijl dit direct rood moest zijn, Lang krijgt daar ook rood en voor wat.
BTW wel blij dat balanta er even uit is is soms echt een varken op het veld.
Dat was zeker met opzet. Als dat met de buitenkant van zijn hand is kan ik het nog geloven, maar hier mept hij met de binnenkant. Die beweging is heel onnatuurlijk.

Oke heb die beelden van alle hoeken gezien en ja is rood, ik geef hem het voordeel van de twijfel dat niet met opzet was maar dat doet er niet toe. Tijdens de match zelf zou ik het nooit rood vinden zelf deze morgen nog.
Die rode kaar van vadis was dan weer absoluut geen rood, de willekeur is absurd drie weken gelden maakt Balanta een doodschop krijgt tweede gele kaart terwijl dit direct rood moest zijn, Lang krijgt daar ook rood en voor wat.
Toch juist wel?

Deze hele actie staat of valt toch met het feit of dit bewust is of niet? Zei tijdens de wedstrijd al tegen een vriend dat dit mij eerder een bewuste slag leek dan een onbewuste. Al dit een onbewuste actie is waar de hand per toeval de kaak raakt van Frey is dit natuurlijk geen rode kaart.

Los daarvan vond ik het theaterstukje van Frey ook weer compleet overbodig, maar bon da's jammer genoeg een evolutie van het voetbal dat we er niet snel gaan uitkrijgen vrees ik.

Los daarvan vond ik het theaterstukje van Frey ook weer compleet overbodig, maar bon da's jammer genoeg een evolutie van het voetbal dat we er niet snel gaan uitkrijgen vrees ik.
Ik vind dat daar nochtans makkelijke oplossingen voor te vinden zijn hoor. Van zodra je zo valt en kermt van de pijn, minstens 5 minuten van het veld blessurebehandeling. Als de pijn na 5 minuten "over" is, mag je terug het plein op. Het zal rap gedaan zijn hoor.

Ik vind dat daar nochtans makkelijke oplossingen voor te vinden zijn hoor. Van zodra je zo valt en kermt van de pijn, minstens 5 minuten van het veld blessurebehandeling. Als de pijn na 5 minuten "over" is, mag je terug het plein op. Het zal rap gedaan zijn hoor.
Hmm, voor zulke theatrale gevallen ga ik daar zeker mee akkoord. Echter gaat dit dan weer veel frustraties opleveren als iemand (die niet gewisseld moet worden) effectief erg geraakt wordt, vervolgens eventjes moet bekomen en enkel de pijn moet verbijten, maar dan wel luttele minuten langs de zijlijn moet wachten om er terug op te komen. Uw ploeg staat dan ook nog eens minutenlang met z'n tienen te voetballen.

Ik vind je gedachtegang zeker niet slecht, maar aan je voorstel ontbreekt iets. Het is ook moeilijk om tijdelijk een vervanger in te brengen, want dan zouden uw wisselspelers eigenlijk voortdurend moeten warm lopen om direct te kunnen invallen.

Los daarvan zijn er nog andere 'simpele oplossingen' die eigenlijk al lang hadden moeten ingevoerd worden, bv: Kapitein mag enkel verhaal komen halen bij de scheidsrechter, al de rest die zich komt moeien = zonder pardon een gele kaart. Dit zal dat belachelijk geprotesteer snel oplossen. Vandaar dat ik zei dat ik zoiets niet snel uit het voetbal zie verdwijnen.

Hoe wij 3 gisteren 3 punten gepakt hebben tegen Seraing, het blijft me een raadsel. Hun tactisch plan was de bal aan Seraing laten en ons focussen op verdedigen. Ik zou zeggen: heel goed gelukt hoor mannen als het na 45 minuten minstens 0-2 voor Seraing had moeten zijn. Speel deze match 10 keer en we verliezen hem 9 maal. Gewoonweg dramatisch angsthazenvoetbal. Als we er dit jaar inblijven dan zal er echt veel moeten veranderen, al betwijfel ik of ze veel gaan wijzigen, om volgend jaar niet te zakken gezien er dan 3 zakkers zijn.

De 5 minuten pijnbank regel, de stop-de-klok tegen tijdrekken regel, de 2 minuten strafbank regel zoals in het hockey en weet ik veel dat ik hier al heb gelezen als nieuwe voorstellen om unfair play tegen te gaan. Allemaal fantastische ideeën maar totaal niet realistisch naar de praktijk en in reglementvorm.

En als de ref geel moet trekken voor ieder wegwerpgebaar of woord tegen hem is het een showstelende kaartenzwaaier die lust op macht en de emoties wegneemt van het voetbal.

