Jupiler Pro League 2021-2022

Bij ons is de echte goesting eruit, wij spelen arrogant alsof we iedereen aan kunnen aan 70%. Er moet bij ons eens serieus op tafel geklopt worden.. Clement ontslaan gaan ze nooit doen maar van mij zou hij mogen beschikken.
Zijn domme wissels Mbamba erin als je achter komt, dost in de 89' minuut laten invallen terwijl we amper goals maken.
Wesley is nu ook definitief weg, persoonlijk zou ik die meer minuten gegeven hebben en tegen de PO's kon hij ons nog van dienst zijn.

1 maand geleden werd er om het ontslag van Kompany gefluisterd, wacht nog even af boyz.
Door mensen die niet verder kijken dan resultaten.

Ja, resultaten zijn belangrijk, maar waar Kompany mee bezig is, gaat toch wel verder dan enkel de resultaten. En dat neemt nu eenmaal tijd in beslag eer dat erin gestampt is. Zeker bij een beperkte spelersgroep, waar de volledige as vervangen werd.

Wie zegt dat die nooit getwijfeld heeft aan Kompany liegt of is ongelooflijk naïef. Zeggen dat ge hem daarom direkt buiten wilde, is iets anders. Maar nooit getwijfeld? Nee, dat geloof ik voor geen seconde.

Bij ons is de echte goesting eruit, wij spelen arrogant alsof we iedereen aan kunnen aan 70%. Er moet bij ons eens serieus op tafel geklopt worden.. Clement ontslaan gaan ze nooit doen maar van mij zou hij mogen beschikken.
Zijn domme wissels Mbamba erin als je achter komt, dost in de 89' minuut laten invallen terwijl we amper goals maken.
Wesley is nu ook definitief weg, persoonlijk zou ik die meer minuten gegeven hebben en tegen de PO's kon hij ons nog van dienst zijn.

Clement roteert gewoon zelden, dat is het probleem. CDK, HVA, NL, CM, ... die kunnen gewoon geen 200% meer geven nadat ze ELKE match gespeeld hebben, m.u.v. Deinze. Fysiek en mentaal zijn die spelers op.

Maar het is een symptoom van een dieper probleem: Er is geen ingeslepen systeem waarin speler inwisselbaar zijn. Door niet te roteren geeft Clement aan zijn ganse ploeg het signaal dat hij denkt niet te kunnen winnen zonder zijn toppers. Hij teert dan maar op de individuele kwaliteit om een match te winnen eerder dan op een goed afgestelde ploeg. Bankzitters geraken gedemotiveerd en de 11 die spelen weten dat Clement hen volgende keer toch weer in de ploeg zet als ze het laten afweten. Dat is geen gezonde situatie.

We gaan zien of de toppers na de winterstop opnieuw volle bak kunnen gaan en we op hun individuele klasse kunnen teren om kampioen te worden.

Vind dat altijd zo absurd, ze willen allemaal naar de premier league maar enkele matchen na elkaar en de rakkers zitten er door. Zie je om de zoveel tijd wel eens en bij alle clubs.

Clement roteert gewoon zelden, dat is het probleem. CDK, HVA, NL, CM, ... die kunnen gewoon geen 200% meer geven nadat ze ELKE match gespeeld hebben, m.u.v. Deinze. Fysiek en mentaal zijn die spelers op.

Maar het is een symptoom van een dieper probleem: Er is geen ingeslepen systeem waarin speler inwisselbaar zijn. Door niet te roteren geeft Clement aan zijn ganse ploeg het signaal dat hij denkt niet te kunnen winnen zonder zijn toppers. Hij teert dan maar op de individuele kwaliteit om een match te winnen eerder dan op een goed afgestelde ploeg. Bankzitters geraken gedemotiveerd en de 11 die spelen weten dat Clement hen volgende keer toch weer in de ploeg zet als ze het laten afweten. Dat is geen gezonde situatie.

We gaan zien of de toppers na de winterstop opnieuw volle bak kunnen gaan en we op hun individuele klasse kunnen teren om kampioen te worden.
Vind ik een sterk overdreven analyse. We zijn ook geen man city niet die evenwaarige spelers heeft voor elke positie, en onze kalender is nu ook niet zo druk dat de toppers niet quasi elke match zouden kunnen spelen.
Er is geen enkele Belgische ploeg die zo'n hoge rotatie aankan.

Iedereen buiten onze toppers presteert gewoon inconsistent. Sowah was een kleine ramp, Van der Brempt is te licht, Dost doet het individueel wel goed maar met zijn type draait de ploeg niet echt goed, en achteraan zijn Nsoki/Mechele/Sobol/Hendry ook wisselvallig. Doordat die allemaal ondermaats presteren is er eigenlijk nog altijd niet duidelijk wat de beste 11 is, en kunnen we het ons ook niet veroorloven om dan ook nog eens de weinige spelers die wel consistent goed zijn te gaan roteren.

Er moet volgens mij net eerder een vaste basiself gevonden worden ipv extra te roteren.

