Neen, want ik beweer niet dat je geen huurlingen nodig hebt? Je gaat nooit een kern hebben met allemaal trouwe clubmensen. Wat ik zeg is dat zowat alle dragende spelers gewoon passanten waren en dan nog zonder doorverkoopwaarde. En in het algemeen was/is er geen identiteit. Als zo een dragende speler één van je jeugdspelers is én dus ook kind aan huis is durven die wel eens een gouden schoen winnen alvorens ze met een deftige verstandhouding naar het buitenland vertrekken. En ik denk dat redelijk wat van die Anderlechtspelers nog met wat energie in hun voetjes gaan terugkeren de komende jaren. Bij Anderlecht en Brugge zijn ook bijna altijd spelers die als klein kind de droom hadden om voor die ploegen te spelen. Zelfs in de rotjaren had Brugge zulke spelers, net zoals Anderlecht die nu nog heeft ondanks dat we ver verwijderd zijn van de glorietijden.
Er is niets mis met zo een speler willen hebben én daadwerkelijk te gaan halen op zich. Ik wees enkel op het feit dat het alleen maar zulke spelers waren. En dat is écht gewoon een feit. Brugge kon trouwens Mbokani het meest gebruiken van al, die mankeerden (onder andere) telkens een deftige spits in alle jaren dat ze geen Bacca hadden. Kouemahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Fun fact: ik heb vorig jaar daadwerkelijk een 25% hoger bod afgeslagen.
Alle, trekt er 4-5 af en ge hebt een 30-tal miljoen uitgegeven aan troep. Veel beter. Niet echt het punt he?
Ge gaat echt niemand wijsmaken dat ge 'niks' beklaagt zoals Baba. Die reeks flaters is namelijk rechtstreeks één van de twee voornaamste redenen waarom Anderlecht zo diep zat en nu eigenlijk nog zit. Dat was zowat de finale nagel in de kist. We gaan de komende jaren zien of al die nieuwe tovenaars hun werk gaan doen. Dat is hetzelfde als beweren dat ge op elk moment 100% vertrouwen had in Kompany.
Hopelijk vallen de puzzelstukken nu in elkaar met capabel management, een beetje degelijke jeugd dat klaar staat, 3-4 goede transfers en Kompany die de ploeg wat in de juiste richting kan laten gaan. Anderlecht gaat vermoedelijk een Europees ticket pakken, dus ik hoop het ten zeerste. Ze hebben nu een mazzeltje mee en hopelijk doen ze daar wat mee. Er zijn in ieder geval wel wat mensen bijgekomen met een hart voor de club én met verstand. Dat past zo wat in het kraam van een bepaalde mentaliteit/cultuur/identiteit in de club aanwezig hebben.