Jupiler Pro League 2021-2022

‘t Is niet dat die normaal anders dan andere trainers doet, toch? Enkel dat gedrag bij die kaart moeten ze imo van geen enkele trainer pikken.
Dat zeg ik niet ... maakt me eigenlijk immo niet zoveel uit om wie het gaat, als Priske zo rood zou krijgen dan zal ik dat verdedigen. Maar het valt wel op dat opvallend veel mensen dit onrespectvolle gedrag gewoon gaan goed praten plots, omdat het de figuur Kompany gaat. Dat is gewoon ergerlijk. Je hoeft in geen enkel beding zo tegen de scheidsrechter te keer te gaan emotie of niet. Gelijk of niet...

Heb de match nu gezien, enkel laatste 10 minuten.

Wat een farce is dat daar met Kompany ? Is toch overduidelijk fout op Raman ?
Refs zijn toch enorm klein kinderlijk hier in België hè. Dat hm zich vergist tot daar aan toe, maar moet ge dan echt 2x geel geven ? Geef uw fout toe en zand erover.

Veel succes aan de Club en Antwerp supporters morgen, als Visser dit morgen wilt overtreffen gade weer iets zien
Fout was het zeker, maar dat zie je in elke wedstrijd wel, zo'n fouten vd refs. Kompany moet daar toch wat slimmer in worden imo.

Kunt hem wel nie 2x geel geven voor hetzelfde hè..
Trouwens, ga naar hem toe, geef geel, draai u om en focus u op het veld.
Niemand vraagt hem om hij Kompany te blijven staan hè gelijk hij nu doet

Wat heeft hij voor die fase voorheen geroepen? Dat weten we toch niet...
Hij krijgt geel op appel van de lijnrechter of 4de official. En gaat dan nog is een keer overdreven reageren als hij voor Lambrechts staat. En nee, hij is geen Preud'homme of Clement die mee 4de official wou spelen op de duur. Maar Kompany of niet respect kan toch wel gewoon op zijn plaats zijn? Dat ik dit hier nog moet verdedigen vind ik eigenlijk wel straf.

Kunt hem wel nie 2x geel geven voor hetzelfde hè..
Trouwens, ga naar hem toe, geef geel, draai u om en focus u op het veld.
Niemand vraagt hem om hij Kompany te blijven staan hè gelijk hij nu doet

Als ze zelf zonder fout zijn cva nog maar deze was weer flagrant, dan mag men u daar herhaaldelijk op wijzen. Die persoon dan nog eens betreffen is belachelijk.
Die nam beter een voorbeeld aan die ref in Union VS STVV. Die had meteen door dat hij een fout maakte, excuseerde zich en iedereen nam daar genoegen mee, wekte nog sympathie op.
Slaat toch helemaal op niets:
1) als ik eikel naar u roep en je geeft me geel, mag ik daarna nog ongestraft verder uitschelden? ( als simpel voorbeeld).
2) Trouwens, accepteer uw geel, stop met naar de scheids te roepen en focus u op het veld.

Niemand vraagt Kompany om te blijven zagen tegen de ref hè gelijk hij nu doet

Niet zo vreemd ook niet dat die fout op Raman niet gefloten wordt. Het is op zich een fout maar het is echt wel een heel licht contact dus sowieso moeilijk te zien voor de scheids en daarbovenop gaat Raman nogal theatraal neer.

Tuurlijk moet ook Kompany respect hebben. Bij de 1e gele vind ik hm nogthans wel kalm hoor. Ref doet ook geen enkele moeite om iets tegen hem te zeggen en trekt meteen weer geel als hij zegt "zonet moest ge daar fluiten". Wat trouwens een correcte opmerking was hè.

@Carrion het is licht maar in volle loop en nee twas nie slecht te zien komaan seg.
Als hij het niet ziet moét hij een ander beroep zoeken.

@BrusselmanHermans de 4e ref komt er pas bij als hij al rood getrokken heeft hoor

Nu Kompany moet daar niet mee bezig zijn, de vorige fase is voorbij en kunt ge toch niet veranderen. Maar onze refs mogen ook wel wat normaal en volwassenen doen. Beetje minder uit de hoogte als ge zélf flater na flater begaat.

Maar onze trainers mogen ook wel wat normaal en volwassenen doen.
Fixed. Ik vind zelfs dat veel refs te veel toestaan en te braaf zijn richting de banken.
Het is de enige sport waar je als coach als een halve zot kan uitbarsten en er goedkoop mee weg komt.
Emotie dan gebruiken als excuus vind ik maar zwak.

