Jupiler Pro League 2021-2022

Natuurlijk moet er twijfel zijn geweest bij Kompany. Zijn eerste echte opdracht als hoofdcoach bij misschien nog altijd de grootste club van het land. Dat is inderdaad naïef als ge daar dan niet op zijn minst bij twijfelde.

Natuurlijk moet er twijfel zijn geweest bij Kompany. Zijn eerste echte opdracht als hoofdcoach bij misschien nog altijd de grootste club van het land. Dat is inderdaad naïef als ge daar dan niet op zijn minst bij twijfelde.
Voila.
En tis nu niet dat zijn eerste seizoen om over naar huis te schrijven was ook he. Deels de schuld van de kern natuurlijk he, maar ook gewoon door zijn onervarenheid. Kompany heeft al veel leergeld betaald maar mag RSCA ook wel dankbaar zijn dat hij zoveel krediet kreeg in het begin. Het heeft nu zijn vruchten afgewopen en dat kan iedereen enkel maar toejuichen denk ik dan. Het is een gok geweest en het heeft een tijd geduurd eer hij opbracht maar het lijkt toch eerder positief uit te draaien dan negatief. Het is in elk geval al positiever uitgedraaid dan ik had gedacht! Ik wil gerust mijn fout toegeven want ik dacht echt dat hij te koppig was om bij te leren en ondertussen al lang buiten had gelegen.

Wie zegt dat die nooit getwijfeld heeft aan Kompany liegt of is ongelooflijk naïef. Zeggen dat ge hem daarom direkt buiten wilde, is iets anders. Maar nooit getwijfeld? Nee, dat geloof ik voor geen seconde.

Ook nooit getwijfeld dat Kompany ons op lange termijn op het goede spoor ging brengen.

Wel met een ei in de broek gezeten in de periodes dat het minder liep, dat de resultaten zo slecht bleven op korte termijn, dat of het bestuur, of hijzelf, een einde gingen maken aan de samenwerking.

Want Kompany toch wel essentieel voor terug een leuk Anderlecht te zien.

Goed , ik snap dat bepaalde supporters hun geduld verloren. Niet iedereen is met dezelfde motieven fan geworden van Anderlecht.

Veel supporters werden fan omdat Anderlecht de grootste was en veel won. Mij ging het toch vooral om de huisstijl van mooie technische voetballers, die aanvallend voetbal brachten. Iets wat al te vaak ontbrak op Anderlecht. Met als dieptepunt dat Weiler jaar. Ik was oprecht niet blij met die titel. Dan heb ik veel meer genoten van de voorbije 2,5 jaar. Ondanks de wisselvalligheid.

Ik kan niet wachten om dit allemaal terug te lezen als het weer slechter gaat. Het is nu niet dat ze 5 wereldploegen van het veld gespeeld hebben he.

Ik kan niet wachten om dit allemaal terug te lezen als het weer slechter gaat. Het is nu niet dat ze 5 wereldploegen van het veld gespeeld hebben he.
Blij dat je niet kan wachten.

Tuurlijk komt er nog een mindere periode. Het wordt vechten om po1 te halen imo. Mij gaat het om het voetbal waar men naar streeft. En dat is wat ik wil zien. Aanvallend voetbal, veel mensen in de 16, een tegenstander dmv passing uit verband spelen.

Dont believe The hype, dont believe The drama.

Het nadeel aan transfers is altijd dat je geen zekerheid hebt dat ze uitdraaien zoals je hoopt natuurlijk. Ik denk dat het grote verschil tussen club en Anderlecht van toen vooral is dat we geen vedetten op retour zotte contracten geven.
Op basis van dit seizoen zeggen dat we in een sukkelstraatje komen is wel heel snel en kort door de bocht imo

Dat laatste klopt, maar Wesley en Izquierdo begonnen toch al op dat soort transfers te lijken, al was het maar een huur (bij ons ook meestal wel). Nu ik denk niet dat Verhaeghe de club financieel ongezond zou laten komen maar ben gewoon niet echt onder de indruk van wat Mannaert met 50 mln gedaan heeft, al hebben jullie wel nog steeds de beste kern en als Buchanan er boenk op zit who cares dan.

Die transfers van Izquierdo en Wesley moet je wel kaderen. De ene is gratis gehaald en de andere is geleend.
Ik erger mij dan veel meer aan de transfer van Sowah, en vooral het bedrag.
Dat Otasowie van de bank in een PL-ploeg niet op de bank van een JPL-ploeg geraakt stel ik mij ook wel vragen bij.

Die transfers van Izquierdo en Wesley moet je wel kaderen. De ene is gratis gehaald en de andere is geleend.
Ik erger mij dan veel meer aan de transfer van Sowah, en vooral het bedrag.
Dat Otasowie van de bank in een PL-ploeg niet op de bank van een JPL-ploeg geraakt stel ik mij ook wel vragen bij.
Sowah was ook plan B ons target Damary heeft voor ajax gekozen en die wil daar nu ook al weg doet het daar niet echt goed. Mss eens spreken voor een huur?
BTW Sowah speelde toch nooit op de flank bij OHL of ben ik nu zo mis.

onze kalender is nu ook niet zo druk dat de toppers niet quasi elke match zouden kunnen spelen.

Iedereen buiten onze toppers presteert gewoon inconsistent. Sowah was een kleine ramp, Van der Brempt is te licht, Dost doet het individueel wel goed maar met zijn type draait de ploeg niet echt goed, en achteraan zijn Nsoki/Mechele/Sobol/Hendry ook wisselvallig. Doordat die allemaal ondermaats presteren is er eigenlijk nog altijd niet duidelijk wat de beste 11 is, en kunnen we het ons ook niet veroorloven om dan ook nog eens de weinige spelers die wel consistent goed zijn te gaan roteren.

Er moet volgens mij net eerder een vaste basiself gevonden worden ipv extra te roteren.

Ja, maar die ploegen als Cercle en KVM moeten ook geen intensieve CL matchen spelen. Die spelers hebben dus betere mentale focus en fysieke paraatheid. Bij Brugge merk je dat na een aanval, bij de eerste de beste tegenaanval ze de gaten niet meer kunnen dichtlopen. Dat is iets wat ze tegen PSG en Leipzig wel konden. Daarna lukte het niet meer, ook niet in de JPL, vandaar al die tegendoelpunten. Een kwestie van enkele procenten minder zijn. Anyway, na de winterstop verwacht ik beterschap.

Sowah was inderdaad redelijk slecht. Maar het is ook een kwestie van vertrouwen en functioneren binnen een duidelijk systeem. Een goede coach kan dat keren. Hij heeft talent, aan Clement om een systeem te vinden waarin hij functioneert.

Zijn jullie ook niet in het sukkelstraatje aan ‘t komen waarin wij zaten onder HVH? Zoveel geld, zo wegsmijten? Sowah, Otasowie,… Club gaf 50 miljoen uit terwijl er 1 basisspeler vertrok (Koussounou) en enkel een CV van KVO lijkt echt geslaagd.

Nog steeds een sterke kern met doorverkoopmateriaal dus gezond maar zo neem je geen afstand van de rest. Wij hebben dat in onze succesvolle jaren ook nagelaten.

Ik weet het niet. Otasowie snap ik ook niet goed. Maar Sowah heeft toch wel veel talent. Waarom het er momenteel niet uitkomt...

Ik hoop inderdaad dat ze doorverkopen als ze kunnen. Flaters als Emmanuel Dennis die ze hadden kunnen verkopen voor 10M, maar uiteindelijk moesten laten gaan voor veel minder en nu aan de lopende band scoort in de PL, kunnen ze niet meer veroorloven. Als ze 20-25M krijgen voor Lang, laat die maar gaan. Dan kan je je al eens enkele mislukte transfers veroorloven.

Sowah was ook plan B ons target Damary heeft voor ajax gekozen en die wil daar nu ook al weg doet het daar niet echt goed. Mss eens spreken voor een huur?

Daramy mag bij Ajax blijven. Hij zit daar nu op de bank te verkommeren terwijl Berghuis, Tadic en Antony de pannen van het dak spelen. In Brugge zou hij basisspeler geweest zijn tegen City, PSG, Leipzig,... Jammer, maar het zal niet de laatste keer zijn. Die spelers moet je halen als ze 16 zijn, zoals Nusa.

Heb nog niet opgevangen dat hij al weg wilt. Heeft in ieder nog niks gebracht. Speelt zonder vertrouwen.

Heb nog niet opgevangen dat hij al weg wilt. Heeft in ieder nog niks gebracht. Speelt zonder vertrouwen.
Denk ook niet dat we die hebben aangetrokken om dit seizoen al veel minuten van belang te maken. Dit seizoen toch vooral een jaar om zich aan te passen.

Al kan het vertrek van Neres ( Shakhtar zou hem willen voor 15 miljoen) goed zijn voor de speelminuten van Daramy.

Daramy was ook plan b, voor die speler uit Denemarken die uiteindelijk naar Frankrijk trok.

Denk ook niet dat we die hebben aangetrokken om dit seizoen al veel minuten van belang te maken. Dit seizoen toch vooral een jaar om zich aan te passen.

Al kan het vertrek van Neres ( Shakhtar zou hem willen voor 15 miljoen) goed zijn voor de speelminuten van Daramy.

Daramy was ook plan b, voor die speler uit Denemarken die uiteindelijk naar Frankrijk trok.
Sulemana idd. Deed het goed bij Lille, jammer dat we die niet konden halen. Maar Daramy is idd voor de toekomst.

Nu niet speciaal om op u te schieten ofzo maar vind dat altijd raar als mensen over 2 verschillende ploegen in de we vorm spreken.

Terug
Bovenaan