Jupiler Pro League 2021-2022

Zakelijke en verdiende overwinning, had wat sneller beslist mogen zijn. Benieuwd hoe we de afwezigheid van Murillo en ook een match Olsson opvangen. Cercle ploeg in vorm nu 😬.

Die bonus op plaats 5 geeft wel wat rust.

Voor ‘t zelfde geld staan we voor Club donderdag.

Zakelijke en verdiende overwinning, had wat sneller beslist mogen zijn. Benieuwd hoe we de afwezigheid van Murillo en ook een match Olsson opvangen. Cercle ploeg in vorm nu 😬.

Die bonus op plaats 5 geeft wel wat rust.

Voor ‘t zelfde geld staan we voor Club donderdag.
Murilo moet interland gaan spelen. Die was er sowieso niet bij. Dus slimme kaart ;-)

Die jongen is niet zo dramatisch als er over gedaan wordt maar de huidige Murillo wel een sterkhouder natuurlijk.
Eerlijk, de laatste keer dat hij mocht meedoen (in de beker denk ik?) was hij best wel goed maar haalde Kompany hem voor een of andere reden vrij vroeg naar de kant. Precies ook wel body gekweekt?

Maar alle andere keren vond ik die vrij vreselijk spelen. Geen Anderlecht-materiaal

Eerlijk, de laatste keer dat hij mocht meedoen (in de beker denk ik?) was hij best wel goed maar haalde Kompany hem voor een of andere reden vrij vroeg naar de kant. Precies ook wel body gekweekt?

Maar alle andere keren vond ik die vrij vreselijk spelen. Geen Anderlecht-materiaal

Heb je het niet eerder over Kana?

Sardella zijn laatste match was op Antwerp dacht ik.

Als die daar Frey (?) niet even uit het oog verliest door concentratie verlies, waaruit de 0-1 valt, speelt hij daar gewoon een goeie match. Helaas zijn het zulke foutjes waar iedereen naar kijkt, waardoor de goeie zaken volledig vergeten worden. Moet nog stappen zetten om basismateriaal te worden voor Anderlecht, wat perfect mogelijk is als 19 jarige, maar is idd niet die absolute sukkelaar, die sommigen, zelfs Veel Anderlecht supporters, er van willen maken.

Maar goed, kan net zo goed Mykha zijn die speelt woensdag.

Onze refs weer geen al te goeie beurt gemaakt vandaag, once again …

Laatst bewerkt:
Het probleem van Club is dat alleen het aanvallende compartiment en de keeper er er boven uit steken. Maar het cetrale middenveld is matig, met spelers zoals Rits en de verdediging is ook slap. Zo een Rits en Mechele kunnen wel nuttig zijn met een patron ernaast die hen stuurt en hun fouten goed kan maken maar dat is er nu eenmaal niet. Want nu valt het wel op enzo, maar Mechele zou bij elke JPL ploeg nog steeds meer goed dan slecht doen en dat heeft die ook wel bewezen.

Maar als eerst de kansen vanvoor er niet in gaan en het middenveld houdt sowieso niet veel tegen, dan gaat de verdediging bibberen.

Misschien nog eens een flankspeler van 5-10 miljoen kopen!

We hebben Hendry, Nsoki en Maouassa gehaald dus het is niet dat de verdediging verwaarloosd is op transfervlak.

De laatste jaren hadden we Deli in zijn top jaar en daarna Kossounou naast Mechele. Nu is er geen enkele verdediger die echt kan overtuigen naast hem. Het is moeilijk om die mannen te vervangen, ik zie niet direct wie er haalbaar is en direct een sterkhouder kan worden.

We hebben Hendry, Nsoki en Maouassa gehaald dus het is niet dat de verdediging verwaarloosd is op transfervlak.

De laatste jaren hadden we Deli in zijn top jaar en daarna Kossounou naast Mechele. Nu is er geen enkele verdediger die echt kan overtuigen naast hem. Het is moeilijk om die mannen te vervangen, ik zie niet direct wie er haalbaar is en direct een sterkhouder kan worden.
Euhm, Mechele eruit?
Hendry is veruit de betere

Ja, maar uiteindelijk zijn Nsoki en Maouassa beide linksbacks. Eigenlijk niet per se de pijnlijkste positie. En Hendry is niet echt de rustige patron die je nodig hebt. Wel niet slecht, maar niet echt exact wat je nodig hebt. Maar als er op het middenveld een écht betrouwbare stofzuiger komt zal het al veel schelen hoor.

