Jupiler Pro League 2021-2022

Ben ook verre van zeker dat wij erbij zullen zijn. En we wonnen idd nog geen topper. Maar het is nu ook niet dat we In de toppers kansloos ten onder gingen.

Op STVV en thuis tegen Cercle, daar was het dramatisch. Maar in de toppers kwamen we toch meestal goed voor de dag. Meeval zal wel een belangrijke factor worden, want onze afwerking blijft ons grote hekelpunt, zeker na nieuwjaar. En je mag nog zo goed spelen, je moet ze er wel nog inleggen natuurlijk.

Zelfde geldt natuurlijk voor Genk, Gent en Mechelen. Want de laatste jaren kan gewoon (bijna) iedere ploeg punten van mekaar afsnoepen.

Ik vrees vooral Gent, dat gewoon in hele goeie vorm zit, meestal onverdiend punten verloor, en een heel gemakkelijk programma heeft (en ons thuis ontvangt). Ze wonnen bv. nipt op Eupen maar hadden makkelijk met 0-3 of zo naar huis kunnen gaan. In de beker waren ze sterker dan Club, etc.
Die gaan vrees ik niet veel meer laten liggen. KVM en Genk zijn ook nog niet volledig afgeschreven al denk ik dat die eersten nog te veel zware matchen hebben om erbij te raken.

Wij moeten inderdaad wat topmatchen beginnen winnen. Maar ook onze kleine matchen zijn niet van de poes (OHL en Kortrijk uit bv.). Anderzijds is het ook geen totale zekerheid dat Antwerp er bij is. Als wij die kunnen kloppen staan we op 2 punten en ook zij hebben nog wel wat zware matchen (en ik vind dat zij niet zo geweldig spelen).

Cruciaal voor ons wordt nu Genk. Winnen en we gaan echt met een goed gevoel en comfortabel de laatste rechte lijn in. Gelijk en het wordt nagelbijten. Verliezen is een ramp. Dan zie ik ons eruit vallen.

Ik vrees vooral Gent, dat gewoon in hele goeie vorm zit, meestal onverdiend punten verloor, en een heel gemakkelijk programma heeft (en ons thuis ontvangt). Ze wonnen bv. nipt op Eupen maar hadden makkelijk met 0-3 of zo naar huis kunnen gaan. In de beker waren ze sterker dan Club, etc.
Die gaan vrees ik niet veel meer laten liggen
Zo lang Tissoudali EN Depoitre fit zijn zullen jullie wss vooral van Gent moeten oppassen
maar van zodra minstens één van die twee uit valt is het meteen een pak minder

Zo lang Tissoudali EN Depoitre fit zijn zullen jullie wss vooral van Gent moeten oppassen
maar van zodra minstens één van die twee uit valt is het meteen een pak minder
Maar is er een reden waarom die 2 niet fit zouden zijn de komende weken? (behoudens blessure)
Natuurlijk spelen ze ook nog Europees, dat maakt hun programma wat zwaarder inderdaad.

Maar wat voor hen geldt, geldt ook voor ons. Wij hebben onze basiself nodig. Pak bv. Zirkzee of Murillo weg en we hebben een enorm probleem.

Lolo is enorm blessuregevoelig he
Vadis trouwens ook, maar daar hebben we met Hjulsager (die écht top is momenteel) wel een goede vervanger voor

Wordt Standard nog als topper beschouwd? Die staan 13de :unsure:
Na dit seizoen valt Standard normaal gezien uit de G5 en wordt die plek ingenomen door Antwerp. Al kunnen ze mits een serieuze remonte en een inzinking van Anderlecht die laatste nog inhalen.