De 5 minuten pijnbank regel, de stop-de-klok tegen tijdrekken regel, de 2 minuten strafbank regel zoals in het hockey en weet ik veel dat ik hier al heb gelezen als nieuwe voorstellen om unfair play tegen te gaan. Allemaal fantastische ideeën maar totaal niet realistisch naar de praktijk en in reglementvorm.

En als de ref geel moet trekken voor ieder wegwerpgebaar of woord tegen hem is het een showstelende kaartenzwaaier die lust op macht en de emoties wegneemt van het voetbal.
Want in andere sporten zijn er geen emoties?

Ik spreek trouwens niet over "ieder wegwerpgebaar" of "woord", maar hoe sommigen als kip zonder op op de scheidsrechter vliegen moet er gewoon uit.

Het zou toch wel al een begin zijn om bij dat overdreven gemekker consequenter geel te geven.
Het var teken doen was bij de invoering altijd geel volgens het reglement, nu nooit meer precies (tenzij die regel niet meer bestaat). Dat spelers langs de kortste weg van het veld moeten, ook zoiets.
Pas dat eens goed toe, zonder compassie en niet gewoon vooe 3 matchen.

Die stop de klok regel toch perfect in te passen? Lijkt mij de enige oplossing.

Want met die pijnbankregel blesseer je snel een 2 tal spelers van de tegenstander, pak je mss geel, maar sta je wel 5 minuten met 2 man meer.
Vind dat nu al belachelijk dat men bij een blessurebehandeling met 10 verder moet, terwijl het de tegenstander is die een fout maakte.

Over de refs in het algemeen is het vooral het totaal gebrek aan consequentie, zelfs in dezelfde match, die het allemaal zo pijnlijk maakt.

Is gewoon met opzet , Frey zit in zen rug , komt onderdruk , Frey blijft wat telang naar zen goesting druk zetten en zwaait met zen arm en hand naar het gezicht van Frey . Er is niks anders te zien toch ......

Geeuw, pakt popcorn...

Gaan we weer 3 dagen zitten vitten over een hand, what's done is done basta.

Over een heel seizoen worden er dingen in je nadeel gefloten en in je voordeel, dat balanceert zich wel uit op 1 seizoen.

Voor mij is het sowieso geel van Vanaken. Geeft de ref rood heb je niks te zeggen, maar 100% rood vind ik het nu ook niet.
Maar gewoon geen kaart is belachelijk.
Jii blijft toch 1 van de grootste grapjassen op dit forum. Als jij dit echt geel vindt, klaag dan aub nooit meer van inconsisentie van de refs. Want uw statement is het toonbeeld ervan

Jii blijft toch 1 van de grootste grapjassen op dit forum. Als jij dit echt geel vindt, klaag dan aub nooit meer van inconsisentie van de refs. Want uw statement is het toonbeeld ervan
Gisteren op Extra time vonden het 2 mannen rood ( Joos en Goots ) , Boezemvrienden Gert en Petertje geel :)

Ja de reacties op die fase met Vanaken in Extra Time vond ik opvallend lauw. Er werd vrij snel verder gegaan met het volgende item, alsof er een paar waren die niet graag het achterste van hun tong wilden of durfden laten zien.
Als het met iemand anders is dan met Hans Vanaken, denk ik toch dat er veel sneller wordt gezegd 'donkerrood'.

Niet te vergelijken met Vanzeir uiteraard, maar een slag is een slag.

Ofwel is het gewoon niet zo'n uitzonderlijk interessante fase hé. Veel analyse is er alleszins niet aan.

Klets in het gezicht, zou rood mogen zijn. All in favor? Oké, volgende onderwerp 🤷‍♂️

Typisch, de die-hard Anderlecht, Gent en Genk fans die me hier weer verwijten zitten te maken. Pot ketel en iets met zwart ;)

Als er nu eens één analyst is die geprezen wordt voor zijn objectieve onpartijdige mening dan is het wel Verheyen. En nu is het opeens een meeloper omdat het Vanaken is? Suuuuure.

Typisch, de die-hard Anderlecht, Gent en Genk fans die me hier weer verwijten zitten te maken. Pot ketel en iets met zwart ;)

Als er nu eens één analyst is die geprezen wordt voor zijn objectieve onpartijdige mening dan is het wel Verheyen. En nu is het opeens een meeloper omdat het Vanaken is? Suuuuure.
Een boegbeeld van Club Brugge dat onpartijdig is? Laat me niet lachen.

Terug
Bovenaan