Hebben jullie er een zaak van gemaakt, ik vind dat die match moest gespeeld worden.Ben benieuwd wat ze gaan doen met KVK-Antwerp als er geen collectief uitstek komt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hebben jullie er een zaak van gemaakt, ik vind dat die match moest gespeeld worden.Ben benieuwd wat ze gaan doen met KVK-Antwerp als er geen collectief uitstek komt.
Tenzij jij véél meer weet dan ik over mijn ploeg hebben wij enkel Samatta gehuurd?Antwerp is momenteel gewoon een complete huurlingenploeg. Er is geen identiteit, maar voorlopig gaat het weer goed.
Denk dat hij het eerder heeft op de 17 inkomende en 14 uitgaande transferTenzij jij véél meer weet dan ik over mijn ploeg hebben wij enkel Samatta gehuurd?
Eventueel Ampomah die al een tijdje in de b-kern zit/zat maar nu toch iets anders zou gevonden hebben.
Dat zijn toch geen huurlingen?Denk dat hij het eerder heeft op de 17 inkomende en 14 uitgaande transfer

Wat ik daarin versta is, is dat er veel verloop is en daardoor geen ziel/identiteit. Maar idd het zijn geen huurspelersDat zijn toch geen huurlingen?![]()
Ivm KVK: onze eigenaar heeft nog geen Frank, euro, dollar, roebel of whatever in de ploeg gestopt. Alles gebeurd met eigen middelen en die zijn heel beperkt. Dus we hebben het slechtste van beide werelden![]()
In de zin van: mercenaries.Tenzij jij véél meer weet dan ik over mijn ploeg hebben wij enkel Samatta gehuurd?
Eventueel Ampomah die al een tijdje in de b-kern zit/zat maar nu toch iets anders zou gevonden hebben.

Dit jaar zijn er uitzonderlijk veel spelers bijgekomen en vertrokken, mede door het vertrek van D'Onofrio en omdat er werd ingezet op een verjonging van de kern. De afgelopen seizoenen viel dat echter redelijk goed mee en hadden we met bv. Bolat, De Laet, Seck, Buta, Juklerod, Haroun, Refaelov en Mbokani enkele seizoenen lang een stabiel geraamte in onze selectie. Het idee dat wij elk seizoen een volledig andere ploeg bijeen kopen, vind ik toch niet correct.In de zin van: mercenaries.
Constant verloop, spelers die voor het geld komen, geen jeugdspelers, …
Net even dat artikel van de nytimes gelezen. https://www.nytimes.com/2021/12/26/sports/soccer/premier-league-money-union-brighton.htmlEr is zeker meer lijn en een betere structuur opgezet sinds hij erin zit. Er was zelfs een artikel onlangs in de NY times over hoe Premier League £££ nu ook buitenlandse competities begint te beïnvloeden. Union was daar het voorbeeld dat aangehaald werd. Maar nogmaals: da's voornamelijk investeringen in het veld, renovatie tribunes, organisatorische ondersteuning, scouting etc.
Niet zoals Ghelamco man die er wél gewoon miljoenen en miljoenen inpompt.

Mjah de sterkhouders waren bijna stuk voor stuk afdankers die veel te veel geld kregen.Dit jaar zijn er uitzonderlijk veel spelers bijgekomen en vertrokken, mede door het vertrek van D'Onofrio en omdat er werd ingezet op een verjonging van de kern. De afgelopen seizoenen viel dat echter redelijk goed mee en hadden we met bv. Bolat, De Laet, Seck, Buta, Juklerod, Haroun, Refaelov en Mbokani enkele seizoenen lang een stabiel geraamte in onze selectie. Het idee dat wij elk seizoen een volledig andere ploeg bijeen kopen, vind ik toch niet correct.
Spelers die voor het geld komen, dat geldt net zo goed voor andere clubs. Vorig seizoen bestond het lijstje van de top-10 grootverdieners bijna exclusief uit spelers van Club Brugge en Anderlecht. Maar die komen dan niet voor het geld spelen?
Qua jeugdspelers heb je gelijk, buiten Quirynen en De Laet is dat vrij pover bij ons. Al vergt dat ook tijd vooraleer die investeringen in de jeugdopleiding beginnen te renderen en dat talenten uit het Antwerpse niet steevast meer worden weggekaapt door Club Brugge, Genk of Anderlecht.
Dit is knap die scouting en jullie spelen echt sterk. Maar club's als Club, rsca, genk heeft zo een speler niet de tijd om zich direct als basis speler uit te drukken.Net even dat artikel van de nytimes gelezen. https://www.nytimes.com/2021/12/26/sports/soccer/premier-league-money-union-brighton.html
Als je het niet kan lezen: vul gewoon nytimes en premier-league-money-union-brighton in google. Via een google link kan je tot 20 artikels vd NY Times lezen. Soit, korte samenvatting:
Union gebruikt dus dezelfde data analyse als Brighton, namelijk die van de eigenaar zijn bedrijf (Tony Bloom) Starlizard.
Business model van Starlizard is om via data een voordeel te bekomen. Ik krijg er een Moneyball gevoel bij. En als ik dan naar de gerealiseerde aankopen kijk:
- Undav vanuit Duitse derde klasse.
- Nielsen vanuit Odense (middenmotor in Deense eerste klasse)
- Lapoussin van Virton
- Teuma van Red Star FC, Franse derde klasse
Ofwel is dat allemaal hoerenchance, ofwel werkt dat algoritme heel goed. Die Tony Bloom is niet voor niks miljardair geworden precies met zijn IP
Nu Bloom met Brighton in de PL zit, is eigenlijk hun doel gerealiseerd. Maar de club is te klein (en in een te kleine stad) om serieus een topper te worden in Engeland. Daarom wilden ze hun IP testen om een titel te behalen. Daarom zochten ze een club die het potentieel had (en in een degelijk grote stad) om een titel te pakken. Een slapende reus dus. Dit is dan Union geworden.
Afdankers misschien wel maar ze presteerden wel. Refaelov, Mbokani, Haroun, Bolat hebben enkel loon gekost en hebben echt wel bangelijk gepresteerd. Voor mij hebben die niet "veel te veel" gekregen. Antwerp had vorig jaar trouwens de 6e loonkost (dit jaar zelfs lagere loonkost) van alle ploegen en waren 2e na de reguliere competitie (3e na de PO's). Prijs/kwaliteit zat het dus niet zo slecht.Mjah de sterkhouders waren bijna stuk voor stuk afdankers die veel te veel geld kregen.
En er zijn wel degelijk nog wat spelers die naar Anderlecht en Club komen vanwege het allure en de reputatie. Tegenwoordig vooral nationale spelers natuurlijk.
Antwerp heeft het goed gedaan he, dus geen schande. Maar daar is quasi niemand die uit clubliefde handelt, behalve Ritchie. Is daar behalve hem een speler die een monument kan worden? Het huidige Antwerp is zo plastic als het gezicht van de eigenaar. En dat moest ook, om snel succes te vergaren. Maar het is wat het is. Dat soort succes is ook fragieler dan je denkt.
Zoals ik al zei : Het is wat het is en dat is ook geen schande. Ik heb ook sympathie voor Antwerp en je kan blij zijn met het succes, maar die ploeg heeft toch totaal geen identiteit meer? Jij neemt dat als een belediging en gaat er vanalles bij aanhalen, maar dat is nu toch gewoon zo? De eigenaar en redder is iemand die de club direct zou inruilen voor Anderlecht of Brugge als hij kon.Afdankers misschien wel maar ze presteerden wel. Refaelov, Mbokani, Haroun, Bolat hebben enkel loon gekost en hebben echt wel bangelijk gepresteerd. Voor mij hebben die niet "veel te veel" gekregen. Antwerp had vorig jaar trouwens de 6e loonkost (dit jaar zelfs lagere loonkost) van alle ploegen en waren 2e na de reguliere competitie (3e na de PO's). Prijs/kwaliteit zat het dus niet zo slecht.
Waarom die focus op clubliefde? Staan bij de andere ploegen dan spelers op't veld die spelen voor het embleem op hun shirt en een bonneke voor een Extran te drinken na de match? Spelen voor het geld, zoals elke prof doet, is toch niets vies of slecht?
Ik snap dit forum soms ook niet, als ze aan het verliezen zijn van Antwerp dan is Antwerp een ploeg beenhouwers die het op karakter en inzet doen en nu is het plots een ploeg zonder herkenbaar DNA? Ja maar mannekes, wat is het nu?
Maar hier sla je, zoals al velen voor u, de bal wel mis dit seizoen. Dit jaar heeft Antwerp veel nieuwe spelers gehaald, dat klopt. Maar daar zitten dus wel een hoop gasten bij met potentieel en een contract van lange duur. Dus met de bedoeling om die met winst door te verkopen. Denk maar aan oa Balikwisha, Bataille, Yusuf en Vines.Door telkens oude mannen te kopen ga je niet veel kapitaal overhouden op het einde van de rit he.
Idd in tegenstelling van vorige jaren, kopen ze nu wel talent dat ze hopen te kunnen verkopen, vorige jaren met mbokani, rafa daar zat geen winstmarge op. Dus deze weg zijn ze goed ingeslagen en zal het toch een blijvertje zijn aan de top 4. die zijn stilaan de plek van standard aan het innemen.Over Gheysens wil u volledig gelijk geven. Die is al enkele jaren gewoon aan het proberen om figuurlijk een grotere penis te hebben dan Verhaeghe en niks meer. Als volgend jaar blijkt dat hij de man harder pijn kan doen door een zwemclub te starten zal hij dat ook gewoon doen.
Maar hier sla je, zoals al velen voor u, de bal wel mis dit seizoen. Dit jaar heeft Antwerp veel nieuwe spelers gehaald, dat klopt. Maar daar zitten dus wel een hoop gasten bij met potentieel en een contract van lange duur. Dus met de bedoeling om die met winst door te verkopen. Denk maar aan oa Balikwisha, Bataille, Yusuf en Vines.
Verstraete, Benson en anderen van rond de 25-26 zijn uiteindelijk ook nog verre van fin de carrière maar daar ga je normaal niet het grote geld voor vangen dus die wil ik je nog geven maar dat lijken me toch ook niet de gasten waar jij echt op doelt.
Eigenlijk kom ik enkel aan Fisher, Dessoleil en Radja als "oud" en zonder doorverkoopwaarde en dan moet je Fisher nog met een korrel zout nemen en er vanuit gaan dat Dessoleil gehaald is om enkele jaren u vaste pion te worden centraal achteraan, een positie die je niet graag elk jaar vervangt.
Het lijkt wel alsof velen nog steeds in het D'onofrio tijdperk zitten of zich buiten Radja geen enkele transfer van Antwerp kunnen herinneren dit seizoen.
Dus ja, ze zijn wel degelijk aan de goeie weg bezig daar in Deurne. Maar ze moeten wel hopen dat hun investeringen binnenkort vruchten gaan afwerpen en dat de Paul nog een aantal jaren ambras wilt maken met Verhaeghe.
Maar ik kan me eerlijk gezegd inbeelden dat er best veel clubs zouden willen ruilen met Antwerp qua investeerder.