Jupiler Pro League 2021-2022

De goal werd (onterecht?) afgekeurd, daarom moet er toch geen geel gegeven worden bij de viering?
Club supporters zouden zich beter eens focussen op het probleem Lang en waarom de ploeg al bijna 1 jaar vaak ondermaats presteert. Gaat meer opbrengen dan bij elk verlies te focussen op de arbitrage, zoals nu zo vaak het geval is.
Het probleem Lang 🤣 de enigen die van Lang een probleem maken, zijn supporters van andere ploegen hoor, ge hebt er zelf een beetje een focus op. Dat de ploeg niet genoeg rendeert klopt, maar dat heeft nietd met een 'probleem Lang' te maken.
En focussen op de arbitrage, als nu nog niet duidelijk is dat die rode kaart voor Lang compleet onterecht was en pure willekeurig, dan zegt dat imo meer over u onwil om u ongelijk toe te geven dan iets anders hoor.

Ik vind dat ze daar gerust een onderscheid mogen maken over welke boodschap het gaat , dit verdiend zelfs geen geel .
Dat is het moeilijke aan de zaak, soms is die lijn tussen een (verdoken) politieke statement en iets totaal anders zo dun.. (hier dus duidelijk niet e)
Daarom dat ze gewoon in het algemeen zeggen: geen boodschappen, wat ik ook wel snap hoor. Spelers weten dan ook heel goed dat ze er geel voor gaan krijgen, als ze daar mee kunnen leven, doe maar e.
Het is een duidelijk regel en veel zie je de ref dan zelf 'sorry' zeggen omdat ze het wel snappen, maar wel moeten doen.

Het probleem Lang 🤣 de enigen die van Lang een probleem maken, zijn supporters van andere ploegen hoor, ge hebt er zelf een beetje een focus op. Dat de ploeg niet genoeg rendeert klopt, maar dat heeft nietd met een 'probleem Lang' te maken.
En focussen op de arbitrage, als nu nog niet duidelijk is dat die rode kaart voor Lang compleet onterecht was en pure willekeurig, dan zegt dat imo meer over u onwil om u ongelijk toe te geven dan iets anders hoor.
Zondag was het rood op zich misschien onterecht, maar als hij niet als een gek richting ref sprint voor een (laat ons eerlijk zijn) meer dan terechte kaart krijgt hij dat rood ook niet. Zo simpel is het
Maar ja, onterecht naar de ref sprinten is tegenwoordig standard operating procedure (niet alleen bij Club, maar overal)

Lang houdt zich te veel bezig met randzaken, dat is gewoon een feit. De rode kaart is overdreven, is ook nergens beweerd door mij dat dit niet zo is. Maar na de wedstrijd ligt de volledige focus daarop en niet op het geleverde voetbal. En dat zal jullie meer opbrengen dan de focus op de arbitrage.
De arbitrage is totale willekeur, in het voor en in het nadeel, elke week opnieuw.

Die rode kaart voor Lang was overdreven leek het, eerder geel voor protest. Anderzijds mocht Balanta wel direct rood krijgen.

Maar het wordt tijd dat men dat massaal bestormen van de ref eens harder aanpakt, desnoods trek je voor iedereen geel.

Die rode kaart voor Lang was overdreven leek het, eerder geel voor protest. Anderzijds mocht Balanta wel direct rood krijgen.

Maar het wordt tijd dat men dat massaal bestormen van de ref eens harder aanpakt, desnoods trek je voor iedereen geel.
Dat is volgens mij wel een regel, dat bij een fout enkel de gedupeerde en de kapitein verhaal mogen gaan halen bij de scheidsrechter? Dus het is gewoon een kwestie van de regels toepassen.

Lang houdt zich te veel bezig met randzaken, dat is gewoon een feit. De rode kaart is overdreven, is ook nergens beweerd door mij dat dit niet zo is. Maar na de wedstrijd ligt de volledige focus daarop en niet op het geleverde voetbal. En dat zal jullie meer opbrengen dan de focus op de arbitrage.
De arbitrage is totale willekeur, in het voor en in het nadeel, elke week opnieuw.
Dat is geen feit, dat is gewoon een mening. Lang kan zich grotendeels wel focussen op de match en werkt zich altijd te pletter, opnieuw enkel een opinie jou.
De focus op aribitrage is iets waar elke club/fan zich aan zondigt, en zoals je zegt toch ook deels gelinkt aan de discutabele fases elke week.

Ik denk dat je dan toch ook eens minder selectief moet lezen hoor, denk dat het gros van de Club-supporters al weken, zelfs maandenlang kritisch genoeg is voor de huidige gang van zaken. Het gebrek aan defensieve stabiliteit, efficiëntie vooraan, vasthouden aan de 'trage' as, is hier al meermaals aangekaart door verschillende supporters hoor :) Dat de focus nu ook op de arbitrage lag, is ook puur omdat zo'n rode kaart in minuut 96 meer dan belachelijk is, dat is te flagrant om het daar ook niet over te hebben, maar noch die van Lang, noch die van Balanta hadden ook maar enige invloed op het geleverde spel e.
Dat Lang daar niet moet komen aanstormen naar de ref, heb je (en al de rest) 100% gelijk in, iedereen zegt al lang, trek dan consequent geel. Maar Lang kwam nu dan wel aangelopen, maar heeft zich ook nooit aggressief of wild uitgelaten naar de ref toe, die was nog bij de kalmere. Ik heb meer moeite als ze als een bende briesende stieren op de ref aflopen en beginnen roepen en wild zwaaien.
Om dan nu voor dat dan plots zelfs direct rood te trekken (en nog voor de verkeerde) (laat imo ook gewoon zien dat Laforge volgens mij ook (onbewust) Lang zijn gedrag focust), is dan maar al te belachelijk.

Het is voor u ook gewoon altijd gemakkelijk vind ik om te kunnen kappen op alles wat Club is imo. Ik ben een Club-supporter en heb ook meer dan genoeg leedvermaak in de foliekes van RSCA bvb, maar ik ga ook niet keer op keer op dat ene nageltje blijven kloppen enkel omdat het RSCA is. Er zijn er hier genoeg (ook Club-supporters) waarbij soms de focus op de andere ploeg veel te groot is: 'Als we maar eens kunnen 'bashen''

Dat is volgens mij wel een regel, dat bij een fout enkel de gedupeerde en de kapitein verhaal mogen gaan halen bij de scheidsrechter? Dus het is gewoon een kwestie van de regels toepassen.
Ja klopt. En bij het invoegen van zo’n regels is men altijd even streng en nadien laat men steeds meer begaan met dan van die situaties waarop 20 man furieus een ref belaagt. Terug wat strenger aanpakken en die lijn aanhouden. Dat gedrag verander je niet makkelijk.

Er is echt niemand die beweerd dat die kaart voor Lang terecht is toch? Als het enkel over een “aanraking” gaat. Is er eigenlijk al iets gezegd van de arbitrage uit dat het enkel over de “aanraking” gaat?
En zoals gezegd, de reactie van Balanta is 1000 keer agressiever dan Lang, die eigenlijk weinig misdoet.
Belachelijke rode kaart, zoveel is duidelijk.

Ja klopt. En bij het invoegen van zo’n regels is men altijd even streng en nadien laat men steeds meer begaan met dan van die situaties waarop 20 man furieus een ref belaagt. Terug wat strenger aanpakken en die lijn aanhouden. Dat gedrag verander je niet makkelijk.
Dat gedrag verander je heel makkelijk door consequent te zijn in het toepassen van die regel. En ook: niet twijfelen om ook een 2e geel te geven voor protest, zelfs in dezelfde fase. Een week of 2-3 waarbij er telkens minstens 1 schuimbek mag gaan douchen en ze zullen zich wel inhouden.

Voetbal is letterlijk de enige sport waar er zo wordt gedaan richting scheidsrechters en waar ze dit ook gewoon toelaten. Wees gewoon man en duw ze telkens die gele kaart onder hun neus, klaar. Idem bij trainers trouwens. Reclameren tegen de 4e ref = naar de tribune.

Dat gedrag verander je heel makkelijk door consequent te zijn in het toepassen van die regel. En ook: niet twijfelen om ook een 2e geel te geven voor protest, zelfs in dezelfde fase. Een week of 2-3 waarbij er telkens minstens 1 schuimbek mag gaan douchen en ze zullen zich wel inhouden.