Die Otasowie was het profiel dat ze daarvoor zochten. Een fysiek overheersende speler die alles kan opkuisen. Helaas is die blijkbaar gescout geweest door Kris en Yves.

Ik snap dat het over die penalty gaat van Union, maar die buitenspelsituatie leek mij toch ook discutabel.

Heb je het niet eerder over Kana?

Sardella zijn laatste match was op Antwerp dacht ik.

Als die daar Frey (?) niet even uit het oog verliest door concentratie verlies, waaruit de 0-1 valt, speelt hij daar gewoon een goeie match. Helaas zijn het zulke foutjes waar iedereen naar kijkt, waardoor de goeie zaken volledig vergeten worden. Moet nog stappen zetten om basismateriaal te worden voor Anderlecht, wat perfect mogelijk is als 19 jarige, maar is idd niet die absolute sukkelaar, die sommigen, zelfs Veel Anderlecht supporters, er van willen maken.

Maar goed, kan net zo goed Mykha zijn die speelt woensdag.

Onze refs weer geen al te goeie beurt gemaakt vandaag, once again …
Ben eens gaan graven in mijn posts en het was inderdaad Kana, my apologies.
Lang leve Sardella dus :D

Waarom krijgt Kana eigenlijk niet meer kansen want Olsson is het toch ook niet vind ik.

Ben eens gaan graven in mijn posts en het was inderdaad Kana, my apologies.
Lang leve Sardella dus :D

Waarom krijgt Kana eigenlijk niet meer kansen want Olsson is het toch ook niet vind ik.

Olsson is meer de 8, terwijl Cullen de stofzuiger is. Kana zou dan meer een concurrent van Cullen zijn. Maar dat duo werkt redelijk goed. Olsson begint beter en beter te spelen. Ik vermoed dat Kompany er nu Ashimeru zal zetten maar zou liever Ait El Hadj willen zien.

Olsson is meer de 8, terwijl Cullen de stofzuiger is. Kana zou dan meer een concurrent van Cullen zijn. Maar dat duo werkt redelijk goed. Olsson begint beter en beter te spelen. Ik vermoed dat Kompany er nu Ashimeru zal zetten maar zou liever Ait El Hadj willen zien.
Ik zag Cullen persoonlijk veel liever spelen aan de zijde van Lokonga (die ik dan weer totaal niet graag zag spelen).
Speelt El Hadj niet meer aanvallend?

Het probleem van Club is dat alleen het aanvallende compartiment en de keeper er er boven uit steken. Maar het cetrale middenveld is matig, met spelers zoals Rits en de verdediging is ook slap. Zo een Rits en Mechele kunnen wel nuttig zijn met een patron ernaast die hen stuurt en hun fouten goed kan maken maar dat is er nu eenmaal niet. Want nu valt het wel op enzo, maar Mechele zou bij elke JPL ploeg nog steeds meer goed dan slecht doen en dat heeft die ook wel bewezen.

Maar als eerst de kansen vanvoor er niet in gaan en het middenveld houdt sowieso niet veel tegen, dan gaat de verdediging bibberen.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Elke match die ik opzet erger ik mij mateloos aan Rits. Waar is die eigenlijk goed in? Ik zie die vaak naar doel trappen kilometers over de goal. Ik zie hem vaak infiltreren waarvan je op voorhand weet dat daar geen explosiviteit of snelheid in zit waardoor er gevaar uit zou kunnen komen. Voor mij voelt het eerder aan als infiltreren uit beleefdheid om te tonen met welke inzit hij wel niet speelt. Voetballend is hij degelijk maar voor een topclub is hij veel te slecht. Rits in combinatie met Vormer werkt niet. Al zou ik Vormer wel laten staan omdat die nog een deftige corner kan trappen.

Ik snap dat het over die penalty gaat van Union, maar die buitenspelsituatie leek mij toch ook discutabel.
Volgens het referee department een geldige penalty. Zucht. Wat een klucht is dat

Referee Department: “Strafschop in slotfase van Union - KRC Genk werd terecht toegekend”​

Terug
Bovenaan