Toch jammer. Want op zich heb ik wel respect voor mensen die de job van scheidsrechter uitvoeren. Ondankbaar jobke, al zullen er wss wel tussen zitten die kicken op de macht die ze hebben als ref.

Maar Zowat iedere week zijn er gewoon zoveel fases, die door vooral onkunde, voor zoveel onbegrip zorgen.

Dat rood voor Kompany gisteren. Wat een grap. Geel was niet meer dan terecht. Kompany zijn frustratie des te begrijpelijk. Beseft ook het immense belang van Murillo, en het gebrek aan een deftig alternatief. Reactie verdiende geel. Maar rood?

Precies alsof de refs er op kicken op de grote Vincent Kompany eens terecht te gaan wijzen. Zie maar hoe eerder dit seizoen Kompany ook al een belachelijk geel kreeg, want HiJ hAd Op EeN FLesJe GeSChoPt.

Niet zo vreemd ook niet dat die fout op Raman niet gefloten wordt. Het is op zich een fout maar het is echt wel een heel licht contact dus sowieso moeilijk te zien voor de scheids en daarbovenop gaat Raman nogal theatraal neer.
Die fout van Murillo werd wel gefloten met 2de gele kaart als gevolg. Hier was ook een heeel licht contact. Op de beelden zelfs niet uit te maken waar. Die van Leuven grijpt naar zijn enkel. Daar kan hij niet geraakt zijn. Kan enkel op zijn voet gaan staan zijn. Dusja dan moet je die andere fout fluiten. Lambrecht zou blijkbaar na de wedstrijd zijn fout ook hebben toegegeven.

Lambrecht zou blijkbaar na de wedstrijd zijn fout ook hebben toegegeven.
Zijt ge wel vet mee want komende match mist ge uw rechtsback en uw coach.
Maak die rode kaart voor Kompany eens zo erg eigenlijk.

N deftige ref geeft zelfs balvoordeel bij die fout van Murillio. Leuven was met 2 man door op die kant.

Laatst bewerkt:
Mag je voor een rode kaart balvoordeel geven? Lijkt me gevaarlijk als de aanval wordt afgeslagen en Murillo dan een assist geeft.

Het is simpel: terecht of niet. Je moet er niet als een gefrustreerde zak staan afgeven.
Op een verstandige kalme manier kan dat ook.
Telt voor iedere trainer. Ja i know voetbal/emotie maar er zijn grenzen

Zijt ge wel vet mee want komende match mist ge uw rechtsback en uw coach.
Maak die rode kaart voor Kompany eens zo erg eigenlijk.

N deftige ref geeft zelfs balvoordeel bij die fout van Murillio. Leuven was met 2 man door op die kant.
Na de wedstrijd reageerde Hendrik Van Crombrugge op het veelbesproken incident tussen Vincent Kompany en de scheidsrechter. "De scheidsrechter had de grootsheid en de eerlijkheid om te erkennen dat hij deze fase van het spel verkeerd had geïnterpreteerd”, zei de aanvoerder van Anderlecht aan Sudpresse. “Hij gaf toe dat er een fout was in deze fase. Iedereen maakt fouten. De scheidsrechters ook. Het is geen excuus voor het resultaat van deze zaterdag maar deze fase heeft enorme gevolgen omdat we onze rechtsback kwijtraken'', zei Van Crombrugge..

Mag je voor een rode kaart balvoordeel geven? Lijkt me gevaarlijk als de aanval wordt afgeslagen en Murillo dan een assist geeft.
Balvoordeel geven en terugkomen op de fout nadien. Doet men toch vaker, of vergis ik me ?
Ik zou zeggen de VAR kan dan nog tussen komen, maar wie durft dat nog zeggen 😅

Het is simpel: terecht of niet. Je moet er niet als een gefrustreerde zak staan afgeven.
Op een verstandige kalme manier kan dat ook.
Telt voor iedere trainer. Ja i know voetbal/emotie maar er zijn grenzen
Ja en daar krijgt hij meer dan terecht een gele kaart voor. Maar die scheids trekt op 3 seconden tijd geel-geel-rood. Op die tijd kan je je zelf niet kalmeren bij die eerste gele kaart. Dat moet je toch begrijpen als scheidsrechter. Die was zijn zin nog aan het afmaken toen hij de gele kaart trekt. Als je 30 seconden of een minuut later opnieuw een kaart moet geven omdat de trainer niet kalmeert is dat te begrijpen. Maar niet op 3 seconden tijd

Ja en daar krijgt hij meer dan terecht een gele kaart voor. Maar die scheids trekt op 3 seconden tijd geel-geel-rood. Op die tijd kan je je zelf niet kalmeren bij die eerste gele kaart. Dat moet je toch begrijpen als scheidsrechter. Die was zijn zin nog aan het afmaken toen hij de gele kaart trekt. Als je 30 seconden of een minuut later opnieuw een kaart moet geven omdat de trainer niet kalmeert is dat te begrijpen. Maar niet op 3 seconden tijd
Ja dat is idd ook niet goed.
Verkeerde beoordeling van de scheids, wrs ook te veel emotie

Hallo vrienden!