Stel dat de huidige stand behouden blijft, dan is dit het G5 klassement. Heb enkel de ploegen opgenomen die de afgelopen 5 jaar onafgebroken in 1A aanwezig waren.
2017-20182018-20192019-20202020-20212021-2022Totaal
Club Brugge121138
Antwerp8443221
Gent4527523
Genk5172823
Anderlecht3684425
Standard23561329
Charleroi69313637
Kortrijk7811141252
Zulte Waregem9119101655
STVV10712151155
Oostende11141551459
Eupen151213121567

Laatst bewerkt:
Bedoelingen Duchâtelet duidelijk: "Titel aan Standard geven", maar ook andere gevolgen
Zo werkt dat toch helemaal niet ? Dan wordt dat jaar toch gewoon geschrapt van de tabellen.

Zou zich beter afvragen hoe het komt dat zijn team zelf maar 4 van de 10 matchen kon winnen

Als je die match tegen Genk goed bestudeert zie je ook waar Vanden Borre een kleine hint weggeeft over die Rolexen.

giphy.gif

Zo werkt dat toch helemaal niet ? Dan wordt dat jaar toch gewoon geschrapt van de tabellen.

Zou zich beter afvragen hoe het komt dat zijn team zelf maar 4 van de 10 matchen kon winnen
Ik weet niet of dat dan gewoon geschrapt wordt of zo. Zijn daar duidelijke regels over? Stel dat Genk zowel ongeoorloofd gemotiveerd werd tegen Club als ontmoedigd tegen Anderlecht, krijgt Standard dan die titel of zou zelfs Club er aanspraak op kunnen maken (door die 3-2 nederlaag)? Geen idee eigenlijk.

Over dat tweede helemaal juist.

Dat “debiel” zijn natuurlijk vaak ferm overdreven door de mannen van de pers. :sarcastic:

"Ik heb er altijd van gedroomd om voor Mazembe te spelen"

"Ik heb er altijd van gedroomd om voor Mazembe te spelen"
Dat vond ik in zijn carrière nu eigenlijk net nog een van zijn mooiste zetten. Naar zijn moederland, vlak bij zijn geboortedorp gaan voetballen. Jammer dat dat niks geworden is maar dat was een fase in zijn carrière waarin alles gedoemd was om te mislukken helaas.

Dat “debiel” zijn natuurlijk vaak ferm overdreven door de mannen van de pers. :sarcastic:
Ik zie je erg vaak met :unsure: reageren als iemand het ook maar aandurft om niet laaiend enthousiast te zijn over eender welke voetballer die ooit eens 5 minuten op Neerpede heeft gespeeld. En dat siert u als supporter, hoe naïef het soms overkomt.
Maar hier vraag ik mij gemeend af welke drugs je genomen hebt om deze opmerking te maken?

VDB was dan misschien geen debiel in de zin die jij denkt dat hier bedoeld wordt (getuige zijn intelligente beleggingen waardoor hij nu geen klop meer moet doen voor de rest van zijn leven) maar qua gedrag was die toch compleet van de pot gerukt? Die jongen was het absolute schoolvoorbeeld van hoe het mis kan gaan met jonge voetballers die zonder deftige begeleiding plots veel geld verdienen... Wat heeft die allemaal uitgestoken om zo zijn carrière compleet naar de zak te doen? En hoewel je gerust mag afkomen met honderden redenen, dat heeft hij zelf gedaan, punt.
Ik kan me trouwens ook geen enkele speler herinneren die het zo hard heeft uitgehangen en toch kans na kans kreeg om zich te herlanceren.
Het kan een toffe jongen zijn en hij had talent te over maar als voetballer is dat inderdaad een van de grootste debielen die in België op een veld heeft gestaan de afgelopen 20-30 jaar.

Iemand die altijd zijn eigen goesting heeft gedaan, zou ik toch ook geen debiel noemen. Maar hij heeft idd nooit de carrière gehad die hij kon hebben. En heeft veel kansen gekregen maar ook ze vaak gegrepen.

Ik denk oprecht dat die los het talent had om de beste van zijn generatie te zijn. Spijtig maar bon, hij heeft ons op andere manieren entertainment gebracht.

Terug
Bovenaan