Jupiler Pro League 2021-2022

Lichte rode kaart toch.
Maar enkel oog voor de speler, geen mogelijkheid tot de bal te spelen en afnemen doelpunt. Volgens de regels terecht zeker.

Plaatsjes voor de top-4 zijn duur dit seizoen. Vorig jaar had je aan 54 punten genoeg (1.59 pts/match), momenteel heb je er 32 nodig (1.78 pts/match).

Het is toch niet omdat ze niet scoren dat het geen rood kan zijn? Of is het geen rood omdat het al 0-4 is? Trekt Raman gewoon duidelijk neer eh.
Dat ze moesten scoren stond nu even los van de trekfout. Maar "trekken" pff.
In de geest van hoe voetbal tegenwoordig is zeker?

Goede match van Anderlecht vandaag. Al was Seraing belachelijk zwak, niet?

Is toch weer zoals ik deze week zei he. Van het minste dat ze iets voelen, hop tegen de grond.
Benieuwd of we dat er ooit nog gaan uit krijgen.
Als hij eraf blijft scoort Raman gewoon in tweede instantie. Moet het niet telkens omdraaien.
Of wanneer is vallen gerechtvaardigd? Als ze u half in twee trappen? Er is contact dus valt niks te zeggen

Als hij eraf blijft scoort Raman gewoon in tweede instantie. Moet het niet telkens omdraaien.
Of wanneer is vallen gerechtvaardigd? Als ze u half in twee trappen? Er is contact dus valt niks te zeggen
Euhm... Als je effectief valt? lol

Dit is nu niets tegen Raman of Anderlecht of die bewuste fase he. Iedereen doet het.
En dat is wat mij zo stoort.

Dit was toch echt trekken lol komop
Rood vond ik wat streng maar regels he :)
Seraing was zwak omdat er gene ene bij ons slecht was :p

Ik geef u gelijk dat ze veel te makkelijk vallen maar in dit geval was het gewoon duidelijk een trekfout natuurlijk.

Seraing inderdaad wel zwak, al heeft Anderlecht al zulke matchen verloren/gelijkgespeeld. Eindelijk gewoon eens een volwassen overwinning.

Euhm... Als je effectief valt? lol

Dit is nu niets tegen Raman of Anderlecht of die bewuste fase he. Iedereen doet het.
En dat is wat mij zo stoort.
Maar hij trekt toch gewoon aan het truitje?
Net zoals tegen PSG Messi gewoon tegen zijn enkel wordt getrapt.

Zelfs bij een tackle kan je als je wilt verder struikelen hè, dat dan ook maar niet meer fluiten ? Gewoon dom om te trekken, maar in een reflex.

Dit was toch echt trekken lol komop
Rood vond ik wat streng maar regels he :)
Seraing was zwak omdat er gene ene bij ons slecht was :p
Ik vind in zo'n situaties rood en penalty een dubbele straf en overdreven.
Maar dan zit je weer met zaken zoals dat handspel van Ashimeru vorige maand. Waar trek je dan de lijn natuurlijk.

Maar hij trekt toch gewoon aan het truitje?
Net zoals tegen PSG Messi gewoon tegen zijn enkel wordt getrapt.

Zelfs bij een tackle kan je als je wilt verder struikelen hè, dat dan ook maar niet meer fluiten ? Gewoon dom om te trekken, maar in een reflex.
Mijn punt is gewoon als ik morgen aan uw trui trek of zo zacht tegen uw enkel schop, je niet tegen de grond gaat.

Ik geef u gelijk dat ze veel te makkelijk vallen maar in dit geval was het gewoon duidelijk een trekfout natuurlijk.

Seraing inderdaad wel zwak, al heeft Anderlecht al zulke matchen verloren/gelijkgespeeld. Eindelijk gewoon eens een volwassen overwinning.
Kompany zei een paar weken geleden dat hij veel meer intensiteit wil bij de start vd wedstrijd. Dat merk je de laatste matchen wel.
Ze blijven nu ook doorgaan na een doelpunt terwijl ze vroeger soms achteruit durfden leunen.

Ik vind in zo'n situaties rood en penalty een dubbele straf en overdreven.
Maar dan zit je weer met zaken zoals dat handspel van Ashimeru vorige maand. Waar trek je dan de lijn natuurlijk.

Mijn punt is gewoon als ik morgen aan uw trui trek of zo zacht tegen uw enkel schop, je niet tegen de grond gaat.
Maar daarvoor dienen al kaarten hè
Contact is (vaak) fout, harder contact is geel en gevaarlijk contact is rood.
Enkel nog fluiten bij zwaardere contacten gaat het nog moeilijker maken.

Ik vloek ook hoor als we iets heel licht tegen krijgen (Magallan in de beker die trekfout bv.) Maar hou uw handen thuis, laat uw been niet hangen en zet het niet onnodig en niemand kan nog vallen.
Je kan het een aanvaller niet verwijten dat hij valt in de 16 als er contact is hè, met fair play pak je geen punten helaas.

Goh, is het omdat Holzhauser er niet bij is, of omdat Eupen gigantisch slecht speelt zonder Stef Peeters? Maar op zich, zeker de eerste helft, waren we offensief wel een stuk sneller zonder Holzhauser. Maar dat ligt volgens mij ook aan de combinatie Vaca + 2 spitsen, normaal spelen we altijd maar met 1 spits. Ook de afwezigheid van Pietermaat is een zegen wat mij betreft. Top qua inzet, maar 0 creativiteit en bijdrage offensief. Met een spits ipv Pietermaat, komt het ons gewoon beter uit tegen zwakkere ploegen zoals Eupen vandaag.
Ik zou me als ploegmaat ergeren aan Holzhauser. Viel me vorige week op dat hij paar keer een bal verloor omdat hij op zijn duizendste gemak naar een bal slofte terwijl er een Antwerp speler in zijn rug kwam aangelopen. Het lijkt mij ook niet de fijnste ploegmaat te zijn?

Ik zou me als ploegmaat ergeren aan Holzhauser. Viel me vorige week op dat hij paar keer een bal verloor omdat hij op zijn duizendste gemak naar een bal slofte terwijl er een Antwerp speler in zijn rug kwam aangelopen. Het lijkt mij ook niet de fijnste ploegmaat te zijn?

Zij die technisch de beste speler zijn, zijn vaak niet de meest werklustige.

Holzhauser hoort wel bij de spelers met de meeste sprints en afgelegde afstand, daar niet van.

Trekfout was duidelijk de motivering voor de rode kaart is dat hij hem een 100% doelkans ontneemt. Kan je vergelijken met bal van de lijn halen met de hand.
Als je als laatste man een speler neerlegt of maar een beetje trekt volgt ook de rode kaart intensiteit doet hier niet ter zake.
Vandaag start rsca heel gretig en als je dan direct 0-2 voorkomt snij je die hun adem af en kan je een match uitspelen op die manier kan je een pak ploegen aanpakken dan lijkt het dat je tegen heel zwakke tegenstander speelt maar is gewoon uw eigen sterkte.

De laatste 2 matchen waren dan wel tegen 2 zwakkere ploegen. Maar werd toch leuk aanvallend voetbal gespeeld bij momenten.

De vorm van Zirkzee en Kouamé ook wel heel belangrijk voor dit Anderlecht. En Murillo die sinds zijn schorsing niet meer steeds de zwakste speler op het veld is doet ons ook echt deugd.

Vorig seizoen heel veel zuinige gelijke spelen, en scoren was o zo moeilijk. Iets waar we dit seizoen toch een pak minder last van hebben. Maar defensief staat het dan weer een pak minder stabiel. Die blunders van Magallan bv hoeven geen ramp te betekenen, als onze jongens vooraan de kansen afmaken. Nu STVV op bezoek dinsdag. Benieuwd of we voor de 12 op 12 gaan.

Dit soort patronen zijn al langer herkenbaar. In die zin zie ik echt wel wat in Kompany-de-trainer. Je ziet een taktische inbreng. Er is beweging, er is variatie, men weet wat doen. Het is niet altijd goed, er zijn goeie en zwakke aspecten, maar hij heeft iets opgebouwd. Onder Vandenbrom bv indertijd was het veel meer “laat-maar-gaan”, wat werkt als er kwaliteit is maar niet als het tegenzit. Onder Hasi was het een zootje, en Weiler stond voor defensieve organisatie en omschakelen dankzij de klasse van Tielemans.

Grootste bekommernis is kwaliteit bij Anderlecht. Door gebrek aan geld kwamen ze uit bij figuren als Raman, Magallan, Hoedt, Olsson en Zirkzee en Kouame. Voor al die spelers valt iets te zeggen maar het biedt niet de houvast die er bij Club bv. staat. Het aantal dramatische blunders van die spelers (ik heb het dan niet enkel over Magallan of Hoedt hun geknoei met momenten, maar ook bv Zirkzee die tegen Gent in de laatste minuut alleen op de doelman afgaat en het verprutst, domme rode kaarten van Murillo of Raman, etc) heeft ons een hoop punten gekost. Meer punten dan een mature ploeg vol kwaliteit als Club of zo laat liggen.
Daar kan Kompany wel en niet aan doen. Hij heeft zijn akkoord mee gegeven voor die spelers maar had ook liever andere namen gezien (namen die niet haalbaar waren).

Nu er een akkoord is over de injectie, is er hopelijk volgende zomer wat meer mogelijk. Kwaliteitsinbreng is nodig om de laatste stap te zetten en weer mee te doen voor de titel. En dat kan perfect met Kompany als trainer en met zijn ideeën.

Dit jaar top-4 en weer Europees voetbal halen moet het doel zijn, er zullen meer punten voor nodig zijn.

Terug
Bovenaan