Wie zegt dat die nooit getwijfeld heeft aan Kompany liegt of is ongelooflijk naïef. Zeggen dat ge hem daarom direkt buiten wilde, is iets anders. Maar nooit getwijfeld? Nee, dat geloof ik voor geen seconde.

Ik ben dan maar naïef.

Maar kanttekening, ik maakte altijd de afweging: welke alternatieven kunnen we halen (sowieso iemand met minder Anderlecht-DNA want meer kan niet), welke kwaliteit is er in de kern (max 4de ik België imo, en dit seizoen was het opnieuw bouwen na het vertrek van de 2 sterkhouders - Sambi en Nmecha - en de rest van de centrale as op waterdrager Cullen na),…

Ik heb sinds zijn terugkeer in mei 2019 nooit anders gezegd dan: hij is de enige juiste optie om dit te doen. De geforceerde komst van Vercauteren vond ik eerder een gevaarlijke gok. Water en vuur. Kon goed uitpakken of helemaal mislopen. Het is een beetje de 2 geweest.

Vind ik een sterk overdreven analyse. We zijn ook geen man city niet die evenwaarige spelers heeft voor elke positie, en onze kalender is nu ook niet zo druk dat de toppers niet quasi elke match zouden kunnen spelen.

Iedereen buiten onze toppers presteert gewoon inconsistent. Sowah was een kleine ramp, Van der Brempt is te licht, Dost doet het individueel wel goed maar met zijn type draait de ploeg niet echt goed, en achteraan zijn Nsoki/Mechele/Sobol/Hendry ook wisselvallig. Doordat die allemaal ondermaats presteren is er eigenlijk nog altijd niet duidelijk wat de beste 11 is, en kunnen we het ons ook niet veroorloven om dan ook nog eens de weinige spelers die wel consistent goed zijn te gaan roteren.

Er moet volgens mij net eerder een vaste basiself gevonden worden ipv extra te roteren.
Zijn jullie ook niet in het sukkelstraatje aan ‘t komen waarin wij zaten onder HVH? Zoveel geld, zo wegsmijten? Sowah, Otasowie,… Club gaf 50 miljoen uit terwijl er 1 basisspeler vertrok (Koussounou) en enkel een CV van KVO lijkt echt geslaagd.

Nog steeds een sterke kern met doorverkoopmateriaal dus gezond maar zo neem je geen afstand van de rest. Wij hebben dat in onze succesvolle jaren ook nagelaten.

Zijn jullie ook niet in het sukkelstraatje aan ‘t komen waarin wij zaten onder HVH? Zoveel geld, zo wegsmijten? Sowah, Otasowie,… Club gaf 50 miljoen uit terwijl er 1 basisspeler vertrok (Koussounou) en enkel een CV van KVO lijkt echt geslaagd.

Nog steeds een sterke kern met doorverkoopmateriaal dus gezond maar zo neem je geen afstand van de rest. Wij hebben dat in onze succesvolle jaren ook nagelaten.
Dat denk ik niet, uiteindelijk is er de laatste jaren veel geld van transfers en champions league binnengekomen.

Het is gewoon moeilijk om, zelfs voor veel geld, spelers te vinden die passen bij de club en meteen op top niveau kunnen presteren.
Dat houdt de competitie ook wel spannend, het zal in België niet snel gebeuren dat er een Bayern-achtige ploet ontstaat.

Het nadeel aan transfers is altijd dat je geen zekerheid hebt dat ze uitdraaien zoals je hoopt natuurlijk. Ik denk dat het grote verschil tussen club en Anderlecht van toen vooral is dat we geen vedetten op retour zotte contracten geven.
Op basis van dit seizoen zeggen dat we in een sukkelstraatje komen is wel heel snel en kort door de bocht imo

Begrijp me niet verkeerd mauves. Ook al klinkt het zo, is dit zeker geen aanval naar Kompany toe. Maar niemand, echt NIE MAND, maakt me wijs dat die niet minstens één keer zichzelf de vraag gesteld heeft of dit wel het pad was om te volgen en of Kompany wel DE coach voor RSCA was. Daar bedoel ik dus niet mee dat ge op dat moment rondliep met de gedachte dat die gast buiten moest, maar jezelf zelfs de vraag niet stellen "zou het?". Nee. Daar geloof ik niks van.

Tuurlijk kan je niet elke match roteren, maar heeft het zelf wel constant over het drukke programma, en weigert dan gewoon bij een veilige voorsprong om spelers te laten rusten, das toch absurd?

CDK speelt quasi alles, een gast van 20 jaar, kom zeg. Terwijl je soms echt het idee hebt dat ie totaal niet in de match zit en letterlijk leeg is.

Lang idem, maar die wil niet gewisseld worden zeggen ze dan... Sta daar eens boven als trainer.

Vanaken moet je volgens mij dan weer niet wisselen, die kan dat perfect aan.

Mata speelt ook alles, en zit soms stikkapot.

Die zijn uiteraard niet allemaal gelijkwaardig te vervangen, maar onze people manager wijzigt amper, en als ie het doet zijn het altijd dezelfde, al dan niet veel te late wissels.

idd, ik ken hier ook een paar die-hard RSCA-fans en daar hoorde je toch ook al de twijfel.

Terug
Bovenaan