Jupiler Pro League 2021-2022

De krankzinnige supporter in Antwerpen is alvast opgepakt en wordt voorgeleid met poging tot doodslag en brandstichting. Verbazingwekkend genoeg (not) niet de eerste keer dat hij met het gerecht in aanraking komt over voetbalgeweld-gerelateerde zaken.

De Belgische voetbalfans hebben zich weer van zijn mooiste kant laten zien. Dan doet de politiek al een geste om de supporters in de stadions toe te laten, en dan krijg je deze beschamende vertoning. Heel erg jammer voor de vele mensen die het goed bedoelen uiteraard.

Laatst bewerkt:
Sorry, die uitleg gaat op voor personen die niet in een functie aanwezig zijn. Politie daarentegen zou zich wat beter moeten controleren en beheersen. Die hooligans hebben de politie niet aangevallen, en die vuurpijl was al meer dan een half uur daar voor. Er waren enkele mensen op het veld, maar bij de charge van de politie liepen die allen snel terug de tribune in. Waarom de politie dan in de tribune springt om met de matrak op die hooligans en enkele andere ongelukkig geplaatste supporters (want die zaten daar op de eerste rij) te meppen, terwijl er op die moment geen moment van escalatie plaatsvond, is hallucinant. Politie dient conflictsituaties te deescaleren en overtreders in hechtenis te nemen en te bestraffen. NIet om gelijk cokesnuivende marginalen zich even te laten gaan en frustraties bot te vieren op mensen. Politie dient beter te weten en wordt ook door ons betaald om zich beter te gedragen dan zij wiens gedrag we terecht veroordelen. Nogmaals, de politie werd niet belaagd of aangevallen en toch sprinten die over gans het veld om in de tribune te springen en wat meppen uit te delen met een matrak op ongewapende mensen. Zitten we hier in Rusland of Turkije ofzo?
Die staan nog niet in de tribune toch, achter de LED-boarding wel. En die dat eerste mep krijgt komt gewoon terug naar voren he

Die staan nog niet in de tribune toch, achter de LED-boarding wel. En die dat eerste mep krijgt komt gewoon terug naar voren he

Achter de LED-boarding begint de tribune op het Kiel. De eerste rij is daar maar een paar meter vandaan, en ze komen echt wel tot aan die eerste rijen.

Allemaal flikken hier, in burgerkledij (eentje zelfs met een St Pauli sweater? :laugh:), in de tribune met het matrakske in de hand om er mee te slaan op alles en iedereen wat beweegt. Maar ja, TeReChT, sUpPoRtErS mOeStEn MaAr NiEt Op HeT vElD!!!

FF4o8xSWQAAXrQ1

Ik wil hier eigenlijk niet over in discussie gaan omdat er in mijn ogen geen discussie over kan zijn maar dan vind jij de situatie in Standard beter? Ze lopen maar gewoon het plein op en gaan wat fel doen tegen de fans van Chaleroi, gooien alles wat ze hebben/vinden in het vak? daar is er zelfs nog het veilige voordeel dat de uitsupporters op de 2de ring zitten anders was het gewoon knokken.

Geef mij dan maar oprecht de politie die ze hardhandig in hun vak houdt.

Punten aftrekken als eerste maar duidelijke waarschuwing zou niet misplaatst zijn
²

Al begrijp ik niet meer waarom mensen nog naar het stadion gaan tegenwoordig. Wat een absolute kutervaring is me dat toch. Regelmatig mensen die gewoon ambras zoeken, beunhazen die hun bierbekers de lucht in lanceren bij elke gelegenheid en al dat leuks... Een groot scherm met wat vrienden in een of café of bij iemand thuis is veel meer genietbaar.

Als ze effenaf enkel geklopt hebben op dat kutvolk dat op het veld stond om de felle uit te hangen kan het niet hard genoeg geweest zijn en hoop ik dat ze allemaal een paar blauwe plekken hebben die hun er wekenlang aan doen herinneren dat ze in hun vak moeten blijven.
Maar als de tribune echt begint waar die agenten staan is de kans dus best groot dat ze zich ook hebben laten gaan op gewone supporters die daar nog staan (wat perfect mogelijk is want als er tumult voor en achter u is weet je vaak niet waar naartoe) en dat is ab-so-luut niet goed te keuren. Meer nog, die zouden ze gewoon allemaal moeten schorsen imo. Dan ben je als flik gewoon een gefrustreerde job en zou je u job niet meer mogen uitoefenen.

