Jupiler Pro League 2021-2022

Als Clement een contract voor onbepaalde duur heeft, heeft hij geen toestemming van Club nodig.
En toch heeft Clement toestemming gevraagd aan het bestuur van Club 🤷‍♂️
Denk dat de band en respect tussen Clement en Club wel groot genoeg is dat had Club gezegd van liever niet Phille in het midden van het seizoen dat hij er geen probleem van gemaakt zou hebben.
DIt is voor alle partijen een win-win volgens mij. (Behalve voor Monaco imho)

Toch een mooi kerst- en nieuwjaarscadeautje voor zowel Club, Clement als de supporters. Ik vreesde zelfs dat onder Clement Club nog verder ging afzakken dit seizoen en pas 3de of 4de zou eindigen, het was toch zachtjesaan op.

Ideale oplossing nu, gaan proper uiteen en kunnen de winterstage gebruiken om met de interim- of nieuwe coach de terugronde ideaal voor te bereiden.

Nu nog een directe concurrent verzwakken en Mazzu weghalen bij Union? :unsure:

(grapje, gaan ze niet doen.... denk ik toch?)

Nu nog een directe concurrent verzwakken en Mazzu weghalen bij Union? :unsure:

(grapje, gaan ze niet doen.... denk ik toch?)

Dat zou Brugge volgens mij niet doen.
1/ Dan zullen ze langs alle kanten beschuldigd worden van competitievervalsing.
2/ Volgens mij gaat Mazzu daar momenteel ook niet op in en dan leid Brugge enkel gezichtsverlies.

Denk dat het paniekvoetbal bij club niet meer bestaat bij het bestuur. Het vertrek van Clement zullen ze al lang op geanticipeerd hebben vermoed ik.

Man man man. Zoooo onverdiend dit. Maar ze gaan de ballen niet hebben om Clement buiten te sjotten.
Clement maakt veel speler kapot : okereke mocht altijd op de flank opdrijven idem nu met sowah, dennis kon opeens ook niks meer goed doen. Perez aan gekocht voor nxt, maar deed het goed dus a - kern en viel telkens goed in en in de voorbereiding scoorde die aan de lopen de band geen idee waar die nu naar toe is.
Badji eerst spits maken , om hem vervolgens nooit meer te gebruiken.
Clement breekt meer spelers dan dat hij maakt. Hoeveel spelers bloeien echt open onder hem? Met CDK heeft hij gewoon geluk met zijn talent.
OK OK, nu even rustig met dat Noord-beneden-sfeertje.

Clement is gestart bij Waasland-Beveren, ge weet wel, die jaarlijkse degradatieploeg die nu al enige tijd niet meer in eerste zit. Morioka werd Morioka zoals we hem kennen onder Clement, niet bij Anderlecht, kom ik later nog op terug. Thelin? Jans? Ampomah? Seck de giraf die nog altijd zijn hele carrière in de JPL daaraan te danken heeft? Zelfs die Cools van Eupen nu, denk ik. Ik zal nog wel wat namen vergeten van toen. Balans toch uitermate en misschien uitsluitend positief, vertrokken in januari met een haast ongekende seizoenshelft zonder ingevoerde Ivorianen voor zo een ploeg.

Genk dan, de echte smurfen op dit subforum gaan hier meer van weten dan ik dus verbeter me gerust als ik mis ben. Binnengekomen in januari nadat Stuivenberg absoluut de lijn niet kon doortrekken van het seizoen ervoor, ondanks een redelijke kern. Een half jaartje wat geprobeerd met een bekerfinale erbij, en daarna gewoon dik kampioen gespeeld met uitstekend voetbal in het volgende seizoen. Pozuelo, Samatta, Trossard, Malinovskiy, ... toch allemaal een stap of zelfs meerdere gezet onder hem? Iemand als Ndongala had ook nog zijn momenten zeker? Fak, zelfs Aidoo en Dewaest waren functionele verdedigers toen, die laatste allicht bij de beste van de JPL dat seizoen. DEWAEST!!!

Dan naar Brugge: Simpel kampioen in eerste seizoen, tweede eigenlijk ook tot het na de uitschakeling in de EL toch al wat strompelen was zodat het nog spannend werd, en dan dit seizoen momenteel tweede (zelfs waar vier/vijf punten gewoon weggegooid worden door de grootverdiener van de competitie Mignolet) met matig voetbal. Dit allemaal naast een EL/CL parcours met toch vele onverwachte hoogtepunten. Dingen als dit een paar maand terug al vergeten? Ook dat is Clement, had ge nooit meegemaakt onder Preud'Homme. Lang, Diatta, de herrijzenis van Minton Clata, Rits, Balanta, Wesley, Dennis, Deli ook voor een tijdje, ... noem maar op, ge kunt toch niet zeggen dat die slechter onder hem geworden waren? Ik vind de prestaties van Lang vorig seizoen gezien zijn geschiedenis en recent herval net een schoolvoorbeeld van iets positief, maar het gaat nu blijkbaar enkel om zo een domoor tegen zichzelf beschermen in de laatste match. Ik ben Clement alvast ook dankbaar voor zijn werk met De Ketelaere, chance of niet met zo een talent, leeggespeeld of niet. Als ik zie wat Bobby Martinez met De Ketelaere doet, dan valt die chance meteen te relativeren.

Het is de trainer van het land de afgelopen vijf jaar die eigenlijk alleen maar gewonnen heeft waar hij aan de bak kwam: rechterkolom, eentje van de G5 en dan de absolute top. Drie titels, Europese topmatchen, periodes van uitstekend voetbal voor Belgische normen. Niemand komt in de buurt. Véle spelers zijn gegroeid en hebben uitgeblonken onder hem, met grote transfers voor zowel hen als de respectievelijke clubs tot gevolg. De grootste kers op de taart van Clement moet nog komen met De Ketelaere. Dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is op een periode van 2,5 jaar bij een ploeg waar de druk het grootste is, dat is toch normaal. Dat het op het einde van een cyclus een pak minder gaat voor een trainer, is ook volledig normaal. Dat het niet klikt met spelers of hij foute keuzes maakt en fouten blijft herhalen, dat is helaas ook normaal, zelfs Guardiola doet dat. Maar om die hier dan zo af te schilderen na al zijn verwezenlijkingen en bijdrages aan Club en spelers van de JPL, te belachelijk. De positieve zaken doen die negatieve toch wegsmelten, algeheel genomen, recency bias nagelaten? Hij vertrekt zelfs perfect op tijd. En een coach die in vijf jaar tijd drie keer zelf van ploeg verandert zonder eigenlijk een zweem van ontslag, dat zegt genoeg, zeker in onze Belgische duiventilcompetitie.

Om nog even terug te komen op Morioka:
Clement maakt veel speler kapot : okereke mocht altijd op de flank opdrijven idem nu met sowah
Of dat dat de correcte posities zijn, dat weet ik niet. Wel dat die genoemde spelers erg op underdogspelers lijken, zoals Morioka. Sommigen zijn niet geschikt om hetzelfde te doen bij de favoriet van de competitie, big fish small pond etc.. Da's ook de reden waarom Brugge niet voor Mazzu gaat, als dat al een mogelijkheid zou zijn.

Hoedt ging toch ook het publiek uitdagen na zijn goal?
Goed voorbeeld. En wat zeggen we al jaren in canon tegen Wesleh met zijn grof geschat toch bovengemiddeld talent? Gij domme Hollander:

hognjrq.jpg

Veel minder goudhaantjes? Volg jij neerpede, of is dit natte vingerwerk? Indien het eerste misschien toch wat beter opletten. Want Kana, Stroeykens, Duranville, Butera, Egwanda, Debast … zullen wel een aardig centje opleveren zonder al teveel tegenslagen.
Sapperdepitjes Hansie, hebt ge hem er toch weer tussengegooid zonder dat ik het gezien had vorige week! Lepen das.

ka4kjh4.jpg

Egwanda forever.

Ik dacht , Gavin gaat het toch wat rustiger houden .. men gat ja =)
ik vind clement zen grootste verdienste nog het verhaal Beveren .

Ik heb nog altijd respect voor Clement alvast, maar het is idd wel op.
Laatste maanden waren er te veel aan lijkt me, en dan gaan mensen natuurlijk sneller grijpen naar zaken die niet goed zijn/waren ipv de successen te bewieroken. Binnen enkele dagen/maanden/jaren gaan we hierop wel terugkijken als een periode van absolute hoogconjuctuur met 2 titels op rij en topprestaties in de CL.

@Gavin Wesley was al weg toen Clement kwam, diatta was al grotendeels gevormd onder Leko net als Rits en dennis. Spelers die echt beter geworden zijn sinds hij er is ? Lang en CDk zijn voor hem.
Okereke is gekomen op voorspraak van Clement is een diepe spits of was dat die begon hier uitstekend, twee matchen geen doelpunt naar de bank en sindsdien elke keer op de flank.
Dost wou hij er absoluut bij eerste matchen dat die hier was speelden ze naar zijn kunnen voorzetten want zo een speler heeft aanvoer nodig die gast kan geen actie maken dat wist je op voorhand. Nu gebruikt hij hem zelf niet meer, opdat we nu zogezegd geen flank speler meer hebben en dat klopt en daar halen we Sowah voor die geen flank speler is.
Vormer op een keer totaal negeren tja voor het seizoen is hem meegedeeld dat hij minder ging spelen, maar denk de eerst 4 CL matchen heeft hij amper minuten gespeeld.

Zijn passage bij genk was toch mooier dan bij ons, die twee titel die we nu gehaald hebben smaken raar. Eerste hebben we letterlijk moeten kopen ( Club,gent, charleroi, antwerp ) moesten deel van hun inkomsten afstaan.
Die van vorig jaar hebben we ons sinds maart naar het einde gesleept, nog een geluk dat Butez ons de titel schonk door een domme penalty fout te maken anders ws Genk nog met de titel gaan lopen en pakte Brommie de dubbel, wat ons al 25 jaar niet meer lukt.

Mss allemaal kort door de bocht, maar het lijkt dat het gewoon op is en bij Club heeft hij niks meer te winnen of enkel die dubbel waar hij zijn eerste jaar al in faalde tegen ..Leko

Terug
Bovenaan