Hallo vrienden!
Toch jammer. Want op zich heb ik wel respect voor mensen die de job van scheidsrechter uitvoeren. Ondankbaar jobke, al zullen er wss wel tussen zitten die kicken op de macht die ze hebben als ref.
Maar Zowat iedere week zijn er gewoon zoveel fases, die door vooral onkunde, voor zoveel onbegrip zorgen.
Ik ben geen racist, maar
Dat rood voor Kompany gisteren. Wat een grap. Geel was niet meer dan terecht. Kompany zijn frustratie des te begrijpelijk. Beseft ook het immense belang van Murillo, en het gebrek aan een deftig alternatief. Reactie verdiende geel. Maar rood?
Als iets geel verdient, en blijkbaar zelfs niet meer dan terecht ook nog ... op wat baseert ge u dan dat hetzelfde gedrag dat, zoals de beelden tonen, ongeremd voortgaat geen tweede geel verdient? Dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt hoor.
Het was ook maar uit frustratie door de prestaties van zijn eigen ploeg, laten we dat zeker niet vergeten. Als ge op 87 minuten geen goaltje geprikt krijgt tegen ocharm OHL met uw gehuurde aanvallers van Fiorentina en Bayern, dan zal dat niet liggen aan de ref die in minuut 88 niet fluit voor een lichte fout op iemand die gekend is voor zijn vals spel. Het is wel een leuk excuus, zoals altijd.
Precies alsof de refs er op kicken op de grote Vincent Kompany eens terecht te gaan wijzen. Zie maar hoe eerder dit seizoen Kompany ook al een belachelijk geel kreeg, want HiJ hAd Op EeN FLesJe GeSChoPt.
"Het leverde Kompany zelfs geel op. "Dat was omdat ik een flesje weggooide. Ik mag zo niet reageren, maar ja... Dat was mijn emotie op dat moment."
Het leuke was dat óók die fase na een duik van Raman kwam. Nu hopen dat Storck eens rood krijgt voor Bongonda zijn fopduiken en we geraken er nog. Ah nee, wacht, Storck praat dan een week niet tegen de pers met zijn rechterkolommentaliteit in plaats van rood te pakken, ieder zijn frustratiedingetje.
N deftige ref geeft zelfs balvoordeel bij die fout van Murillio. Leuven was met 2 man door op die kant.
Balvoordeel geven en terugkomen op de fout nadien. Doet men toch vaker, of vergis ik me ?
Ik zou zeggen de VAR kan dan nog tussen komen, maar wie durft dat nog zeggen
"the severity of the offence – if the offence warrants a sending-off, the referee must stop play and send off the player unless there is a clear opportunity to score a goal."
Het was een fout aan de middenlijn, pal tegen de zijlijn, met nog een man of vier van Anderlecht achter de bal. Correct dus.
Maar ja, "
N deftige ref" etc en zo verder. Het staat echt allemaal uitgelegd hoor jongens, het is niet omdat jullie het niet weten dat de ref het niet weet. En jullie kunnen dit ook nog opzoeken en de herhaling bekijken alvorens te posten.