Jupiler Pro League 2021-2022

Kan je toch langs 2 kanten bekijken? In principe kan je je kern zelfs beter afsluiten tijdens een stage dan ze nu allemaal in België te laten rondlopen. Vliegen zullen ze toch met een eigen vliegtuig.
Ja maar Spanje en Dubai kampen vooral met lokale uitbraken in de hotels enzo. Dus daar verblijven houdt een groot risico in.

Een Nederlandse aanvallende coach, met de initialen AS, die vooral als assistent gewerkt heeft en in januari zomaar een Belgische G5-ploeg overneemt ... hmmmmmm ... waar heb ik dat nog gezien? Het was ook iets met Clement hmmmmm.

atekk2.jpg

sjhjec.jpg

Deze heeft wel al het nadeel dat ie als hoofdcoach al twee keer gefaald heeft. EN ZWIJG ME GODVERDOMME OVER KOEMAN.

Heeft wel heel weinig ervaring als hoofdtrainer. Ik vind het al bij al een vreemde keuze. Ben benieuwd wat hij er van gaat maken. Als Barca fan was ik blij dat die daar weg is met Koeman

Bij Hoffenheim toch niet gefaald. Stond daar 6de of 7de toen hij zelf opstapte

En op wiki staat dat hij ontslagen werd. Lijkt me geen van beide 100% correct als ge wat verder zoekt, want het wordt overal gecommuniceerd dat het een gezamelijke beslissing was wegens een verschil in visie. Maar gezien het vervolg afgelopen seizoen zal het niet geweest zijn omdat Schreuder te weinig wilde.

Zullen wel zien wat het geeft, hopelijk beter voetbal, prijzen pakken hoeft voor mij momenteel dan niet als het spel verbeterd, want het plezier is bij mij toch een beetje weg als ik naar een match kijk.

Ik blijf Clement toch echt een toptrainer vinden. Het lijkt me eerder dat het probleem een combinatie is van enkele foute transferkeuzes en een ploeg waar het verloop op cruciale posities een beetje te traag ging. Maar ja, als buitenstaander bekijkt ge dat toch altijd anders. Er zijn er genoeg die hetzelfde denken qua transfers over Vandenbrom bij ons.

Ik denk dat het gewoon op was bij Clement. Spelers zaten er volledig door maar bleven in de basis staan. Sommigen waren slechter dan hun doublure (Sobol - Ricca) en er was geen tactische flexibiliteit meer.

Slecht kunt ge hem niet noemen na de voorbije jaren en misschien vindt hij in Monaco terug wat nieuwe inspiratie. Het zal er in ieder geval boenk op moeten zijn om de spelers hun respect te krijgen en om aan de bak te blijven, want in het buitenland krijgt ge doorgaans niet zo veel krediet.

Win voor beide partijen, zo lang Brugge een goede nieuwe trainer aanstelt. Dat laatste zal wel een probleem zijn want bij Brugge is het meer geluk dan kunde om een goede coach te vinden. Je moet nu eigenlijk een interimtrainer zoeken om vervolgens een akkoord te zoeken met Mazzu.

Ik vind de roep om Mazzu wel vreemd na zijn passage in Genk. Te veel respect voor een grotere ploeg, een succesvolle voorganger als coach en communicatie-issues waren echt wel een probleem bij een Genk dat hem toch wel een goede kern gaf (Mali, Pozuelo en Trossard waren de enige vertrekkers). Ik blijf het jammer vinden dat het niet gelukt was bij hem en dat lag vooral aan zijn keuzes ipv zijn kwaliteiten, maar de zekerheid dat niet hetzelfde gebeurt, is er toch echt niet?

Ik vind wel dat de Brugge-fans wel heel blij zijn om van hem af te zijn. Ik snap dat zijn tijd misschien is gekomen, maar het is met momenten wel onrespectvol hoe sommigen reageren. Hij heeft toch twee titels en een bekerfinale op zijn palmares. Daarnaast toch een paar keer gestunt in Europa. Vreemd.

Terug
Bovenaan