Jupiler Pro League 2021-2022

Neuh, Adzic, Abazaj, Makarenko, Didillon, Zulj, Cobbaut, Santini, Vranjes, Sanneh, Bakkali, Kums, Thelin, Morioka, Sa en Gerkens voor samen bijna 40 miljoen euro op anderhalf tijd was zeker niets om te beklagen. Dat zijn godverdekke 15 Oostende transfers.

En dan reken ik Teodorczyk bij de goede transfers want die heeft toch even nog wat goals gemaakt.

Dan mag het nu wat beter gaan door de armoede bij de rest, dat wist dat wanbeleid niet uit.

Make that the cat wise.
Een deel daarvan heeft wel niks met Coucke te maken maar bon. Beginperiode met Devroe was rotslecht maar huidig beleid is ook onder Coucke en daar is zowat iedereen enorm blij mee.

Een goeie zakenman schakelt en stuurt bij en dat deed hij.

Ik denk persoonlijk dat de enige topspeler met echte clubliefde in België momenteel Kompany zal zijn. Want De Laet en Vanaken komen in de geburen maar ik zet die toch nog altijd eerder in het "geen echt deftig tegenvoorstel" vak, en die laatste komt nu ook niet bepaald uit eigen jeugd. Mignolet had misschien ook nog in een deftige competitie meer kunnen verdienen maar die was bij mijn weten nooit Club supporter dus had op die moment Anderlecht het bod gedaan en aan de kop gestaan had hij misschien wel daar gestaan.

Fixed that for you. Kleinere clubs in 1A hebben genoeg spelers met clubliefde.
Al kan je je wel de vraag stellen of die effectief zouden blijven als ze hogerop mee kunnen.

Het grappigste aan heel die discussie blijft imo dat net Refaelov en Mbokani als grote huurlingen gezien worden. De ene komt van Brugge en speelt nu, via Antwerp, bij Anderlecht en de andere komt van Standard en Anderlecht en was indertijd gewild door elke Brugse supporter. Ik hoop dat je ook de ironie inziet dan?
Neen, want ik beweer niet dat je geen huurlingen nodig hebt? Je gaat nooit een kern hebben met allemaal trouwe clubmensen. Wat ik zeg is dat zowat alle dragende spelers gewoon passanten waren en dan nog zonder doorverkoopwaarde. En in het algemeen was/is er geen identiteit. Als zo een dragende speler één van je jeugdspelers is én dus ook kind aan huis is durven die wel eens een gouden schoen winnen alvorens ze met een deftige verstandhouding naar het buitenland vertrekken. En ik denk dat redelijk wat van die Anderlechtspelers nog met wat energie in hun voetjes gaan terugkeren de komende jaren. Bij Anderlecht en Brugge zijn ook bijna altijd spelers die als klein kind de droom hadden om voor die ploegen te spelen. Zelfs in de rotjaren had Brugge zulke spelers, net zoals Anderlecht die nu nog heeft ondanks dat we ver verwijderd zijn van de glorietijden.

Er is niets mis met zo een speler willen hebben én daadwerkelijk te gaan halen op zich. Ik wees enkel op het feit dat het alleen maar zulke spelers waren. En dat is écht gewoon een feit. Brugge kon trouwens Mbokani het meest gebruiken van al, die mankeerden (onder andere) telkens een deftige spits in alle jaren dat ze geen Bacca hadden. Kouemahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Fun fact: ik heb vorig jaar daadwerkelijk een 25% hoger bod afgeslagen. :unsure:

Een deel daarvan heeft wel niks met Coucke te maken maar bon. Beginperiode met Devroe was rotslecht maar huidig beleid is ook onder Coucke en daar is zowat iedereen enorm blij mee.

Een goeie zakenman schakelt en stuurt bij en dat deed hij.
Alle, trekt er 4-5 af en ge hebt een 30-tal miljoen uitgegeven aan troep. Veel beter. Niet echt het punt he?

Ge gaat echt niemand wijsmaken dat ge 'niks' beklaagt zoals Baba. Die reeks flaters is namelijk rechtstreeks één van de twee voornaamste redenen waarom Anderlecht zo diep zat en nu eigenlijk nog zit. Dat was zowat de finale nagel in de kist. We gaan de komende jaren zien of al die nieuwe tovenaars hun werk gaan doen. Dat is hetzelfde als beweren dat ge op elk moment 100% vertrouwen had in Kompany.

Hopelijk vallen de puzzelstukken nu in elkaar met capabel management, een beetje degelijke jeugd dat klaar staat, 3-4 goede transfers en Kompany die de ploeg wat in de juiste richting kan laten gaan. Anderlecht gaat vermoedelijk een Europees ticket pakken, dus ik hoop het ten zeerste. Ze hebben nu een mazzeltje mee en hopelijk doen ze daar wat mee. Er zijn in ieder geval wel wat mensen bijgekomen met een hart voor de club én met verstand. Dat past zo wat in het kraam van een bepaalde mentaliteit/cultuur/identiteit in de club aanwezig hebben.

Fixed that for you. Kleinere clubs in 1A hebben genoeg spelers met clubliefde.
Al kan je je wel de vraag stellen of die effectief zouden blijven als ze hogerop mee kunnen.
Dus die zitten maw ook in het vak "het alternatief is niet beter."
Al moet ik wel toegeven dat ik Killian Overmeire vergeten ben, bij die gast is de clubliefde ook echt puur. En er zullen er nog wel enkele zijn he, maar de overgrote meerderheid blijft enkel bij zijn club tot het alternatief beter is. En dat is niet meer dan normaal. Het zijn namelijk geen supporters maar werknemers.

Neen, want ik beweer niet dat je geen huurlingen nodig hebt? Je gaat nooit een kern hebben met allemaal trouwe clubmensen. Wat ik zeg is dat zowat alle dragende spelers gewoon passanten waren en dan nog zonder doorverkoopwaarde. En in het algemeen was/is er geen identiteit. Als zo een dragende speler één van je jeugdspelers is én dus ook kind aan huis is durven die wel eens een gouden schoen winnen alvorens ze met een deftige verstandhouding naar het buitenland vertrekken. En ik denk dat redelijk wat van die Anderlechtspelers nog met wat energie in hun voetjes gaan terugkeren de komende jaren. Bij Anderlecht en Brugge zijn ook bijna altijd spelers die als klein kind de droom hadden om voor die ploegen te spelen. Zelfs in de rotjaren had Brugge zulke spelers, net zoals Anderlecht die nu nog heeft ondanks dat we ver verwijderd zijn van de glorietijden.
Los van het feit dat ik al zei dat dit niks te maken had met Antwerp an sich bedoelde ik met Mbokani en Refealov vooral dat dit bij al hun clubs net dragende spelers waren. Iets wat je best overlaat aan clubmensen volgens jou. Dat bedoelde ik met de ironie.

Fun fact: ik heb vorig jaar daadwerkelijk een 25% hoger bod afgeslagen. :unsure:
Ik ook, maar bij mij was dat door externe factoren (work-life balance om al iets op te noemen...) en zeker niet door mijn liefde voor het bedrijf an sich. Ik gok dat dit bij jou hetzelfde zal geweest zijn.

Er is niets mis met zo een speler willen hebben én daadwerkelijk te gaan halen op zich. Ik wees enkel op het feit dat het alleen maar zulke spelers waren. En dat is écht gewoon een feit. Brugge kon trouwens Mbokani het meest gebruiken van al, die mankeerden (onder andere) telkens een deftige spits in alle jaren dat ze geen Bacca hadden. Kouemahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

Alle, trekt er 4-5 af en ge hebt een 30-tal miljoen uitgegeven aan troep. Veel beter. Niet echt het punt he?

Ge gaat echt niemand wijsmaken dat ge 'niks' beklaagt zoals Baba. Die reeks flaters is namelijk rechtstreeks één van de twee voornaamste redenen waarom Anderlecht zo diep zat en nu eigenlijk nog zit. Dat was zowat de finale nagel in de kist. We gaan de komende jaren zien of al die nieuwe tovenaars hun werk gaan doen. Dat is hetzelfde als beweren dat ge op elk moment 100% vertrouwen had in Kompany.

Hopelijk vallen de puzzelstukken nu in elkaar met capabel management, een beetje degelijke jeugd dat klaar staat, 3-4 goede transfers en Kompany die de ploeg wat in de juiste richting kan laten gaan. Anderlecht gaat vermoedelijk een Europees ticket pakken, dus ik hoop het ten zeerste. Ze hebben nu een mazzeltje mee en hopelijk doen ze daar wat mee. Er zijn in ieder geval wel wat mensen bijgekomen met een hart voor de club én met verstand. Dat past zo wat in het kraam van een bepaalde mentaliteit/cultuur/identiteit in de club aanwezig hebben.
Ge moet de stelling niet veranderen. Als ik zeg dat de beginperiode met Devroe rotslecht was wilt dat niet zeggen dat ik ‘niks’ beklaag. De stelling was dat we ons Coucke beklaagden. Absoluut niet eigenlijk. Al had ik ook liever gehad dat hij direct goed begonnen was, tuurlijk. Maar zonder Coucke geen exit van van Holsbeeck en daarzonder geen Verschueren en zonder MV en Coucke geen Kompany, Verbeke en Vandenhaute dus ja dat is allemaal wat genuanceerder dan ‘hoera’ of ‘boeh’.

Feit is dat bijna elke Anderlechtsupporter er tegenwoordig weer vrolijk en enthousiast en met hoop bijloopt in plaats van het immense cynisme en negativisme van de laatste jaren onder het oude bestuur.

Toch wel tenenkrommend dat een voorzitter van de Pro League stopt om geen belangenvermenging meer te hebben. En zijn opvolgers zijn doodleuk Mannaert en Vandenhaute zijn.
Het is dan wel voorlopig, maar je gaat mij nu toch niet zeggen dat er geen andere opties waren.

Toch wel tenenkrommend dat een voorzitter van de Pro League stopt om geen belangenvermenging meer te hebben. En zijn opvolgers zijn doodleuk Mannaert en Vandenhaute zijn.
Het is dan wel voorlopig, maar je gaat mij nu toch niet zeggen dat er geen andere opties waren.
Het is voorlopig altijd iemand van de profclubs, daar konden ze momenteel niet rond dacht ik

Ik kan me vergissen maar als clubs daar achter staan is het wat het is, uiteindelijk is dat ook maar een vereniging van clubs en worden beslissingen genomen bij meerderheid, niet door de voorzitter(s).
Enfin Croonen was vooral lastig dat hij zijn zin niet kreeg met die Africa Cup en toestanden.

En las onlangs iets van dat Mannaert en Vandenhaute parallel aan Croonen-François erin geslaagd zijn de fiscale hervorming te keren (niet de rsz), door via de normale manier (overleg met kabinet-Van Peteghem) op een volwassen manier te gaan praten terwijl François dacht dat hij ervan afkwam met wat sms-kes te sturen naar Bouchez in de hoop dat die keet ging schoppen, en daardoor hebben WVDH en VM aan populariteit gewonnen bij de andere clubs.

Ge moet de stelling niet veranderen.
Bullshit, het was uw stelling niet waar ik op antwoordde, maar die van Baba. En die bekloeg zich helemaal niks van het bewind van Coucke. Ik zeg dat er wel degelijk wat te klagen viel in het begin.

Echt kunnen we aub stoppen met telkens het speelveld te veranderen? Dit begint echt ridicuul te worden. Letterlijk één antwoord diep op een reactie met persoon x en persoon y komt met iets heel anders aanzetten en legt vanalles in mijn mond. Dit is P&A hier niet he.

Bullshit, het was uw stelling niet waar ik op antwoordde, maar die van Baba. En die bekloeg zich helemaal niks van het bewind van Coucke. Ik zeg dat er wel degelijk wat te klagen viel in het begin.

Echt kunnen we aub stoppen met telkens het speelveld te veranderen? Dit begint echt ridicuul te worden. Letterlijk één antwoord diep op een reactie met persoon x en persoon y komt met iets heel anders aanzetten en legt vanalles in mijn mond. Dit is P&A hier niet he.
Wat een kommageneuzel toch alweer.

Babaluna zei er expliciet “op dit moment” bij, dan weet je best wat het sentiment erbij is zou ik denken, maar ‘t is goed, ge krijgt uw zin.

Wat een kommageneuzel toch alweer.

Babaluna zei er expliciet “op dit moment” bij, dan weet je best wat het sentiment erbij is zou ik denken, maar ‘t is goed, ge krijgt uw zin.
Kommageneuzel roepen om vervolgens op de semantiek te spelen van iemand anders zijn post. Je moet het maar durven. :scream:

Dat had baba zelf wel aangegeven hoor. En dan had ik nog steeds gewezen op het feit dat de huidige situatie niet uitwist dat je in het begin een flinke achterstand hebt opgelopen en dat het logisch is dat je daar spijt van hebt.

Kijk, ik doe u een plezier en ik maak het heel simpel en ik negeer dat jij Baba zijn interactie verderzet :

Baba zegt ivm Coucke : Ik heb van niks spijt momenteel.
Ik zeg : Kijk deze schijttransfers, dat was wel een flinke deuk in de spaarkas. Daar zou ik toch spijt van hebben.

Is er ook maar iets wat er niet klopt aan de stelling dat het absolute rottransfers waren die tientallen broodnodige miljoenen hebben opgebrand? Nope. En nu kunt ge er bij slepen dat Coucke heeft bijgestuurd, zichzelf heeft ingebonden, dat de toekomst nu licht optimistisch kan worden bekeken enzovoort, ... Allemaal goed en wel en heb ik zelf bevestigd. Maar dat heeft er helaas niets mee te maken.

Ik bedoel, zelf onze hoogsteigen Baba kon er gemoedelijk op reageren, ik zou niet weten waarom anderen er dan wel over moeten struikelen en Jezus, de paus en de Power Rangers er bij moeten halen om iets te bewijzen.

Ik kan me vergissen maar als clubs daar achter staan is het wat het is, uiteindelijk is dat ook maar een vereniging van clubs en worden beslissingen genomen bij meerderheid, niet door de voorzitter(s).
Enfin Croonen was vooral lastig dat hij zijn zin niet kreeg met die Africa Cup en toestanden.

En las onlangs iets van dat Mannaert en Vandenhaute parallel aan Croonen-François erin geslaagd zijn de fiscale hervorming te keren (niet de rsz), door via de normale manier (overleg met kabinet-Van Peteghem) op een volwassen manier te gaan praten terwijl François dacht dat hij ervan afkwam met wat sms-kes te sturen naar Bouchez in de hoop dat die keet ging schoppen, en daardoor hebben WVDH en VM aan populariteit gewonnen bij de andere clubs.

Ik blijf frappant vinden dat dit (ook in de pers) de ronde blijft gaan. Croonen heeft zelf nooit gezegd dat hij specifiek daarom vertrokken is en Genk heeft gewoon wel degelijk "hun zin gekregen" aangezien de matchen verplaatst zijn.
Croonen had het gewoon gehad met voortdurend de scapegoat te zijn voor alles wat al jaren misging in de Pro League en voor wat nog jaren gaat misgaan. En de onnozele discussie rond dat onderwerp was een druppel te veel, maar het is niet DE REDEN dat hij gestopt is.

Wel grappig dat Brugge uit de Pro League stapte owv het amateurisme en de belangenvermenging, maar nu wel terug opduikt wanneer ze zelf de leiding hebben en op één man na de Pro League gewoon exact hetzelfde is. Dat heet dan zeker "playing the long game"? Ik moet ze niet in Brugge, maar sluw zijn ze daar 100% zeker. Die weten wat ze willen en wat ze moeten doen om dat te bereiken.

Ah is het weer tijd om op club af te geven? Die genkies toch.

Verwar "afgeven op" niet met "feiten weergeven". Of wat is er fout aan wat ik zeg? Is Club niet uit het Pro League bestuur gestapt om de redenen die ik aanhaalde? En is Mannaert nu niet meer terug in dat bestuur terwijl er op het opstappen van Croonen na niets veranderd is (WVDH is er ook wel bijgekomen in de package deal, dat klopt)? Voor de rest zeg ik immers niets behalve dat ik dit grappig vind en dat Club Brugge de positieve eigenschap beheerst van het spel sluw spelen en zo hun doel te bereiken. Ik kan daar gerust nog heel wat dingen bijzeggen, maar gezien het halve forum hier bij eender welke kritiek op Brugge op de kop staat, houd ik het al enkel bij dingen die gewoon heel duidelijk gecommuniceerd zijn. En als dat al zo een flauwe reactie teweeg brengt, wordt het toch eens tijd om de effectieve neutraliteit van dit forum-onderdeel in vraag te stellen.

Nergens doe ik aan het verzinnen van dingen, aan niet-bewezen gevolgtrekking, aan scheldpartijen, aan het in vraag stellen van de relatie tussen Club en de media (zelfs niet na wat er pas in MidMid bevestigd werd), ... Ik geef enkel twee aparte feiten weer en koppel die aan elkaar. Een beetje serieus blijven hier aub, hè.

Ik ben trouwens nog altijd aan het wachten tot ge eens gaat uitleggen waarom ge precies niks van brugge moet hebben. Kom daar maar eens met feiten over.

En zolang gij me geen uitleg geeft (zijt ge trouwens zeker en vast niet verplicht, dat is u goed recht hoor) over het hoe, wat en waarom ge niks van Club moet weten ga ik er vanuit dat u sentiment gebaseerd is op onzin en blauwwit bagger en reageer ik ook op de manier hoe ik wil en uwe quatch over neutraliteit van dit onderdeel moogt ge dan ook voor uzelf houden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan