Jupiler Pro League 2021-2022

Over Gheysens wil u volledig gelijk geven. Die is al enkele jaren gewoon aan het proberen om figuurlijk een grotere penis te hebben dan Verhaeghe en niks meer. Als volgend jaar blijkt dat hij de man harder pijn kan doen door een zwemclub te starten zal hij dat ook gewoon doen.

Maar hier sla je, zoals al velen voor u, de bal wel mis dit seizoen. Dit jaar heeft Antwerp veel nieuwe spelers gehaald, dat klopt. Maar daar zitten dus wel een hoop gasten bij met potentieel en een contract van lange duur. Dus met de bedoeling om die met winst door te verkopen. Denk maar aan oa Balikwisha, Bataille, Yusuf en Vines.
Verstraete, Benson en anderen van rond de 25-26 zijn uiteindelijk ook nog verre van fin de carrière maar daar ga je normaal niet het grote geld voor vangen dus die wil ik je nog geven maar dat lijken me toch ook niet de gasten waar jij echt op doelt.
Eigenlijk kom ik enkel aan Fisher, Dessoleil en Radja als "oud" en zonder doorverkoopwaarde en dan moet je Fisher nog met een korrel zout nemen en er vanuit gaan dat Dessoleil gehaald is om enkele jaren u vaste pion te worden centraal achteraan, een positie die je niet graag elk jaar vervangt.

Het lijkt wel alsof velen nog steeds in het D'onofrio tijdperk zitten of zich buiten Radja geen enkele transfer van Antwerp kunnen herinneren dit seizoen.

Dus ja, ze zijn wel degelijk aan de goeie weg bezig daar in Deurne. Maar ze moeten wel hopen dat hun investeringen binnenkort vruchten gaan afwerpen en dat de Paul nog een aantal jaren ambras wilt maken met Verhaeghe.
Maar ik kan me eerlijk gezegd inbeelden dat er best veel clubs zouden willen ruilen met Antwerp qua investeerder.
Dat is waar! Maar je maakt de correcte nuance: dit seizoen. Dat is dus een nieuwigheid. Nu gaan we zien wat daar vandaan komt en ik juich het toe. Al denk ik dat zo een Balikwisha wel een héél groot risico is en ik denk ook niet dat die zijn taxi richting Brugge van richting heeft doen veranderen vanwege de aantrekking van Antwerp. Wel een 'mooi' staaltje zaken doen wel natuurlijk.

Ik kijk vooral uit naar de jeugdspelers die kunnen behouden worden met dat geld.

Zoals ik al zei : Het is wat het is en dat is ook geen schande. Ik heb ook sympathie voor Antwerp en je kan blij zijn met het succes, maar die ploeg heeft toch totaal geen identiteit meer? Jij neemt dat als een belediging en gaat er vanalles bij aanhalen, maar dat is nu toch gewoon zo? De eigenaar en redder is iemand die de club direct zou inruilen voor Anderlecht of Brugge als hij kon.

Antwerp is momenteel een prestigeproject geworden van een megalomane ondernemer die een andere ondernemer graag zou willen aftroeven. En terloops laat hij Antwerp ook betalen aan één van zijn eigen firmas voor de bouwwerken. Zijn goed recht natuurlijk, maar daar mag je gerust wat meer sceptisch tegenover staan dan "Jama, we gaan toch vooruit momenteel!!!" Ja, je gaat inderdaad vooruit, maar die positie is brozer dan je denkt en het zou naïef zijn om dat te negeren.

En nu kan je weer beginnen met 'kapitaalverhoging' hier en 'kwijtschelden' daar, maar een feit is dat Antwerp waarschijnlijk veel structurele kosten heeft opgezet die ze nooit de baas gaan kunnen als de huidige eigenaar zich terugtrekt. En als die vent Anderlecht had kunnen kopen indertijd had hij Antwerp al lang weggesmeten, vrees ik. Je zou denken dat je wat afkerig staat tegenover zo'n onaantastbare paus die bepaalde kosten opzet, na het verhaal van Eddy. Door telkens oude mannen te kopen ga je niet veel kapitaal overhouden op het einde van de rit he.

Benoem de dingen gewoon zoals ze zijn: Ja, Antwerp heeft succes en dat heb ik letterlijk gezegd en ik zie dat ook graag, want het is in essentie één van de mooiste clubs van het land. Maar kom nu toch niet collectief memmen met allemaal randzaken waar ik niets over heb gezegd. Antwerp is momenteel in handen van een opportunist en sportief worden ze ook rechtgehouden door opportunisten. Momenteel wil ik dat gerust benoemen als 'goed management', maar er is een stevigere structurele basis nodig om je als club echt 'permanent' vast te ankeren in de top 6. Je hebt dat toch al met Refaelov gezien? Je wilt hem een contract geven dat financieel meer steek maakt en een andere club steelt hem meteen weg. Iemand met echte clubliefde doet een toegeving en blijft lekker ballen voor Antwerp.

Dus geniet van het succes, maar schuif daarom niet al de rest onder de mat.
Feit is dat we heel lang een Antwerpsupporter als voorzitter hebben gehad en die heeft onze club in die mate kapot gemaakt dat we zonder Gheysens failliet waren gegaan. Dat Gheysens zelf geen Antwerpsupporter is zal me worst wezen. Coucke is ook geen Anderlechtfan, Tony Bloom draagt Union ook niet in zijn hart en ik vraag me af of Prins Abdullah of Vichai Srivaddhanaprabha ooit al een voet in België hebben gezet. Al zijn investeringen wijzen erop dat hij Antwerp als een langetermijnproject ziet met als doel er een zelfbedruipende club van te maken. Wat is het probleem dan, juist?

Maar kom nu toch niet collectief memmen met allemaal randzaken waar ik niets over heb gezegd. Antwerp is momenteel in handen van een opportunist en sportief worden ze ook rechtgehouden door opportunisten. Momenteel wil ik dat gerust benoemen als 'goed management', maar er is een stevigere structurele basis nodig om je als club echt 'permanent' vast te ankeren in de top 6. Je hebt dat toch al met Refaelov gezien? Je wilt hem een contract geven dat financieel meer steek maakt en een andere club steelt hem meteen weg. Iemand met echte clubliefde doet een toegeving en blijft lekker ballen voor Antwerp.
Ik denk eerlijk gezegd dat je een veel te romantisch beeld hebt van hoe het voetbal in onze Pro League eraan toe gaat. Alsof Noa Lang of Sergio Gomez straks uit clubliefde een buitenlands aanbod zullen afslaan. Alsof Marc Coucke geen opportunist pur sang is. Twee jaar geleden was hij nog in hart en nieren een Oostendesupporter, we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Je hebt inderdaad een structurele basis nodig om je in de top-6 te nestelen maar daar is de club goed mee bezig, wetende dat we quasi vanaf 0 zijn moeten beginnen. Er is enorm geïnvesteerd in de accomodaties en de jeugdopleiding en op sportief vlak zijn we de afgelopen drie seizoenen 4de, 4de en 3de geworden met een bekerwinst erbij.

Trouwens, denk je dat Antwerp voor de periode Gheysens niet vol opportunisten zat? Dat figuren als Wauters, Rubie of John Bico het beste voorhadden met de club? Dat de Manchester United huurlingen, de bussen vol met Serviërs of oude afdankers als Justice Wamfor en Tosin Dosunmu hier kwamen voetballen omdat ze Antwerp in hun hart dragen? Nee, er is maar een constante in een voetbalclub en dat zijn de supporters (al zit er nu ook wel een pak meer volk dan tien jaar geleden tegen Boussu Dour :laugh: ). Voorzitters, trainers, spelers, dat zijn allemaal passanten.

Feit is dat we heel lang een Antwerpsupporter als voorzitter hebben gehad en die heeft onze club in die mate kapot gemaakt dat we zonder Gheysens failliet waren gegaan. Dat Gheysens zelf geen Antwerpsupporter is zal me worst wezen. Coucke is ook geen Anderlechtfan, Tony Bloom draagt Union ook niet in zijn hart en ik vraag me af of Prins Abdullah of Vichai Srivaddhanaprabha ooit al een voet in België hebben gezet. Al zijn investeringen wijzen erop dat hij Antwerp als een langetermijnproject ziet met als doel er een zelfbedruipende club van te maken. Wat is het probleem dan, juist?

Ik denk eerlijk gezegd dat je een veel te romantisch beeld hebt van hoe het voetbal in onze Pro League eraan toe gaat. Alsof Noa Lang of Sergio Gomez straks uit clubliefde een buitenlands aanbod zullen afslaan. Alsof Marc Coucke geen opportunist pur sang is. Twee jaar geleden was hij nog in hart en nieren een Oostendesupporter, we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Je hebt inderdaad een structurele basis nodig om je in de top-6 te nestelen maar daar is de club goed mee bezig, wetende dat we quasi vanaf 0 zijn moeten beginnen. Er is enorm geïnvesteerd in de accomodaties en de jeugdopleiding en op sportief vlak zijn we de afgelopen drie seizoenen 4de, 4de en 3de geworden met een bekerwinst erbij.

Trouwens, denk je dat Antwerp voor de periode Gheysens niet vol opportunisten zat? Dat figuren als Wauters, Rubie of John Bico het beste voorhadden met de club? Dat de Manchester United huurlingen, de bussen vol met Serviërs of oude afdankers als Justice Wamfor en Tosin Dosunmu hier kwamen voetballen omdat ze Antwerp in hun hart dragen? Nee, er is maar een constante in een voetbalclub en dat zijn de supporters (al zit er nu ook wel een pak meer volk dan tien jaar geleden tegen Boussu Dour :laugh: ). Voorzitters, trainers, spelers, dat zijn allemaal passanten.
We weten inderdaad hoe dat is afgelopen en hoe Oostende én Anderlecht het zich intussen ook hebben moeten beklagen. Dat is het probleem van een megalomane gek die even wat leutig komt doen om dan te vertrekken bij de eerste de beste kans.

En Eddy Wauters was wel een echte Antwerp-man he. Het einde van zijn tijdperk is natuurlijk lelijk geweest, maar daar ging wel wat aan vooraf als speler, coach én voorzitter. :unsure:

Mijn standpunt komt niet vanwege een romantisch beeld, eerder gewoon zuiver realisme? Ik zeg: Antwerp heeft geen identiteit meer, heeft geen echte boegbeelden, heeft geen jeugd, zit vol ‘huurlingen’ momenteel en de eigenaar is eerder met zichzelf bezig ipv met de ploeg. Jullie blijven doen alsof ik ook zeg dat het sportief slecht gaat met Antwerp, maar dat doe ik nergens.

Kunnen we nu stoppen met allemaal randzaken er bij slepen waar ik het nooit over heb gehad? Als men alles er bij moet halen behalve aanwijzingen naar waarom Antwerp wél identiteit heeft weet ik ook wel genoeg hoor. Dat terzijde, bij meeste topclubs zijn wel spelers die bijna heel hun carrière daar met plezier spelen en daarna nog blijven in andere rollen. (Niet altijd even nuttig, maar vaak wel natuurlijk)

En als het niet uitmaakt dat er amper nog iets echt Antwerps in de ploeg/club zit, waarom is iedereen dan in zijn gat gebeten? Relax, over 5 jaar zijn er misschien jeugdspelers die men niet uit armoede dwingt om voor Beerschot te tekenen en dan is de cirkel voor Antwerp rond, zoals Brugge onlangs heeft gedaan.

Zijt maar zeker dat de Thaise King Power al meermaals in Leuven geweest is.

We weten inderdaad hoe dat is afgelopen en hoe Oostende én Anderlecht het zich intussen ook hebben moeten beklagen. Dat is het probleem van een megalomane gek die even wat leutig komt doen om dan te vertrekken bij de eerste de beste kans.

En Eddy Wauters was wel een echte Antwerp-man he. Het einde van zijn tijdperk is natuurlijk lelijk geweest, maar daar ging wel wat aan vooraf als speler, coach én voorzitter. :unsure:

Mijn standpunt komt niet vanwege een romantisch beeld, eerder gewoon zuiver realisme? Ik zeg: Antwerp heeft geen identiteit meer, heeft geen echte boegbeelden, heeft geen jeugd, zit vol ‘huurlingen’ momenteel en de eigenaar is eerder met zichzelf bezig ipv met de ploeg. Jullie blijven doen alsof ik ook zeg dat het sportief slecht gaat met Antwerp, maar dat doe ik nergens.

Kunnen we nu stoppen met allemaal randzaken er bij slepen waar ik het nooit over heb gehad? Als men alles er bij moet halen behalve aanwijzingen naar waarom Antwerp wél identiteit heeft weet ik ook wel genoeg hoor. Dat terzijde, bij meeste topclubs zijn wel spelers die bijna heel hun carrière daar met plezier spelen en daarna nog blijven in andere rollen. (Niet altijd even nuttig, maar vaak wel natuurlijk)

En als het niet uitmaakt dat er amper nog iets echt Antwerps in de ploeg/club zit, waarom is iedereen dan in zijn gat gebeten? Relax, over 5 jaar zijn er misschien jeugdspelers die men niet uit armoede dwingt om voor Beerschot te tekenen en dan is de cirkel voor Antwerp rond, zoals Brugge onlangs heeft gedaan.
wij beklagen ons niks op dit moment :)

wij beklagen ons niks op dit moment :)
Neuh, Adzic, Abazaj, Makarenko, Didillon, Zulj, Cobbaut, Santini, Vranjes, Sanneh, Bakkali, Kums, Thelin, Morioka, Sa en Gerkens voor samen bijna 40 miljoen euro op anderhalf tijd was zeker niets om te beklagen. Dat zijn godverdekke 15 Oostende transfers.

En dan reken ik Teodorczyk bij de goede transfers want die heeft toch even nog wat goals gemaakt.

Dan mag het nu wat beter gaan door de armoede bij de rest, dat wist dat wanbeleid niet uit.

Make that the cat wise.

Neuh, Adzic, Abazaj, Makarenko, Didillon, Zulj, Cobbaut, Santini, Vranjes, Sanneh, Bakkali, Kums, Thelin, Morioka, Sa en Gerkens voor samen bijna 40 miljoen euro op anderhalf tijd was zeker niets om te beklagen. Dat zijn godverdekke 15 Oostende transfers.

En dan reken ik Teodorczyk bij de goede transfers want die heeft toch even nog wat goals gemaakt.

Dan mag het nu wat beter gaan door de armoede bij de rest, dat wist dat wanbeleid niet uit.

Make that the cat wise.
🤯

Jij betwijfelt of Gheysens wel bezig is om een stevige structurele basis aan te leggen om van Antwerp een top-6 ploeg te maken. Dan kan je moeilijk doen alsof het sportieve luik irrelevant is, he. Ik heb sinds 2000 een abonnement en als iemand die tweewekelijks op de club is kan ik u zeggen dat die twijfel onterecht is. Er zijn tegenwoordig echte toiletten en geen troggen waar de pis op uw broek spettert, een tribune waar de dakgoot halverwege de match niet naar beneden stort, spiksplinternieuwe jeugdaccomodatie, drie jaar op rij Europees voetbal, als dat geen voorbeelden zijn van een structurele basis dan weet ik het ook niet meer.

Qua boegbeelden staat Haroun duidelijk vooraan als enige overlever van de promotie, die gast mag wat mij betreft een standbeeld krijgen. Door blessures speelt hij minder maar hij vertolkt nog altijd een zeer belangrijke rol in de kleedkamer. De Laet als kind aan huis is natuurlijk ook een graag geziene gast. Wie zijn volgens u dan de vele boegbeelden in de kern bij Anderlecht? Of bij Genk of Gent?

Het gebrek aan jeugdspelers heb ik al eerder besproken. Onder Wauters, Hofmans en Rubie was de ontwikkeling van jeugdspelers de allerlaagste prioriteit omdat elke laatste cent ging naar het behalen van de licentie. Wat elk seizoen het hoogtepunt van het seizoen was. Heel het Antwerpse hinterland lag dus voor het grijpen voor andere topclubs en zo'n achterstand haal je niet in 1 seizoen op. Maar ook daar wordt veel in geïnvesteerd. Qua accomodatie, qua knowhow maar ook qua reputatie en prestige van de jeugdploegen zijn we daar met een enorme achterstand aan moeten beginnen.

Vol 'huurlingen' (uw woord voor spelers die enkel voor het geld spelen?) maar als we een Refaelov of een Mbokani dan laten vertrekken omdat ze teveel geld vragen dan is het ook niet goed.

En dat de eigenaar eerder met zichzelf bezig is dan met de ploeg slaat ook nergens op, maar ik heb hierboven al beschreven hoe Antwerp radicaal getransformeerd is de afgelopen vijf jaar. Het lijkt mij dat je gewoon een hekel hebt aan de persoon Gheysens (cfr. uw plastic opmerking) en dat je dat op de evolutie van de club projecteert.

Sorry maat, ik denk niet dat we het eens gaan worden. Bij u lijkt het vnl. neer te komen op een wantrouwen jegens de persoon Gheysens. Fair enough, maar dan kijk je niet vanuit het oogpunt van de Antwerpsupporter die de afgelopen 30 jaar heel wat charlatans hebben zien passeren die de club de afgrond hebben in gereden. En het is moeilijk om Gheysens als een charlatan af te doen als je ziet wat hij op zo'n korte tijd bewerkstelligd heeft. De resultaten, op én naast het veld, spreken voor zich.

Om u een beeld te schetsen van hoe ver Antwerp gekomen is, dit is bijna dag op dag 8 jaar geleden.

Make that the cat wise.

Kums, Morioka, Sa, Gerkens en Teo hebben toch niets met Coucke te maken?

Coucke wel ingegrepen. En fouten proberen rechtzetten. Uiteraard met wat teveel trail and error. Maar heeft wel Kompany en Vandenhaute binnengehaald, ingezien dat hij Verbeke, Kompany en Vandenhaute hun ding moest laten doen en een stap opzij gezet. En vervolgens serieuze inspanningen geleverd bij de kapitaalsverhoging. Om nog maar te zwijgen over de professionalisering van de omkadering. Denk dat velen niet beseffen hoe diep Anderlecht zat bij de overname. En het buitenbonjouren van Herman en zijn vriendje Moggi.

Als Anderlecht er binnen een paar seizoenen gewoon weer staat, is dat wanbeleid toch wel uitgewist?

Want ondertussen staat er wel weer iets met potentieel. En is er steeds meer stabiliteit. We zijn er nog lang niet. Maar mss waren die jaartjes rock bottem wel het beste wat ons kon overkomen achteraf bekeken.

Laatst bewerkt:
@StevenFM ik ben op zich mee mee met uw punt, maar wil wel ff melden dat volgens wiki Heynen al meer matchen voor Genk heeft gespeeld als Haroun voor Antwerp en Heynen is als basisspeler kampioen geworden en heeft als kapitein de beker gewonnen. Dat noem ik toch een boegbeeld.

Nu, of wiki DE bron is qua cijfers. Want volgens wiki heeft Haroun evenveel matchen voor ons gespeeld als voor jullie en daar twijfel ik dan weer aan. Maar dat verandert er wel niets aan dat Heynen wel degelijk een boegbeeld is bij ons.

En ooit komt de dag er dat ons mega boegbeeld Buffel wel terug een plaats in Genk zal krijgen.

@StevenFM ik ben op zich mee mee met uw punt, maar wil wel ff melden dat volgens wiki Heynen al meer matchen voor Genk heeft gespeeld als Haroun voor Antwerp en Heynen is als basisspeler kampioen geworden en heeft als kapitein de beker gewonnen. Dat noem ik toch een boegbeeld.

Nu, of wiki DE bron is qua cijfers. Want volgens wiki heeft Haroun evenveel matchen voor ons gespeeld als voor jullie en daar twijfel ik dan weer aan. Maar dat verandert er wel niets aan dat Heynen wel degelijk een boegbeeld is bij ons.

En ooit komt de dag er dat ons mega boegbeeld Buffel wel terug een plaats in Genk zal krijgen.
Even ter verduidelijking, mijn punt was niet dat er geen boegbeelden bij jullie (of andere clubs) rondlopen, wel dat het voor mij niet altijd even duidelijk is wie dat zijn. Voor de fans van de club zelf is dat wel anders natuurlijk.

Bij ons is dat Haroun omdat dat de missing link was in het promotiejaar. Die kwam hier tijdens de winterstop aan. Wij stonden toen onderin na de hele affaire met John Bico en bij Cercle waren ze eigenlijk blij dat ze van Haroun af waren. Samen met De Decker heeft hij een ploeg van de spelers gemaakt. Ook naast het veld is dat gewoon een geweldige gast en miste bv. de geboorte van zijn zoontje om de promotiefinale op Roeselare mee te spelen. Is nadien eigenlijk samen met de club blijven groeien ondanks zijn leeftijd met als uitschieter de bekerwinst. Een betere aanvoerder kun je u niet wensen eigenlijk.

Wat denken jullie voor het gouden muiltje ?
Volgens mij gaat redelijk dicht op elkaar liggen
terug ronde vorig jaar gaan bongonda, ito, onouachu veel punten pakken. Heen ronde zullen de punten verspreid liggen CDK, undav, vanzeir, Vanaken( heeft goede CL gespeeld en ook wat goede matchen met de RD ik wet dat dit niet mee telt maar de stemmers hebben dat altijd in het achterhoofd )
Bij rsca zie ik enkel rafa punten pakken over de twee periodes, nu zou Gomez ook wat kunnen pakken maar te weinig.

Persoonlijk denk ik aan CDK hij is wat de chouchou van de pers en velen zullen hem snel naar buitenland willen dus een gouden schoen geeft altijd een meerwaarde.

Jij betwijfelt of Gheysens wel bezig is om een stevige structurele basis aan te leggen om van Antwerp een top-6 ploeg te maken. Dan kan je moeilijk doen alsof het sportieve luik irrelevant is, he. Ik heb sinds 2000 een abonnement en als iemand die tweewekelijks op de club is kan ik u zeggen dat die twijfel onterecht is. Er zijn tegenwoordig echte toiletten en geen troggen waar de pis op uw broek spettert, een tribune waar de dakgoot halverwege de match niet naar beneden stort, spiksplinternieuwe jeugdaccomodatie, drie jaar op rij Europees voetbal, als dat geen voorbeelden zijn van een structurele basis dan weet ik het ook niet meer.

Qua boegbeelden staat Haroun duidelijk vooraan als enige overlever van de promotie, die gast mag wat mij betreft een standbeeld krijgen. Door blessures speelt hij minder maar hij vertolkt nog altijd een zeer belangrijke rol in de kleedkamer. De Laet als kind aan huis is natuurlijk ook een graag geziene gast. Wie zijn volgens u dan de vele boegbeelden in de kern bij Anderlecht? Of bij Genk of Gent?

Het gebrek aan jeugdspelers heb ik al eerder besproken. Onder Wauters, Hofmans en Rubie was de ontwikkeling van jeugdspelers de allerlaagste prioriteit omdat elke laatste cent ging naar het behalen van de licentie. Wat elk seizoen het hoogtepunt van het seizoen was. Heel het Antwerpse hinterland lag dus voor het grijpen voor andere topclubs en zo'n achterstand haal je niet in 1 seizoen op. Maar ook daar wordt veel in geïnvesteerd. Qua accomodatie, qua knowhow maar ook qua reputatie en prestige van de jeugdploegen zijn we daar met een enorme achterstand aan moeten beginnen.

Vol 'huurlingen' (uw woord voor spelers die enkel voor het geld spelen?) maar als we een Refaelov of een Mbokani dan laten vertrekken omdat ze teveel geld vragen dan is het ook niet goed.

En dat de eigenaar eerder met zichzelf bezig is dan met de ploeg slaat ook nergens op, maar ik heb hierboven al beschreven hoe Antwerp radicaal getransformeerd is de afgelopen vijf jaar. Het lijkt mij dat je gewoon een hekel hebt aan de persoon Gheysens (cfr. uw plastic opmerking) en dat je dat op de evolutie van de club projecteert.

Sorry maat, ik denk niet dat we het eens gaan worden. Bij u lijkt het vnl. neer te komen op een wantrouwen jegens de persoon Gheysens. Fair enough, maar dan kijk je niet vanuit het oogpunt van de Antwerpsupporter die de afgelopen 30 jaar heel wat charlatans hebben zien passeren die de club de afgrond hebben in gereden. En het is moeilijk om Gheysens als een charlatan af te doen als je ziet wat hij op zo'n korte tijd bewerkstelligd heeft. De resultaten, op én naast het veld, spreken voor zich.

Om u een beeld te schetsen van hoe ver Antwerp gekomen is, dit is bijna dag op dag 8 jaar geleden.

Nogmaals: het beleid is voorlopig succesvol. Ik weet niet hoe vaak ik dat nog hoef te zeggen maar dit is de laatste keer geweest. Kort gezegd: Ik twijfel of de structurele kosten een vertrek van de opportunistische eigenaar zouden overleven. En ja momenteel is dat kunstmatig en plastic, dat kan ook niet anders om op zo korte termijn resultaten te kunnen boeken. Het is gewoonweg zo.

Anderlecht heeft relatief recent nog met verschillende kinderen van het huis op het veld gestaan én een titel gepakt. Met als verschil dat die vaak zo goed waren dat ze naar de premier league en dergelijke meer konden op korte termijn. Er staat daar nu zelfs ene coach te spelen! Er komen daar ook nog genoeg andere coryfeeën over de vloer, al dan niet op de payroll. En het is daar crisis geweest he, maar daar staat wel weer een generatie jeugd klaar, verschillende jongens die al veel minuten pakken.

Genk idem, die hebben Heynen daar nu spelen en verschillende anderen die een stuk in de geschiedenis van Genk hebben geschreven zijn de competitie inmiddels ontgroeid. Maar die hebben wel genoeg jongens van de streek zelf in de ploeg gehad en titels mee gevierd… Hebben nu nog steeds jeugdspelers in de kern én in de basis. Heynen is echt wel op weg om een betrouwbaar meubelstuk van de club te worden. Dat is een speler die uw ploeg en club mee vorm geeft.

Gent hun huidige cultuur is wanbeleid, maar desondanks hebben ze met Vadis, Kums en Depoitre jeugdspelers en kampioenenmakers met meer wedstrijden op de teller dan De Laet en Haroun als dat dan toch van belang is… En de kampioenencoach hebben ze ook daar rondlopen.

En over Refaelov legt ge me ook weer woorden in de mond. Ik zeg toch helemaal nergens dat Antwerp daar een fout maakt? Natuurlijk is het beter om die mens een economisch verantwoord contract aan te bieden. Maar het punt is dat De Laet zou zoiets waarschijnlijk aanvaarden, een huurling zit al in de Uber naar Brussel binnen de minuut. Dat bedoelde ik. Ritchie is een van de weinigen die Antwerp ziet zoals de fans Antwerp zien.

Over 5 jaar heeft Antwerp misschien die volgende stap al gezet. Ik hoop het in ieder geval. Intussen maak ik me gewoon geen illusies.

Nogmaals: het beleid is voorlopig succesvol. Ik weet niet hoe vaak ik dat nog hoef te zeggen maar dit is de laatste keer geweest. Kort gezegd: Ik twijfel of de structurele kosten een vertrek van de opportunistische eigenaar zouden overleven. En ja momenteel is dat kunstmatig en plastic, dat kan ook niet anders om op zo korte termijn resultaten te kunnen boeken. Het is gewoonweg zo.

Anderlecht heeft relatief recent nog met verschillende kinderen van het huis op het veld gestaan én een titel gepakt. Met als verschil dat die vaak zo goed waren dat ze naar de premier league en dergelijke meer konden op korte termijn. Er staat daar nu zelfs ene coach te spelen! Er komen daar ook nog genoeg andere coryfeeën over de vloer, al dan niet op de payroll. En het is daar crisis geweest he, maar daar staat wel weer een generatie jeugd klaar, verschillende jongens die al veel minuten pakken.

Genk idem, die hebben Heynen daar nu spelen en verschillende anderen die een stuk in de geschiedenis van Genk hebben geschreven zijn de competitie inmiddels ontgroeid. Maar die hebben wel genoeg jongens van de streek zelf in de ploeg gehad en titels mee gevierd… Hebben nu nog steeds jeugdspelers in de kern én in de basis. Heynen is echt wel op weg om een betrouwbaar meubelstuk van de club te worden. Dat is een speler die uw ploeg en club mee vorm geeft.

Gent hun huidige cultuur is wanbeleid, maar desondanks hebben ze met Vadis, Kums en Depoitre jeugdspelers en kampioenenmakers met meer wedstrijden op de teller dan De Laet en Haroun als dat dan toch van belang is… En de kampioenencoach hebben ze ook daar rondlopen.

En over Refaelov legt ge me ook weer woorden in de mond. Ik zeg toch helemaal nergens dat Antwerp daar een fout maakt? Natuurlijk is het beter om die mens een economisch verantwoord contract aan te bieden. Maar het punt is dat De Laet zou zoiets waarschijnlijk aanvaarden, een huurling zit al in de Uber naar Brussel binnen de minuut. Dat bedoelde ik. Ritchie is een van de weinigen die Antwerp ziet zoals de fans Antwerp zien.

Over 5 jaar heeft Antwerp misschien die volgende stap al gezet. Ik hoop het in ieder geval. Intussen maak ik me gewoon geen illusies.
Antwerp is niet op gezonde manier naar de top gebracht Gheysen heeft er al veel geld ingepomt, enkel dit jaar hebben ze jongens gekocht met serieuse groei marge.
En je ziet aan alles in antwerp dat ze zo snel mogelijk de titel willen pakken, spanning tussen Gheysen en Verhaeghe is ook niet gezond na het bekend maken dat radja naar rafc direct ne reply richting Club "liever ne radja aan x aantal € dan Vanaken aan+- 3 miljoen" sorry maar ik kies in alle gevallen voor vanaken.
4 titels waar hij een groot aandeel in heeft gehad, de structuur bij Club zit nu ook goed vaste waarden aan zich binden het geraamte staat er altijd en nu komen er hier en daar wat jeugdspelers en dat er nu maar wat doorkomen is geen wonder tien jaar geleden was onze jeugdopleiding om van te blijten spelers a la Gano, Vermeulen, coossemans, en iet verder terug de yulu's, van tornhout, capon...

Op dat gebied is genk en rsca nog altijd ver voor met De Buyne, courtois en rsca tielemens, preat, doku, dendoncker en iets verder terug Kompany beste verdediger die hier ooit gespeeld heeft en een man city legende is

Make that the cat wise.
Devroe and i have tree katten :)

Ik wil me niet moeien in de Antwerp discussie maar ik vind deze wel interessant, los van het hele Antwerp verhaal zelfs en eerder wat globaler.
Zulke spelers zijn namelijk erg dun gezaaid en meer dan gemiddeld zitten die een positie waar zo'n economisch contract aanvaarden gewoon de slimste, of zelfs de enige keuze is.
Het is namelijk allemaal heel simpel om te stellen dat ploeg X vol 'huurlingen' zit als u tegenvoorbeelden van boegbeelden quasi allemaal gasten zijn wiens andere aanbiedingen steevast bestaan uit de woestijn, de bank van een rechterkolomploeg van een grote competitie of ploegen in een ander land waar de competitie ook helemaal niet wauw is. Dan zou ik ook 2 keer nadenken of ik voor wat extra geld die stap zou zetten. Maar eender welke speler is weg als hij een mooie aanbieding krijgt van een mooie club.
En dat is niet meer dan logisch want het is verdomme hun job. Als jij morgen op een ander 25% meer kan verdienen ga je toch ook niet enkel blijven uit liefde voor u werkgever?

Het grappigste aan heel die discussie blijft imo dat net Refaelov en Mbokani als grote huurlingen gezien worden. De ene komt van Brugge en speelt nu, via Antwerp, bij Anderlecht en de andere komt van Standard en Anderlecht en was indertijd gewild door elke Brugse supporter. Ik hoop dat je ook de ironie inziet dan?
Ik zie Vormer of Vanaken die stap idd niet maken, dat klopt. Maar Kums deed het bv wel, en er zijn nog tientallen voorbeelden van spelers die tussen de G5 ploegen zijn verhuisd. Kums is trouwens ook een prachtvoorbeeld van een "boegbeeld" dat gewoon komt uitbollen omdat hij anders in China, de woestijn of in een echte job had gezeten he.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat clubliefde exclusief is voor supporters en misschien die 5 spelers die écht de extra mile willen gaan voor hun club (Del Piero die mee is gezakt met Juve en daar heeft ingeleverd comes to mind)
Ik denk persoonlijk dat de enige speler met echte clubliefde in België momenteel Kompany zal zijn. Want De Laet en Vanaken komen in de geburen maar ik zet die toch nog altijd eerder in het "geen echt deftig tegenvoorstel" vak, en die laatste komt nu ook niet bepaald uit eigen jeugd. Mignolet had misschien ook nog in een deftige competitie meer kunnen verdienen maar die was bij mijn weten nooit Club supporter dus had op die moment Anderlecht het bod gedaan en aan de kop gestaan had hij misschien wel daar gestaan.

Terug
Bovenaan