Jupiler Pro League 2021-2022

We missen Kouame nog altijd , toch ne voetballer die is een wedstrijd doodlegt , nu ist warschijnlijk bibberen tot eind weer :) achja
dan heeft ie toch al 4 matchen doodgelegd met zijn 4 goals in 15 matchen

Ah wacht, hij scoorde 2 goals in de 7-2 tegen KVM en 1 goal in de 0-5 op Seraing. Dus wanneer zou hij die matchen doodleggen?

edit: ah je zal zijn assists bedoelen. De volle 1 dit seizoen :unsure:

dan heeft ie toch al 4 matchen doodgelegd met zijn 4 goals in 15 matchen

Ah wacht, hij scoorde 2 goals in de 7-2 tegen KVM en 1 goal in de 0-5 op Seraing. Dus wanneer zou hij die matchen doodleggen?

edit: ah je zal zijn assists bedoelen. De volle 1 dit seizoen :unsure:
‘t Is inderdaad geen goalgetter maar ik vind hem in het spel - druk zetten, ballen bijhouden, oorlog maken - wel van nut bij ons. Met Zirkzee-Raman is ‘t minder gevarieerd. Ga toch blij zijn als Kouame terug is. Dan kan je meer tijdens een match wisselen.

‘t Is inderdaad geen goalgetter maar ik vind hem in het spel - druk zetten, ballen bijhouden, oorlog maken - wel van nut bij ons. Met Zirkzee-Raman is ‘t minder gevarieerd. Ga toch blij zijn als Kouame terug is. Dan kan je meer tijdens een match wisselen.
daar heb je wel deels gelijk in, maar is alles behalve een speler die een match doodlegt. Hij heeft zijn nut als targetman maar van een spits van Anderlecht mag je meer verwachten vind ik

daar heb je wel deels gelijk in, maar is alles behalve een speler die een match doodlegt. Hij heeft zijn nut als targetman maar van een spits van Anderlecht mag je meer verwachten vind ik
We moeten het doen met de beperkingen die er nu eenmaal zijn de laatste jaren, door het wanbeleid van de jaren ervoor.

Je kan daar op liggen afgeven maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Los daarvan is Kouame een speler die een paar jaar geleden nog furore maakte in Italië en daar een transfer van 22 miljoen euro maakte. Zo’n ramp is dat niet. We deden het in het verleden met spitsen als Teodorczyk, Santini, Ganvoula, Okaka, Pollet, Sylla, De Sutter, Cyriac, Veselinovic, Bulykin, Thereau, Tchité, Mbo Mpenza, Zane, Thompson en Arst. Dat was niet beter hoor 😅.

Ach ja en voor de klasseflitsen hebben we Zirkzee.

Ze zijn rap content de dag van vandaag.
Maar nee, heeft daar niks mee te maken. Is gewoon de realiteit erkennen. Wij willen ook graag terug Kollers en Suarez-en maar dat is allemaal niet zo evident. We moeten nog altijd elke euro omdraaien en de club geeft nog steeds bijna niks uit aan spelers.

De favorieten van het publiek heten Gomez, Verschaeren en Zirkzee dezer dagen. Over Magallan of Kouame is men veel verdeelder hoor. Feit is gewoon: het voetbal is echt goed de laatste maanden ondanks alle beperkingen qua budgetten. Er wordt opnieuw dominant gespeeld, we creëren veel kansen en maken na Union het meeste doelpunten. ‘t Is in stijgende lijn. Dat biedt de moegetergde Anderlechtsupporter hoop dat er weer mooie tijden gaan aankomen.

We moeten het doen met de beperkingen die er nu eenmaal zijn de laatste jaren, door het wanbeleid van de jaren ervoor.

Je kan daar op liggen afgeven maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Los daarvan is Kouame een speler die een paar jaar geleden nog furore maakte in Italië en daar een transfer van 22 miljoen euro maakte. Zo’n ramp is dat niet. We deden het in het verleden met spitsen als Teodorczyk, Santini, Ganvoula, Okaka, Pollet, Sylla, De Sutter, Cyriac, Veselinovic, Bulykin, Thereau, Tchité, Mbo Mpenza, Zane, Thompson en Arst. Dat was niet beter hoor 😅.

Ach ja en voor de klasseflitsen hebben we Zirkzee.
Maar dat waren dan ook allemaal spitsen die geen Anderlechtmateriaal waren :-). Zirkzee daarentegen is wel een typisch Anderlechtspits voor mij. Technische zeer sterk, veel flair,... en hij scoort dan ook nog eens regelmatig. Dit is wat je met Anderlecht associeert vind ik. Niet een targetspits die met moeite scoort en technisch eerder onbehouwen is.