Compleet krankzinnig trouwens dat de vuurwerkman een stadionverbod heeft gekregen van 3 maand. Das het equivalent van vanuit een tribune je middelvinger opsteken richting het uitvak he mannekes... D'accord, hij gaat hier ook voorgeleid worden enzo, maar dat is toch het foute signaal? Geef die gewoon levenslang, punt.

Als ze effenaf enkel geklopt hebben op dat kutvolk dat op het veld stond om de felle uit te hangen kan het niet hard genoeg geweest zijn en hoop ik dat ze allemaal een paar blauwe plekken hebben die hun er wekenlang aan doen herinneren dat ze in hun vak moeten blijven.
Maar als de tribune echt begint waar die agenten staan is de kans dus best groot dat ze zich ook hebben laten gaan op gewone supporters die daar nog staan (wat perfect mogelijk is want als er tumult voor en achter u is weet je vaak niet waar naartoe) en dat is ab-so-luut niet goed te keuren. Meer nog, die zouden ze gewoon allemaal moeten schorsen imo. Dan ben je als flik gewoon een gefrustreerde job en zou je u job niet meer mogen uitoefenen.

Compleet krankzinnig trouwens dat de vuurwerkman een stadionverbod heeft gekregen van 3 maand. Das het equivalent van vanuit een tribune je middelvinger opsteken richting het uitvak he mannekes... D'accord, hij gaat hier ook voorgeleid worden enzo, maar dat is toch het foute signaal? Geef die gewoon levenslang, punt.

Is er uberhaupt wel mogelijkheid tot het geven van levenslang SV-verbod? Zij zijn daar gebonden aan de huidige strafwetgeving en als die spreekt over een maximumstraf die een einde kent, kan men er niet veel meer aan doen. Die wet zou alleszins wel herzien mogen worden. Die kerel zou inderdaad niet meer in een stadion mogen.

Ik wil hier eigenlijk niet over in discussie gaan omdat er in mijn ogen geen discussie over kan zijn maar dan vind jij de situatie in Standard beter? Ze lopen maar gewoon het plein op en gaan wat fel doen tegen de fans van Chaleroi, gooien alles wat ze hebben/vinden in het vak? daar is er zelfs nog het veilige voordeel dat de uitsupporters op de 2de ring zitten anders was het gewoon knokken.

Ik zie niet in hoe de situatie in Standard uberhaupt een referentiepunt zou mogen zijn voor hoe de politie zich in Antwerpen dient te gedragen. Ik heb de match van Standard niet gezien en weet niet hoe de supporters zich daar misdragen hebben. Maar dat is irrelevant. Punt blijft, als flik ga je niet in de tribune springen om te kloppen op mensen. Op die moment is dat geen zelfverdediging meer, want er was letterlijk geen enkele dreiging ten opzichte van die flikken. Die "supporters" werden afgeschrikt door de charge over het veld van de politie en waren de tribune ingevlucht. Er waren geen ongeregeldheden in die tribune, blijf gewoon daar staan om te verhinderen dat men weer het veld op gaat en laat ondertussen het stadion gedwongen ontruimen, case closed.
Enkele supporters hebben alvast klacht ingediend tegen de politie voor buitensporig geweld. En terecht. Dat is elke 2 weken hetzelfde met hun macho-gedrag en geprovoceer omdat ze menen dat ze boven de wet staan die ze geacht worden te volgen.

Die opmerking van Tom over imagoschade valt ook wel met een korrel zout te nemen, tegenwoordig is dat schering en inslag in vele West Europese competities, in Nederland en Frankrijk is het alvast een pak erger met supportersgeweld. En eerlijk gezegd is de corruptie en fraude aan de top een grotere imagoschade voor het Belgische voetbal dan die handvol incidenten (die wat mij betreft uitgeroeid moeten worden en iedereen die op een veld komt met negatieve intenties kan een levenslang SV krijgen, eer ik het verwijt krijg het te willen goedpraten).

Ik zie niet goed in waarom de politie in dat geval uit de tribunes zou moeten blijven? Van mij mogen ze gerust de veldbestormers uit de tribune gaan plukken. Het is te gemakkelijk om te zeggen ah ze zijn terug in de tribune gegaan alles is ok.

Is er uberhaupt wel mogelijkheid tot het geven van levenslang SV-verbod? Zij zijn daar gebonden aan de huidige strafwetgeving en als die spreekt over een maximumstraf die een einde kent, kan men er niet veel meer aan doen. Die wet zou alleszins wel herzien mogen worden. Die kerel zou inderdaad niet meer in een stadion mogen.
Maximumstraf is 5 jaar

De Belgische voetbalfans hebben zich weer van zijn mooiste kant laten zien. Dan doet de politiek al een geste om de supporters in de stadions toe te laten, en dan krijg je deze beschamende vertoning. Heel erg jammer voor de vele mensen die het goed bedoelen uiteraard.

De belgische voetbalfans? Sorry maar ik heb voldoende matchen gezien dit weekend waar de supporters voorbeeldig hun mondmasker ophielden.

Het probleem mag echt wel eens bij naam genoemd worden en dat is die marginaliteit in Luik en in Antwerpen.

Dat men daar maar eens een half jaar het licht uit doet in het stadion. Wat gaat dat weer geven in Luik? Eén match zonder publiek, voorwaardelijk. Zoals altijd het geval is?

Gewoon tot aan de playoffs zonder publiek zou al een stap in de juiste richting zijn daar. Kut volk.

We need tot talk about Standard, en dan heb ik het niet over die supporters.

Die club is doodziek. Anderlecht was dat ook, op het randje van failliet zijn zelfs, maar had altijd wel genoeg kapitaalkrachtige mensen achter zich staan die in geval van nood konden ingrijpen. Standard nu... mja. Er is al niet erg veel kwaliteit, en wat er is gaan ze moeten verkopen om te overleven. Ze verkochten hun tv-rechten al om direct cash te hebben en ook het stadion is al verpatst. Staan nu 4 punten boven een degradatieplaats. Treurig. Ze zullen zich wel redden maar hoe gaan die er terug bovenop geraken?

Als je het normaal vindt dat in het voetbal nog duizenden mensen bij elkaar mogen komen terwijl in de rest van de samenleving overal serieus het mes op de keel wordt gezet.. Ze krijgen al genoeg privileges.

Soit, hier is een ander topic voor.

Het is wel een feit dat zo goed als elke "harde kern" van de eerste klasse ploegen in België hun mondmasker niet aan doen.
Je zag het in de beker, je zag het dit weekend.
En ironisch genoeg hebben die echte relschoppers dan nog van die belachelijke kapjes over hun hoofd, dus een "mondmasker" is dan weer het enige waar die zich wel aan houden. Hetzij wel met een ander doel.

De overige supporters kan je weinig verwijten, toch niet wat ik op TV zie. Die dragen keurig een mondmasker.
Echter als je bij elke wedstrijd de beelden achter de goal ziet, dan is het wel prijs.

Het is wel een feit dat zo goed als elke "harde kern" van de eerste klasse ploegen in België hun mondmasker niet aan doen.
Je zag het in de beker, je zag het dit weekend.
En ironisch genoeg hebben die echte relschoppers dan nog van die belachelijke kapjes over hun hoofd, dus een "mondmasker" is dan weer het enige waar die zich wel aan houden. Hetzij wel met een ander doel.

De overige supporters kan je weinig verwijten, toch niet wat ik op TV zie. Die dragen keurig een mondmasker.
Echter als je bij elke wedstrijd de beelden achter de goal ziet, dan is het wel prijs.
Maskers buiten hebben geen nut, punt.

We wachten nog altijd op de superpandemie van de 300K man in Leuven.

Maskers buiten hebben geen nut, punt.
Jawel om verspreiding aerosolen tegen te gaan, die afhankelijk van het weer echt wel lokaal kunnen blijven hangen in een voetbalstadion waar je normaal gezien 2*45+min op 1 plek blijft

Waarom er een superpandemie in Leuven zou moeten zijn is me een raadsel. Je bedoelt wss WK wielrennen maar daar waren mensen pak meer verspreid + beter weer + minder corona op dat moment + minder statisch op 1 plek

Terug
Bovenaan