Jupiler Pro League 2021-2022

Berge was er inderdaad nog even, maar bijna heel uw aanvallend compartiment was gehandicapt.

Ito is noch een goalmachine, noch een verdeler. En zowel Hagi als Hrosovky komen nog niet tot aan de sokken van Malinovski. Samatta is inderdaad gebleven, maar de Samatta van het seizoen ervoor hebben we nooit meer gezien he. Ik was immers vergeten dat hij er nog zat toen. :unsure:

De opvolging heeft het dat seizoen ook niet veel beter gedaan, het materiaal was er gewoon niet. Dat was echt geen kern waarvan ge zou denken: "Dat wordt probleemloos PO1!"
Nu onderschat ge Ito toch.

Ja die reactie qua Ito... Zeer vreemd. En Bongonda zijn cijfers zijn ook gewoon steengoed. Dat was echt wel 100% zeker een kern om probleemloos PO1 te halen.

Veel tijd heeft Mazzu niet gekregen bij Genk. En wellicht heeft hij wel bijgeleerd uit die periode. Het hoefde voor mij Mazzu niet te zijn bij Club Brugge, als was het maar niet beschuldigd te worden van competitievervalsing, maar hij verdient nu toch wel een nieuwe kans bij een topploeg.

Nah, Mazzy bij Club lijkt me een mismatch. De Boer heeft de laatste jaren z'n downs gehad, maar ik zou hem graag zien komen

Nu onderschat ge Ito toch.
Hij is geen goalmachine en geen spelverdeler. Daarmee zeg ik niets over zijn kwaliteiten over het algemeen, want het is een goede speler, maar het is nu eenmaal een feit dat een ploeg aanvoer nodig heeft. Die bal komt immers niet vanzelf bij Ito terecht. En heel het aanvallend compartiment van de centrale as was vertrokken toen. Dan was toen ook duidelijk een probleem.

En net zoals een coach heeft een speler wat aanpassing nodig. Ik denk eerder dat de kwaliteit van Pozuelo en Malinovski onderschat wordt.

Hij is geen goalmachine en geen spelverdeler. Daarmee zeg ik niets over zijn kwaliteiten over het algemeen, want het is een goede speler, maar het is nu eenmaal een feit dat een ploeg aanvoer nodig heeft. Die bal komt immers niet vanzelf bij Ito terecht. En heel het aanvallend compartiment van de centrale as was vertrokken toen. Dan was toen ook duidelijk een probleem. En net zoals een coach heeft een speler wat aanpassing nodig. Ik denk eerder dat de kwaliteit van Pozuelo en Malinovski onderschat wordt.
Tja. Wat is een goalscorer? Met Onuachu moet ge hem niet vergelijken, maar vorig jaar toch ook 10 of 11 goals in de competitie. Niet slecht voor een buitenspeler. En Ito verdeelt op zijn positie toch ook wel het spel.

Ik snap u denk ik wel. Een pozuelo of malinovskyi is er niet meer. Dat gaan we denk ik de komende 10 jaar ook niet meer zien bij ons.

Zo'n type spelers als Ito, Lang, Cdk,... moet je niet enkel naar goals kijken, gewoon betrokken goals.

Tja. Wat is een goalscorer? Met Onuachu moet ge hem niet vergelijken, maar vorig jaar toch ook 10 of 11 goals in de competitie. Niet slecht voor een buitenspeler. En Ito verdeelt op zijn positie toch ook wel het spel.

Ik snap u denk ik wel. Een pozuelo of malinovskyi is er niet meer. Dat gaan we denk ik de komende 10 jaar ook niet meer zien bij ons.
Een 20-tal goals in de eigen competitie is een goalmachine.

En Ito verdeelt geen spel he, hij trekt de bal voor als hij in positie geraakt maar dat is geen Messi die vanop de flank een nummer 10 is. Er is een reden waarom die spelers oftewel centraal opgesteld worden oftewel in de praktijk daar altijd terecht komen om het spel letterlijk te verdelen.

Pozuelo bepaalde echt wel hoe en waar er gevoetbald werd. Als zoiets wegvalt heeft dat impact op de hele ploeg. Elke aanvaller ziet de bal minder vaak toekomen, er is vaker balverlies en dus meer druk op de verdediging enzovoort.

Ito is een prima speler hoor, daar niet van. En vorig seizoen was die bij de besten van de competitie. Dat is dan ook niet wat ik bedoelde. Maar zoals je zelf aangeeft snap je wel ongeveer wat ik wél bedoel.

Het zou beslist zijn?

Wel goed nieuws dat onze competitie een extra aanvallende trainer rijk zal zijn.
Ik ken de man helemaal niet, maar lees op voetbalzone supportersreacties als ‘afbraakvoetbal’, ‘De Boer light’ en ‘saai’.
Nu supportersreacties zeggen niet altijd iets natuurlijk.
Maar die Rutten werd bij ons ook voor vanalles weggezet en wat was me dat zeg. Nu afwachten maar.

Ik denk dat we ook eerlijk moeten zijn dat niemand matchen gezien heeft van pakweg Hoffenheim, en de internetreacties pure speculatie zijn op basis van zijn cv (die daarom niet per se fout zijn)

Ik denk dat we ook eerlijk moeten zijn dat niemand matchen gezien heeft van pakweg Hoffenheim, en de internetreacties pure speculatie zijn op basis van zijn cv (die daarom niet per se fout zijn)
Op basis van Twente denk ik vooral bij die Hollanders maar hoe gedateerd is dat allemaal he.
Rijkaard degradeerde met Sparta en ging nadien Barcelona trainen.

Dat zou ook het geval zijn bij trainers die wel gedegen ervaring hebben opgebouwd.

Wat het ook zal zijn, het blijkt toch een bizarre keuze voor AS. De grootste club van het land dat graag ook wat succesjes Europees wilt behalen doet beroep op een T1 die eigenlijk amper ervaring heeft als T1.

Stel dan nog dat Hoffenheim de pannen van het dak speelde, dat is niet dezelfde context als in Brugge. Brugge is het Bayern van België volgens sommigen, dus dan verwacht je toch gewoon een trainer die al het een en het ander bewezen heeft.

Kwartaal na kwartaal pakken ze bij Brugge uit met hun financiële cijfers, maar dan ga je gewoon je trainer kopen in de Jumbo in plaats van de Delhaize.

De verklaringen van het bestuur zijn ook bijzonder. Hij weet hoe het is aan de top, hij is beschikbaar, hij staat bekend voor XXX etcetc. Dat kan allemaal wel zijn, maar zo zijn er nog wel wat op te noemen.

Ik gok eerder, gezien de snelheid dat hij gecontracteerd is, dat er eerder een soort van wederdienst of lokaas in het spel is. Anders zou Brugge toch nooit voor AS gaan.

Dat zou ook het geval zijn bij trainers die wel gedegen ervaring hebben opgebouwd.

Wat het ook zal zijn, het blijkt toch een bizarre keuze voor AS. De grootste club van het land dat graag ook wat succesjes Europees wilt behalen doet beroep op een T1 die eigenlijk amper ervaring heeft als T1.

Stel dan nog dat Hoffenheim de pannen van het dak speelde, dat is niet dezelfde context als in Brugge. Brugge is het Bayern van België volgens sommigen, dus dan verwacht je toch gewoon een trainer die al het een en het ander bewezen heeft.

Kwartaal na kwartaal pakken ze bij Brugge uit met hun financiële cijfers, maar dan ga je gewoon je trainer kopen in de Jumbo in plaats van de Delhaize.

De verklaringen van het bestuur zijn ook bijzonder. Hij weet hoe het is aan de top, hij is beschikbaar, hij staat bekend voor XXX etcetc. Dat kan allemaal wel zijn, maar zo zijn er nog wel wat op te noemen.

Ik gok eerder, gezien de snelheid dat hij gecontracteerd is, dat er eerder een soort van wederdienst of lokaas in het spel is. Anders zou Brugge toch nooit voor AS gaan.
Allez, nog iemand die veel te hoge verwachtingen heeft.

Niet slecht bedoeld hoor, maar wat verwacht je nu midden in een seizoen op een moment dat Clement onverwachts vertrekt? Ik zeg maar iets, maar stel dat je bijvoorbeeld voor Blessin (of eender wie dan ook) gaat en je moet eerst nog dagen onderhandelen over een afkoopsom of weet ik veel wat, dat kost alleen maar tijd. Belangrijke tijd aangezien men nu juist op stage is en dat voor een nieuwe trainer een beter moment is om in te stappen.

Ik heb hier buiten Blessin, Vrancken en Preud'homme (dat kwam dan nog van mij) niemand een naam zien opperen als vervanger, dus ik ben wel benieuwd wie jij zou binnengehaald hebben?

Allez, nog iemand die veel te hoge verwachtingen heeft.

Niet slecht bedoeld hoor, maar wat verwacht je nu midden in een seizoen op een moment dat Clement onverwachts vertrekt? Ik zeg maar iets, maar stel dat je bijvoorbeeld voor Blessin (of eender wie dan ook) gaat en je moet eerst nog dagen onderhandelen over een afkoopsom of weet ik veel wat, dat kost alleen maar tijd. Belangrijke tijd aangezien men nu juist op stage is en dat voor een nieuwe trainer een beter moment is om in te stappen.

Ik heb hier buiten Blessin, Vrancken en Preud'homme (dat kwam dan nog van mij) niemand een naam zien opperen als vervanger, dus ik ben wel benieuwd wie jij zou binnengehaald hebben?
Er was in de zomer al sprake van vertrek en gezien de snelheid krijg ik niet het idee dat ze andere pistes deftig hebben afgetast. Een raprap beslissing precies.

En welke trainer in zou binnenhalen voor Brugge? Ik ken de budgetten niet, maar er zijn meer dan genoeg deftige trainers die zonder job zitten. We gaan hier nu toch niet doen alsof AS een deftige keuze is.

Ook heel vreemd dat het publiek er zich zo makkelijk bij neerlegt onder het mom van pragmatisme.

Er was in de zomer al sprake van vertrek en gezien de snelheid krijg ik niet het idee dat ze andere pistes deftig hebben afgetast. Een raprap beslissing precies.

En welke trainer in zou binnenhalen voor Brugge? Ik ken de budgetten niet, maar er zijn meer dan genoeg deftige trainers die zonder job zitten. We gaan hier nu toch niet doen alsof AS een deftige keuze is.

Ook heel vreemd dat het publiek er zich zo makkelijk bij neerlegt onder het mom van pragmatisme.
Welke deftige trainers zitten dan zonder job die interesse zouden hebben in Club Brugge en binnen budget passen? Sommigen noemen het dan wel het Bayern van België maar het is niet Bayern. Het is maar Club Brugge van België. Welke top trainers zouden echt een ploeg in België willen trainen?

Ik ben wel van mening dat Club Brugge met hun keuze een gok waagt.

Het is niet omdat er in de zomer sprake was van een vertrek, dat het bestuur had verwacht dat Clement nu naar Monaco zou gaan. Mannaert heeft trouwens zelf gezegd dat ze dit niet zagen aankomen, maar dat ze wel een soort van shortlist hebben mocht dit zou gebeuren.

En ja, ik leg me relatief makkelijker neer bij deze keuze omdat in theorie Schreuder wel een redelijk goed profiel heeft imo. Wat dat in praktijk gaat brengen valt nog af te wachten, dat kan tegenvallen uiteraard, maar ik ben niet zo iemand die een trainer al gaat afschieten vooraleer hij nog maar één wedstrijd achter de rug heeft (Tenzij Benitez bij Real in der tijd).

Ik vind het dan ook goedkoop om Schreuder te gaan bekritiseren om dan vervolgens zelf zonder alternatieven en bijkomende argumentatie te komen. Zeker als er volgens u "meer dan genoeg deftige trainers zonder job zitten".

Laatst bewerkt:
Of het is net positief, want ze hadden hun huiswerk al lang geleden gedaan waardoor ze nu snel konden schakelen.

Welke betere trainers zijn er dan vrij volgens jou?

Als je ziet hoe het bij ons gelopen is na het ontslag van Thorup, kan ik alleen maar jaloers zijn op het feit dat het zo snel en in de luwte gegaan is.
Het betekent idd dat hun huiswerk al klaar was

of het een goede match wordt is dan idd nog af te wachten uiteraar

en verder zou ik ook wel eens willen horen welke namen Niklas in gedachten had

Terug
Bovenaan