Ik zie natuurlijk niet alle matchen van Anderlecht en @Silence heeft mij hier al eens gewezen dat Kouame beter kan voetballen dan die momenten die ik gezien heb van hem

Ik bedoelde ook alleen maar dat Anderlecht het de laatste decennia veel vaker zonder dan met een (tweede) typische Anderlechtspits moest doen ;). Er heeft best wel wat lelijks rondgelopen bij ons, ook in goeie periodes. Zolang het functioneel en ondersteunend aan het geheel is, kan het voor mij. Maar ik wil er zo geen 11 op het plein natuurlijk.

Sinds november komen de statistieken op ons afgevlogen. Nu Play-Off 1 toch wel een zekerheid is (gezien iedereen punten laat liggen), kunnen we stiekem beginnen dromen ja. Vooralsnog houd ik me aan deze voetbalclichés:
- We bekijken het van match per match
- De nul houden en één keer meer scoren dan de tegenstander is het belangrijkste
- Een match duurt 90 minuten, wie meer gescoord heeft wint de match
- We gaan ervoor blijven strijden en onze kop ervoor leggen

En een mooie quote uit de wielersport:
Parijs is nog ver!

En met een van onze liedjes:

"Union n'as pas besoin d'être champion,
On s'enfiler un litre de houblon,
à Namur, Capellen ou Charleroi,
On finira avec le gueule de bois"

Maar dat waren dan ook allemaal spitsen die geen Anderlechtmateriaal waren :). Zirkzee daarentegen is wel een typisch Anderlechtspits voor mij. Technische zeer sterk, veel flair,... en hij scoort dan ook nog eens regelmatig. Dit is wat je met Anderlecht associeert vind ik. Niet een targetspits die met moeite scoort en technisch eerder onbehouwen is.

Ik zie natuurlijk niet alle matchen van Anderlecht en @Silence heeft mij hier al eens gewezen dat Kouame beter kan voetballen dan die momenten die ik gezien heb van hem
Zirkzee is in mijn ogen ook niet de typische Anderlecht spits en kan mij er enorm aan opjagen
Gigantisch talent en fantastische techniek die hij ook regelmatig etaleert. Maar de rest van de afgelopen match gewoon onzichtbaar en onbruikbaar in het spel. Kan met zijn lengte ook geen bal bijhouden precies.
En dan dat rondsloffen op het veld, een beetje energie uitstralen is precies teveel gevraagd

Die jonge zijn techniek wil ik zien bij een nummer 10 (Genre Bous - Suarez of Hassan)
Kouame is een nuttige spits, technisch niet onbeholpen, kan een bal bijhouden, kan druk zetten
Een spits voor Anderlecht heeft de kwaliteiten van die 3 voorin (Techniek van Zirkzee - snelheid van Raman - kracht van Kouame en ja liefst ook scorend vermogen)

Wat ik graag terug wil zien is een duo Jestrovic - Aruna. Dan wat balvirtuozen errond gelijk een Hassan of Suarez en Wilhelmson
Hoelang hebben wij al geen topschutter meer gehad ?
En met 1 Verdedigde middevelder zullen we er ook wel komen zeker, toch in thuismatchen? Type Kouyaté ipv die 2 halve die er nu lopen, een Zetterberg erlangs

Misschien naief in het huidige voetbal en zelfs onmogelijk om zo nog te spelen. En we creëren veel kansen inderdaad
Maar laat ons ook niet vergeten dat we er ook staan door de onkunde en het puntenverlies van de andere kandidaten hé, die presteren ook absoluut ondermaats.
Wij hebben - Anderlecht zijde - nog niet 50% van onze matchen kunnen winnen en toch kan je morgen 2e staan, dat zegt wel voldoende.

Het gaat terug beter en zelfs de goede richting uit, maar dit is nog steeds niet het voetbal/de spelers waardoor ik als jonge gast fan ben geworden. En dan ga ik nog niet zo heel ver terug in de tijd.

Niet zo lang geleden eigenlijk.
2016/2017 - Teodorczyk

Club wacht al 10 jaar op een topscorer, Standard al bijna 30 jaar (alle Jovanovic'en, Mbokani's en Tchite's ten spijt). Genk moest ook bijna 20 jaar wachten tot vorig seizoen Onuachu.
Op vlak van topschutters heeft Anderlecht van alle G5 clubs toch het minst te klagen eerlijk gezegd.

Raman heeft meer goals en assists dan Kouame in minder minuten. UNDERAPPRECIATED.

