Jupiler Pro League 2021-2022

Antwerp is momenteel gewoon een complete huurlingenploeg. Er is geen identiteit, maar voorlopig gaat het weer goed.
Tenzij jij véél meer weet dan ik over mijn ploeg hebben wij enkel Samatta gehuurd?
Eventueel Ampomah die al een tijdje in de b-kern zit/zat maar nu toch iets anders zou gevonden hebben.

Tenzij jij véél meer weet dan ik over mijn ploeg hebben wij enkel Samatta gehuurd?
Eventueel Ampomah die al een tijdje in de b-kern zit/zat maar nu toch iets anders zou gevonden hebben.
Denk dat hij het eerder heeft op de 17 inkomende en 14 uitgaande transfer

Straffe analyse wel. Wij worden gegijzeld door de voorzitter die ons van het faillissement heeft gered, een quasi nieuw stadion heeft neergeplant, grote investeringen in jeugd- en trainingscomplexen heeft gedaan en ons terug Europees voetbal heeft bezorgd.

Ik heb het hier al vaker gezegd, in het ideale geval was Antwerp volledig in handen van de eigen supporters. Maar nog altijd liever Gheysens dan de zoveelste buitenlandse overnemer zonder roots in België die de club vnl. gebruikt om andere spelers op te leiden.

Union, Eupen, Kortrijk, Oostende, Sint-Truiden, OH Leuven, Seraing, Cercle Brugge, Beerschot, Lommel, Deinze, Westerlo, Moeskroen, Waasland-Beveren en (binnenkort) Deinze zijn allemaal in handen van buitenlandse investeerders. En van al deze clubs is Union de enige ploeg in de top-7. Nee, dan ben ik best tevreden dat wij een ambitieuze Belgische voorzitter hebben die Antwerp en het Belgische voetbal mee terug op de kaart kan zetten.

Ivm KVK: onze eigenaar heeft nog geen Frank, euro, dollar, roebel of whatever in de ploeg gestopt. Alles gebeurd met eigen middelen en die zijn heel beperkt. Dus we hebben het slechtste van beide werelden :cry2:

Ivm KVK: onze eigenaar heeft nog geen Frank, euro, dollar, roebel of whatever in de ploeg gestopt. Alles gebeurd met eigen middelen en die zijn heel beperkt. Dus we hebben het slechtste van beide werelden :cry2:

Het slechtste van beide werelden zou zijn wanneer de buitenlandse investeerders elke geldinbreng inschrijven als persoonlijke lening, waardoor je wel geld krijgt maar dat achteraf allemaal dient terug te betalen. Nog erger zou zijn wanneer die buitenlandse investeerders iemand installeren aan het hoofd van de sportieve dienst die even vaak op de club langs komt als Sinterklaas bij brave kindjes en die de ene na de andere miskoop placeert omdat men het adagium "jonge, onbekende & goedkope talentjes aankopen, ze ontwikkelen en ze doorverkopen aan $$$" hanteert maar waarbij er zo jong, zo onbekend en zo goedkoop gekocht wordt dat ze effectief te kort komen voor onze 1A en je dus binnen de kortste keren tegen de degradatie dient te vechten en nogal vrij snel het pleit verliest.

Beetje zoals Beerschot dus.

Tenenkrullend hoe deze club keer op keer door nitwits de grond ingereden wordt. Ongelooflijk dat er zoveel clubs in Belgie met minder potentieel zijn die WEL beter doen, maar op het Kiel komt de ene na de andere charlatan langs.

In de zin van: mercenaries. ;)

Constant verloop, spelers die voor het geld komen, geen jeugdspelers, …

In de zin van: mercenaries. ;)

Constant verloop, spelers die voor het geld komen, geen jeugdspelers, …
Dit jaar zijn er uitzonderlijk veel spelers bijgekomen en vertrokken, mede door het vertrek van D'Onofrio en omdat er werd ingezet op een verjonging van de kern. De afgelopen seizoenen viel dat echter redelijk goed mee en hadden we met bv. Bolat, De Laet, Seck, Buta, Juklerod, Haroun, Refaelov en Mbokani enkele seizoenen lang een stabiel geraamte in onze selectie. Het idee dat wij elk seizoen een volledig andere ploeg bijeen kopen, vind ik toch niet correct.

Spelers die voor het geld komen, dat geldt net zo goed voor andere clubs. Vorig seizoen bestond het lijstje van de top-10 grootverdieners bijna exclusief uit spelers van Club Brugge en Anderlecht. Maar die komen dan niet voor het geld spelen?

Qua jeugdspelers heb je gelijk, buiten Quirynen en De Laet is dat vrij pover bij ons. Al vergt dat ook tijd vooraleer die investeringen in de jeugdopleiding beginnen te renderen en dat talenten uit het Antwerpse niet steevast meer worden weggekaapt door Club Brugge, Genk of Anderlecht.

Er is zeker meer lijn en een betere structuur opgezet sinds hij erin zit. Er was zelfs een artikel onlangs in de NY times over hoe Premier League £££ nu ook buitenlandse competities begint te beïnvloeden. Union was daar het voorbeeld dat aangehaald werd. Maar nogmaals: da's voornamelijk investeringen in het veld, renovatie tribunes, organisatorische ondersteuning, scouting etc.
Niet zoals Ghelamco man die er wél gewoon miljoenen en miljoenen inpompt.
Net even dat artikel van de nytimes gelezen. https://www.nytimes.com/2021/12/26/sports/soccer/premier-league-money-union-brighton.html
Als je het niet kan lezen: vul gewoon nytimes en premier-league-money-union-brighton in google. Via een google link kan je tot 20 artikels vd NY Times lezen. Soit, korte samenvatting:

Union gebruikt dus dezelfde data analyse als Brighton, namelijk die van de eigenaar zijn bedrijf (Tony Bloom) Starlizard.
Business model van Starlizard is om via data een voordeel te bekomen. Ik krijg er een Moneyball gevoel bij. En als ik dan naar de gerealiseerde aankopen kijk:
- Undav vanuit Duitse derde klasse.
- Nielsen vanuit Odense (middenmotor in Deense eerste klasse)
- Lapoussin van Virton
- Teuma van Red Star FC, Franse derde klasse

Ofwel is dat allemaal hoerenchance, ofwel werkt dat algoritme heel goed. Die Tony Bloom is niet voor niks miljardair geworden precies met zijn IP 😄

Nu Bloom met Brighton in de PL zit, is eigenlijk hun doel gerealiseerd. Maar de club is te klein (en in een te kleine stad) om serieus een topper te worden in Engeland. Daarom wilden ze hun IP testen om een titel te behalen. Daarom zochten ze een club die het potentieel had (en in een degelijk grote stad) om een titel te pakken. Een slapende reus dus. Dit is dan Union geworden.

Dit jaar zijn er uitzonderlijk veel spelers bijgekomen en vertrokken, mede door het vertrek van D'Onofrio en omdat er werd ingezet op een verjonging van de kern. De afgelopen seizoenen viel dat echter redelijk goed mee en hadden we met bv. Bolat, De Laet, Seck, Buta, Juklerod, Haroun, Refaelov en Mbokani enkele seizoenen lang een stabiel geraamte in onze selectie. Het idee dat wij elk seizoen een volledig andere ploeg bijeen kopen, vind ik toch niet correct.

Spelers die voor het geld komen, dat geldt net zo goed voor andere clubs. Vorig seizoen bestond het lijstje van de top-10 grootverdieners bijna exclusief uit spelers van Club Brugge en Anderlecht. Maar die komen dan niet voor het geld spelen?

Qua jeugdspelers heb je gelijk, buiten Quirynen en De Laet is dat vrij pover bij ons. Al vergt dat ook tijd vooraleer die investeringen in de jeugdopleiding beginnen te renderen en dat talenten uit het Antwerpse niet steevast meer worden weggekaapt door Club Brugge, Genk of Anderlecht.
Mjah de sterkhouders waren bijna stuk voor stuk afdankers die veel te veel geld kregen.

En er zijn wel degelijk nog wat spelers die naar Anderlecht en Club komen vanwege het allure en de reputatie. Tegenwoordig vooral nationale spelers natuurlijk.

Antwerp heeft het goed gedaan he, dus geen schande. Maar daar is quasi niemand die uit clubliefde handelt, behalve Ritchie. Is daar behalve hem een speler die een monument kan worden? Het huidige Antwerp is zo plastic als het gezicht van de eigenaar. En dat moest ook, om snel succes te vergaren. Maar het is wat het is. Dat soort succes is ook fragieler dan je denkt.

Net even dat artikel van de nytimes gelezen. https://www.nytimes.com/2021/12/26/sports/soccer/premier-league-money-union-brighton.html
Als je het niet kan lezen: vul gewoon nytimes en premier-league-money-union-brighton in google. Via een google link kan je tot 20 artikels vd NY Times lezen. Soit, korte samenvatting:

Union gebruikt dus dezelfde data analyse als Brighton, namelijk die van de eigenaar zijn bedrijf (Tony Bloom) Starlizard.
Business model van Starlizard is om via data een voordeel te bekomen. Ik krijg er een Moneyball gevoel bij. En als ik dan naar de gerealiseerde aankopen kijk:
- Undav vanuit Duitse derde klasse.
- Nielsen vanuit Odense (middenmotor in Deense eerste klasse)
- Lapoussin van Virton
- Teuma van Red Star FC, Franse derde klasse

Ofwel is dat allemaal hoerenchance, ofwel werkt dat algoritme heel goed. Die Tony Bloom is niet voor niks miljardair geworden precies met zijn IP 😄

Nu Bloom met Brighton in de PL zit, is eigenlijk hun doel gerealiseerd. Maar de club is te klein (en in een te kleine stad) om serieus een topper te worden in Engeland. Daarom wilden ze hun IP testen om een titel te behalen. Daarom zochten ze een club die het potentieel had (en in een degelijk grote stad) om een titel te pakken. Een slapende reus dus. Dit is dan Union geworden.
Dit is knap die scouting en jullie spelen echt sterk. Maar club's als Club, rsca, genk heeft zo een speler niet de tijd om zich direct als basis speler uit te drukken.
Bij ons is het van moeten, bij jullie alles mag en alles kan. Snap trouwens niet dat zo een undav niet op de radar kwam van onze subtop of zelf topclub's
Nu geven wel tien tallen miljoenen weg aan de rezaie's van deze wereld ( deze zomer ook weer ruim over de 20 miljoen uitgegeven ) en aanvallend niemand die wat bij bracht 0,00000000.
Wijn niet het bayern van belgie maar met onze omzet zou het wel moeten een nederlaag tegen cercle is bij no go we zetten precies weer 10 stappen achteruit.
Iedereen zegt maar wat tegen de po's zullen we wel zien.. jullie hebben tegen de top 4 enkel verloren van ons en dat was echt hold up. Denk dat union nu wel best pittig schema heeft na de break... we zullen zien het zou heel straf zijn mochten jullie kampioen worden.

Mjah de sterkhouders waren bijna stuk voor stuk afdankers die veel te veel geld kregen.

En er zijn wel degelijk nog wat spelers die naar Anderlecht en Club komen vanwege het allure en de reputatie. Tegenwoordig vooral nationale spelers natuurlijk.

Antwerp heeft het goed gedaan he, dus geen schande. Maar daar is quasi niemand die uit clubliefde handelt, behalve Ritchie. Is daar behalve hem een speler die een monument kan worden? Het huidige Antwerp is zo plastic als het gezicht van de eigenaar. En dat moest ook, om snel succes te vergaren. Maar het is wat het is. Dat soort succes is ook fragieler dan je denkt.
Afdankers misschien wel maar ze presteerden wel. Refaelov, Mbokani, Haroun, Bolat hebben enkel loon gekost en hebben echt wel bangelijk gepresteerd. Voor mij hebben die niet "veel te veel" gekregen. Antwerp had vorig jaar trouwens de 6e loonkost (dit jaar zelfs lagere loonkost) van alle ploegen en waren 2e na de reguliere competitie (3e na de PO's). Prijs/kwaliteit zat het dus niet zo slecht.
Waarom die focus op clubliefde? Staan bij de andere ploegen dan spelers op't veld die spelen voor het embleem op hun shirt en een bonneke voor een Extran te drinken na de match? Spelen voor het geld, zoals elke prof doet, is toch niets vies of slecht?
Ik snap dit forum soms ook niet, als ze aan het verliezen zijn van Antwerp dan is Antwerp een ploeg beenhouwers die het op karakter en inzet doen en nu is het plots een ploeg zonder herkenbaar DNA? Ja maar mannekes, wat is het nu?

Afdankers misschien wel maar ze presteerden wel. Refaelov, Mbokani, Haroun, Bolat hebben enkel loon gekost en hebben echt wel bangelijk gepresteerd. Voor mij hebben die niet "veel te veel" gekregen. Antwerp had vorig jaar trouwens de 6e loonkost (dit jaar zelfs lagere loonkost) van alle ploegen en waren 2e na de reguliere competitie (3e na de PO's). Prijs/kwaliteit zat het dus niet zo slecht.
Waarom die focus op clubliefde? Staan bij de andere ploegen dan spelers op't veld die spelen voor het embleem op hun shirt en een bonneke voor een Extran te drinken na de match? Spelen voor het geld, zoals elke prof doet, is toch niets vies of slecht?
Ik snap dit forum soms ook niet, als ze aan het verliezen zijn van Antwerp dan is Antwerp een ploeg beenhouwers die het op karakter en inzet doen en nu is het plots een ploeg zonder herkenbaar DNA? Ja maar mannekes, wat is het nu?
Zoals ik al zei : Het is wat het is en dat is ook geen schande. Ik heb ook sympathie voor Antwerp en je kan blij zijn met het succes, maar die ploeg heeft toch totaal geen identiteit meer? Jij neemt dat als een belediging en gaat er vanalles bij aanhalen, maar dat is nu toch gewoon zo? De eigenaar en redder is iemand die de club direct zou inruilen voor Anderlecht of Brugge als hij kon.

En natuurlijk heb je liefst spelers die echte voeling hebben met de club. Dat zijn ook de spelers die hun hoofd er voor leggen als het slecht gaat. Het zou gek zijn om dat te ontkennen, compleet hallucinant. Met clubliefde op zich koop je inderdaad niets, maar dat is wel iets wat ze bij Antwerp altijd graag hebben gezien en was imo deel van de cultuur daar.

Je kan ook elke klacht van elke user er bij halen en die zaken tegenover elkaar zetten, maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Ik heb daar ook niets over gezegd, dus ik snap niet waarom je dat aanhaalt. Antwerp mag voor mijn part winnen op eender welke manier.

Antwerp is momenteel een prestigeproject geworden van een megalomane ondernemer die een andere ondernemer graag zou willen aftroeven. En terloops laat hij Antwerp ook betalen aan één van zijn eigen firmas voor de bouwwerken. Zijn goed recht natuurlijk, maar daar mag je gerust wat meer sceptisch tegenover staan dan "Jama, we gaan toch vooruit momenteel!!!" Ja, je gaat inderdaad vooruit, maar die positie is brozer dan je denkt en het zou naïef zijn om dat te negeren.

En nu kan je weer beginnen met 'kapitaalverhoging' hier en 'kwijtschelden' daar, maar een feit is dat Antwerp waarschijnlijk veel structurele kosten heeft opgezet die ze nooit de baas gaan kunnen als de huidige eigenaar zich terugtrekt. En als die vent Anderlecht had kunnen kopen indertijd had hij Antwerp al lang weggesmeten, vrees ik. Je zou denken dat je wat afkerig staat tegenover zo'n onaantastbare paus die bepaalde kosten opzet, na het verhaal van Eddy. Door telkens oude mannen te kopen ga je niet veel kapitaal overhouden op het einde van de rit he.

Benoem de dingen gewoon zoals ze zijn: Ja, Antwerp heeft succes en dat heb ik letterlijk gezegd en ik zie dat ook graag, want het is in essentie één van de mooiste clubs van het land. Maar kom nu toch niet collectief memmen met allemaal randzaken waar ik niets over heb gezegd. Antwerp is momenteel in handen van een opportunist en sportief worden ze ook rechtgehouden door opportunisten. Momenteel wil ik dat gerust benoemen als 'goed management', maar er is een stevigere structurele basis nodig om je als club echt 'permanent' vast te ankeren in de top 6. Je hebt dat toch al met Refaelov gezien? Je wilt hem een contract geven dat financieel meer steek maakt en een andere club steelt hem meteen weg. Iemand met echte clubliefde doet een toegeving en blijft lekker ballen voor Antwerp.

Dus geniet van het succes, maar schuif daarom niet al de rest onder de mat.

Over Gheysens wil u volledig gelijk geven. Die is al enkele jaren gewoon aan het proberen om figuurlijk een grotere penis te hebben dan Verhaeghe en niks meer. Als volgend jaar blijkt dat hij de man harder pijn kan doen door een zwemclub te starten zal hij dat ook gewoon doen.

Door telkens oude mannen te kopen ga je niet veel kapitaal overhouden op het einde van de rit he.
Maar hier sla je, zoals al velen voor u, de bal wel mis dit seizoen. Dit jaar heeft Antwerp veel nieuwe spelers gehaald, dat klopt. Maar daar zitten dus wel een hoop gasten bij met potentieel en een contract van lange duur. Dus met de bedoeling om die met winst door te verkopen. Denk maar aan oa Balikwisha, Bataille, Yusuf en Vines.
Verstraete, Benson en anderen van rond de 25-26 zijn uiteindelijk ook nog verre van fin de carrière maar daar ga je normaal niet het grote geld voor vangen dus die wil ik je nog geven maar dat lijken me toch ook niet de gasten waar jij echt op doelt.
Eigenlijk kom ik enkel aan Fisher, Dessoleil en Radja als "oud" en zonder doorverkoopwaarde en dan moet je Fisher nog met een korrel zout nemen en er vanuit gaan dat Dessoleil gehaald is om enkele jaren u vaste pion te worden centraal achteraan, een positie die je niet graag elk jaar vervangt.

Het lijkt wel alsof velen nog steeds in het D'onofrio tijdperk zitten of zich buiten Radja geen enkele transfer van Antwerp kunnen herinneren dit seizoen.

Dus ja, ze zijn wel degelijk aan de goeie weg bezig daar in Deurne. Maar ze moeten wel hopen dat hun investeringen binnenkort vruchten gaan afwerpen en dat de Paul nog een aantal jaren ambras wilt maken met Verhaeghe.
Maar ik kan me eerlijk gezegd inbeelden dat er best veel clubs zouden willen ruilen met Antwerp qua investeerder.

Over Gheysens wil u volledig gelijk geven. Die is al enkele jaren gewoon aan het proberen om figuurlijk een grotere penis te hebben dan Verhaeghe en niks meer. Als volgend jaar blijkt dat hij de man harder pijn kan doen door een zwemclub te starten zal hij dat ook gewoon doen.

Maar hier sla je, zoals al velen voor u, de bal wel mis dit seizoen. Dit jaar heeft Antwerp veel nieuwe spelers gehaald, dat klopt. Maar daar zitten dus wel een hoop gasten bij met potentieel en een contract van lange duur. Dus met de bedoeling om die met winst door te verkopen. Denk maar aan oa Balikwisha, Bataille, Yusuf en Vines.
Verstraete, Benson en anderen van rond de 25-26 zijn uiteindelijk ook nog verre van fin de carrière maar daar ga je normaal niet het grote geld voor vangen dus die wil ik je nog geven maar dat lijken me toch ook niet de gasten waar jij echt op doelt.
Eigenlijk kom ik enkel aan Fisher, Dessoleil en Radja als "oud" en zonder doorverkoopwaarde en dan moet je Fisher nog met een korrel zout nemen en er vanuit gaan dat Dessoleil gehaald is om enkele jaren u vaste pion te worden centraal achteraan, een positie die je niet graag elk jaar vervangt.

Het lijkt wel alsof velen nog steeds in het D'onofrio tijdperk zitten of zich buiten Radja geen enkele transfer van Antwerp kunnen herinneren dit seizoen.

Dus ja, ze zijn wel degelijk aan de goeie weg bezig daar in Deurne. Maar ze moeten wel hopen dat hun investeringen binnenkort vruchten gaan afwerpen en dat de Paul nog een aantal jaren ambras wilt maken met Verhaeghe.
Maar ik kan me eerlijk gezegd inbeelden dat er best veel clubs zouden willen ruilen met Antwerp qua investeerder.
Idd in tegenstelling van vorige jaren, kopen ze nu wel talent dat ze hopen te kunnen verkopen, vorige jaren met mbokani, rafa daar zat geen winstmarge op. Dus deze weg zijn ze goed ingeslagen en zal het toch een blijvertje zijn aan de top 4. die zijn stilaan de plek van standard aan het innemen.

Terug
Bovenaan