Jupiler Pro League 2021-2022

Precies alsof Leko geen gok was.
Hah idd, ik was toen echt teleurgesteld, naar het geïrriteerde toe. Was er van overtuigd dat die nooit een kleedkamer van zo'n niveau zou kunnen achter zich krijgen. Mijn woorden toch goed kunnen opeten, en sindsdien kijk ik toch altijd wat de kat uit de boom als Club nog eens een (transfer)beslissing neemt.

Kvind de roep naar beschikbare trainers ook gewoon overdreven. De spelers die ge in de winterstop binnenhaalt zijn ook niet "beschikbaar", ge betaalt er voor. Net als het random ontslagen van een coach ook gewoon dikwijls gebeurt. Als de trainer die ge wilt onderdak is, die zelf wil komen en ge een financieel akkoord met de club vindt, is het gewoon zo.

Zelfs los van palmares en naam etc waag je toch altijd een gok bij het aanstellen van een trainer?
Want uiteindelijk maakt het geen ene fuck uit wat die man bewezen heeft met een andere kern dan die van u, vaak nog in een andere competitie.

Als je ziet hoe het bij ons gelopen is na het ontslag van Thorup, kan ik alleen maar jaloers zijn op het feit dat het zo snel en in de luwte gegaan is.
Het betekent idd dat hun huiswerk al klaar was

of het een goede match wordt is dan idd nog af te wachten uiteraar

en verder zou ik ook wel eens willen horen welke namen Niklas in gedachten had
Ik denk niet dat het veel zou opleveren door hier namen te droppen, maar ik zal het toch doen.
Gezien de motivatie van Mannaert dat AS (1) beschikbar was (2) NL sprak (3) weet hoe het is om aan de top te werken, zal ik me even beperken tot het Nederlandse compartiment:
Ten Cate, De Boer, Cocu, John Van Den Brom

In het Belgische compartiment denk ik in eerste instantie nog aan Preud'homme en Vercauteren.

Uiteraard zal iedereen tal van redenen kunnen verzinnen waarom bovengenoemde trainers niet volstaan voor Club Brugge. Ze voldoen nochthans wel aan de criteria en hebben ondanks alles toch al veel meer bewezen dan AS. Zelfs John Van Den Brom heeft zelfs ondanks alles een aardige erelijst bij elkaar getraind.

En als je dan je criteria van het NL nog verder afzwakt kom je bij een nieuwe resem interessante trainers uit die ook al meer ervaring in hun dikke teen hebben dan AS.

Wat de vergelijking met Leko betreft: ik denk dat Leko ivm AS wel wat meer pro's had. Dat ter zijde, de keuze voor de trainer van een Belgische topclub zou een keuze moeten zijn, geen gok die toevallig eens goed kan uit draaien.

Naast de huur met optie tot aankoop van een nieuwe Japanse verdediger (ook ploegmakker van Mitoma in de Olympische ploeg van Japan) nu een 2de huur van Brighton. De jongeling Kacper Kozlowski. Net gekocht door Brighton en meteen verhuurd aan ons. Marktwaarde blijkbaar 10 miljoen euro... Die middenvelder is de op één na jongste debutant in de Poolse nationale ploeg. en de jongste debutant ooit op een EK afgelopen zomer tegen Spanje. Die zal dan toch wel het vuur aan de schenen kunnen leggen van ons huidige middenveld hoop ik. Extra opties voor Mazzu🤩

Naast de huur met optie tot aankoop van een nieuwe Japanse verdediger (ook ploegmakker van Mitoma in de Olympische ploeg van Japan) nu een 2de huur van Brighton. De jongeling Kacper Kozlowski. Net gekocht door Brighton en meteen verhuurd aan ons. Marktwaarde blijkbaar 10 miljoen euro... Die middenvelder is de op één na jongste debutant in de Poolse nationale ploeg. en de jongste debutant ooit op een EK afgelopen zomer tegen Spanje. Die zal dan toch wel het vuur aan de schenen kunnen leggen van ons huidige middenveld hoop ik. Extra opties voor Mazzu🤩

Kozlowski is inderdaad een bekend toptalent. Benieuwd wat hij kan tonen in de JPL. Proficiat!

en wat doet u denken dat het aanstellen van AS een gok is eerder dan een keuze?
Genoeg users die zelf hebben vermeld dat het een gok ik. Imo ligt de burden of proof bij zij die het géén gok vinden.
Een coach met amper T1 ervaring en dus totaal gebrek aan ervaring in cruciale fases bij topclubs, moet nu de prijzen bij elkaar verzamelen.
Bij Hoffenheim heeft hij deftige ervaring kunnen opdoen, bij Twente was het toen een absolute soep, ook onder hem.

Het is toch al zo vaak gebleken dat een goede T2 niet noodzakelijk een goede T1 is. In die zin in AS dus absoluut een gok, er is niets waarop je je kan baseren dat het een goede T1 zal zijn voor Brugge.

Dus vertel me liever, waar baseer jij je op dat dit géén gok is?

Als je dit al een gok vindt van Club (wat ik ook heel gemakkelijk gezegd vind, alsof een topclub als Club, niet hun huiswerk gaat doen en een weloverwogen keuze zou maken omtrent het trainerschap :/ ), hoe noemde je dan het aanstellen van Kompany bij Anderlecht?
Het equivalent van Russische roulette spelen ofzo? :unsure:

omdat het zo snel ging en omdat hij al een tijdje als 'geheim raadgever' dienst deed ;)

Een nieuwe coach aanstellen is trouwens ALTIJD een beetje een gok (behalve mss bij de Klopps en Peps van deze wereld), ook bij de namen die jij noemde (Ten Cate, De Boer, Cocu, John Van Den Brom, Vercauteren, MPH)
Het is inderdaad altijd een beetje een gok bij trainers met ervaring, maar een veel grotere gok bij trainers zonder ervaring.
De kan op slagen is niet 0 of 1 hé, maar het hele continuüm daar binnen.

Wat het artikel betreft: oké er zijn al langer contacten, maar dat maakt niet dat hij plots ervaring heeft als T1 ofzo hé. Dat doet dus vrij weinig af van het punt dat ik maak.

Soit, we zullen wel zien hoe hij het er van af brengt. Ik vind het alleszins een bizarre manier van werken voor club die graag professioneel en duurzaam wilt werken.

ik durf te betwijfelen of de 'gok' op AS groter is dan een gok op pakweg Vercauteren of bvb een 'grote naam' als Ten Cate of De boer (wiens Financiele eisen het wss sowieso een grotere gok maken, maar dat is een andere discussie)

For the record: ik zeg niet dat hij gaat slagen he, maar hun werkwijze doet toch uitschijnen dat ze er wel degelijk over nagedacht hebben

ik durf te betwijfelen of de 'gok' op AS groter is dan een gok op pakweg Vercauteren of bvb een 'grote naam' als Ten Cate of De boer (wiens Financiele eisen het wss sowieso een grotere gok maken, maar dat is een andere discussie)

For the record: ik zeg niet dat hij gaat slagen he, maar hun werkwijze doet toch uitschijnen dat ze er wel degelijk over nagedacht hebben
Zoals ik eerder al aangaf hier speelt club geen paniekvoetbal meer en had ik snel een opvolger verwacht, in tegenstelling tot veel journalisten blijkbaar.

Als je dit al een gok vindt van Club (wat ik ook heel gemakkelijk gezegd vind, alsof een topclub als Club, niet hun huiswerk gaat doen en een weloverwogen keuze zou maken omtrent het trainerschap :/ ), hoe noemde je dan het aanstellen van Kompany bij Anderlecht?
Het equivalent van Russische roulette spelen ofzo? :unsure:
Het heeft lang geduurd :)
-Kompany aanstellen was volledig ingecalculeerd kwa resultaten denk ik , die ging niet in zen eerste jaar ( en, zen 2 de , 3de ) RSCA kampioen maken ( laat staan met die kern)
-Club is gezond , RSCA was ziek ( Club moet sneller resultaten halen , wij eerst gezond worden )
-Moesten de resultaten niet volgen met AS dan zal hij minder krediet krijgen dan Kompany of het er nu eens bent of niet .
Volgens mij allemaal vergelijkingen die onvergelijkbaar zijn :)

Als ik het hier zo lees is het eigenlijk altijd een gok een nieuwe trainer, dus zullen we hem mss eerst al een half jaar respijt geven? er lijkt op het eerste zicht toch niet over 1 nacht ijs gegaan zijn.

Zowat elke trainer die je haalt is een gok, wat je nu gaat hebben dat hij niet zoveel krediet zal krijgen tov Clement, Leko, MPH. Eigenlijk zou ik Hein wel eens Club zien trainen :unsure:

Zowat elke trainer die je haalt is een gok, wat je nu gaat hebben dat hij niet zoveel krediet zal krijgen tov Clement, Leko, MPH. Eigenlijk zou ik Hein wel eens Club zien trainen :unsure:
Je bent niet alleen daarin. Ik zou ook graag Hein eens bij Club zien, maar ik vrees dat dat - zeker op korte termijn - niet al te realistisch is. Ik ben eigenlijk altijd al wel gecharmeerd geweest van de trainer Vanhaezebrouck. Ik ben altijd geboeid aan het luisteren als die over tactische dingen aan het praten is, die weet echt wel waarover hij spreekt. Zijn laatste(?) passage in Extra Time vond ik bijvoorbeeld erg interessant.

Terug
Bovenaan