Voetbal is letterlijk de enige sport waar er zo wordt gedaan richting scheidsrechters en waar ze dit ook gewoon toelaten. Wees gewoon man en duw ze telkens die gele kaart onder hun neus, klaar. Idem bij trainers trouwens. Reclameren tegen de 4e ref = naar de tribune.
Ik ben het er helemaal mee eens hoor. Streng aanpakken.
Wat mij in dat genre ook stoort is het bestraffen van tijdwinnen. Ik zie letterlijk elke week clubs die vanaf de eerste minuut zitten tijd te rekken op Anderlecht (behalve Eupen want die stonden toen al 1-0 achter :D). Pas vanaf minuut 80 ongeveer trekken scheidsrechters daarvoor een gele kaart. Dat is gewoon belachelijk. Een Verheyen kan daar ook al eens een cynische opmerking over uiten. Heeft 100% gelijk.

Het belachelijke van heel het verhaal is dat Laforge zich had vergist en de rode kaart voor Mata had moeten zijn, niet voor Lang.
Maar ja, Lang moet daar niet zijn dus rood is toch terecht hoor!

Toch pure waanzin die redenering?

waar heb jij dat gelezen?
Wrs omdat er een foto rond ging waarop Mata Laforge aanraakt, maar kweet zelfs niet als dat in dezelfde fase is, en lijkt me onmogelijk dat Laforge dat daar niet zou door hebben.
(of het gaat niet over die foto die ik zag natuurlijk...)

Volgens mij dacht Laforge "Die jonge komt zo snel richting spelerstunnel gelopen, die wil er onmiddellijk mee stoppen - kzal hem een handje helpen"

Eigenlijk komt het neer op dit:
Van den Brom en zijn collega-analisten waren het er wel over eens dat deze rode kaart onterecht was. "Hij doet niks, maar hij moet niet in die situatie komen. Hij komt hier meer dan 20 meter voor aan gesprint", gaat Van den Brom verder. "Als hij gewoon in de zestien blijft staan waar hij stond, krijgt hij ook geen rood. En dan hebben we het hier niet over", voegt ex-doelman Ronald Waterreus toe.

het is toch duidelijk dat het gedrag van Lang een probleem is? hoeveel kaarten heeft die al niet gepakt voor protest of iets dergelijks? nu krijgt die een belachelijke rode kaart (die de bond moet wegschelden), puur omdat het Lang is.

het is hier al gezegd: voor hetzelfde geld krijgt hij die in minuut 13, en staat Brugge een hele match met 10.

als ge dat als supporter geen probleem vindt, is uw goed recht, maar bij ons zou zo'n belangrijke spits die regelmatig kaarten trekt omdat hij zichzelf niet kan beheersen tov een ref, toch als probleem gezien worden?

en 't is misschien krom wat Van den Brom en Waterreus zeggen (als ge niks doet, moet ge geen kaart krijgen, ook al staat ge onder de neus van de ref), maar 't is ook ergens wel een punt: als die hem niet komt moeien, komt hij niet in 't vizier van Laforge, en kan die ook geen debiele rode kaart trekken.

Gent heeft zich uitgesproken over Mboyo en Schepens, namelijk dat het "een laatste waarschuwing" is :laugh:

Ik zou het snappen als het bij één keer blijft, maar Mboyo heeft al een veroordeling aan zijn broek en blijkbaar nog steeds losse handjes. Over Greenwood wordt schande gesproken, maar het is krak hetzelfde verhaal als hier.

En Schepens heeft in zijn leven al meer auto's dronken kapotgereden dan de gemiddelde Vlaming er ooit gaat hebben, degoutant dat ze die mensen in bescherming blijven nemen. Als ik hier op het werk met die promille's in mijn bloed auto's begon te plooien als hobby lag ik al lang buiten. Dat is toch niet meer serieus.

Ik vind dat ze daar gerust een onderscheid mogen maken over welke boodschap het gaat , dit verdiend zelfs geen geel .
Dat is het moeilijke aan de zaak, soms is die lijn tussen een (verdoken) politieke statement en iets totaal anders zo dun.. (hier dus duidelijk niet e)
Daarom dat ze gewoon in het algemeen zeggen: geen boodschappen, wat ik ook wel snap hoor. Spelers weten dan ook heel goed dat ze er geel voor gaan krijgen, als ze daar mee kunnen leven, doe maar e.
Het is een duidelijk regel en veel zie je de ref dan zelf 'sorry' zeggen omdat ze het wel snappen, maar wel moeten doen.

'k Zie het al voor mij. Potential Prohibited Message check in't VAR kotje.. Die gasten met google translate op hun schermen. Ja! Da betekent klootzak in't Hebreeuws! Rood geven, Laforge!

Terug
Bovenaan