Maar is ondanks zijn werkkracht en inzet wel de koning van de missers voor goals bij ons. En ook in het samenspel vaak storend.

Maar goed, als die iets beter kon afwerken, speelde die op dit moment van zijn carrière natuurlijk nooit bij Anderlecht.

Zirkzee is in mijn ogen ook niet de typische Anderlecht spits en kan mij er enorm aan opjagen
Gigantisch talent en fantastische techniek die hij ook regelmatig etaleert. Maar de rest van de afgelopen match gewoon onzichtbaar en onbruikbaar in het spel. Kan met zijn lengte ook geen bal bijhouden precies.
En dan dat rondsloffen op het veld, een beetje energie uitstralen is precies teveel gevraagd

Die jonge zijn techniek wil ik zien bij een nummer 10 (Genre Bous - Suarez of Hassan)
Kouame is een nuttige spits, technisch niet onbeholpen, kan een bal bijhouden, kan druk zetten
Een spits voor Anderlecht heeft de kwaliteiten van die 3 voorin (Techniek van Zirkzee - snelheid van Raman - kracht van Kouame en ja liefst ook scorend vermogen)

Wat ik graag terug wil zien is een duo Jestrovic - Aruna. Dan wat balvirtuozen errond gelijk een Hassan of Suarez en Wilhelmson
En met 1 Verdedigde middevelder zullen we er ook wel komen zeker, toch in thuismatchen? Type Kouyaté ipv die 2 halve die er nu lopen, een Zetterberg erlangs

Misschien naief in het huidige voetbal en zelfs onmogelijk om zo nog te spelen. En we creëren veel kansen inderdaad
Maar laat ons ook niet vergeten dat we er ook staan door de onkunde en het puntenverlies van de andere kandidaten hé, die presteren ook absoluut ondermaats.
Wij hebben - Anderlecht zijde - nog niet 50% van onze matchen kunnen winnen en toch kan je morgen 2e staan, dat zegt wel voldoende.

Het gaat terug beter en zelfs de goede richting uit, maar dit is nog steeds niet het voetbal/de spelers waardoor ik als jonge gast fan ben geworden. En dan ga ik nog niet zo heel ver terug in de tijd.
Vorig jaar hadden we minder punten nodig dan dit jaar om bij PO1 te raken. De competitie is gewoon redelijk goed in de breedte, wat ik deels aan het PO-systeem wijt maar bon ik wil die discussie niet opnieuw starten.

Zo’n Zirkzee toch gruwelijk onderschat. Haalt dezelfde cijfers als De Ketelaere, die daarvoor 50% meer minuten nodig heeft, en nog iets ouder is. CDK net niet de gouden schoen, Zirkzee welgeteld nul punten.

Zo’n Zirkzee toch gruwelijk onderschat. Haalt dezelfde cijfers als De Ketelaere, die daarvoor 50% meer minuten nodig heeft, en nog iets ouder is. CDK net niet de gouden schoen, Zirkzee welgeteld nul punten.
:oink:. Dat moet toch puur zijn nonchalance zijn waardoor je die statistieken lijkt te vergeten. Ik verschiet eigenlijk nog meer van zijn leeftijd. Nooit bij stil gestaan maar dacht dat die minstens 25 jaar was.

Vorig jaar hadden we minder punten nodig dan dit jaar om bij PO1 te raken. De competitie is gewoon redelijk goed in de breedte, wat ik deels aan het PO-systeem wijt maar bon ik wil die discussie niet opnieuw starten.

CDK is ook zo beetje de chouchou van de pers/ en analisten.. Hij speelt nog veel flauwe matchen maar zijn marktwaarde gaat steeds omhoog.

CDK is ook zo beetje de chouchou van de pers/ en analisten.. Hij speelt nog veel flauwe matchen maar zijn marktwaarde gaat steeds omhoog.
Elke jongere heeft dat, niet abnormaal. Je moet dat ook accepteren. Vond het alleen nogal frappant welk imago Zirkzee soms meesleurt. Die is echt wel goed. Werkt laatste maanden ook veel harder in balverlies dan ervoor.

Elke jongere heeft dat, niet abnormaal. Je moet dat ook accepteren. Vond het alleen nogal frappant welk imago Zirkzee soms meesleurt. Die is echt wel goed. Werkt laatste maanden ook veel harder in balverlies dan ervoor.
Dit seizoen al veel matchen van rsca gemist, degene dat ik zag toch redelijk goed kaatsen en iemand voor doel zetten is hij ook sterk in zijn nonchalance valt wel op hij straalt dat uit maar daarom ik het niet perse zo.

Terug
Bovenaan