Toch jammer. Want op zich heb ik wel respect voor mensen die de job van scheidsrechter uitvoeren. Ondankbaar jobke, al zullen er wss wel tussen zitten die kicken op de macht die ze hebben als ref.

Maar Zowat iedere week zijn er gewoon zoveel fases, die door vooral onkunde, voor zoveel onbegrip zorgen.
Ik ben geen racist, maar

Dat rood voor Kompany gisteren. Wat een grap. Geel was niet meer dan terecht. Kompany zijn frustratie des te begrijpelijk. Beseft ook het immense belang van Murillo, en het gebrek aan een deftig alternatief. Reactie verdiende geel. Maar rood?
Als iets geel verdient, en blijkbaar zelfs niet meer dan terecht ook nog ... op wat baseert ge u dan dat hetzelfde gedrag dat, zoals de beelden tonen, ongeremd voortgaat geen tweede geel verdient? Dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt hoor.

Het was ook maar uit frustratie door de prestaties van zijn eigen ploeg, laten we dat zeker niet vergeten. Als ge op 87 minuten geen goaltje geprikt krijgt tegen ocharm OHL met uw gehuurde aanvallers van Fiorentina en Bayern, dan zal dat niet liggen aan de ref die in minuut 88 niet fluit voor een lichte fout op iemand die gekend is voor zijn vals spel. Het is wel een leuk excuus, zoals altijd.

Precies alsof de refs er op kicken op de grote Vincent Kompany eens terecht te gaan wijzen. Zie maar hoe eerder dit seizoen Kompany ook al een belachelijk geel kreeg, want HiJ hAd Op EeN FLesJe GeSChoPt.
"Het leverde Kompany zelfs geel op. "Dat was omdat ik een flesje weggooide. Ik mag zo niet reageren, maar ja... Dat was mijn emotie op dat moment."

Het leuke was dat óók die fase na een duik van Raman kwam. Nu hopen dat Storck eens rood krijgt voor Bongonda zijn fopduiken en we geraken er nog. Ah nee, wacht, Storck praat dan een week niet tegen de pers met zijn rechterkolommentaliteit in plaats van rood te pakken, ieder zijn frustratiedingetje.

Balvoordeel geven en terugkomen op de fout nadien. Doet men toch vaker, of vergis ik me ?
Ik zou zeggen de VAR kan dan nog tussen komen, maar wie durft dat nog zeggen 😅
"the severity of the offence – if the offence warrants a sending-off, the referee must stop play and send off the player unless there is a clear opportunity to score a goal."

Het was een fout aan de middenlijn, pal tegen de zijlijn, met nog een man of vier van Anderlecht achter de bal. Correct dus.
Maar ja, "N deftige ref" etc en zo verder. Het staat echt allemaal uitgelegd hoor jongens, het is niet omdat jullie het niet weten dat de ref het niet weet. En jullie kunnen dit ook nog opzoeken en de herhaling bekijken alvorens te posten.

Dubbele gele kaarten voor Kompany zijn inderdaad gewoon terecht. Of het nu een fout is op Raman of niet, doet er niet toe. Hij blijft na zijn eerste gele kaart gewoon verder tieren tegen de scheidsrechter, dan kun je gewoon een tweede verwachten volgens de letter van de wet.

En ja, die letter van de wet mag gerust vaker worden toegepast. Ik zie genoeg gevallen waar dit niet gebeurt en dan kan ik de frustratie van de fans begrijpen. Er zijn genoeg spelers die protesteren en geen geel krijgen of die óók verder blijven protesteren na een gele kaart en er dan geen tweede krijgen. Daar mogen de scheidsrechters gerust consequenter in zijn.

Bon over Brugge: Zelfde opstelling als tegen Eupen enkel Adamyan ipv CDK. Lijkt mij persoonlijk weer te aanvallend om tegen Antwerp te spelen. Ik zie toch liever Skov Olsen of Buchanan van de bank beginnen zodat je nog iemand heb om in te brengen om nog iets te forceren of om uw voorsprong uit te buiten op de counter.

Nog geen minuut gepasseerd en Mechele ging al bijna in de fout. :crazy:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan