Jupiler Pro League 2021-2022

Nu niet speciaal om op u te schieten ofzo maar vind dat altijd raar als mensen over 2 verschillende ploegen in de we vorm spreken.
Tgohja, raar.

Zijn de enige 2 ploegen waar ik echt fan van ben. Dan heb je daar toch enige verbondenheid mee, en kan je al eens in de we vorm spreken.

Er zijn inderdaad wel wat gelijkenissen tussen beide clubs die mij aantrekken Kenneke. :)

Ik weet het niet. Otasowie snap ik ook niet goed. Maar Sowah heeft toch wel veel talent. Waarom het er momenteel niet uitkomt...

Ik hoop inderdaad dat ze doorverkopen als ze kunnen. Flaters als Emmanuel Dennis die ze hadden kunnen verkopen voor 10M, maar uiteindelijk moesten laten gaan voor veel minder en nu aan de lopende band scoort in de PL, kunnen ze niet meer veroorloven. Als ze 20-25M krijgen voor Lang, laat die maar gaan. Dan kan je je al eens enkele mislukte transfers veroorloven.
Dennis is toch echt geen flater. Die had een enorm mentaliteitsprobleem dat jaar en liep er echt de kantjes vanaf, het is goed dat we hem uberhaupt nog kwijtgeraakt zijn

Dennis is toch echt geen flater. Die had een enorm mentaliteitsprobleem dat jaar en liep er echt de kantjes vanaf, het is goed dat we hem uberhaupt nog kwijtgeraakt zijn
Idd. Dacht al dat ie de nieuwe Ronaldo was...
Leeft nu weer op in Watford, goed voor hem, en binnen een (half) jaar is het mogelijks weer miserie.

Ik gun het hem wel.

Nee, het was een flater dat FCB hem niet eerder verkocht had. Ze konden 10M krijgen, maar ze wilden meer. Het stond nochtans in de sterren geschreven dat hij daarna zou beginnen moeilijk doen wegens gemiste transfer en zijn waarde zou kelderen.

Met Noa Lang mogen ze niet dezelfde fout maken. Krijg je daar 20M + enkele leuke bonussen voor? Laten gaan... zeker als de speler er zelf op aandringt.

Genk maakte deze zomer dezelfde fout door 30M+ op het hoofd van Onuachu te zetten. Voor een speler die op zijn 27e nog niet verder is geraakt dan de JPL en één goed seizoen heeft gekend??? Geen wonder dat er geen bod kwam. Nu is die gast gedemotiveerd en zal zijn waarde blijven kelderen.

1 goed seizoen van Onuachu?

Dit seizoen ook al weer 14 goals
Vorig seizoen 35 goals en 5 assists
2 seizoenen geleden 10 goals maar was aanpassingsjaar
3 seizoenen geleden 22 goals en 6 assists
4 seizoenen geleden 17 goals en 8 assists
5 seizoenen geleden 23 goals en 4 assists

Er zijn al vertrokken voor veel geld met veel slechtere statistieken.

Ja ja, Onuachu heeft de mindere vibe mee dit seizoen maar eigenlijk zijn die zijn cijfers gewoon opnieuw keigoed. En dat voor een "kutseizoen". En hij lijkt bovendien ook voetballend stilaan weer boven water te komen.

Nee, het was een flater dat FCB hem niet eerder verkocht had. Ze konden 10M krijgen, maar ze wilden meer. Het stond nochtans in de sterren geschreven dat hij daarna zou beginnen moeilijk doen wegens gemiste transfer en zijn waarde zou kelderen.

Met Noa Lang mogen ze niet dezelfde fout maken. Krijg je daar 20M + enkele leuke bonussen voor? Laten gaan... zeker als de speler er zelf op aandringt.

Genk maakte deze zomer dezelfde fout door 30M+ op het hoofd van Onuachu te zetten. Voor een speler die op zijn 27e nog niet verder is geraakt dan de JPL en één goed seizoen heeft gekend??? Geen wonder dat er geen bod kwam. Nu is die gast gedemotiveerd en zal zijn waarde blijven kelderen.
Ik weet niet waar dat bedrag van 10 miljoen exact vandaan komt, maar toen Dennis nog top speelde lijkt het mij ook maar logisch dat ze daar meer voor wouden.

Als je elke speler laat gaan bij een ietwat ok bod kom je ook niet ver, en dan worden we op lange termijn gewoon in het zak gezet in elke onderhandeling.

Je vergelijking met Lang en Onuachu is wel los het dubbele en het driedubbele bedrag, natuurlijk dat je als Belgische club voor zo'n bedragen spelers moet laten gaan.
Maar voor tien miljoen moet je als Belgische club nu toch niet meer per se je topspelers laten gaan imo.

Als je elke speler laat gaan bij een ietwat ok bod kom je ook niet ver
Dat bedoelt hij (en wiens nieuwe account is dat zelfs weer?) ook niet. Wel elke speler waarbij er een alarmbel afgaat tijdens zijn verblijf bij uw ploeg. Dat zijn zaken zoals bijvoorbeeld geen verstand van professioneel voetbal, Afrikaanse spelers met een valse leeftijd of gewoon te dom om te functioneren in het algemeen.

Dennis was het toonvoorbeed van zo een speler. Te dom voor zijn fysiek talent, zag iedereen. Noa Lang is dat voor mij ondertussen ook al wat. Die dwaas moet van Ajax naar de JPL, en na één topseizoen in een toch zeer zwakke JPL-editie worden er al vingertjes naar het publiek opgestoken als hij één goal in twee maanden maakt. Dan zijt ge toch gewoon high van de tweetaktgeur van uw scooter? De helft van de waarde die hij voor zichzelf creëerde vorig jaar is al vervlogen de voorbije maanden.

Dat zijn geen jeugdspelers die een perfect traject afleggen zoals De Ketelaere. Zelfs geen aangekochte spelers die blijk van standvastigheid en niveau geven zoals Vormer en Vanaken. Neen, dat zijn spelers die ge aankoopt als damaged goods, gokt dat ze ondanks hun valse leeftijd of debiliteit toch een goed seizoen draaien in een kutcompetitie en dan verpatst voor ze ineenstorten. Voor de eerste categorie pakt ge de volle pot, of dat nu 40 miljoen voor De Ketelaere of 30 miljoen voor Doku is, dat is uw verdienste. Vraag desnoods 45 en 35 want op die leeftijd met dat zedelijk zuiver CV zullen buitenlandse ploegen toch altijd zakken geld geven. Maar bij die laatste categorie doet ge het omgekeerde: In plaats van tien percent bij uw ideale bedrag te tellen, trekt ge er al maar meteen een kwart van af omdat ge begrijpt dat ge fortuinlijk zijt geweest met zo een damaged good en greed niet good is. Ge weet dat ge héél blij moogt zijn dat er iemand een veelvoud aan u wilt betalen van de originele transfersom, en dat het niet aan uw geniale scouting lag maar dat ge gewoon een seizoentje hoerenchance hebt gehad. Maar da's voor een sportieve directie al even moeilijk om toe te geven voor zichzelf als dat zo een domme speler die niet kan verstaan dat hij toch niet Messi is. Cashen en op naar de volgende gelijkaardige speler. En voel ook geen spijt, zelfs niet als supporter, als die verkochte speler met zijn alarmbellen het toch zou waarmaken in een grotere competitie, da's eveneens hoerenchance. Dat gebeurt nu eenmaal statistisch een paar keer.

Uiteindelijk is dat toch de loterij die ge bespeelt als Belgische ploeg? De nieuwe lichting transfers van Brugge laat dat duidelijk zien: gegokt, en zwaar gegokt eigenlijk, maar verloren. Zo hard verloren dat blijkbaar alle hoop op Buchanan ligt, een speler uit de MLS waar niemand iets van weet buiten dat het wel een atleet zal zijn. Neem een voorbeeld aan de zwendel die Dortmund al een aantal jaren succesvol heeft opgezet. En als ge echt als doel hebt om beter te worden als ploeg, stop dan ook maar met spelers terug te halen naar de JPL die al eens de sprong naar een buitenlandse ploeg gemaakt hebben. Zodra ge daarmee begint, snapt ge het toch echt niet meer.

zonder supporters... beter gewoon de competitie stil leggen, en score behouden zoals het nu is.

dan is standard op z'n minst gered, en iedereen weet toch dat beerschot zal zakken.

kampioen hoeft ook niet meer, want we mogen toch niet meer rechtstreeks CL in

Bij lang is het helemaal aan het ontsporen, op rsca eens vingertje op de mond leggen ja dat zien de supporters graag. Eens je dat begint te doen tegen OHL etc weet je dat je marginaal bezig zijt.
Moesten zijn prestaties nog iet wat oke zijn kan je dat met mantel der liefde bedekken nu begin het iedereen te irriteren en speelt hij binnen twee jaar in gronigen ipv arsenal ofzo

Bij lang is het helemaal aan het ontsporen, op rsca eens vingertje op de mond leggen ja dat zien de supporters graag. Eens je dat begint te doen tegen OHL etc weet je dat je marginaal bezig zijt.
Moesten zijn prestaties nog iet wat oke zijn kan je dat met mantel der liefde bedekken nu begin het iedereen te irriteren en speelt hij binnen twee jaar in gronigen ipv arsenal ofzo
Nu doe je Lang toch echt wel tekort.
Meeste goals/assists in 2021 in onze competitie.

Nu doe je Lang toch echt wel tekort.
Meeste goals/assists in 2021 in onze competitie.

Heb je daar cijfers van?
Niet dat ik je niet wil geloven :D Maar ik wil die cijfers ook eens zien voor Onuachu, Ito en Bongonda. En kheb geen zin om te gaan rekenen qua vorig seizoen. Die van dit seizoen vind ik wel, maar vorig erbij... Bleh.

Terug
Bovenaan